ساینا s / ساینا اس سایپا تست و بررسی شد. دومین فیس لیفت تیبا در ظاهر و کابین تغییراتی داشته است. پیشرانه این خودرو نیز به یورو پنج ارتقا یافته است. این خودرو چقدر ارزش خرید دارد؟
بیت ران – مجتبی اسماعیلی: ساینا اس فیس لیفت ساینا EX است که این خودرو نیز فیس لیفتی از تیبا صندوقدار است.
در نتیجه ساینا اس دومین فیس لیفت تیبا صندوق دار محسوب میشود.
این خودرو در نمای ظاهری و داخل کابین تغییراتی نسبت به تیبا و ساینا داشته است و پیشرانه این خودرو با کد M15 به یورو پنج ارتقا یافته است.
پلت فرم خودرو هم X200 سایپا است که خودروهای خانواده تیبا و کوییک هم روی آن توسعه پیدا کردهاند.
آیا این خودرو از تیبا بهتر شدهاست؟ چقدر ارزش خرید دارد؟
فیلم تست در یوتیوب
قوای محرکه
ساینا اس از پیشرانه M15 سایپا بهرهگرفته که به یورو پنج هم ارتقا یافته است.
این پیشرانه ۱.۵ لیتری هشت سوپاپ تنفس طبیعی قادر به تولید ۸۷ اسب بخار قدرت و ۱۲۸ نیوتونمتر گشتاور است و برای وزن هزار کیلوگرمی خودرو کافی به نظر میرسد.
برای ارتقای این پیشرانه به یورو پنج، دریچه گاز سیمی با دریچه گاز برقی جایگزین شدهاست. به این معنی که مقدار گشودگی دریچه گاز نسبت به فشردن پدال گاز، قابل تنظیم است.
این موضوع به صورت کلی باعث تاخیر یا همان کپ کردن در خودروهای با دریچه گاز برقی میشود.
این پیشرانه به کمک یک گیربکس پنج سرعته دستی، نیرو را به چرخهای جلوی خودرو منتقل میکند.
تست رانندگی ساینا اس سایپا
ساینا اس مدل ۱۴۰۰ با کارکرد ۲۰ هزار کیلومتر، با لرزش و صدای غیر عادی روشن میشود.
پدال کلاچ سفت خودرو را فشرده، و دنده در حالت یک قرار میگیرد و همین ابتدا تاخیر بیش از حد دریچه گاز خودرو نا امیدمان میکند.
خودرو از حالت سکون به سختی کندهشده، و دور میگیرد. اما دنده به نرمی در حالت دو قرار گرفته و همچنان تاخیر دریچه گاز باعث شتابگیری کند میشود.
شاید یکی از نکات مثبت این خودرو تعویض دندههای نرماش باشد.
شتاب گیری این خودرو حتی از تیبا که از پیشرانه مشابهی بهرهمیبرد هم ضعیفتر است.
خودروسازیهای معتبر دنیا سعی میکنند تا با الکترونیکی کردن اجزای مختلف قوای محرکه، تاخیرها را از بین برده، و شتاب خودرو را بهبود ببخشند. این مورد در کشور ما اما تبدیل به کندی، تاخیر و کپ کردن خودرو میشود.
در دور موتورهای بالای چهار هزار، گاز دادن به این خودرو بیهودهاست و تنها لرزش اتاق و صدای پیشرانه بیشتر میشود. همچنین در دور موتورهای زیر هزار و ۵۰۰ هم تاخیر وجود دارد.
در نتیجه بازهی مورد نیاز حرکت با این خودرو جهت جلوگیری از وا ماندگی دور موتور، هزار و ۵۰۰ تا سه هزار و ۸۰۰ است و همین نکته باعث مصرف سوخت حدود ۱۰ لیتر در هر صد کیلومتر این خودرو شده، که عدد واقعا بالایی است.
صدای پیشرانه بیش از حد به داخل نفوذ میکند و در دورهای بالا واقعا آزار دهندهاست.
اما در مواجه با سربالاییها، خودرو کاملا خودش را میبازد و میتوان گفت ورود به یک سربالایی تند با تهویه روشن و ظرفیت کامل، کاری خطرناک است.
سیستم تعلیق خودرو نرم و بیسر و صدا است و به خوبی از پس ناهمواریها بر میآید.
نکته عجیب درباره این خودرو، هندلینگ خوب آن است بهطوریکه سر پیچهای تند با سرعت حدود ۶۵ کیلومتر، خودرو همچنان پایدار است و فرمان دادن ناگهانی در مسیرهای صاف و سرعت حدود ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت هم، چندان باعث بههم خوردن تعادلاش نمیشود!
ترمزهای خودرو که در جلو دیسکی مجهز به ABS و در عقب هم کاسهای هستند، عملکرد نسبتا مناسبی دارند. با این حال پیشنهاد میشود حتما از لنتهای با کیفیت برای آن استفاده کنید.
بهطور کلی میتوان گفت ساینا اس از لحاظ شتاب و کشش نا امید کنندهاست، اما هندلینگ و تعلیق خوبی دارد.
تغییرات ظاهری
چراغهای جلو همان نمونه مورد استفاده در کوییک و ساینا EX هستند.
اما جلو پنجره و سپر خودرو از نو طراحی شدهاند و جلو پنجره بیرون زده، با طرح لانه زنبوری باعث شدهاست نمای جلو کمی جذاب بهنظر برسد.
اظافه شدن دی لایت به زیر سپر نیز از دیگر تغییرات نمای جلو است و بهطور کلی میتوان گفت نمای جلو برای خودرویی در این کلاس بهتر از قبل شدهاست.
اما نمای جانبی خودرو با حجمی ساکن و بیروح، بدون تغییر ماندهاست و با طرحی ساده، هیچ همخوانی با نمای جلو ندارد.
شاید بزرگترین نقطه ضعف طراحی این خودرو همین نمای جانبی باشد.
در قسمت عقب خودرو شاهد تغییر طرح چراغهای عقب، در صندوق و سپر هستیم که خودرو را جذابتر از قبل کردهاند.
انحنای افقی انتهای در صندوق عقب هر چند آن را زیبا کردهاست، اما سادگی بیش از حد نمای جانبی سعی دارد آن را بیاثر کند.
میتوان گفت خودرو در نمای جلو و عقب زیباتر از قبل شدهاست. اما سادگی نمای جانبی باعث شده، طراحی خودرو بیش از پیش ناهماهنگ و وصله پینهای بهنظر برسد.
میتوان گفت ساینا EX و حتی تیبا صندوق دار طراحی هماهنگتری دارند.
اینجا فیلم کامل تستهای بیت ران را تماشا کنید:
تست و بررسی وحشتناک دنا توربو اسپرت تا حد مرگ
تست دنا جوانان با موتور EFP
همه چیز درباره پژو ۲۰۷ مولتی کالر؛ آیا ارزش خرید دارد؟
ساینا اس سایپا تست و بررسی شد؛ نرم، تنبل و خوش اشتها!
تست و بررسی دنا پلاس توربو اتوماتیک
تیبا سایپا را دقیق بشناسید
تست خودرو رانا پلاس / رانا پلاس یا رانا پلاس سقف شیشهای
سمند سورن پلاس تست شد؛ شتاب خوب و دیگر هیچ
رازهای پژو پارس با موتور جدید؛ تست پرشیا زیر فشار
سیر تا پیاز خودرو شاهین سایپا در تست فنی
کابین و امکانات
کابین خودرو همان کابین ساینا EX است که از تیبا زیباتر شدهاست، اما فرمان خودرو و صفحه کیلومتر طرح جدیدی دارند.
پلاستیک مورد استفاده، هر چند خشک است اما از تیبا کیفیت بهتری دارد.
طرح فرمان خوشدست خودرو خوب است. اما جای خالی دکمههای کنترلی روی آن بهشدت حس میشود.
طرح جدید صفحه کیلومتر که برای اولین بار در این خودرو استفاده شده، زیبا و مدرن است که به سیستم GSI (نشان دهنده وضعیت گیربکس) نیز مجهز شدهاست.
علاوهبر این امکان نمایش اطلاعات مختلف نیز روی آن وجود دارد.
البته این سیستم چندان هوشمند نیست و در دور موتورهای بالای سه هزار کیلومتر از راننده میخواهد دنده را بیشتر کند که در برخی از موقعیتها عملی نیست.
این خودرو به پلتفرم برقی BSI مجهز شده، که قابلیت نصب کروز کنترل، کنترل پایداری و … نیز روی آن وجود دارد و ممکن است بخشی از کندی و تاخیر خودرو بهعلت ناهماهنگی در این قسمت باشد.
اما استفاده از قطعات دکوراتیو با رنگ بیکیفیت نقرهای مات در قسمتهایی مانند قاب دور دریچههای تهویه یا رو دریها، باعث شدهاست کابین خودرو شبیه اسباببازیهای بیکیفیت بهنظر برسد.
البته سایپا فراموش کردهاست برای دکمههای شیشه بالابر خودرو بک لایت بگذارد تا مجبور شوید در تاریکی شیشهها را از حفظ بالا و پایین کنید.
آینههای جانبی خودرو نیز بهصورت برقی کنترل میشوند.
صندلیهای خودرو با روکش جدید زبر و ضخیم بعد از مدتی باعث خستگی و عرق کردن میشوند. اما برای مسافتهای کوتاه، قابل قبول هستند.
فضای پای راننده و شاگرد باز و بدون برخورد است. فضای عقب خودرو هم جا دار است و از پژو ۲۰۶، پراید و دنا هم بهتر است!
سیستم صوتی مجهز به بلوتوث و قابلیت تماس است که پنل با کیفیتی دارد.
در کمال تعجب اما این خودرو به سیستم تهویه مطبوع دیجیتال مجهز شدهاست. این سیستم پنل با کیفیتی دارد و میتوان گفت با کیفیتترین قسمت داخل کابین است.
مشکلات عجیب کیفی
این خودرو در طول پیمایش ۲۰ هزار کیلومتر جهت مشکلات عجیب کیفی مانند روشن بودن چراغ چک، صدای غیر عادی موتور و تاب داشتن رینگها چندین بار به نمایندگی مراجعه کردهاست.
در این خودرو حتی یاتاقانهای موتور هم تعویض شدهاند و پیشرانه از حالت پلمپ خارج شدهاست. حتی واتر پمپ و کاتالیزور خودرو هم تعویض شدهاند.
در نهایت و پس از پنج بار مراجعه به نمایندگی، تابگیری رینگها توسط خود مالک و با هزینه شخصی انجام شد و صداهای غیر عادی پیشرانه هم، فقط کمتر و نه رفع شدهاند و چراغ چک هم گاهی بیدلیل روشن میشود.
جمع بندی
ساینا اس خودرویی تنبل، پر مصرف و در عین حال با سواری خوب و نرم است. این خودرو از تیبا کندتر است و شتابی مشابه کوییک دارد.
واجب است که سایپا بازنگری درباره تاخیر و کندی این خودرو انجام دهد و از طرف دیگر کاش بهجای تغییرات نا هماهنگ در ظاهر، یا استفاده از تهویه مطبوع دیجیتال یا نشانگر وضعیت گیربکس، فکری بهحال ارتقا پیشرانه و کیفیت این خودرو میشد.
بیشتر بخوانید:
تست تیبا صندوق دار ؛ شتاب معمولی با هندلینگ خوب!
سمند سورن پلاس تست شد؛ شتاب خوب و دیگر هیچ
آغاز تست تصادف خودرو در ایران ؛ یورو انکپ در اولین مرکز تست تصادف خاورمیانه
از هیچی بهتره
راستی هندلینگ کوییک نسبت به ساینا چطوره؟
من مدل ۱۴۰۱ دارم خیلی خوبه…نرم،عالی
فقط شتابش پایین هست
چرت میگه
ما داریم ماشین خوبیه
سلام کسی میدونه آچار روی صفحه کیلومتر ساینااس چطور خاموش میشه؟
ماشین ساینا
بیخکوی تو سر مال نزنید بنظرم بهتره که دوبرابر قیمت بدیم شلهین بخریم من خودم دارم خیلی راضی ام از همه لحاظ فوقالعاده است ارزش خرید داده گل نخورید
سلام
هرچی فرمودین دقیقاً عین واقعیت این ماشین هست
بنده همین امسال یک مدل ۱۴۰۱ کارکرده حدود ۱۲ هزار کیلومتر این ماشین رو خریدم
اول از همه وقتی ماشین رو تو جاده میبری باید کلی بهش فشار بیاری تا سرعتش به ۱۲۰ برسه وقتی به ۱۲۰ رسیدی تازه قسمت وحشتناک ماجرا شروع میشه … بله صدای آسمان خراش موتور … به قدری این صدا وحشتناک و آزار دهنده است که گوش هاتون درد میگیره (بی اغراق) همزمان اتاق به لرزش میفته جوری که میترسی بیشتر از این گازش بدی … در مسیر برگشت از تهران به قم که رسیدم چراغ چک روشن شد … نمایندگی سایپا یدک فرستاد با تعمیرکار فقط دیاگ نشون داد که سیلندر ۲ و ۳ کار نمیکنه بعد از رفع خطا راهی شدیم ۱۰ کیلومتر که رفتیم باز چراغ چک روشن شد … با همون وضعیت اومدیم اصفهان … صبح بردمش نمایندگی نگاه کردن گفتن دوتا از سوزن انژکتورها خراب شده نیاز به تعویض داره … سوزن ها رو که عوض کردن اومدم تو راه یدفعه دیدم ماشین گاز نمیخوره برگشتم نمایندگی گفتن سنسور گازش خراب شده باید بخوابونیش … گفتن الان سنسور گاز این ها نیست تو بازار … گفتن سفارش دادیم یه هفته دیگه میرسه … بردمش پیش یه دوستام که مکانیک بود گفت میتونم سنسور پژو رو بهش بخورونم … گفتم انجام داد بعد سریع فروختمش … الانم پراید خریدم و کلی هم راضیم
نخرید این آشغال متحرک رو ….. گول ظاهرش رو نخورید
کوییک ازین بهتره، الان ۶ ماهه کوییک R داریم ۲۰۵ میلیون خریدیمش با کمترین قیمت. هیچ مشکلی هم نداشته تا حالا. در حد نو بود و هست. پیشنهاد میکنم کوییک بخرین بهتره تا اینو بگیرین ضرر کنین😐
نه داری اغراق میکنی منم ۱۴۰۱ دارم. درسته شتابش کمه اما نمد گذاشتم زیر کاپوت و کلا صدای موتور از دور موتور ۴ به بعد میره رو مخ که معمولا من توی اون دور موتور نمیرونم
من مدل ۱۴۰۰دارم خیلی راضی ام خدایی،بدون هیچ ایرادی ،شتاب فوق العاده،مصرف سوخت هر ۱۰۰تا ۶لیتر،خوراک جاده
چ رت نگو
خیلی اشغاله
دقیقا
خیلی خوب
این عیب ها رو همشو داره من از وقتی خریدم همش چراغ چکش روشنه
تیبا تیپ sd یاهمان صندوقدار از همه اینها چالاکتر و بهتره
مال منم اینجوری بود.در طول ۳ ماه پس لز عوض کردن قطعات مختلف یا عوض کردن سوئیچ پدال ترمز مشکل چراغ چک و افت شتاب و تاخیر شتاب حل شد
تا تونسته فقط بدی گفته ،اصلا اینجور نیست همه چیزش اوکی هست،هر اندازه پول بدی آش میخوری
من مدل ۱۴۰۰ با ۳۰۰۰۰ هزار کارکرد دارم واقعا راضی ام بدون سر و صدا ،شتاب فوق العاده،بدون هیچ ایرادی ،خوراک جاده،هر صدتا ۶لیتر بنزین مصرف میکنه
با سلام من که از همه نظر ازش راضیم سوخت پتج ونیماتاق بی صدا نرم موتور وگیربکس خوب زیر وبند عالی دیگه بیشتر انتظاری ازش ندارم دست شرکت سازنده درد نکنه.خدابشون سلامتی بده
عزیز همه این ایرادا از آسمون نازل نشده که، تا نباشد چیزی مردم نگویند چیزها .
در ضمن فک کنم شما تا بحال بغیر از پراید سوار خودروی دیگهای نشدی.
تا حالا هر کی رو که میشناسم و ساینا گرفته ، نارازین .
تیبا sd یا همان صندوقدار از همه اینها بهتر وچالاکتره
تیبا بخرید که طرح اولیه وهماهنگی دارد
خودرو های ایرانی در کل کیفیت جالبی.ندارن.اما طوری نقد و بررسی کرده که انگار این ماشین از روپدرش رد شده.
رونمایی ازیه آشغال دیگه…میگن توخرج بیفته بیچاره ای؟همین ساینا…قطعاتش خیلی گرون
صدای موتورداخل اتاق میاباهلی کوپترفرق ندره
یه کم شکل وشباهت تیباصندوقدارمیده فقط اتاقش حالت کاریکاتورشده تغییرکرده.
فقط آشغال ساختندوبس
رفیقام دارندتاکیددارندنخریدبیچاره شدیم بدردنمیخورن۲۴ساعت تعمیرگاهیم.ماشین ایرانی آشغال هست دیگه هرچه میابالابدترمیشه
ایناخودشون بایدقطعه تولیدکنند
قرارنیس ازخارج بیا…کم بیارن دوستشون چین هست.که اشغال بفرسته
کل بازارجنس آشغال چینی قبضه کرده
گرفتارشدیماچپ راست جنس چین…
پولتون انگار ریختید تو سطل اشغال مردم ما تا کی میخوان برده ایران خودرو و سایپا باشید در تمام کشورهای دیگه خودروساز به سفارش مشتری خودرو رو درست میکنن فقط کافیه سه ماه تحریم کنید نخرید
اقا نخرید من داشتم فروختم بخدا پراید خیلی بهتره گول ظاهرش رونخورید هرچند به قول دوستمون ظاهرشم وصله پینه هست
انتقاد ش اصلا منصفانه نبود حداقل خوبی هاش رو هم می گفتی
مفتش گرونه.
بزرگترین ایراد این خودرو و کوییک اینه که تو چهار راهها و
موقع دور زدن، دید نامناسب وجود داره، یعنی کامل نمیتونی سمت چپ جلو رو ببینی، یعنی پایه سمت چپ مانع دید میشه . با تشکر .
دوستی که کوییک رو ساختی اینو کوبیدی عارضم این از نظر تعلیق و پیشرانه دقیقا کپی برابر اصل کوییک هست هر مشکلی این داشته باشه ممکنه سر کوییکم بیاد!
و دوستی که از موتور و گیربکس حرف زدی؛ موتور پراید که این حرفارو نداره! مشکل اصلی و بغرنج همه خودروهای سایپاجات همین موتور پرایدی زاغارت پرصدا و کم توان و پر مصرف برای این سگمنت از خودرو هست! ماشینی با این سگمنت تو شهر باید صدی ۵ تا بسوزونه که متاسفانه صدی ده تا سوزوند باید خوشحال باشید که مصرفش خوبه! از طرفی صدای وحشتناک موتور قدیمی تقویتی پراید که کردن یوروپنج بکل از اسب بی بخارش گرفته و ماشین های جدید سایپاجات عملا با آلایندگی یورو پنج نایی برای حرکت ندارن. کمپانی هم براش رضایت شما مهم نیست بلکه پاس کردن استاندارد آلایندگی اجباری روی موتور یورو ۲ هست که با تغییر پارامترهای ایسیو عملا گند میزنن به توان و گشتاور و بهینه کار کردن موتور!
مشکل بعدی سایپاجات که سندرم همه محصولاتش هست تعلیق ظریف و ضعیفش هست که عملا هندلینگ اصولی و توان مقابله با ارتعاشات زیاد دست اندازهارو ندارن و زیاد فشار بدی بهش متلاشی میشن!
صدای ادوات بیکیفیت اتاق و چهرهای بشدت زشت بدنه سایناجات و تیباجات هم مزین بر عدم انتخابش هست.
ایران خودرو باز هرچی باشه دوتا موتور نسبتا درست و درمون تر از m15 سایپا مثل tu5 و ef7 و تعلیق نسبتا قویتر البته نسبت به سایپاجات دارن.
با سلام، اگر میخواهید پیشرفت کنید انتقادات ات سازنده رو پذیرا باشید ودر جهت رفع آن برآیید،با عرض خدا قوت خدمت کارکنان شریف و خدا باور! لطفا صندلی ها با کیفیت به کار روند ،فرمانپذیری ماشین که چند نفر گفتن سفت است، برطرف گردد،صدای موتور که عده ای گفتن زیاده با استفاده از عایق های صوتی برطرف گردد،عقب ماشین احساس میکنم یه کم سنگین بشه خیلی میاد پایین، کمک های عقب مخصوصا دوگانه سوزها تقویت شود، بَغَل ماشین نمای کناری طراحی جالبی نداره مخصوصا گلگیر عقب خیلی زننده است ، حس قِناسی داره، البته جلوی ماشین قشنگتر شده، جلو پنجره پایینی هم لانه زنبوری میشد بهتر بود.پروردگار بلند مرتبه نگاهدارتان،امیدوارم در سال جدید مشمول دعای خیر آقا حضرت ولی عصر علیه السلام قرار بگیرید.انشاءالله!
تو روح پدر سازندش و اونی که این ماشینو داده دست مردم
تا عمر دارم خودم و خانوادم نفرین تون میکنیم
خدا لعنتتون کنه
این تمام پس اندازمون بود واسه شاد بودن
حرامتون باشه
بشه سرطان بیفته بجون خودتون و خانوادتون
ماشین نرمیه ولی سربالایی کم میاره به زور ۱۲۰ میره من از کاشان تا گرگان روندم ۷۰۰ کیلومتر
دلیل روشن شدن چراغ چک سوکت ایربگ هستش که با بیرون آوردن ایربگ و تمیز کردن سوکت دوباره درست میشه . این ایراد کلی ساینا هست و مختص اس نیست .
۲) تاب برداشتن دیسک ها دلیلش اینه که بعداز گرفتن ماشین از نمایندگی بلافاصله لنت جلو رو با کنت کره ای یا کیفیت بالای خارجی عوض کنید .
۳) صدای موتور برا همه تیپ های ساینا هستش و فقط مختص اس نیست . در ضمن شما فقط حواست به موتور هستش نه رانندگی که اگر بود هیچ صدایی برات جلب توجه نمیکرد.
من مدل ۱۴۰۰ با ۳۰۰۰۰ هزار کارکرد دارم واقعا راضی ام بدون سر و صدا ،شتاب فوق العاده،بدون هیچ ایرادی ،خوراک جاده
با توجه به قیمت میشه گفت خوبه و دوستانش که گفتن ایراد داره و سیلندر ۱یا ۲ با ۳ مشکل داره لطفا سر ۲۰ هزار کیلومتر ی دست شمع عوض کنید اونم مدل تورچ همچنین دوستانی که میگن صدای وحشتناک موتور ،موتور M15 بعد از سرعت ۱۲۰ به بالا صدای زیاد تولید میکنه که معمولا بیشتر مردم کمتر از این سرعت دارن و صدا موتور قابل قبوله البته باید گفت موتور منسوخ و قدیمی هست و چه میشه کرد البته باید توجه داشت سیستم برق خودرو ها بخصوص خودرو ایرانی تنوع زیادی داره و متاسفانه هر خودرویی که تولید میشه با خودرو بعدی متفاوت هست الان این دوستی که این ساینا را کارشناسی که مطمئن هستم ایسیو EZU هست که مشکلی کپ کردن و تنبلی خاصی داره حتی در سورن و دنا یا ۲۰۷ که استفاده شد این مشکل هست و در تولید جدید ساینا از ایسیو کزنس استفاده شده که این مشکل رفع شده
درود. ممنون. عین واقعیت هست و منطقی. کالیبره یورو ۵ صرفا با نرم افزار و برقی کردن دریچه گاز بدون تغییر عملکرد سخت افزاری موتور این نتیجه بدیهی است. اما تیبا یورو ۴ ها ۹۹ به قبل بخصوص زیمنس ها این طور نبودند. خیلی تیز بودند. داشتم یکیشون رو باهاش خیلی از ماشین ها رو کاغذ قوی تر مثل تیپ ۵ رو اذیت می کردم
آقا بعضی از نقدها درست هست ولی باید توجه کرد که الان تمامی تولیدات داخلی ما همین مشکلات رو دارن.
خودروهای داخلی شانسی هستن و اکثرا با بعضی قطعات معیوب و بی کیفیت مونتاژ میشن اگه شانس داشته داشته باشید با یکی دوتا خرابی ماشین تقریبا رو به راه میشه، در همه دنیا وقتی ماشین می خری مطمئن هستی که خوب مونتاژ شده و اگر مشکلی داشته باشه فراخوان میدن درست میشه ولی ایران فرق میکنه وقتی تحویل میگیری تازه کار شروع میشه از لاستیک
و لنت و روغن های بی کیفیت گرفته تا سنسورهای برقی و …همه رو باید عوض کنی البته اگر هزینه اش رو داشته باشی اگر نه باید تحمل کنی ،من کوییک اس صفر گرفتم که از نظر سیم کشی یکپارچه و دریچه گاز برقی و داخل کابین با ساینا اس مشترکه
برای رفع لرزش در سرعت هشتاد به بالا لاستیک ها رو با مدل چینی عوض کردم که جواب داد
برای کم کردن صدای موتور از روغن باکیفیت تر که مخصوص برلیانس بود استفاده کردم بهتر بود
برای بهتر شدن ترمز باید لنتها رو با لنت بهتر عوض کنید
برای رفع کندی پدال برقی نمیدونم چکار باید بکنم هرچی هست تقصیر خود دریچه گاز برقی نیست چون من تویوتا داشتم که دریچه گاز برقی داشت و اصلا کند نبود
البته ماشین من ساخت پارس خودرو هست و از مونتاژی های دیگه خبر ندارم کلی این ماشین ها شانسی هستن بعضی هاشون خرابی کمتری دارن
هرکسی دوست نداره بده من سوار شم ..خیلی ناز میکنین..مگه قبلش پیکان سوار نمیشدین😂درسته سایپا فرغون سازیه..ولی از هیچی بهتره🤔
ماشین خوبیه.
شتابش خوبه…. در حد خودش.
هندلینگ که میگه خوبه… افتضاحه…. برو هزار ، چالوس…. ته ماشین اصلا در میره….
من ۱۶۰ بیشتر نرفتم اصلا جواب سرعت نیست!!!!
یه رله داره مال تهویه ست…. کولر و بخاری رو درجه آخر نباید بذاری و الا زرت و زرت میسوزه و گرونه…
اصلا از تعلیق راضی نیستم….اصلا
فاق لاستیک حتما ۶۰ بگیرید…. ۶۵ تو بازار هست اما دقیقاً مثل هواپیمای اوکراینی اوج میگیره…
کلا ماشین خوشگلیه…
اما کیفیت تا جایی که شده زدن…
عقب s دقیقاً طفل معصوم پمپرز شدست مثل تیبا…. طرح قبلیه مثل یه داف زبل بود….
هزینه ها، مصرفی ها نسبت به پراید خیلی بالاتره…
بلبرینگ چرخها افتضاحه ، حتما جنس خوب بخرید حتی اگه سه برابر قیمت باشه… رومانی گیربیاد عالیه…
خداییش من هزینه ایی نکردم براش….
۴ ساله دارمش فقط روغن و لنت…
داخل اطاق همش پلاستیکه…. بازیافتی…. و خدامیدونه تو ۱۰ سالگی چه شرایطی داره؟؟؟
صندلیها راضی نیستم انگار به آدم میگه بشین!!!! صداتم درنیاد….کوچولو….
کلید شیشه عقب رو در راننده نداره، با سرنشین مشترکه اما خوبه قفل داره….
در کل….
قابل قبوله.
والا من از سال ۹۷ ساینا معمولی دارم
خیلی نرم ، پرشتاب حتی با وجود کولر روشن ، سربالایی تا حالا مشکلی نداشتم
صندلی های خیلی راحت و نرم
مشکلاتی هم داره از جمله صدای موتور و صدای زیاد پرتاب باد کولر و بخاری
بشدت ماشین کم اصطحلاک و نرم و موتور سگ جون ، در ضمن یادم نمیاد کی آب و روغن رو چک کردم
دوستانی که هم کم لطفی میکنن و با پراید مقایسه میکنن از نظر هندلینگ و گشتاور و شتاب و کولر و بخاری خیلی خیلی بهتر از پراید هست
بنسبت پولش راضی کننده هست
البته اینم بگم ساینا معمولی از نظر شتاب خیلی بهتر از ساینا اس هست و صد تا رو خیلی راحت پر میکنه چون هر دو تاشون رو امتحان کردم
یه جوری انتقاد کردی که خصومت شخصی داری. با دنده سه داشتی ۱۲۰ تا می رفتی بعد می گی ماشین صداش زیاده . این ماشین از لحاظ بدنه از پراید مقاوم تر و از لحاظ موتور قوی تره . کابین هم امکانات بیشتری داره . خب معلومه قیمتش بالاتره. مگه فرق slx با glx چیه ؟ یا فرق دنا با سمند چیه؟ عادلانه قضاوت کنید . سال ۹۶ قیمت کوییک ۳۴ میلیون و پراید ۲۱ میلیون بود.
اگه درست اب بندی بشه هم شتاب وهم سرعتش عالی میشه اگه درست اببندی نشه ماشین خارجی هم تنبل میشه
من از اخرای ۹۹ ساینا دارم الان میخوام دنا بخرم دیدم کلی نطر متفی هست گفتم همون ساینا رو داشته باشم که بهتره بعد گفتم بزار ببینم درنورد ساینا چی گفتن که دیدم کلا شانسی هست خودرو هرکسی.
مزایای ساینا اینه قطعات خیلی ارزونتری نسبت به ماشینای ایران خودرو داره
بدنش بعد سه سال با ۴۰ هزاراا صدا نمیده
شتاب خوبی داره توی کفی
باهاش تهران شیراز ۲ بار و شیراز مشهد یک بار و تهران مشهد ۱۰ باری رفتم و کولرش کم نیاورده آمپرش هم بالا نرفته توی این مسیرها حتی پایین هم اومده
معایبش:
۱، توی سربالایی شدید شرمنده میکنه ادمو
۲، به دلیل عریض بودن ستون سمت چپ و بزرگ بودن اینه و متعلاقتش دید سمت چپ و راست خیلی خطرناکه چندبار خودرو جلو سمت چپ رو ندیدم و خدا رحم کرده
۳، سرصدای زیاد از سرعت ۱۲۰ به بالا
۴، توی سربالایی مثل چالوس کولر باید خاموش کنی
امیدوارم کمکتون کرده باشم. یا حق.
درصمن من با ادمی که تیبا با ظاهر داخلی پراید رو با کابین کویک و ساینا یکی میکنه حرفی ندارم. حالا ننای بیرونیش هم بماند.
#ثبت_نام_دی_ماه_شاهین_ساینا
درخواست رسیدگی به ثبت نام ۷ دی ماه ۱۴۰۲ شاهین اتوماتیک و ساینا اس
وزیر محترم صمت
با سلام
پیرو بخشنامه ۴۰۴۱۷۸ تاریخ ۱۴۰۲/۱۰/۰۵ و با توجه به اعلام نتایج سامانه یکپارچه تخصیص خودرو به اطلاع متقاضیان حائز شرایطی که در طرح عادی سامانه یکپارچه عرضه خودرو در دی ماه سال جاری نسبت به ثبت نام اولیه خودروهای شاهین با گیربکس اتوماتیک و یا ساینا اس DA اقدام نموده و از تاریخ ۱۴۰۲/۱۰/۱۳ پیامکی ارسال نگردیده و امکان واریز وجه خودرو فراهم نشده و در شرایط بلاتکلیفی به سر میبرند، خواهشمندیم در خصوص رفع نگرانی مشتریان اقدامات لازم را جهت تسریع در روند تکمیل ثبت نام مبذول فرمایید.
با تشکر
• از طرف: متقاضیان ثبت نام در طرح فروش سایپا
• هشتگ رسمی: #ثبت_نام_دی_ماه_شاهین_ساینا
• لینک کارزار:
https://www.karzar.net/103482