ویگو اسکوتر جان سخت شرکت TVS به بازار برگشت! / قیمت سرسام آور جدید

از دست ندهید

ویگو اسکوتر جان سخت شرکت TVS پس از سال‌ها دوری از بازار کشور، مجددا توسط شرکت نیرو موتور عرضه شد. قیمت جدید این اسکوتر چه قدر است؟

بیت ران – مجتبی اسماعیلی: اگر تویوتا هایلوکس را قهرمان دنیای پیک آپ‌ها بدانیم، ویگو می‌تواند قهرمان دنیای اسکوترها باشد. این اسکوتر ۱۱۰ سی‌سی یکی از جذاب‌ترین و دوست داشتنی‌ترین اسکوترهای دنیا است. هر چند قدرت و سرعت نهایی این اسکوتر اصلا زیاد نیست اما آن قدر با دوام و روان است که مالکانش را شیفته خود می‌کند.

ویگو

این اسکوتر که محصولی از شرکت هندی TVS است، پس از مدت‌ها مجددا توسط شرکت نیرو موتور به بازار عرضه شده است. اما با وجود ورود انواع اسکوترهای رنگارنگ و پر قدرت به کشور، ویگو هنوز ارزش خرید دارد؟

مظلوم اما زحمت‌کش!

ویگو

اسکوتر ویگو از یک پیشرانه ۱۱۰ سی‌سی به قدرت هشت اسب بخار و گشتاور هشت نیوتون‌متر بهره می‌برد. سرعت نهایی این اسکوتر فقط هفتاد کیلومتر است و اصلا مناسب اتوبان‌ها و مسیرهای بزرگراهی نیست. وزن ویگو فقط ۱۰۰ کیلوگرم است و توانایی دریافت سه لیتر بنزین را دارد. توان این اسکوتر زیاد نیست و گیربکس آن هم از نوع (V-belt) CVT است. اما موتور و گیربکس این اسکوتر آن قدر هماهنگ و روان هستند که یک راکب هشتاد کیلوگرمی در یک مسیر صاف، چندان متوجه توان کم این اسکوتر نمی‌شود!

ویگو فضای پای مناسبی دارد به طوری که افراد قد بلند هم مشکلی نخواهند داشت و از طرف دیگر، این فضا برای باربری نیز بسیار مناسب دارد. شاید ظاهر این اسکوتر سوسولی به نظر برسد اما بسیار مستحکم است و در هنگام بابری هم خم به ابرو نمی‌آورد.

اما وقتی یک ترک‌نشین به راکب اضافه می‌شود، قابلیت حرکتی ویگو به شدت افت می‌کند و مخصوصا شروع حرکت در سربالایی‌ها هنگام ترافیک، می تواند حادثه ساز باشد. این اسکوتر اصلا به درد حمل دو سرنشین نمی‌خورد. اما یک راکب با باری به وزن حدودی چهل کیلوگرم مشکل خاصی در مسیرهای کفی ندارد.

امکانات

ویگو به ترمز جلو دیسکی، ترمز همگام جلو و عقب (CBS)، تکنولوژی Body balance، زین باز شو با فضای نسبتا مناسب و صفحه کیلومتر دیجیتال مجهز است.

استهلاک نزدیک به صفر!

در حالی که مالک اکثر اسکوترها دغدغه تامین و تعویض قطعات یدکی موتورسیکلت خود را دارند، مالکان ویگو احتمالا تا مدت‌ها پس از خریدشان، هنوز از وجود برخی از قطعات مصرفی ویگو اطلاعی ندارند!

ویگو به شدت کم استهلاک است و از طرف دیگر به علت تیراژ مناسب مونتاژ، لوازم آن به سادگی و با قیمت مناسب (نسبت به رقبا) در دسترس هستند.

مزایا و معایب

شتاب مناسب در مسیرهای شهری، زین راحت، فضای پای مناسب، مصرف سوخت اقتصادی، استهلاک پایین، سواری نرم و روان و در دسترس بودن خدمات و قطعات از مزایای ویگو هستند. در مقابل نیز تاپ اسپید کم (خطر ساز در اتوبان‌ها)، افت شدید توان هنگام اضافه شدن ترک‌نشین، شروع حرکت ضعیف در سر بالایی‌ها و تایرهای کوچک از معایب این اسکوتر هستند.

ویگو توسط شرکت نیرو موتور عرضه می‌شود و قیمت آن ۱۱۵ میلیون تومان است که واقعا عدد بالایی است. با چنین مبلغی می‌توان سراغ اسکوترهای کم کار و قوی SYM رفت که عملکرد فنی و امکانات مناسبی دارند. هر چند ویگو مالکانش را طلسم می‌کند و اکثر مالکان از فروش آن پشیمان می‌شوند!

بیشتر بخوانید:

قیمت موتورسیکلت در بازار به شدت کاهش یافت / لیست قیمت جدید تمامی موتورسیکلت‌ها

تارا توربو آزمایش شد! / سریع‌ترین خودروی ایرانی چه بلایی سر دنا توربو آورد؟

آزمایش فنی ریرا برای اولین بار در ایران / عملکرد ریرا در گرمای اهواز

خودروهای ۶۰۰ میلیونی بازار را بشناسید/ گزینه جذابی هست؟

تاخیر در تحویل سورن پلاس به چه علت است؟ / اعلام زمان حدودی تحویل

کراس اوور ریرا به تولید انبوه می رسد / لیست آپشن‌های قطعی ریرا اعلام شد




6 دیدگاه

  1. پرفروش ترین اسکوتر جهان ژوپیتر که با ویگو یکی هست بیش از سه میلیون دستگاه فقط در هند فروش داشته فنر بندی فوق‌العاده نرم و بی مانند که در هیچ اسکوتر دیگه ای نمی توان مشاهده کرد قدرت و کشش مناسبی داره من بیش از سی هزارتا کیلومتر تردد باهاش داشتم و مشکلی باهاش نداشتم و اصتحلاک بی نهایت پایین من سه دست لاستیک عوض کردم و جنس ایرانی اشغال یاسا که تنها مشگل این موتور دوست داشتنی هست در ضمن سیستم انژکتور و ECU موتور هم کهین ژاپن هست و مجهز به سیستم TPS و کنیسر بنزین هم هست

    • من از سال ۹۵ این موتور را دارم حدود ۱۱۰۰۰ کیلومتر هم راه رفته ۳ بار لاستیک رو عوض کردم البته لاستیک فابریک tvs بود.بدرد کسانی که سرعتی هستند نمی خوره.باید آروم باهاش بری .موتور خوبی هست . یک بارهم تو خیابان منو نذاشته.فقط روغن خوب بریزید و سر ۱۰۰۰ تا عوض کنی و فشار سرعتی بهش نیازی.

  2. سلام این شرکت نه خدمات فروش دارد نه قطعاتش موج راست واکر هم باشد ۲۰ برابر دیگر موتورهای دگر است من کرفتم پشیمانم واقعا خدمات بعد از فروشش ۰ است

  3. .فرسایش این موتور به اندازه خودش وجود دارد در ضمن تامین قطعات یدکی آن سخت شده. ترمز های ضعیف، چرخ های کوچک که شما را به راحتی با خطر مرگ روبرو می کند، هندلینگ فاجعه و قیمت فضایی از این موتور یک انتخاب فوق العاده بد ساخته. البته همه اسکوتر های رنگی پنگی و چرخ کوچیک همین ویژگی را دارند.
    اگر کسی قصد انتخاب این موتور برای شهر تهران را دارد سخت در اشتباه است. نکته ی خوب این مقاله اشاره ی هرچند گذرا به خطر ساز بودن این اسباب بازی در بزرگراه است. این موتور سیکلت در بزرگراه نه تنها جان راننده را به خطر می اندازد بلکه جان دیگر موتور سوار ها و خودرو ها را نیز به خطر می اندازد چرا که توانایی مانور و توانایی رسیدن به سرعت مطلوب (۸۰ و بالاتر) و توانایی ترمز در مواقع اضطراری را ندارد برای همین با سرعت های بسیار پایین در حاشیه ی بزرگراه ها با دلهره بسیار رانندگی می کنند و راه بقیه را نیز می بندند.

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

از شکستن اکسل ام‌وی‌ام تا ارزبری هنگفت؛ در مدیران خودرو چه خبر است؟

فاجعه شکستن اکسل ام‌وی‌ام مدیران خودرو، بحث میلیاردها دلار ارز گرفته شده‌از سوی این شرکت و سیلی که به...

پست‌های مرتبط