آزمایش فنی ریرا برای اولین بار در ایران / عملکرد ریرا در گرمای اهواز

از دست ندهید

آزمایش فنی ریرا / تست ری را برای اولین بار در هوای گرم اهواز انجام شد. عملکرد اولین شاسی بلند ایران خودرو با موتور جدید EFP توربو چگونه است؟

ویدیوی کامل بررسی و تست ری را در جاده را در کانال یوتیوب بیت ران پلاس تماشا کنید:

بیت ران – مجتبی اسماعیلی: آزمایش فنی ریرا (پروژه K125) ایران خودرو برای اولین بار در هوای گرم اهواز انجام شد. ریرا اولین کراس‌اوور ایران خودرو و در واقع اولین شاسی بلند ایرانی است. این خودرو به پیشرانه EF7 توربو پلاس یا EFP با توان تولیدی ۱۶۰ اسب بخار و ۲۴۰ نیوتون متر گشتاور مجهز است. گیربکس شش سرعته AT نیز وظیفه انتقال این توان به چرخ‌های جلو را دارد.

 

آزمایش فنی ریرا تست ری را
تست ری را برای اولین بار

بر خلاف باور عموم، ریرا از پلت فرم تارا با کد IKP1 استفاده نمی‌کند بلکه روی پلت فرم جدید ایران خودرو با کد IKP2 توسعه یافته است. این پلت فرم شبیه پلت فرم نسل دوم پژو ۲۰۰۸ است.

ریرا لیست کاملی از تجهیزات و امکانات مانند دوربین ۳۶۰ درجه، رادار نقطه کور، صفحه کیلومتر دیجیتال و… را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

 

این خودرو برای اولین بار جهت بررسی، در اختیار خبرنگاران بیت ران قرار گرفت.

نتیجه آزمایش فنی ریرا چیست؟

کاتالوگ ری را منتشر شد. برای آگاهی از مشخصات فنی و آپشن‌های ری را ایران خودرو اینجا کلیک کنید.

ری را متفاوت‌ترین محصول داخلی

در آزمایش فنی ریرا، به محض قرار گرفتن در کابین خودرو، داشبورد پهن و بالا، صفحه کیلومتر بزرگ تمام دیجیتال، صندلی‌های گود رفته و کنسول میانی بالا، تفاوت این محصول با سایر محصولات ایرانی را فریاد می‌زنند.

آزمایش فنی ریرا
تست ری را برای اولین بار

حس نشستن پشت فرمان ریرا، تجربه حسی مانند محصولات پژو علی الخصوص پژو ۲۰۰۸ را تداعی می‌کند. ارگونومی کابین، دسترسی به ادوات مختلف، دید به جلو و اطراف مناسب است.

آزمایش فنی ریرا تست ری را
تست ری را برای اولین بار

ریرا به قوی‌ترین پیشرانه داخلی حال حاضر یعنی EF7 توربو پلاس یا EFP با توان تولیدی ۱۶۰ اسب بخار و ۲۴۰ نیوتون‌متر گشتاور مجهز است. گیربکس شش سرعته AT با برند DAE نیز وظیفه انتقال این توان به چرخ‌های جلو را دارد.

این خودرو در حال گذراندن برخی از تست‌های فنی مانند تنظیم موتور و گیربکس، ترمز و کالیبراسیون (انطباق خودرو با جاده) با جاده بود و امکان اعمال فشار بالا روی آن وجود نداشت.

اما با این وجود سلکتور خوش دست تعویض دنده در حالت D قرار گرفت و خودرو با تاخیر کمی از زمین کنده شد. شتاب گیری خودرو مناسب بود و دنده‌ها به نرمی تعویض می‌شدند.

شتاب، سواری، هندلینگ و پایداری مناسب در آزمایش فنی ریرا ملموس بود. این حس راندن، در هیچ کدام از محصولات داخلی قابل دستیابی نیست و تنها تارا عملکردی شبیه به ریرا را دارد.

 

 

تجهیزات و امکانات ریرا

ترمز پارک برقی، اتو هولد، سامانه کمکی حرکت در سر بالایی و سراشیبی، کنترل پایداری، کنترل کشش، ترمزهای دیسکی مجهز به ABS و EBD و سیستم کمکی ترمز از امکانات ایمنی این خودرو هستند.

صفحه کیلومتر دیجیتال ۱۲ اینچی، مانیتور مالتی مدیا ۱۲ اینچی با ۹ بلندگو، نورپردازی مخفی و سانروف جزو امکانات رفاهی ریرا هستند. همچنین سنسور نور و باران، دوربین ۳۶۰ درجه و رادار نقطه کور از دیگر امکانات این خودرو هستند.

یکی از نکات جالب در آزمایش فنی ریرا، چراغ‌های Cornering هستند که با چرخش فرمان برقی خودرو، فعال و نقاط کور در پیچ را روشن می‌کنند. این محصول به چراغ خوش‌آمد گویی و چراغ پارکینگ هم مجهز است.

طراحی ری را
آزمایش فنی ریرا تست ری را
تست ری را برای اولین بار

ریرا بسیار شبیه به نسل دوم پژو  ۲۰۰۸ است اما به نظر می‌رسد طراحی آن با عجله صورت پذیرفته است. ریرا در قسمت جلو از چراغ‌های دوبل استفاده می‌کند که هر چند طراحی چراغ‌های دیلایت – راهنمای روی کاپوت مناسب است اما چراغ‌های اصلی که در سپر قرار دارند، اصلا زیبا نیستند. چراغ‌های اصلی بی قواره هستند و تناسبی با قسمت جلوی خودرو ندارند.

در نمای جانبی طراحی خودرو در محدوده نوک تا لچکی شیشه عقب زیبا است اما انتهای خودرو به حال خود رها است! به نظر می‌رسد با صرف زمان بیشتر در طراحی این خودرو، می‌شد جلوی این رها شدگی را گرفت و طرحی پخته‌تر را خلق کرد.

طراحی قسمت عقب خودرو نیز اسپرت و جدید است اما چراغ‌ها بیش از حد کشیده به نظر می‌رسند.

جمع بندی تست ری را 
تست ری را برای اولین بار

ریرا اولین کراس‌اوور ایران خودرو است و طراحی نسبتا خوب، قوای فنی مناسب و امکانات کاملی دارد.

اما زمان عرضه به بازار محصول، آن قدر طولانی شد که ظاهر خودرو که در بدو معرفی پروژه، جدید و به روز بود، در حال از مد افتادن است! امیدواریم این محصول هر چه سریع‌تر و بدون نقص فنی به بازار عرضه شود.

بیشتر بخوانید:

تاخیر در تحویل سورن پلاس به چه علت است؟ / اعلام زمان حدودی تحویل

کراس اوور ریرا به تولید انبوه می رسد / لیست آپشن‌های قطعی ریرا اعلام شد

تارا V3 تحت فشار بررسی شد / تفاوت فنی‌اش با تارا معمولی چیست؟

خودروهای یک میلیارد تومانی بازار را بشناسید / کدام یک ارزش خرید دارند؟

سایپا کوییک S را از داشتن این آپشن منع کرد / سونامی حذف آپشن در خودروسازان داخلی

خودروهای چینی جدید را بشناسید / لشکر شکست‌ خورده‌چینی به ایران رسید!

لوازم یدکی خودروهای چینی گران‌تر از مرسدس و ب‌ام‌و! / بحران آغاز شد




51 دیدگاه

  1. چراغ هاش برای این زشتن که بعدا چراغ هاش خوشگلتر بکنن یه پلاس بزارن روش گرونتر بفورشن به مردم

  2. سلام
    طراحی خیلی زشتی دارد
    حداقل اینهمه ماشین شاسی بلند چینی دارند وارد میکنند از آنها الگو میگرفتند و یک طراحی به روز و جوان پسند ارائه میدادند.

    • من خودم سالیان سال هستش که توی این شرکت های پروژه انجام میدم ، وقتی بحث از تولید ملی میشه باید توقع داشته باشیم تو ۲۰ سال پیش داریم زندگی میکنیم ، تازه به لطف شرکت های چینی این ماشین ها داره طراحی و تولید میشه والا هیچی از خودمون نداریم ، خط های تولید هم همش دستگاه های آلمانی و ایتالیایی و آمریکایی هستش ، چیمون ملی هستش پس ؟!

    • واقعا از لحاظ ظاهری افتضاح این چه جلو پنجره ای جلو پنجره پرشیا با چراغ سمند گذاشتن
      بعدشم الان نسل جلو پنجره ها لوکس هستش ن اینکه برای ۲۰ سال پیش
      ی مقدار بزن در رو کار نکنید به خودتون زحمت بدید حداقل از چین یاد بگیرید

  3. چه ترکیب زشتی، واقعا کسی اینو میخره، یه نمه سلیقه هم خوب چیزیه، این همه ماشین چینی دوروبرمونه ایده بهتری از این نبود بکار ببرند.

  4. کلا ایران‌خودرو فقط یه موتور خوب داره طراحی جلوش بشدت زشت بدترکیب نامتوازن هست حتی یه طرح ساده داشت خیلی بهتر میشد

  5. دوستان توی فیلم یه نکته ای نظر بنده رو جلب کرد به نظر شما فرمان این ماشین کج نیست؟؟ با اینکه ماشین مستقیم میره توی جاده ولی غریبلک فرمونش متمایل به راست هست؟؟؟ واقعا جای تعحبه

  6. خاک تو سرتون با این طرحی فقط بلدین از مردم پول بگیرید چراغ پیکان گذاشتن روش‌‌..‌ داغان

  7. علت ناقص دیده شدن نمای جلوی این خودرو رنگ چراغ هاست. کاسه چراغ داخل سپر خودروهای مدرن بصورت دودی هست اما در ریرا کاسه چراغ خیلی روشن و سفیده که به طراحی جلویی خودرو به شدت آسیب زده.
    هنوز که تولید انبوه این خودرو شروع نشده باید این اصلاحات ریز رو انجام داد تا ری را به عنوان پرچمدار صنعت خودروی ایران واقعا بتونه حرف برای گفتن داشته باشه.

  8. بجای ریرا باید بگی جوجه اردک زشت
    هر کسی را بهر کاری ساخته اند
    صلیقه ندارن،،،هیچ،،،،

  9. دوستای عزیز أین نسخه ی بعد از پروتوتایپ و قبل از تولید انبوهه. فقط برای کالیبره کردنه. احتمال زیاد طراحی خارجی بخصوص چراغها تغییر خواهند کرد. نسخه رونمایی رو ببینید.(سبزآبی)

  10. امکانات دارید سانروف داره اخه سانروف امکاناته
    میگم بزن در رو کار نکنید ی چیز درست کنید پرچم ببرید بالا
    ن اب رو ی چیز شکیل ما بهترین طراح هارو داریم بهشون اجازه کار بدید از فامیلاتون ایده نگیرید

  11. الارقم اینکه ما بهترین طراحان روز دنیا رو داریم علت اینکه ازین منبع سرشار جهانی در طراحی یک محصول شاخص برای عرضه اندام در رقابت با جهان صنعت خودرو بهره نمیبریم .
    طراحی این خودرو یک فاجعه ست .
    همزمان ترکیه خودروی ملی خودش بانام toog رو برای عرضه جهانی ساخته و آماده عرضه کرده که بسیار زیبا و بروزه ست . نمی‌دونم ما چرا در ۲۰ سال قبل موندیم هنوز

  12. کاش چراغ های پایین به بالا متصل بود یه چراغ گنده بک ولی فرمشون همین بود یعنی از بالا کشیده از پایین شبیه پیکان و چهار چرخ محرک هم بود دیگه عالی می‌شد.

  13. هرچند که چینیها کلا کپی برداری میکنن برای طراحی ماشین‌هایی که تولید میکنن ولی بااینحال ماشینهاشون قشنگ ولی ایران خودرو و سایپا اصلا تولیداتشون زیبا نیست دست آخرم مشخص میشه چندتا ماشین و باهم تلفیق کردن و از هر کدوم یک ی قسمت‌هایی شو تو این ماشین گذاشتن تا این ماشین زشت تولید بشه هر چند همین بحساب ماشین زشت که با گاری فرق ندارد زملن شروع فروشش ملت برای خریدش خودشونو به آب و آتش میزنن تا گاری شاسی بلند سوار بشن برای رسیدن به اون دنیا

  14. این چراجلو پنجره اش اینجوریه.طراح خاسته یه چیزتک بده بیرون!سه ردیف چراغ روی هم!میخاین بیشترازاین موردتمسخرترکهاوچینی ها اعراب بشیم اینوباهمین شمایل تولیدکنین.اون چراغهای اصلی ردیف وسط روبردارین وتوی یه لنزکنارهالوژنهاجاش بدین بهترمیشه.بااین شمایل بدریخت ترین خودروی دنیامیشه.

    • لینک ویدیوی این تست در متن همین گزارش آمده است … در کانال یوتیوب بیت ران پلاس کلمه ریرا را جستجو کنید

  15. اینکه همون پژو ۲۰۰۸ هستش
    ابعاد و حجم موتور و فولادهای کششی تصادف داخل ستون
    همش مال psa 2008 هست
    انجین ۱.۶ لیتری توربو شارژ بی ام و که روی ۲۰۰۸ بوده رفتن باز کردن مهندسی معکوس کردن وفقط بصورت اسمی روی کاغذ ۱۶۰ اسب و ۲۴۰ نیوتن متر گشتاور داره و اصلا هم بخودشون زحمت ندادن بجای کپی کاری انجین خودشون برن بجای انجین پرخرج توربو یه انجین ۲.۵ لیتری بذارن که با بنزین معمولی هم کار کنه
    تو ویدئو وقتی خود کارشناس ایران خودرو که لپ تاب جلوش هست با مردم رو راست نیست و میگه بصورت ترکیبی صدی ۷.۵ بنزین مصرف بکنه در صورتیکه مصرف واقعی ترکیبی بصورت avg صدی ۱۰.۵ مصرف میکنه
    چه انتظاری دیگه از وارد کننده خودروهای چینی میشه داشت که میگن مصرفشون بالاست
    گیربکس این ماشین هم همون گیربکس ایسین ژاپن هست که روی محصولات psa وجود داره اینم مهندسی معکوس کردن

    • از نزدیک اگر اینو ببینید خیلی قشنگ تر از تصاویر هست
      چند نکته اگر توجه کنند
      گرافیک چراغ های اصلی اگر تغییر کنه و مات نوک مدادی بشه بهتره
      طراحی عقب تا حدودی ساده و تخت هست اگر روی گرافیک جزییات چراغ عقب کار بشه و با قطعات کروم کمی حجم بهش بدن بهتره

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

سیل در کارخانه مدیران خودرو ؛ کدام خودروها غرق شدند؟

سیل در کارخانه مدیران خودرو محصولات ام وی ام و فونیکس را زیر آب برد. این اتفاق در منطقه...

پست‌های مرتبط