قیمت موتور هوندا ۱۲۵ باز هم بالا رفت! کدام مدل‌ها گران شدند؟

از دست ندهید

قیمت موتور هوندا ۱۲۵ به ۱۰۰ میلیون تومان رسید. قیمت موتورسیکلت در بازار افزایش یافته‌است و قیمت انواع موتورسیکلت‌های اسکوتر، شهری و مسابقه‌ای در کارخانه هم گران شده‌است. در این میان قیمت برخی از شرکت‌ها مانند کویر موتوربه طرز سرسام آوری بالا رفته‌است. این در حالی است که موتورسیکلت هم مانند خودرو به چند برابر قیمت جهانی در کشور فروخته می‌شود. چرا که بازار موتورسیکلت نیز مانند خودرو کاملا انحصاری است. کدام محصولات بیشترین افزایش قیمت را داشته اند؟

در کانال آپارات بیت ران ببینید:

 

بیشتر بدانید: قیمت جهانی موتورسیکلت های داخل کشور چقدر است؟ / هوندا کلیک هم قیمت هوندا ۱۲۵!

بیت ران – مجتبی اسماعیلی: قیمت موتور هوندا ۱۲۵ که یک عتیقه تمام عیار محسوب می‌شود و عامل بخش زیادی از آلودگی صوتی در کشور است، به حدود ۱۰۰ میلیون تومان رسیده‌است. بیشتر شرکت‌های موتورسیکلت‌ساز یک محصول هوندا ۱۲۵ ایرانی را در سبد خود دارند و جالب است بدانید تقریبا ۹۰ درصد از قطعات آن‌ها با هم مشترک است.

قیمت موتور هوندا ۱۲۵ رکورد زد!

قیمت موتور هوندا 125

عجیب اینجاست که قیمت موتور هوندا ۱۲۵ کویر ۲۰۰ معادل ۹۷ میلیون تومان است در حالیکه مشابه همین محصول در شرکت نیرو موتور یعنی هوندا احسان ۷۵ میلیون تومان قیمت دارد. این موضوع نشان می‌دهد که حتی در انحصار شرکت‌های موتورسیکلت‌ساز هم انحصار وجود دارد!

 

در حال حاضر قیمت موتور هوندا ۱۲۵ با برند احسان و حجم ۲۰۰ حدود ۷۵ میلیون تومان، احسان ۱۵۰ سی سی ۷۳ میلیون تومان و پرواز ۱۵۰ نیز ۷۳ میلیون تومان قیمت دارند. به بیان دیگر حتی با ۷۰ میلیون تومان پول هم نمی‌شود یک هوندا ایرانی خرید. اما افزایش قیمت سایر موتورسیکلت‌ها چقدر بوده‌است؟

بیشتر بدانید: ارزان‌ترین موتورسیکلت ها در بازار کشور را بشناسید + مشخصات فنی و قیمت

 

افزایش قیمت اسکوترها

بررسی قیمت کارخانه‌های تولید موتورسیکلت نشان می‌دهد که قیمت محصولات اسکوتری افزایش چندانی نداشته‌اند. اما برخی مدل‌ها مانند یاماها Xmax 250 از ۵۳۰ میلیون تومان به ۶۵۰ میلیون تومان در بازار آزاد رسیده‌است. این اسکوتر تنها ظرف مدت دو ماه، ۱۲۰ میلیون تومان گران شده‌است. این در حالی است که هزینه‌های نگهداری این اسکوتر نیز به طرز سرسام آوری بالا است و با هزینه نگهداری خودروهای لوکس برابری می‌کند.

اسکوتر کی وی ویسته ۲۵۰ سی سی نیز از ۲۴۶ میلیون تومان به ۲۹۶ میلیون تومان رسیده‌است. یعنی ارزان‌ترین اسکوتر ۲۵۰ سی سی کشور هم ۵۰ میلیون تومان گران شده‌است.

 

اسکوترهای SYM حدود پنج درصد افزایش قیمت داشته‌اند و جالب است که اسکوترهای هوندا تقریبا هیچ افزایش قیمت نداشته‌اند. افزایش قیمت قیمت موتور هوندا ۱۲۵ شامل حال اسکوترهای این برند نشده‌است به طوری که هوندا واریو ۱۶۰ معادل ۲۵۰ میلیون تومان و کلیک ۱۵۰ نیز ۲۲۰ میلیون تومان قیمت دارند. این دو اسکوتر همچنان با قیمت های سال ۱۴۰۲ معامله می‌شوند.

در کانال آپارات بیت ران ببینید:

کاواساکی نینجا ۲۵R رکورد دار بیشترین افزایش قیمت

قیمت موتور هوندا 125

کاواساکی نینجا چهار سیلندر که آقای صدا هم لقب گرفته‌است، بیشترین افزایش قیمت در کشور را تجربه کرده‌است. قیمت این موتورسیکلت خوش صدا و سریع، اما به شدت پر خرج، از یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان در ابتدای سال به یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان رسیده‌است. این یعنی نینجای ژاپنی ۲۵۰ میلیون تومان گران شده‌است. با رسیدن قیمت موتور هوندا ۱۲۵ به ۱۰۰ میلیون تومان می‌توان گفت که دیگر هیچ وسیله نقلیه صفر کیلومتر ارزانی در بازار کشور وجود ندارد.

لیست قیمت انواع موتورسیکلت در بازار و کارخانه

 




3 دیدگاه

  1. بی وجدانهایی وجود دارند که به خودروی پراید که ۱۰۰بار به روز رسانی شده و از نسخه های اولیه بهتر و ایمن تر شده بود می گفتند عامل درجه اول مرگ و میر اما به این موتور غیر استاندارد که عمرش حدود نیم قرنه و تا به حال صد برابر هر خودروی دیگه کشته و مجروح ایجاد کرده هیچ کاری ندارن. اینجا مافیای مونتاژ موتور که سال گذشته ۸۰۰ میلیون دلار پول بی زبون گرفتند نقش ندارند؟ چرا تولید این آشغال رو متوقف نمی کنند؟

  2. بنام خدا.موتور سازان که متاسفانه ظاهرا بیشتر از بخش خصوصی هم هستند در رذالت و رانت خواری و سود جویی بدون توجه به ایمنی و کیفیت به مراتب از خودروسازان دولتی بدتر هستند. بقول مرحوم امام ره انگلیس از آمریکا بدتر شوروی از هردو بدتر .وصد البته دیوید دیوید یو اس آر

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

رکود شدید بازار خودرو / هیچ مشتری نیست!

رکود شدید بازار خودرو در آستانه کاهش قیمت دلار، باعث بدون مشتری ماندن کلیه خودروهای موجود در بازار شده‌است....

پست‌های مرتبط