قیمت ریرا و زمان عرضه آن مشخص شد

از دست ندهید

قیمت ریرا، زمان عرضه و امکانات آن مشخص شد. کراس اوور ایران خودرو به زودی و با یک قیمت رقابتی، به فروش خواهد رسید. ری‌را اولین کراس اوور ایران خودرو است که براساس پژو ۲۰۰۸ نسل دوم توسعه یافته‌است. این خودرو از لحاظ قوای فنی قوی‌ترین و از لحاظ امکانات و تجهیزات نیز کامل‌ترین خودرو تولید شده‌در ایران است. اما قیمت این خودرو چقدر است و چه زمانی وارد بازار خواهد شد؟

در کانال آپارات بیت ران ببینید:

 

بیشتر بخوانید: آزمایش فنی ریرا برای اولین بار در ایران / عملکرد ریرا در گرمای اهواز

قیمت ری‌را

بیت ران – مجتبی اسماعیلی: به گفته برخی از منابع آگاه به بیت ران، قیمت ری‌را قرار است زیر یک میلیارد تومان باشد. این خودرو مطابق اعلام پیشین ایران خودرو، تا اواسط خرداد ماه امسال نیز برای فروش، در سامانه یکپارچه قرار داده‌می‌شود و تحویل آن ۹۰ روزه است. لذا پیش‌بینی می‌شود این خودرو تا اواخر تابستان به متقاضیان تحویل داده‌شود.

البته برخی از گمانه زنی‌ها حاکی از تلاش خودروسازان داخلی برای فروش محصولات‌شان از روشی غیر از سامانه یکپارچه فروش خودرو است. مطابق برخی از اخبار، محصولات چینی مونتاژی در کشور در نمایندگی‌ها هم فروخته شده‌اند. هر چند در حال حاضر تنها راه فروش خودرو برای کارخانه‌ها، قرار دادن آن در سامانه یکپارچه فروش خودرو است.

قیمت ریرا در بازار آزاد و رقبا

قیمت ریرا در کارخانه حدود یک میلیارد تومان است و اختلاف قیمت کارخانه و بازار خودروهای داخلی نیز حدود دو برابر و حتی بیشتر است. بنابراین می‌توان پیش‌بینی کرد که  قیمت ری‌را در بازار آزاد، به حدود دو میلیارد تومان برسد. این یعنی قیمت ری‌را در بازار آزاد، معادل خودروهایی مانند فیدلیتی هفت نفره، هایما ۸S، کی‌ام‌سی X5، دیگنیتی و تیگو هفت پرو است. آن چه مشخص است ری‌را در بحث پلت فرم، قوای فنی و تا حدودی آپشن‌ها، قادر به رقابت با چینی‌ها است. اما در بحث طراحی به‌ویژه در نمای ظاهری، عقب‌تر از رقبای چینی است.

از طرف دیگر، تیراژ تولید بالاتر از چینی‌ها، گستردگی خدمات پس از فروش و احتمالا بازار خرید و فروش ری‌را، بهتر از چینی‌ها است. در نتیجه باید منتظر ماند و دید که قرار است ری‌را قیمت چینی‌ها را پایین بیاورد یا چینی‌ها قیمت آن را می‌شکنند. البته اگر همه با هم بالا نروند!

اولین تجربه رانندگی با ریرا را در کانال آپارات بیت ران تماشا کنید:

مشخصات فنی و امکانات ری‌را

قیمت ری‌را قیمت ریرا ری‌را به قوی‌ترین پیشرانه داخلی حال حاضر یعنی EF7 توربو پلاس یا EFP با توان تولیدی ۱۶۰ اسب بخار و ۲۴۰ نیوتون‌متر گشتاور مجهز است. گیربکس شش سرعته AT با برند DAE نیز وظیفه انتقال این توان به چرخ‌های جلو را دارد.

ترمز پارک برقی، اتو هولد، سامانه کمکی حرکت در سر بالایی و سراشیبی، کنترل پایداری، کنترل کشش، ترمزهای دیسکی مجهز به ABS و EBD و سیستم کمکی ترمز از امکانات ایمنی این خودرو هستند.

صفحه کیلومتر دیجیتال ۱۲ اینچی، مانیتور مالتی مدیا ۱۲ اینچی با ۹ بلندگو، نورپردازی مخفی و سانروف جزو امکانات رفاهی ری‌را هستند. همچنین سنسور نور و باران، دوربین ۳۶۰ درجه و رادار نقطه کور از دیگر امکانات این خودرو هستند.

بیشتر بخوانید: پلت فرم ری‌را چگونه متولد شد؟ / ویژگی‌های نسل جدید پلت‌فرم تارا + تصاویر اختصاصی



14 دیدگاه

  1. به نظرتون امکان جایگزینی ری را با خودروهای دیگه برای اولویت های باقیمانده مثل دنا اتوماتیک توربو که برای تابستان و بهار بودند فراهم می کنند؟

  2. نمیدونم رو چه حساب میگی طراحیش از چینی ها حداقل از مونتاژی پایین تر

    طراحیش چه از محصولات مدیران خودرو و کرمان و بهمن زیباتر

    اگر یک میلیارد باشه واقعا ارزنده است

  3. وقتی x33cross و x22 pro که قطعاتشون از چین میاد و با احتساب هزینه گمرک و سود شرکت درمیاد ۷۰۰ ۸۰۰ میلیون چرا باید این ماشین ساخت داخل قیمت بالاتری داشته باشه؟
    درسته قدرت موتور بیشتری داره ولی در عوض دو برابر بنزین می‌خوره.
    خودروسازی مون رو قبل کره ای ها شروع کردیم و الان گل سرسبد محصولاتمون! مقابل ارزانترین ماشین های کره ای و حتی چینی هایی پایین رده از لحاظ کیفیت ساخت، دوام و اطمینان حرفی برای گفتن نداره..

    • علی اصغر جان در حالی که ما هیچ کارخانه ذوب فلزاتی نداشتیم کره جنوبی ۴۰ سال جلوتر از ما ذوب فلزات داشته و کلی در مابقی صنعت از ما جلو تر بوده شما فقط خودرو سازی رو می بینید. خودرو سازی عصاره صنایع دیگر هست.اون مستندی که درباره خودرو سازی دیدی اشتباهش اینه که فقط صنعت خودرو رو در نظر گرفته و زیرساخت ها رو بررسی نکرده.

  4. سلام. لطفایه فکری هم به میزان صدای داخل کابین بکنید. اگه بااین شرایط فعلی بیادبازارمفت نمی ارزه.بااینکه همه شیشه ها بالابودن صدای داخل کابین یه چیزی شبیه پیکان باچهارتاشیشه پایینه!باتوجه به سرعت ۸۰کیلومتر این ماشین الان بایدکیپ کیپ باشه ولی صدای آبشارنیاگارامدام به گوش میرسه.

  5. شایعه الکی درست نکنین این ماشین هیچی نداره بازار آزاد نزدیک دو میلیارد؟؟ دارین همین الان کد میدین که هر کی خرید قیمت فضایی بده

  6. یعنی تو خود عکس هم بی کیفیتی متریال داشبوردش مشخصه این همه سر و صدا اخرش این شد
    و متاسفانه مردم ایران هم نشون دادن تو گرونی پولدارن و تو ارزونی فقیر.دلال هم که تا دلتون بخواد هست مطمئنن شکست نمیخوره با اینکه اشغاله

  7. این ماشین بالا تر از ۸۰۰ میلیون تومن بره ایران خودرو تنها برگ برنده برا مقابله با چینی ها رو از دست میده

  8. قیافش زشته از جلوش مشخصه ماشی ایرانی هیچیش بدرد نمیخوره الکی پز ندید

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

کنده شدن اکسل X55 / مدیران خودرو چه می‌گوید؟

ویدیو کنده شدن اکسل ام‌ وی ام X55 را در چند روز اخیر احتمالا دیده‌اید. اتفاقی بسیار خطرناک، که...

پست‌های مرتبط