تداوم استفاده از پلت فرم قدیمی در سهند و اطلس سایپا

از دست ندهید

مدیرعامل سایپا در مصاحبه با امین آزاد، به جای پاسخ درباره استفاده از پلت فرم قدیمی در سهند و اطلس سایپا، رسانه بیت ران را ضد تولید ملی خطاب کرد و از مصاحبه سر باز زد. اما عزت الله اکبری رییس کمیسیون صنایع مجلس به سوالات بیت ران پاسخ داد. خواندن این گزارش جنجالی را از دست ندهید.

بیت ران – مجتبی اسماعیلی: تیم بیت ران در حاشیه نمایشگاه خودرو مشهد به سراغ تیموری مدیرعامل سایپا رفت تا بپرسد چرا دست از سر پلت فرم قدیمی تیبا (X200) بر نمی‌دارند؟

در کانال آپارات بیت ران ببینید: 

 

چرا که خودروهای جدید سایپا یعنی اطلس و سهند علاوه بر استفاده از پلت فرم قدیمی و نا ایمن تیبا، در ظاهر هم همان کوییک و تیبا هستند و تنها در نمای جلو و عقب تغییر کرده‌اند.

پلت فرم قدیمی در سهند و اطلس سایپا
شباهت ظاهری سهند و کوییک سایپا
پلت فرم قدیمی در سهند و اطلس سایپا
شباهت سهند و تیبا سایپا

مدیر عامل سایپا اما در جواب به بیت ران گفت: “شما جزو سایت‌های توهین کننده به خودرو و ضد تولید ملی هستید.”

 

در کانال آپارات بیت ران ببینید:

 

رییس کمیسیون مجلس پاسخ داد

در حالیکه تیموری از مصاحبه با بیت ران سر باز زد، عزت الله اکبری رییس کمیسیون صنایع مجلس در پاسخ به سوال بیت ران مبنی بر اینکه “آیا این خودروهای جدید سایپا در شان مردم ایران هستند؟” پاسخ داد: “حرف شما صحیح است. ما به عنوان نمایندگان ملت باید نظر مردم را تامین کنیم و رضایت مردم اصل است. کشور ما در شرایط خاصی قرار دارد. با این حال تمام تلاش خودمان را کردیم تا با وضع قانون واردات خودرو و حمایت از تولید داخل، مردم را راضی کنیم. نمی‌توان انتظار داشت خودروسازان داخلی، ظرف یک شب به پای خودروسازان مطرح دنیا برسند.”

سهند

در ادامه خبرنگار بیت ران پرسید: “سایپا پلت فرم ایمنی مانند شاهین را دارد، اما دست از سر پلت فرم تیبا بر نمی‌دارد. چرا خودروهای بهتری را تولید نمی کنند؟”

 

عزت الله اکبری در پاسخ گفت: “در این نمایشگاه خودرو که همه زحمت کشیدند و آمدند، باید به این سوالات شما پاسخ بدهند. ما دولت را تشویق کردیم و در قانون هم آوردیم که بخش خصوصی را به میدان بیاورید. ساختار این آقایان دولتی است. آیا در کشوری که جوانان و نخبه‌های ما در رشته‌های مختلف می‌توانند قله‌ها را فتح کنند، نمی‌توانند در خودرو فتح کنند؟ جواب مثبت است، اما چرا این اتفاق نمی‌افتد؟”

دلیل استفاده از پلت فرم قدیمی در سهند و اطلس سایپا چیست؟
دولت در خودروسازی دخالت نکند

عزت الله اکبری درباره دخالت دولت در خودروسازی ادامه داد: ” دولت باید اجازه دهد همین سیستم مدیریت با همین نیروها در خودروسازی کار خودشان را انجام بدهند و دخالت نکند و تنها از آن‌ها بخواهد تا رضایت مردم را جلب کنند. ما در انتهای تکنولوژی خودروسازی نیستیم و در ابتدای آن هستیم. آقایان و مدیرعامل سایپا هم درد دلی دارند، اما چون بنا به مصلحت نمی‌توانند آن را بیان کنند مظلوم واقع شدند. اگر از تفکر دولتی در خودروسازی فاصله بگیریم، می‌شود همان افتخارات سلول‌های بنیادی را به دست آورد.”

 

وی تصریح کرد: “ما به آقای رییسی (رییس جهمور) عرض کردیم که بهترین حالت این است که دولت نه فقط در ایران خودرو و سایپا، بلکه در همه زمینه‌ها تنها حمایت و هدایت و نظارت داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

بهمن رسپکت زیر تست پر فشار بیت ران چه کرد؟ / لات کوچه خالی!

پیشرانه ME16 سایپا را بشناسید

زمان اعلام نتایج مرحله دوم فروش خودرو مشخص شد

سیستم کنترل پایداری ESP اجباری شد / خودروسازان اجرا نمی کنند!

کیو جی موتور برند لوکس بنلی وارد ایران شد

آغاز تست تصادف خودرو در ایران ؛ یورو انکپ در اولین مرکز تست تصادف خاورمیانه

ساینا اس سایپا تست و بررسی شد؛ نرم، تنبل و خوش اشتها!

چرا پلیس نمی‌تواند جلوی شماره گذاری خودروهای نا‌ایمن را بگیرد؟




13 دیدگاه

  1. البته درسته که پلتفرم ساینا و کوئیک زیاد به روز نیست ولی تا حدی ایمنه. یه تصادف تو جاده دیدم رانا با ساینا، رانا واقعا بیشتر خراب و مچاله شده بود تا ساینا

  2. ۵۰ سال دیگه هم بیان بپرسن دوباره آقایان میگن ما در ابتدای خودروسازی هستیم. شما همیشه در ابتدا خواهید موند و پیشرفت نخواهید کرد چون فقط به فکر پر کردن جیب خودتون هستین

  3. دمت گرم بیتران
    قیافه مدیر سایپا رو 😂😂
    اون ۴ تا انگل دور مدیر سایپا رو باید کرد تو گونی برد …

  4. آقای ازاد دمت گرم واقعاً مرسی حرف دل مردم رو به این مسئول های بی لیاقت گفتی واقعاً دمت گرم🌹♥️

  5. این بچه به راه نمیوفته همون طور که ۴۵سال فقط با تاتی تاتی رفته الان اگر آدم بود یه میانسال بود که با واکر راه میره چرا چون بازار انحصاری فقط فربه و چاقش کرده چرا باید کیفیت قطعات رو بالا ببره وقتی مردم انتخاب دیگه ای ندارن و مجبورن خودشون اگر خواستن با قطعات بهتر عوض کنن ،سالها پیش یه پراید خریدم درها رو رگلاژ نکرده بودن داخلش واسکازین هم نداشت این تازه یه مشکل سطحی بود هر جای دنیا بود اگر شرکت این کار و بکنه کلی براش افت داره ولی اینجا خیلی مجلسی یادمون رفته ،خودتون انجام بدید ،گارانتی داره

  6. نفست گرم یکی یه توفم مینداختی تو صورتشون دلمون خنک شهاین جماعت گدا گشنه تازه بدوران رسیده

  7. من نگرانم که این خبرنگار عزیز بازداشت و به یکباره به دلیل بیماری زمینه‌ای روانی در زندان خودکشی بشه!

  8. این خبرنگارتون عالی عمل کرد ، مسلط ، جسور ، پرسشگر ، پیگیر ، دلیل وایرال شدن این مصاحبه همین بود که جسورانه سوالاتشو پرسید و رها نکرد .چیزی که متاسفانه خبرنگارا ندارن و هر جواب بی معنی و احمقانه ای رو میپذیرند و طرف رو رها میکنن هر چی دوست داره بگه .

  9. بعد از حدود ۶۰ سال هنوز ابتدای راه هستیم. خدا به داد انتهای راه برسه
    بنظرم اصلا قرار نیست از ابتدای مسیر بگذریم.
    یه عده تولید میکنن یه عده هم میخرن. کل سیستم همینه
    چی تولید میشه و با چه کیفیت و قیمتی بدست مشتری میرسه مهم نیست.
    و یک سوال اساسی : چرا سایپا که تولید کننده خودرو هست ( یا بقیه ) باید خودرو وارد کنه ( اونم خودروی درجه ۲ و ۳ چینی )
    مثل این هستش که تویوتا بره بنز وارد کنه !!

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

سیل در کارخانه مدیران خودرو ؛ کدام خودروها غرق شدند؟

سیل در کارخانه مدیران خودرو محصولات ام وی ام و فونیکس را زیر آب برد. این اتفاق در منطقه...

پست‌های مرتبط