قیمت سهند پارس خودرو ، شرایط فروش و زمان تحویل اعلام شد + مشخصات فنی

از دست ندهید

خودرو سهند پارس خودرو به عنوان یکی از جدیدترین محصولات زیر مجموعه سایپا برای پیش فروش قیمت گذاری شد. قیمت سهند پارس خودرو ، شرایط فروش ، زمان تحویل و مشخصات فنی این محصول را در این گزارش بخوانید.

بررسی سهند پارس خودرو

بیت ران – الهام زهره وند: سهند پارس خودرو با ۱۲۲۰ کیلوگرم وزن در آخرین اعلام این خودروسازی با پیشرانه M۱۵GSI که نمونه ارتقا یافته M۱۵ است عرضه خواهد شد. این موتور از نوع ۴ سیلندر و ۸ سوپاپ است و می‌تواند ۹۰ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۱۳۵ تا ۱۳۷ نیوتن متر تولید کند. همچنین فناوری VVT روی این موتور نصب شده‌است تا به گفته سازنده گشتاور بیشتری در دورهای پایینی تولید شود و مصرف سوخت پیشرانه M۱۵GSI نسبت به M۱۵ کاهش پیدا کند. سهند از یک گیربکس ۵ سرعته دستی بهره می برد. مصرف سوخت سهند ۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر اعلام شده‌است.

“پارس خودرو سهند توسط بیت‌ران بررسی شد / همان همیشگی” تماشای این ویدیو را در کانال آپارات بیت ران از دست ندهید:

آنچه گذشت …

ماه‌ها پیش در زمان رونمایی از سهند، پارس خودرو اعلام کرد که این سدان در شش تیپ به دست متقاضیان خرید آن خواهد رسید. اما در جدیدترین آپ‌دیت کاتالوگ این خودرو شاهد هستیم که مهمترین تیپ‌های سهند پارس خودرو قرار نیست هیچ‌گاه وارد خط تولید شوند.

تمامی تیپ‌های سهند پارس خودرو مجهز به موتور ۱.۵ لیتری M15 GSI هستند که دارای هشت سوپاپ است. اما از آنجایی که سهند قرار بود در دو مدل بنزینی و گازسوز به دست مشتریانش برسد، توان و گشتاور موتور این خودرو نیز متفاوت بود.

کاتالوگ سهند پارس خودرو

همانطور که در کاتالوگ جدید سهند پارس خودرو مشخص است، این خودرو در دو تیپ N325 و N326 تولید خواهد شد. هر دو تیپ N325 و N326 سهند با گیربکس دستی تولید خواهند شد و فقط در برخی از آپشن‌ها با یکدیگر تفاوت دارند.

هفت ماه پیش در جریان رونمایی از سهند، مدیران پارس خودرو اعلام کردند که تا پایان سال ۱۴۰۲ حدود ۲۰ هزار دستگاه سهند از خطوط تولید پارس خودرو خارج خواهند شد. بر این اساس، قرار بود ۱۵ هزار دستگاه از این رقم تولید مربوط به تیپ‌های دنده‌ای سهند و پنج هزار دستگاه هم به تیپ‌های اتوماتیک (CVT) آن اختصاص داشته باشد.

 

از آنجایی که تقریباً به ماه پایانی سال جاری نزدیک می‌شویم، شاهد آن هستیم که نه تنها این برنامه تولید محقق نشد، بلکه پارس خودرو در اقدامی تعجب‌برانگیز، مهمترین تیپ‌های این سدان جدید را از برنامه تولید آن حذف کرده‌است. البته این احتمال وجود دارد که تیپ‌های دوگانه سوز و اتوماتیک سهند سال آینده (احتمالاً نیمه دوم سال ۱۴۰۳) وارد چرخه تولید شوند.

تست و بررسی ریرا محصول جدید ایران خودرو  را در کانال آپارات بیت ران از دست ندهید:

 

قیمت سهند پارس خودرو ، شرایط فروش و زمان تحویل اعلام شد
تیپ پایه سدان سهند پارس خودرو

همانطور که در کاتالوگ جدید سهند پارس خودرو قابل مشاهده است، تیپ پایه این سدان، N325 است. این تیپ با فرمان D-Type، تهویه مطبوع اتوماتیک، TPMS، روکش پارچه‌ای صندلی‌ها، ایربگ راننده و سرنشین کناری، آیینه‌های جانبی برقی، سنسور دنده عقب، مه‌شکن جلو و عقب، اتولایت، چراغ روشنایی روز، ترمزهای ABS و EBD، سامانه‌های کنترل کشش و پایداری، سامانه کنترل شروع حرکت خودرو در سربالایی و ۲ اسپیکر برای سیستم صوتی به دست مشتریان خواهد رسید.

در تیپ N326 امکاناتی مانند روکش چرمی صندلی‌ها، فرمان چند منظوره، تریم داخلی دو رنگ، گرمکن آیینه‌های جانبی، سانروف، نمایشگر ۷ اینچی، دوربین دید عقب، آنتن کوسه‌ای و ۴ اسپیکر برای سیستم صوتی به امکانات تیپ N325 اضافه شدند.

مشخصات فنی سهند پارس خودرو

تیپ های سهند پارس خودرو

سهند نخستین خودرویی است که از موتور M15GSI استفاده می‌کند. این موتور که با نام M15 پلاس هم شناخته می‌شود، ۱۴۹۷ سی‌سی حجم دارد.

یکی از مهمترین تفاوت‌های این موتور با سایر موتورهای سری M سایپا، استفاده از دریچه گاز برقی و سامانه زمانبندی متغییر سوپاپ‌ها (VVT) است. البته دریچه گاز برقی پیش‌تر در خودروهایی مانند ساینا و کوئیک هم وجود داشت.

قوای محرکه سهند پارس خودرو قادر است ۹۰ اسب بخار در ۵۴۰۰ دور در دقیقه نیرو تولید کند. گشتاور خروجی این موتور نیز به ۱۳۷ نیوتن‌متر می‌رسد که در دور ۴ هزار در دسترس قرار دارد.

 

این موتور چهار سیلندر ۸ سوپاپه مگاموتور از بالانسر جدیدی استفاده می‌کند که نمونه بومی و به روز بالانسر موتور M15 است. لازم به ذکر است که خودرو اطلس هم در آینده از این موتور بهره‌مند خواهد شد.

این موتور چهار سیلندر ۸ سوپاپه مگاموتور از بالانسر جدیدی استفاده می‌کند که نمونه بومی و به روز بالانسر موتور M15 است. لازم به ذکر است که خودرو اطلس هم در آینده از این موتور بهره‌مند خواهد شد.

قیمت سهند پارس خودرو اعلام شد + شرایط فروش و زمان تحویل
فعلا فقط با گیربکس دستی

این خودرو فعلا فقط با گیربکس ۵ سرعته دستی تولید می‌شود و در حال حاضر خبری از جعبه‌دنده CVT شش سرعته (تعویض مصنوعی) در سهند خبری نیست.

طول، عرض و ارتفاع این خودرو برابر است با ۴۲۱۵×۱۶۷۷×۱۴۸۵ میلیمتر و فاصله بین دو محور آن نیز ۲۴۱۰ میلیمتر اعلام شد. تمامی تیپ‌های سهند دارای رینگ‌های ۱۴ اینچی و تایرهای ۱۸۵/۶۰ هستند.

همانطور که می‌دانیم، سهند همان فیس لیفت ساینا است. از آنجایی که پارس خودرو زیر مجموعه سایپا به‌شمار می‌رود، برخی از محصولات سایپا مانند کوییک R اتوماتیک و کوییک R در این خودروساز به تولید می‌رسند.

“پارس خودرو سهند توسط بیت‌ران بررسی شد / همان همیشگی” تماشای این ویدیو را در کانال آپارات بیت ران از دست ندهید:

 

قیمت سهند پارس خودرو

طبق اعلام پارس خودرو، سهند s به عنوان محصول جدید شرکت پارس خودرو برای تحویل مرداد الی اسفند سال ۱۴۰۳  با مبلغ علی الحساب پیش پرداخت ۲۲۴ میلیون تومان برای فروش گذذاشته شده است.

بیشتر بخوانید:
رئیس گروه قطعه سازی عظام در مخفیگاهش دستگیر شد + جزئیات حکم او و همدستان
ام جی ۴ الکتریکی آماده حضور در بازار خودرو ایران / مشخصات نمونه‌های وارداتی
قطار چینی سریعتر از هواپیمای مسافربری؛ ورود به عصر جدید جابه‌جایی
سوپر اسپرت ایران خودرو تا شاسی بلند سایپا در یک نگاه
روش‌های کلاهبرداری در خرید خودرو را بشناسید؛ جَک‌زنی چیست؟
قیمت بازار موتورسیکلت به ثبات رسید + قیمت موتورسیکلت های پرفروش
لاستیک کامیون و فرآیند تولید آن؛ گزارش از تایرسازی رازی
موتور شاهین ۱۵۰ اسب بخاری می‌آید؟ سایپا موتور خودرو می‌سازد



2 دیدگاه

  1. خدایی تا سمند گازسوز ایران‌خودرو با گیربکس ۶ سرعته هست کدوم ادم عاقلی می‌ره سهند بخره حالا باز دوگانه سوز این خودرو ارزشی داشت ولی اینکه بنزینی واقعا ارزش نداره عملا چه فرقی با کوییک و تیبا اخه می‌کنه سمند ایران‌خودرو بزرگتر و جادارترم هست و از هر نظر سرتر از این ماشینه مخصوصا موتور ef7 شونزده سوپاپی که روشه بنظر شخص من اگر دوگانه سوز باشه و اختلاف قیمت خیلی زیادی با سمند دوگانه سوز داشته باشه شاید شانسی داشته باشه در غیر اینصورت اصلا ارزش نداره پای ماشین بنزینی باشه که ۲۰۷ ایران‌خودرو یا رانا باز از این بهتره در کل بنظر من اگر پول یکم بیشتری مشتری بده ولی محصولات ایران‌خودرو بشدت بهتر از سایپا هست تولیدات اخیر رو میگم وگرنه در قدیم تیبا به مراتب هم خوش قیمت بود هم ارزششو داشت ولی امروز کوییک با محصولات ایران‌خودرو تفاوت قیمت خیلی کمی داره و این اشتباه سایپا هست

  2. دیگه داره حالم بهم میخوره از سایپا. بابا بسه دیگه از بس ساینا دادید بیرون. تیبا شد ساینا بعد ساینا رو کردن کوئیک بعد کردنش ساینا اس بعد کردنش سهند بعدی هم حتما یه اسم دیگه میذارن روش

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

سیل در کارخانه مدیران خودرو ؛ کدام خودروها غرق شدند؟

سیل در کارخانه مدیران خودرو محصولات ام وی ام و فونیکس را زیر آب برد. این اتفاق در منطقه...

پست‌های مرتبط