مشخصات ری‌ را ایران خودرو در نمایشگاه خودرو مشهد رسماً اعلام شد

از دست ندهید

ایران خودرو مشخصات ری‌ را را رسماً اعلام کرد. این گروه صنعتی قرار است ری را با انبوهی از امکانات رفاهی، موتور ۱۶۰ اسب بخاری و گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک به بازار ارائه کند.

مشخصات ری را
ری را ایران خودرو

بیت‌ران – محمد فتح‌اللهی – تابلو مشخصات ری‌ را در نمایشگاه خودرو مشهد، هیچ توضیحاتی را به مخاطبان ارائه نمی‌کند. این در حالی است که تابلو مشخصات بقیه محصولات ایران خودرو در این نمایشگاه تمامی اطلاعات لازم را به بازدیدکنندگان می‌دهد. اما گویا ایران خودرو عمداً اقدام به این کار کرده‌است.

 

فیلم اولین ملاقات با ری‌را ایران خودرو در نمایشگاه مشهد

چرا که در کنار مشخصات ری‌ را، یک QR کد برای نمایش اطلاعات لازم درباره این خودرو وجود دارد که بازدیدکنندگان می‌توانند با اسکن آن، به دیتاهای لازم دسترسی داشته باشند.

گرچه به بیان ایران خودرو این کار به دلیل خاص بودن محصول ری را انجام شد، اما قطعاً با شلوغی نمایشگاه خودرو مشهد، اسکن این QR کد برای همه‌گان راحت و آسان نخواهد بود.

نکته دیگر درباره حضور این کراس اوور ایرانی در نمایشگاه خودرو مشهد این است که ایران خودرو از نام ری را برای معرفی این خودرو استفاده کرد. این بدان معناست که هنوز تصمیم قطعی درباره تغییر نام این خودرو نیز گرفته‌ نشده‌است.

مشخصات ری‌ را

مشخصات ری را

کراس اوور ری را ایران خودرو قرار است با موتور EF7P TC که حجمی برابر با ۱۶۴۵ سی‌سی دارد به بازار ارائه شود. این موتور توربو که EFP نیز نام دارد می‌تواند ۱۶۰ اسب بخار قدرت و ۲۴۰ نیوتن‌متر گشتاور در اختیار راننده قرار دهد. نیرو و گشتاور موتور هم توسط گیرکس ۶ سرعته اتوماتیک AT (با دسته‌دنده الکترونیکی) به محور جلو این کراس اوور منتقل می‌شود.

 

براساس اطلاعات رسمی ایران خودرو، ری را در مدت زمان ۱۰.۴ ثانیه از سکون کامل به سرعت صد کیلومتر در ساعت می‌رسد. حداکثر سرعت این خودرو نیز ۱۹۵ کیلومتر در ساعت اعلام شد.

مشخصات ری را

برای به حرکت درآوردن ری را لازم است ۵۰ لیتر سوخت در درون باک این خودرو قرار داد و مصرف سوخت آن نیز ۷.۳ لیتر در هر صد کیلومتر اعلام شد. یعنی این خودرو می‌تواند در شرایط ایده‌آل ۶۸۵ کیلومتر مسافت را با یکبار سوخت‌گیری طی کند.

 

طول، عرض و ارتفاع این خودرو به ترتیب برابر است با ۴۳۳۴×۲۰۷۷×۱۶۳۸ میلیمتر و وزن آن نیز به ۱۴۲۵ کیلوگرم می‌رسد. ری را برای جابجایی اسباب و وسایل سرنشینان، ۴۱۰ لیتر فضای بار در درون صندوق عقب خود دارد.

امکانات رفاهی ری را ایران خودرو

ایران خودرو در لیست مشخصات ری را، اقدام به معرفی تمامی امکانات رفاهی این خودرو کرد. ری را با رینگ‌های ۱۸ اینچی، ترمز پارک برقی (EPB)، اتوهلد، سیستم کمی حرکت در سربالایی، سیستم نگهدارنده خودرو در سراشیبی، سیستم کنترل پایداری و کنترل کشش، ترمزهای ABS و EBD، ترمزهای دیسکی جلو و عقب و سیستم کمکی ترمز (BA) به بازار می‌آید.

ری را دارای ایربگ‌های راننده، سرنشین کناری و جانبی است که مجموعاً چهار کیسه هوا ایمنی این خودرو را تضمین می‌کنند. ایران خودرو اعلام کرد که ری را مجهز به آی‌کانکت (خودرو متصل)، دوربین ۳۶۰ درجه، سنسور پارک جلو، TPMS، اخطار باز بودن درب‌ها، اخطار سرعت، کروز کنترل و سانروف برقی است.

ضمن اینکه در ادامه مشخصات ری را شاهد تجهیزاتی چون کلاستر دیجیتال ۱۲ اینچی، مانیتور ۱۲ اینچی لمسی، ۹ عدد اسپیکر، شیشه‌های برقی مجهز به آنتی‌ترپ و شیشه‌های سولار و دودی عقب هستیم.

صندلی سرنشینان جلو ری را کاملاً برقی است. صندلی راننده در ۶ جهت تنظیم می‌شود و مجهز به گرمکن است. در صندلی سرنشین کناری نیز شاهد تنظیمات برقی دو حالته و گرمکن هستیم.

ری را دارای فرمان کمکی برقی و کلیدهای کنترلی روی فرمان است. آیینه‌های جانبی ری را تاشو برقی است و چراغ مه‌شکن جلو و عقب، چراغ خوشامدگویی زیر درب‌های جلو، چراغ همراه در پارکینگ و چراغ گردش (Cornering Light) هم در این خودرو وجود دارند.

در تریم داخلی ری را شاهد استفاده از چرم در فرمان و صندلی‌ها هستیم. نورپردازی داخلی کابین این خودرو هم به متفاوت شدن آن کمک می‌کند.

ری را همچنین دارای سنسور نور و باران است و سنسور پا برای باز کردن درب صندوق عقب هم در این خودرو وجود دارد. درب صندوق عقب این کراس اوور ایران خودرو برقی است و ورود به این خودرو بدون استفاده از کلید میسر خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

قیمت محصولات سایپا در شهریور ماه چقدر است؟

تست گوزن محصولات ایران خودرو / کدام خودرو بهترین هندلینگ را دارد؟

شرایط ثبت سفارش خودرو در سامانه یکپارچه چیست؟

مرحله سوم طرح فروش یکپارچه به ظرفیت خودروسازان بستگی دارد

تعرفه جدید واردات خودرو کاهش می‌یابد




15 دیدگاه

  1. نمی شد کاسه داخل چراغ ریرا لنز گذاشت آخه این نوع چراغ برای یه محصول پرچمدار مناسب نیست و اینطور که از عکس های داخل کابین این ریرا پیداست با خودرویی مثل تارا روبه‌رو هستم که بجز صندلی همه‌چی از پلاستیک خشک و بی‌کیفیت استفاده شده و حتی از تریم دورنگ هم استفاده نشده و همه چیز بی روحه و جذاب نیست

  2. اسم قشنگی نداره این ماشین
    اسم باید راحت تلفظ بشه با مسما و عامه پسند باشه مثل توسن سمند سیمرغ و….

  3. این هم یک لگن پاره چینی دیگر
    آیا کسی توجه کرده چرا در کشور کمونیست چین
    بیش از ۱۷۰ کارگاه تولید این نوع لگن پاره ها وجود داره ؟
    چرا تعداد شرکتهای اتومبیل سازی در کشورهای بسیار
    مهمی مانند امریکا آلمان ژاپن فرانسه انگلیس
    ایتالیا کره جنوبی سوئد هلند کانادا و غیره
    حتی به تعداد انگشتان دو دست نیست ؟
    همین تفاوت خودش گواه بر این نیست که
    ماشین های چینی بی کیفیت و بنجل بوده و
    حتی به درد آشغالدونی هم نمی خورند ؟

  4. نظر شما کاملا درسته.. منتهی برای یه آدم بیسواد و در حد و اندازه خودت.
    دیگه ببین چقدر شرکتهای خودرو ساز چینی بدبخت شدن که اینطوری در موردشون قضاوت میشه..

  5. صد درصد بنجول هست آزرا کجا این کجا موتور سه هزار سیصد معمولی در مقابل شاسی بلند هزار ششصد خخخ

  6. برخیا طوری به خودروهای چینی میگن لگن انگار خودروهای داخلی حکم تویوتا رو دارن، خودروهای چینی هر چی که باشه حداقل از لگنای داخلی که خیلی بهترن

  7. سلام و خسته نباشید می گویم به کارکنان زحمت کش ایرانخودرو ، واقعا به شما تبریک می گوییم که این ماشین را طراحی کرده اید.
    این ماشین واقعا ماشین خوبی هست مخصوصاً با موتور EFP و گیربکس دو کلاچه تر که گذاشته اید که واقعا عالی شده است.
    خواهشاً نسخه موتور سه سیلندر با تزریق مستقیم با توربو را حتماً تولید کنید ، بعدش که دیدید که هر دو نسخه به درستی کار کرد نسخه برقی ریرا را تولید و عرضه کنید.
    بعد همه این کار ها را که کردید نسخه های پلاسَش را هم تولید کنید.
    اگر که این ماشین نسخه برقی اش را تولید کنید من تا یک میلیارد و سیصد میلیون تومان خریدارش هستم.
    باتشکر از گروه صنعتی ایرانخودرو

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

مدیران خودرو فراخوان داد؛ احتیاط چری نزدیک می‌‌شود

پس از بیش از یک هفته پیگیری مستمر و مجدانه بیت ران و برخی رسانه‌ها، سرانجام شرکت مدیران خودرو...

پست‌های مرتبط