کامیون کمپرسی دیما محصول جدید مایان دیزل رونمایی شد / تغییرات و مشخصات فنی

از دست ندهید

کامیون کمپرسی دیما محصول جدید شرکت مایان دیزل در نمایشگاه خودرو تهران رونمایی شد. بازار کامیون کمپرسی ایران چند سالی است که خالی از محصول جدید است و مایان دیزل با این محصول می‌خواهد بازار را تکان دهد. اما این ادعا چقدر می‌تواند عملی شود؟

در کانال یوتیوب بیت‌ران پلاس تماشا کنید:

بیت‌ران – رضا نوروزی: مایان دیزل با کامیون کمپرسی جدیدی به نمایشگاه خودرو تهران ۱۴۰۲ آمده که بازار تشنه کمپرسی را تکان دهد. کامیون کمپرسی دیما تغییرات زیادی نسبت به کامیون باری این برند داشته و در عرض و فضای کابین متحول شده‌است.

مشخصات فنی

دیما کمپرسی از یک موتور کامینز با کد ISD285-50 مشابه مدل باری استفاده می‌کند که استاندارد آلایندگی یورو ۵ دارد. این موتور ۷ لیتری شش سیلندر، ۲۸۵ اسب‌بخار قدرت و هزار و ۶ نیوتون‌متر گشتاور را می‌تواند در حالت بیشینه ارائه دهد. موتور قدرت خود را به کمک گیربکس دستی ۸ سرعته جلو و ۲ سرعته عقب (سنکرونیزه) به چرخ‌ها منتقل می‌کند. این موتور علاوه بر استاندارد آلایندگی یورو ۵، مجهز به استاندارد EEV (Enhanced Environmentally Friendly Vehicle) به همراه کاتالیست هوشمند (SCR) برای کنترل آلایندگی است.

موتور کامینز ISD285-50، از تجهیزاتی مثل توربوشارژ از نوع WGT مجهز به اینترکولر، سیستم تنظیم فشار گاز خروجی، گرمکن ادبلو، گرمکن سوخت، سیستم الکترونیکی هوای ورودی موتور، نسل جدید سیستم عیب یابی مستمر، آبگیر سوخت و فن ترموستاتیک کلاچ دار استفاده‌می‌کند.

کامیون کمپرسی دیما
کامیون کمپرسی دیما

سیستم ترمز این کامیون کمپرسی در جلو دیسکی و در عقب کاسه‌ای است. همچنین سیستم ترمز این کامیون مجهز به ABS، AEBS، ESC، EBS، ASR، TCS است. این سیستم‌های ترمزی از استانداردهای اجباری فعلی اروپاست.

طول شاسی کامیون کمپرسی دیما دو متر کوتاه شده تا بتواند ظرفیت بارهای سنگین کم حجم را داشته‌باشد. ظرفیت ناخالص فنی GVW این کامیون ۱۹ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم است که با وزن کل شاسی (بدون سوخت و بار) ۶ هزار ۴۸۰ کیلوگرم، می‌تواند ۱۳ تن بار حمل کند. این ظرفیت حمل بار با احتساب وزن سازه کمپرسی و به صورت ناخالص است.

تجهیزات و امکانات

کامیون کمپرسی دیما از امکاناتی همچون هشدار برخورد از جلو، سیستم هشدار انحراف از مسیر، چراغ خودکار، کروزکنترل و سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک استفاده می‌کند. همچنین سیستم پخش مانیتوردار و کلاستر مانیتوری، تعلیق بادی صندلی راننده، بخاری درجا، آینه قیچی با گرمکن و آینه دید جلو از دیگر امکانات کامیون کمپرسی دیما است. اما اصلی‌ترین تغییر در کابین، تغییر داشیورد و بروزرسانی آن است.

کامیون کمپرسی دیما

اتاق

اتاق کمپرسی دیما نسبت به مدل باری ۲۵ سانتی‌متر عریض‌تر شده و دیگر گلگیرها زیر درب پنهان شده‌اند. در طول کابین هم افزایش خوبی اتفاق افتاده و تخت خواب بزرگ‌تر شد. همچنین طبق ادعای شرکت دیما این اتاق دارای تاییدیه استحکام اتاق اروپا است که مشخص نیست این تاییدیه اصلا چیست و از کجا و با چه آیتم‌هایی اخذ شده‌است.

اتاق کمپرسی دیما مجهز به جک بالابر هیدرولیکی با زاویه خم تقریبی ۷۰ درجه به صورت دستی و برقی است. همچنین بادگیر سقف هم در این کامیون وجود دارد.

کامیون کمپرسی دیما

رقبا و جمع‌بندی

کامیون کمپرسی دیما محصول جدید مایان دیزل است که در نسخه باری تنها ۲۵۸ دستگاه فروش داشته که فروش زیادی محسوب نمی‌شود. رقبای این کمپرسی، کامیون کمپرسی بنز ۱۹۲۴ به قدمت صنعت خودروسازی ایران و آمیکو تک محور، هستند. در بین رقبای چینی تنها کامیون کمپرسی ام‌پاور BD300 و در بازار دست دوم محصولات جدیدتر، اسکانیا P380 و ولوو FM9 وجود دارند.

حال اما این انتخاب رانندگان خواهدبود که بین یک اروپایی با اصالت و کارکرده با قیمتی بیشتر از مدل‌های چینی صفر کیلومتر و محصولات قدیمی و بی امکانات اما صفر کیلومتر کدام را انتخاب کنند.

در کانال یوتیوب بیت‌ران پلاس تماشا کنید:

گالری تصاویر:
بیشتر بخوانید:

اتوبوس ایویکو ناویگیتور محصول جدید سروش دیزل معرفی شد / چینی با اصالت ایتالیایی

کاما‌ ای اس۶ ون برقی باری جدید آریا دیزل معرفی شد / یک چینی ناشناخته

کی ام سی T9 معرفی شد / راهنمای جامع KMC T9 کرمان موتور

تیگارد L7 پلاس تیگارد موتور معرفی شد / همه چیز درباره TIGARD L7 PLUS

دانگ فنگ E70 برقی با ایران‌ خودرو به بازار می‌آید / سومین تاکسی برقی ایران‌ خودرو

رنو سامسونگ XM3 سروش دیزل رونمایی شد / همه چیز درباره رنو آرکانا کره‌ای

ایگل کرمان موتور معرفی شد / مشخصات فنی و امکانات نهایی




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

موتور ۶ سیلندر بنزینی خودرو رونمایی شد

موتور ۶ سیلندر بنزینی خودرو رونمایی شد. در ساخت این موتور به  ۴۵ درصد دانش فنی بومی ساخت موتور...

پست‌های مرتبط