ام جی ۴ الکتریکی آماده حضور در بازار خودرو ایران / مشخصات نمونه‌های وارداتی

از دست ندهید

ام جی ۴ الکتریکی با پیمایش ۵۲۰ کیلومتری برای ورود به بازار خودرو ایران آماده‌است. براساس اطلاعات منابع آگاه، نمونه‌های اولیه این خودرو برقی MG در حال ورود به کشور هستند. اما آیا فردا موتورز عرضه‌ کننده این محصول در ایران است یا بی ام کارز؟ شاید حتی پای پارس خودرو به عنوان شریک رسمی سایک موتور در ایران برای واردات MG4 EV در میان باشد.

در کانال آپارات بیت ران تماشا کنید:

 

بیت‌ران – محمد فتح‌اللهی – ام جی ۴ الکتریکی محصول SAIC Motor در بازار خودرو چین است. SAIC Motor نیز به تازگی قرارداد همکاری خود را با پارس خودرو به طور رسمی اعلام کرد. از همین رو، یکی از کاندیداهای عرضه‌کننده این محصول الکتریکی در ایران، پارس خودرو است.

ام جی 4 الکتریکی

اما در نمایشگاه خودرو تهران، فردا موتورز هم ام جی ۵ (MG 5) و ام جی GT را رونمایی کرد. به همین دلیل یک احتمال ضعیف هم فردا موتورز است که خود را به عنوان واردکننده ام جی ۴ الکتریکی در ایران معرفی کند.

البته نباید بی ام کارز را فراموش کرد. این مجموعه نیز قصد دارد کراس‌اوورهای ZS و HS ام جی را در ایران عرضه کند. پس سومین احتمال برای عرضه این خودرو در ایران، بی ام کارز است.

مطالب مرتبط:

ام جی eRX5 (رووی eRX5) پلاگین هیبرید پارس خودرو به تهران رسید / تصاویر اختصاصی

ام جی ۵ (MG 5) فردا موتورز معرفی شد / بررسی مشخصات فنی و امکانات

MG GT فردا موتورز رسماً معرفی شد / بازگشت برند MG به ایران پس از ۷ سال

ام‌جی با بهمن موتور به بازار برمی‌گردد / ورود ۳ خودرو جدید MG به ایران قطعی شد

این خودرو برقی تا پیش از آگوست ۲۰۲۳ در چین، MG Mulan نام داشت. اما سایک موتور تصمیم گرفت از نام MG4 EV برای آن در بازارهای مختلف استفاده کند.

باید عنوان کرد که با یکی از استراتژیک‌ترین محصولات MG در ایران روبرو خواهیم شد. چرا که فروش این خودرو در بازارهای جهانی برای این برند بسیار حیاتی است. از همین رو، ام جی کارهای بسیاری برای تولید آن در چین انجام داد.

ام جی 4 الکتریکی

MG در زمان رونمایی از این خودرو اعلام کرد که تقسیم وزن آن بین محور جلو و عقب ۵۰:۵۰ است و مرکز ثقل ۴۹۰ میلیمتری MG4 EV هم هندلینگ فوق‌العاده‌ای برای آن به ارمغان می‌آورد.

ام جی همچنین تأکید که باتری این خودرو One Pack (در چین Rubik’s Cube نام دارد) است و فقط ۱۱۰ میلیمتر ضخامت دارد. همین موضوع هم باعث می‌شود که ارتفاع MG4 EV تا حد ممکن به سطح زمین نزدیک‌تر باشد.

مشخصات فنی ام جی ۴ الکتریکی

براساس اطلاعات منابع آگاه، ام جی ۴ الکتریکی با ظرفیت باتری ۶۴ کیلووات ساعتی قرار است در بازار خودرو ایران حضور داشته باشد. گرچه این ظرفیت باتری‌، بالاترین حد ممکن برای این خودرو برقی است، اما با قوی‌ترین نسخه MG4 EV در کشور روبرو نخواهیم شد.

نمونه‌های وارداتی به ایران مجهز به موتور الکتریکی TZ180XS0951 است که توسط United Electronics تولید می‌شود. این موتور می‌تواند ۲۰۴ اسب بخار (۱۵۰ کیلووات) قدرت و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور در اختیار راننده قرار دهد.

نیرو و گشتاور این موتور الکتریکی نیز توسط گیربکس تک سرعته به محور عقب آن منتقل می‌شود. با توجه به تقسیم وزن ۵۰:۵۰ اعلامی MG برای این خودرو، باید هندلینگ جالبی را برای آن شاهد باشیم.

باتری‌های لیتیوم یون سه‌گانه ام جی ۴ الکتریکی را شرکت Ningde yikong در چین می‌سازد. این باتری‌ها را می‌توان در مدت زمان ۲۳ دقیقه در ایستگاه‌های شارژ از ۳۰ تا ۸۰ درصد شارژ کرد.

در صورت نبود شارژرهای Fast Charge اما باید به مدت ۹ ساعت صبر کرد تا باتری‌های این خودرو الکتریکی از صفر تا ۱۰۰ درصد با شارژرهای خانگی شارژ شوند.

شتاب صفر تا صد کیلومتر این نسخه در چین ۷.۹۸ ثانیه اندازه‌گیری شد و در نهایت می‌تواند تا ۱۶۰ کیلومتر در ساعت نیز به سرعت‌گیری خود ادامه دهد. مصرف انرژی ام جی ۴ الکتریکی نیز ۱۳.۳ کیلووات در هر ساعت است.

طول، عرض و ارتفاع این خودرو به ترتیب برابر است با ۴۲۸۷×۱۸۳۶×۱۵۱۶ میلیمتر و فاصله بین دو محور آن هم ۲۷۰۵ میلیمتر است. وزن آن نیز ۱۶۶۵ کیلوگرم اعلام شد.

 

این خودرو ۵ نفره، ۴۰۰ لیتر فضای بار در اختیار سرنشینان خود قرار می‌دهد و می‌تواند با یکبار شارژ کامل باتری‌ها تا ۵۲۰ کیلومتر پیمایش داشته باشد. در محور جلو MG4 EV تعلیق مک‌فرسون مستقل وجود دارد. برای محور عقب نیز تعلیق ۵ بازویی مستقل انتخاب شد.

امکانات رفاهی ام جی ۴ الکتریکی

ام جی 4 الکتریکی

نمونه‌های وارداتی به بازار خودرو ایران مجهز به رینگ‌های ۱۷ اینچی هستند. ترمزهای ABS و EBD، سامانه‌های کنترل کشش و پایداری، TPMS، ایربگ‌های راننده، سرنشین کناری، جانبی و پرده‌ای هم از جمله موارد استاندارد در لیست آپشن‌های رفاهی این خودرو به شمار می‌روند.

سنسور پارک عقب، دوربین ۳۶۰ درجه، کروز کنترل آداپتیو، امکان انتخاب حالات رانندگی، ترمز پارک برقی و سامانه کنترل شروع حرکت خودرو در سربالایی نیز در لیست امکانت این خودرو وجود دارند.

از دیگر امکانات این خودرو می‌توان به هشدار خروج از خط، هشدار حرکت بین خطوط، رادار خط خوان، تابلوخوان علائم رانندگی، هشدار برخورد از جلو، ترمزهای فعال در شرایط اضطراری، ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، فرمان چند منظوره چرمی با تنظیم دستی و شارژر بدون سیم تلفن همراه اشاره کرد.

صندلی برقی راننده، گرمکن صندلی‌های ردیف اول، نمایشگر لمسی ۱۰.۲۵ اینچی، چراغ های LED، تهویه مطبوع تک کاناله با فیلتر تصفیه هوای PM2.5 هم تکمیل‌کننده لیست امکانات این خودرو هستند.

 

قیمت ام جی ۴ الکتریکی در بازار خودرو چین

ام جی 4 الکتریکی

ارزانترین و لوآپشن‌ترین تیپ این خودرو برقی در نمایندگی‌های MG چین، ۱۱۵ هزار و ۸۰۰ یوان قیمت دارد. این رقم براساس نرخ تبدیل ارز امروز برابر با ۹۸۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است.

گرانترین و فول آپشن‌ترین تیپ آن هم با پرداخت رقم ۱۶۲ هزار و ۸۰۰ یوان (معادل ۱ میلیارد و ۳۸۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان) در چین قابل خرید است.

اما نسخه‌هایی که برای واردات به بازار خودرو ایران انتخاب شدند، گویی فول‌ترین تیپ تک دیفرانسیل ام جی ۴ الکتریکی هستند. این نسخه در بازار خودرو چین ۱۳۹ هزار و ۸۰۰ یوان قیمت دارد. براساس شرایط امروز نرخ ارز، این رقم برابر با ۱ میلیارد و ۱۸۸ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است.

هنوز به طور قطعی نمی‌توان بیان کرد که آیا نمونه‌های وارداتی به ایران با نمونه‌های نهایی برابر هستند یا خیر. پیش از هر چیز باید واردکننده این محصول به بازار خودرو کشور مشخص شود. اما هر چه باشد، ام جی ۴ الکتریکی دیفرانسیل عقب را می‌توان یکی از وسوسه‌انگیزترین EV های بازار خودرو ایران دانست.

در کانال آپارات بیت ران تماشا کنید:

 

بیشتر بخوانید:

رئیس گروه قطعه سازی عظام در مخفیگاهش دستگیر شد + جزئیات حکم او و همدستان

قطار چینی سریعتر از هواپیمای مسافربری؛ ورود به عصر جدید جابه‌جایی

سوپر اسپرت ایران خودرو تا شاسی بلند سایپا در یک نگاه

آئودی Q4 e tron الکتریکی در تهران رونمایی شد / بررسی امکانات و مشخصات فنی

هاوال H6 هیبرید و پلاگین هیبرید به گمرک ایران رسیدند / بررسی فنی و تصاویر




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

سیل در کارخانه مدیران خودرو ؛ کدام خودروها غرق شدند؟

سیل در کارخانه مدیران خودرو محصولات ام وی ام و فونیکس را زیر آب برد. این اتفاق در منطقه...

پست‌های مرتبط