مدیران خودرو ارز برترین خودروساز / تولیدات مدیرعامل چینی چقدر است؟

از دست ندهید

مدیران خودرو ارز برترین خودروساز در سال ۱۴۰۲ که بیشترین ارز نیمایی جهت واردات را به خود اختصاص داده‌است. این‌در حالی است که حتی ۱۰ درصد نیاز خودرو بازار کشور را هم تامین نکرده‌. ارز دریافت شده‌توسط مدیران خودرو بیش از دو برابر شرکتی مانند ذوب آهن اصفهان است. جالب است بدانید ارز دریافت شده‌توسط مدیران خودرو، از مجموع ارز دریافتی شرکت‌های بهمن موتور، سایپا و ایران خودرو دیزل هم بیشتر بوده‌است. علاوه‌براین شرکت مدیران خودرو در سال ۱۴۰۲ پنجمین شرکت ارزبر بزرگ در کل ایران بوده‌است. رقم دقیق ارز دریافتی توسط مدیران خودرو چقدر است؟

مدیران خودرو ارز برترین خودروساز
مدیران خودرو ارز برترین خودروساز

بیت ران – مجتبی اسماعیلی: شرکت مدیران خودرو که نام کامل آن شرکت صنایع خودروسازی مدیران است، در سال ۱۳۸۱ فعالیت خود را جهت مونتاژ خودروهای چینی شرکت چری چین در ایران آغاز کرد. این شرکت یکی از زیر مجموعه‌های شرکت کرمان موتور است.

در کانال آپارات بیت ران ببینید:

 

بیشتر بدانید: از شکستن اکسل ام‌وی‌ام تا ارزبری هنگفت؛ در مدیران خودرو چه خبر است؟

شرکت صنایع خودروسازی مدیران را می‌توان تنها مونتاژ کاری دانست که با سرمایه گذاری مستقیم یک خودروساز چینی (شرکت چری) در ایران فعالیت می‌کند. حتی مدیر عامل مدیران خودرو یک فرد چینی به نام جک لی است. برخی از اعضای تیم مدیریت و بازاریابی این شرکت نیز چینی هستند.

مدیران خودرو ارز برترین خودروساز

بنا بر اعلام وزارت صمت، مدیران خودرو در طی نه ماهه اول سال ۱۴۰۲ تنها ۱۰۴ هزار دستگاه خودرو سواری مونتاژ کرده‌است. به تازگی گمرک ایران لیست ۱۰۰ شرکت بزرگ گیرنده‌ی ارز در کشور را اعلام کرد. بیشتر خودروسازان در این لیست ۱۰۰ تایی هستند اما مدیران خودرو رتبه پنجم این لیست را به خود اختصاص داده‌، و از شرکت‌هایی مانند ذوب آهن اصفهان نیز ارز بیشتری گرفته‌است.

در کانال آپارات بیت ران ببینید:

 

میزان ارز دریافتی شرکت مدیران خودرو

شرکت مدیران خودروبنا بر اعلام و انتشار لیست بزرگ‌ترین ارز گیران کشور توسط گمرک ایران، شرکت صنایع خودروسازی مدیران در سال ۱۴۰۲ رقمی معادل ۱.۰۰۲.۵۶۳.۳۹۵ دلار یا حدود یک میلیارد دلار آمریکا ارز نیمایی جهت واردات قطعات خودرو دریافت کرده‌است. این در حالی است که شرکت بهمن موتور حدود ۳۹۳ میلیون دلار، سایپا ۲۹۵ میلیون دلار و ایران خودرو خراسان حدود ۲۵۹ میلیون دلار ارز دریافت کرده‌اند. مدیران خودرو از مجموع این سه شرکت نیز ارز بیشتری دریافت کرده‌است.

در کانال آپارات بیت ران ببینید:

 

بیشتر بدانید: گران فروشی مدیران خودرو و کرمان موتور اثبات شد / جریمه ۲۵۰۰ میلیاردی مونتاژکاران

ارزی نیست!

شرکت مدیران خودرو

سال‌ها است که کشور و صنایع تولیدی مختلف با مشکل کمبود ارز مواجه هستند. برای مثال یکی از عوامل ایجاد بحران و گرانی در بازار تایر خودرو، کمبود ارز برای واردات برخی از مواد اولیه تایرسازی است. نهاده‌های دامی، شرکت‌های دارویی و… همگی با بحران کمبود ارز مواجه هستند.

در کانال آپارات بیت ران ببینید:

 

یکی از نکاتی که همواره راجع به نبود امکان واردات خودروهای کارکرده‌مطرح می‌شود مشکل کمبود ارز است. پس باید پرسید لیست واردات و تخصیص ارز شرکت‌ها چگونه اولویت‌بندی می‌شود که یک شرکت مونتاژ کار خودرو چینی مانند شرکت مدیران خودرو بخش زیادی از ارز کشور را به خود اختصاص داده‌است؟

آن‌هم برای خودروهایی که به تازگی با بریده شدن ناگهانی اکسل عقب خود مواجه هستند و جان سرنشینان خود را تهدید می‌کنند. باید دید چرا دولت به صنعت قطعه‌سازی داخلی که به شدت با بحران کمبود ارز مواجه است و زنجیره‌ی تامین تولید بیش از یک میلیون دستگاه خودرو در سال است، ارز کمی می‌دهد، اما به یک مونتاژ کار که خودروهای چینی غیر درجه یک را با چند برابر قیمت جهانی به مردم میفروشد، یک میلیارد دلار ارز داده‌است؟

بیشتر بخوانید: 
کنده شدن اکسل X55 / مدیران خودرو چه می‌گوید؟
سیل در کارخانه مدیران خودرو ؛ کدام خودروها غرق شدند؟
جایگزین فعلی واردات خودروهای کار کرده / واکنش وزیر به ارزبری خودرویی‌ها
سامانه فروش خودرو سود ده‌ترین بانک ایران!
در کانال آپارات بیت ران ببینید:

آیا باز هم به گران فروش‌های محکوم شده، ارز تخصیص داده‌خواهد شد؟ 

لازم به یادآوری است که به گزارش برنا در دی ماهِ ۱۴۰۲، سازمان تعزیرات دو شرکت مدیران خودرو و کرمان موتور را درمجموع به پرداخت جریمه بیش از ۲۵۰۰ میلیارد تومانی محکوم کرد و با توجه به رای قطعی محکومیت بهمن موتور به پرداخت ۵ هزار میلیارد تومان جریمه، این ۳ مونتاژکار به دلیل گرانفروشی جمعا به پرداخت ۷۵۰۰ میلیارد تومان، جریمه نقدی و باز گرداندنِ مبالغ دریافتی اضافی به مشتریان شدند.

با توجه به چنین محکومیت‌هایی که همچنان بسیاری از مردم شاکی و ناراضی هستند، آیا در سال ۱۴۰۳ هم به این شرکت‌ها ارز تخصیص داده‌خواهد شد؟

 




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

با قوی ترین اسکوترهای ایران آشنا شوید

قوی ترین اسکوترهای کشور کدام هستند؟ با چه قیمتی می توان صاحب آن ها شد و هر کدام چه...

پست‌های مرتبط