اطلس دنده ای هم قیمت پژو ۲۰۶ صفر کیلومتر!

از دست ندهید

اطلس دنده ای G سایپا یا همان کوییک فیس لیفت، جدیدترین خودرو سایپا است که وارد بازار شده‌ و رکورد قیمتی جدیدی برای خود ثبت کرده‌است. اطلس از پیشرانه جدید تیبا استفاده می‌کند که برای اولین بار، با این خودرو به بازار آمده‌است. امکانات این خودرو نیز به‌روز شده‌است. این خودرو با وجود استفاده از پلت فرم قدیمی، قیمت بالایی دارد. به‌طوری‌که با پول آن می‌توان حتی شاهین در حد صفر سایپا را هم خرید. اطلس دنده‌ای چه قدر ارزش خرید دارد؟

اطلس دنده ای

بیت ران – مجتبی اسماعیلی: رسیدن به شجره‌نامه اطلس دنده‌ای کار سختی نیست. کوییک یک فیس لیفت از تیبا هاچ بک است و اطلس نیز فیس لیفت کوییک است. در واقع باید گفت اطلس دنده‌ای فیس لیفت ضربدر دو تیبا هاچ بک است. اما مهم این‌جاست که هیچ ارتقا فنی ویژه‌ای روی این فیس لیفت‌ها صورت نگرفته‌است. فقط پیشرانه اطلس با کد M15 GSI، قادر به تولید اندک توانی بیش‌تر از نسخه پیشین است.

 

بیشتر بخوانید: قیمت سهند پارس خودرو ، شرایط فروش و زمان تحویل اعلام شد + مشخصات فنی

پیشرانه اطلس دنده ای

موتور M15 GSI اطلس دنده ای می‌تواند ۹۰ اسب بخار قدرت و ۱۳۷ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. این نیرو و گشتاور توسط گیربکس پنج سرعته دستی به محور جلو این خودرو منتقل می‌شود.

بررسی کامل اطلس سایپا را در کانال آپارات بیت ران تماشا کنید:

 

این پیشرانه به دریچه گاز برقی و سیستم VVT هم مجهز شده‌است. موتور M15 قبلی نصب شده روی خانواده تیبا و کوییک، دارای حداکثر قدرت ۸۷ اسب بخار و ۱۲۷ نیوتن‌متر گشتاور است.

هر چند اضافه شدن VVT روی پیشرانه باعث شتابگیری بهتر خودرو در شروع حرکت می‌شود، اما باید دید الزامات آلایندگی سازمان استاندارد، قرار است چقدر این شتاب را محدود کند.

پلت فرم اطلس دنده‌ای

اطلس دنده ای

اطلس دنده ای همچنان از پلت فرم قدیمی X200 سایپا استفاده می‌کند، که ترکیبی از پلت فرم ریو و پراید است. این پلت فرم سواری نرم و هندلینگی بهتر از پراید دارد، اما ایمنی آن مناسب نیست.

بیشتر بخوانید: تداوم استفاده از پلت فرم قدیمی در سهند و اطلس سایپا

 

امکانات رفاهی و ایمنی

تیپ G نمونه فول‌آپشن اطلس دنده‌ ای و تنها نمونه راه یافته به بازار، تا الان است. در این تیپ علاوه‌بر تمامی امکاناتی که در تیپ S وجود دارند، شاهد نمایشگر ۷ اینچی و دوربین دید عقب نیز هستیم.

فرمان تیپ G دارای کلیدهای کنترل سیستم صوتی است و صندلی‌ها در این تیپ با روکش چرم مصنوعی به دست متقاضیان می‌رسند.

تریم داخلی سایپا اطلس در تیپ G دو رنگ است. سانروف برقی، آنتن کوسه‌ای، آیینه‌های تاشو برقی و بدنه دو رنگ و رادیو پخش بلوتوث‌دار امکانات رفاهی در این تیپ هستند.

امکانات ایمنی مانند سیستم کنترل پایداری، چراغ بدرقه تا منزل، دی‌لایت و پوزیشن لایت، کامپیوتر سفری، TPMS و سنسور نور هم در تیپ G وجود دارند.

 

قیمت و رقبا

قیمت اطلس دنده‌ای تیپ G در فروردین ماه ۱۴۰۳ برابر ۶۳۰ میلیون تومان در بازار است. در این بازه قیمتی خودرویی مانند شاهین G مدل ۱۴۰۱ در حد صفر نیز قابل خرید است.

پژو ۲۰۶ تیپ دو صفر کیلومتر و پژو تیپ سه سقف شیشه‌ای در حد صفر نیز دیگر گزینه‌های قابل خرید با این قیمت هستند. شاید تنها عاملی که بتواند خریدار را راضی به خرید اطلس دنده‌ای کند، امکانات بیشتر اطلس است.




3 دیدگاه

  1. به بازار نباید خندید. به فروشنده ای که چنین قیمتی می گذاره هم نباید خندید، به خریداری که چنین قیمتی می خره اول باید خندید بعد باید گریه کرد!

  2. میدونید قضیه چیه ،،،یه گروهی هستند که با ایجاد خبر و آب و تاب دادن به خبرها چ،، قیمت بعضی ماشین ها رو بالا و هم ردیف رقبا میکننن ،قضیه اطلس هم همینه ،،با این خبر های الکی قیمتشو دارن بالا میبرن و با ۲۰۶ هم قیمت میکنن،،،بعدش نوبت ایران خودرو هست که بگه ماشین من ارزش بیشتری داره و باید گرونتر باشه و حالا ۲۰۶ گرون میشه،، ،اینطوریه که قیمتها بالا میره ،،لطفا جلوی این طور خبرها رو بگیرید

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

از شکستن اکسل ام‌وی‌ام تا ارزبری هنگفت؛ در مدیران خودرو چه خبر است؟

فاجعه شکستن اکسل ام‌وی‌ام مدیران خودرو، بحث میلیاردها دلار ارز گرفته شده‌از سوی این شرکت و سیلی که به...

پست‌های مرتبط