رانا پلاس AMT6 رونمایی شد / معرفی ارزان‌ترین سدان اتوماتیک ایران خودرو

از دست ندهید

رانا پلاس AMT6 ایران خودرو برای نخستین بار در نمایشگاه خودرو مشهد رونمایی شد. این محصول که با گیربکس نیمه اتوماتیک ۶ سرعته با قابلیت تعویض از پشت فرمان به بازار می‌آید، ارزانترین سدان اتوماتیک ایران خودرو خواهد بود. ایران خودرو در نمایشگاه خودرو مشهد اختصاصاً به بیت‌ران اعلام کرد که قیمت نهایی این محصول ۳۷۰ میلیون تومان خواهد بود.

رانا پلاس AMT6

بیت‌ران – محمد فتح‌اللهی – رانا پلاس AMT6 حدود ۲۷ میلیون تومان از رانا دستی سقف شیشه‌ای و ۴۸ میلیون تومان از رانا پلاس گرانتر است. اما این محصول نسبت به سورن پلاس دوگانه دو میلیون و ۴۰۰ هزار تومان ارزان‌تر به دست متقاضیان می‌رسد.

فیلم در یوتیوب بیت ران پلاس

رانا پلاس با گیربکس ۶ سرعته AMT در ظاهر تفاوتی با رانا پلاس با موتور TU5 پلاس ندارد. در واقع تغییرات اصلی در این خودرو را می‌توان در داخل آن مشاهده کرد.

 

رانا پلاس AMT6

در فضای داخلی رانا پلاس AMT6 دیگر خبری از دسته‌دنده نیست. به‌جای گیربکس اتوماتیک یا دنده دستی، شاهد کلید دایره‌ای شکلی هستیم که راننده می‌تواند با چرخاندن آن، حالات رانندگی این خودرو را انتخاب کند.

گیربکس AMT این محصول ایران خودرو حالات اسپرت و برفی را نیز دارد و مهمترین نکته، وجود شیفترهای تعویض دنده در پشت فرمان آن است.

 

رانا پلاس AMT6
شیفترهای تعویض دنده در پشت فرمان رانا پلاس

رفتار گیربکس این خودرو در واقع تفاوتی با نمونه دنده دستی رانا ندارد. در حقیقت عمل کلاچ‌گیری در رانا پلاس AMT6 توسط یک پمپ برقی انجام می‌شود و یک کامپیوتر نیز در این گیربکس رفتار تعویض دنده‌ها را می‌سنجد.

 

مشخصات فنی رانا پلاس AMT6 ایران خودرو

رانا پلاس AMT6 مجهز به موتور TU5 پلاس ایران خودرو است. این قوای محرکه تنفس طبیعی ۱۶ سوپاپه که دارای حجمی برابر با ۱۵۸۷ سی‌سی است می‌تواند ۱۱۳ اسب بخار در ۵۸۰۰ دور در دقیقه نیرو تولید کند. گشتاور موتور این محصول نیز به ۱۴۴ نیوتن‌متر می‌رسد که در دور ۴ هزار دور در دقیقه در دسترس راننده قرار دارد.

براساس اطلاعات رسمی ایران خودرو، شتاب صفر تا صد رانا پلاس AMT6 برابر با ۱۴.۵ ثانیه است. حداکثر سرعت این خودرو نیز ۱۹۰ کیلومتر در ساعت اعلام شد.

مصرف سوخت ترکیبی این خودرو ۶.۹ لیتر در هر صد کیلومتر است. به عبارتی، رانا پلاس با گیربکس AMT6 با یک باک ۵۰ لیتری پر از سوخت می‌تواند تا ۷۱۵ کیلومتر را بدون توقف برای سوختگیری پشت سر بگذارد.

ترمزهای جلو این خودرو از نوع دیسکی و ترمزهای عقب آن هم کاسه‌ای است. رانا پلاس با گیربکس اتوماتیک AMT6 با ترمزهای ABS و EBD، ایربگ‌های راننده و سرنشین کناری و سنسور دنده عقب به بازار ارائه خواهد شد.

طول، عرض و ارتفاع این محصول ایران خودرو برابر است با ۴۲۹۲×۱۶۸۴×۱۴۵۳ میلیمتر و وزن خودرو با باک پر به ۱۱۳۳ کیلوگرم می‌رسد. فضای بار درون صندوق عقب رانا پلاس AMT6 نیز ۴۰۰ لیتر است.

امکانات رفاهی رانا پلاس AMT6
رانا پلاس AMT6
دسته‌دنده الکترونیکی گیربکس AMT رانا پلاس

رانا پلاس AMT6 با امکاناتی چون رینگ‌های ۱۴ اینچی فولادی، کروز کنترل، سقف شیشه‌ای، تهویه مطبوع دستی، رادیو پخش، شیشه‌های برقی، فرمان کمکی برقی با کیلدهای کنترلی و آیینه‌های جانبی راهنمادار هم رنگ بدنه به دست مشتری می‌رسد.

امکاناتی مانند مه‌شکن جلو و عقب، چراغ‌های جلو و عقب جدید، چراغ روشنایی در زمان ترک خودرو (Follow Light)، دی‌لایت، پوزیشن لایت، تریم مشکی داخلی، دستگیره درب‌های هم رنگ بدنه و روکش پارچه‌ای صندلی‌ها لیست آپشن‌های این خودرو را تکمیل می‌کنند.

رانا پلاس AMT6

مهمترین نکته در داخل کابین راناپلاس AMT6 وجود نمایشگر تعویض دنده (GSI)، دسته راهنما و دسته برف‌پاکن جدید، کلاستر جدید با هشدار کمربند ایمنی، نمایشگر روی داشبورد و نمایشگر دمای محیط است.

کیفیت ساخت رانا پلاس AMT6

رانا پلاس AMT6

متاسفانه هنوز هم شاهد کیفیت به شدت پایین تولید و مونتاژ قطعات در محصولات ایران خودرو هستیم. فواصل بدنه راناپلاس AMT6 آنقدر زیاد است که در برخی نقاط حتی یک انگشت کامل خود را می‌توانید به درون خودرو فروکنید!

نه تنها در بخش جلو این خودرو، بلکه در بخش درب‌ها نیز شاهد فاصله‌های بسیار زیاد مونتاژی هستیم. این مشکل در بسیاری از محصولات ایران خودرو وجود دارد و گویا هیچ وقت برطرف نخواهد شد.

ایران خودرو در نمایشگاه خودرو مشهد زمان دقیق ورود این محصول به بازار را اعلام نکرد. اما باتوجه به کامل بودن نمونه به نمایش درآمده در این نمایشگاه، می‌توان گفت که راناپلاس AMT6 کاملاً برای تجاری‌سازی آماده‌است.

بیشتر بخوانید:

مشخصات ری‌ را ایران خودرو در نمایشگاه خودرو مشهد رسماً اعلام شد

قیمت محصولات سایپا در شهریور ماه چقدر است؟

تست گوزن محصولات ایران خودرو / کدام خودرو بهترین هندلینگ را دارد؟

شرایط ثبت سفارش خودرو در سامانه یکپارچه چیست؟

مرحله سوم طرح فروش یکپارچه به ظرفیت خودروسازان بستگی دارد

تعرفه جدید واردات خودرو کاهش می‌یابد




5 دیدگاه

  1. اگه کنترل پایداری داشته باشه که اجبارا برای رعایت استاندارهای ۸۵ گانه مجبورا بزارن بنظر میاد پکیج خوبی شده.

    فقط یه نکته در مورد موتور و گشتاور بگم اینکه روی ۴۰۰۰ هزار دور حداکثر گشتاور در دسترسه ضعف موتور محسوب میشه. گشتاور یا همون زور موتور باید از دور ۲۰۰۰ در دسترس قرار بگیره تا سربالایی ها رو بکنه.

  2. حیف آدم که سوار تولیدات داخلی بشه
    من ام وی ام ۵۳۰ دارم در حد جیب خودم
    ی چرخش و با دنا پلاس صفر و امثالهم عوض نمیکنم
    پارس، سورن، اچ سی کراس هم داشتم همشون مزخرف

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

از کاغذ دیواری تا میز شام ؛ لوگوی شورولت از کجا آمده است؟

در میان لوگوی شرکت‌های مختلف خودروسازی، لوگوی شورولت یکی از ساده‌ترین لوگوها است. هر چند همین لوگوی ساده، نمادی...

پست‌های مرتبط