کاتالوگ ری را منتشر شد / مشخصات فنی و آپشن‌های ری را ایران خودرو

از دست ندهید

کاتالوگ ری را ایران خودرو رسماً منتشر شد. گروه صنعتی ایران خودرو دقایقی پیش، مشخصات فنی و امکانات رفاهی کراس‌اوور خود را اعلام کرد. ری را قرار است با موتور EF7 پلاس توربو ۱۶۰ اسب بخاری به بازار خودرو کشور ارائه شود.

اولین تجربه رانندگی با ری را ایران خودرو را در یوتیوب بیت‌ران پلاس ببینید:

بیت‌ران – محمد فتح‌اللهی – کراس اوور ری را ایران خودرو قرار است EF7P TC در سه تیپ وی‌۱ (V1)، وی۲ (V2) و وی۳ (V3) تولید شود.

این موتور که ۱.۷ لیتر حجم دارد می‌تواند ۱۶۰ اسب بخار قدرت در ۵۰۰۰ دور در دقیقه و ۲۴۰ نیوتن‌متر گشتاور در ۱۶۰۰ تا ۴۵۰۰ دور در دقیقه تولید کند. توربوشارژ این موتور نیز در دور هزار و ۷۰۰ آر پی ام وارد مدار می‌شود. قوای محرکه ری را به بیان این گروه صنعتی، جدیدترین موتور ایران خودرو و قوی‌ترین موتور تولید داخل است.

در این خودرو قرار است از گیربکس شش سرعته اتوماتیک ساخت شرکت دانگ فنگ (DAE) چین استفاده‌شود. این گیرکس هم اکنون روی دنا اتوماتیک قرار دارد. اما برای ریرا، قرار است ضریب دنده این گیربکس چینی تغییر پیدا کند. البته ایران خودرو قصد دارد در این خودرو از گیربکس دو کلاچه تر هم استفاده‌ کند.

تغییر مهم در موتور EF7P TC، افزایش حد دور موتور به ۶۴۰۰ در نمونه آزمایشی و ۶۰۰۰ دور در دقیقه در نمونه نهایی است. این عدد در موتور EF7 توربو ۵۵۰۰ دور در دقیقه بود.

بوست توربو هم از ۱۷۰۰ دور در دقیقه در اختیار راننده قرار می‌گیرد. این در حالی است که، در نسخه قبلی همین موتور، این عدد روی ۲۲۰۰ دور در دقیقه بود.

کاتالوگ ری را که صبح امروز منتشر شد، حاوی مشخصات فنی و عملکردی آن است. پیش از بررسی ویژگی‌های رفاهی این خودرو، بد نیست بدانیم که ایران خودرو قرار است در ابتدا تیپ V2 این خودرو را به بازار ارائه کند.

امکانات رفاهی ری را ایران خودرو
کاتالوگ ری را ایران خودرو
کاتالوگ ری را ایران خودرو با کیفیت بالا برای دانلود

براساس کاتالوگ ری را، این کراس‌اوور مجهز به جلو آمپر دیجیتالی (نمایشگر دوگانه)، نورپردازی مخفی در داخل با قابلیت تغییر رنگ، چراغ خوش‌آمد گویی و خروجی برق ۱۲ ولت در درون صندوق عقب است.

اهرم تعویض دنده در این کراس‌اوور الکترونیکی است و نمایشگر لمسی ۱۲ اینچی با ۹ اسپیکر برای بخش اطلاعات و سرگرمی آن در نظر گرفته‌شد.

فرمان چند منظوره برقی با تنظیم دستی، چراغ روشن‌کننده مسیر داخلی پیچ (در زمان گردش فرمان)، سامانه‌های کنترل پایداری، کنترل کشش، کنترل شروع حرکت خودرو در سربالایی و سرازیری از دیگر امکانات این خودرو به‌شمار می‌روند.

ری را ایران خودرو، محدود کننده سرعت، سانروف برقی و کروز کنترل نیز دارد. همچنین راننده می‌تواند بدون استفاده از کلید خودرو، به داخل آن وارد شود.

رینگ‌های ری را ۱۸ اینچی دو رنگ خواهند بود و چراغ‌ها و برف پاکن این خودرو نیز اتوماتیک است. دوربین ۳۶۰ درجه و رادار نقاط کور هم در این خودرو وجود دارند. یکی دیگر از امکاناتی که در کاتالوگ ری را به آن اشاره شد، امکان باز کردن درب صندوق عقب این خودرو با استفاده از حسگر حرکتی پا است.

 

پاسخ به پرسش‌های متداول درباره ری را ایران خودرو

قیمت ری را ایران خودرو چقدر است؟

  • هنوز قیمت رسمی این خودرو از سوی ایران خودرو اعلام نشده است.

تیپ V2 که قرار است اولین تیپ این خودرو باشد، چه امکاناتی دارد؟

  • هنوز امکانات رفاهی هر تیپ از این محصول به ظور جداگانه اعلام نشده‌اند. ایران خودرو صرفاً صبح امروز در یک اینفوگرافی، به برخی از مشخصات فنی و ویژگی‌های رفاهی این خودرو اشاره کرد.

ری را ایران خودرو چه زمانی به بازار می‌آید؟

  • براساس اعلام ایران خودرو، ری را قرار است تا پایان امسال در جاده‌های ایران تردد کند. اما هنوز مشخص نیست که این خودرو چه زمانی در سامانه یکپارچه یا وب‌سایت رسمی ایران خودرو قابل خرید خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

ویگو اسکوتر جان سخت شرکت TVS به بازار برگشت! / قیمت سرسام آور جدید

شرایط گارانتی خودرو تغییر کرد

مالکان خودروهای فرسوده‌می‌توانند خودرو وارد کنند؛ کدام خودروها با چه شرایطی؟

قیمت موتورسیکلت در بازار به شدت کاهش یافت / لیست قیمت جدید تمامی موتورسیکلت‌ها




15 دیدگاه

  1. دورود بر شما من از این ماشین ری را ایران خودرو خیلی خیلی خوشم میاد چون این ماشین لوازم جانبی توی ایران غریز است چون ایرانی است من این ماشین را خریداری میکنم از ماشیهای چنین هیچ خوش نمیای فقط ری را ایران خودرو میخوام

  2. متاسفانه قیمت‌ها نجومی هست و فقط یک درصد مردم که همین الان هم شاسی بلند سوار می‌شوند میتواندد این خودرو را تهیه کنند .قشر متوسط زورشان در حد نهایت سیصد میلیون تومان هست که آن هم نه خودرویی عرضه می‌شود و نه کیفیت چندانی هست

  3. وقتی جنسش آشغالها از حلب و پلاستیک اسباب بازی ساخته شده بازم همینو میگی نگو خوشم نمیاد بگو نمیتونم بخرم 🤣

  4. با سلام خدمت دوستان عزیز انشالله که به زودی به بازار بیاد و ماشین خوبی باشه و قیمت خوبی داشته باشه که همه بتونم بخرم انشالله

  5. اقای مهندسین ایران خودرو، چراغهای جلو ریرا واقعا افتضاحه، ی فکری به حالش بکنید

  6. سلام ، قبل از ورود به بازار فکری به چراغ های جلوی و گرافیک جلو کنید . ماشین ایرانی هست و مشتری خوبی خواهد داشت

  7. حیفه او طراحی خوب درها نیس که با یه دماقه‌ی بد خراب بشه
    جلوش یه فیسلیفت سنگین می‌خواد
    اون طرح اولیه خیلی بهتر بود

  8. تا ۶۰۰ نهایت ۷۰۰ ارزش خرید داره بیشتر نه نسبت به تارا اتومات ۴۹۰ تومنی یا دنا پلاس توربو اتومات ۵۴۰ ای

    • خوبی داداش؟؟؟

      الان دارن دناو تارارو با قیمت کارخانه۷۰۰تومن پاچه ملت بیچاره میکنن کجا با این قیمتا میفروشن برم بخرم😂😂😂(تا ما باشیم مث…وقتی فروش میذارن هجوم نبریم واسه آشغال خریدن پس حقمونه)اونوقت اینو نهاااایت۷۰۰بدن دست ملت🤣🤣🤣

      خداوکیل چی شد انقد خار شدیم

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

از کاغذ دیواری تا میز شام ؛ لوگوی شورولت از کجا آمده است؟

در میان لوگوی شرکت‌های مختلف خودروسازی، لوگوی شورولت یکی از ساده‌ترین لوگوها است. هر چند همین لوگوی ساده، نمادی...

پست‌های مرتبط