ام جی ۵ (MG 5) فردا موتورز معرفی شد / بررسی مشخصات فنی و امکانات

از دست ندهید

ام جی ۵ که در بازار خودرو چین Roewe i5 نام دارد در واقع یک سدان اقتصادی کامپکت است. این خودرو که متاسفانه با ظاهر به‌روز خود به ایران نمی‌آید، در بازارهای خارج از کشور چین MG 5 نام دارد. MG 5 در ایران با موتور ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی و گیربکس CVT به دست مشتریانش می‌رسد.

در کانال یوتیوب بیت‌ران پلاس تماشا کنید:

بیت‌ران – محمد فتح‌اللهی – Roewe i5 یا ام جی ۵ سدانی است که از سال ۲۰۱۷ توسط SAIC Motor تولید می‌شود. این خودرو یک بار در سال ۲۰۲۱ فیس لیفت شد و برای دومین بار در سال ۲۰۲۳ نمای جلو آن در نتیجه به‌روزرسانی‌ها به کلی تغییر کرد. اما به جای واردات جدیدترین نسخه ام جی ۵ به ایران، فردا موتورز تصمیم گرفت تا همان نسخه‌ای که در سال ۲۰۱۷ تولید می‌شد را به کشور بیاورد.

ام جی ۵ (MG 5) فردا موتورز

حتی موتور MG 5 نیز نسخه به‌روزی نیست و در واقع همان قوای محرکه‌ای است که زیر درب موتور نسخه پیش از فیس‌لیفت قرار داشت. MG 5 در حقیقت جانشین ام جی ۳۶۰ شد که در میان سال‌های ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۸ در بازار خودرو کشور حضور داشت. جالب است بدانیم که نمونه‌های دست دوم این خودرو با کارکردهایی بالاتر از ۸۰ هزار کیلومتر اکنون بیش از ۹۰۰ میلیون تومان قیمت دارند.

مشخصات فنی ام جی ۵ فردا موتورز

ام جی ۵ (MG 5) فردا موتورز

MG 5 با موتور ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی که حجمی برابر با ۱۴۹۰ سی‌سی دارد تولید می‌شود. این موتور قادر است در ۶ هزار دور در دقیقه ۱۱۲ اسب بخار قدرت تولید کند.

گشتاور خروجی این موتور هم به رقم ۱۵۰ نیوتن متر می‌رسد که در میان دورهای ۱۷۵۰ تا ۴ هزار دور در دقیقه در دسترس راننده قرار دارد. توان و گشتاور ام‌جی ۵ از طریق گیربکس CVT اتوماتیک به محور جلو این خودرو منتقل می‌شود.

ام جی ۵ (MG 5) فردا موتورز

تعلیق جلو این سدان MG از نوع مک‌فرسون است و در محور عقب آن هم از تعلیق تورشن بیم استفاده شده‌است. MG 5 گنجایش پنج سرنشین را دارد و فضای باری برابر با ۵۱۲ لیتر در اختیار آنها قرار می‌دهد.

طول این خودرو ۴۶۰۱ میلیمتر، عرض آن ۱۸۱۸ میلیمتر و ارتفاع آن هم به ۱۴۸۹ میلیمتر می‌رسد. فاصله بین دو محور ام جی ۵ نیز ۲۶۸۰ میلیمتر اعلام شد.

امکانات رفاهی ام جی ۵ فردا موتورز

این خودرو با ترمزهای ABS و EBD، سامانه‌های کنترل کشش و پایداری، ترمز پارک برقی، اتوهلد، سامانه کنترل فشار باد تایرها، دوربین ۳۶۰ درجه، سنسور پارک عقب و ایربگ‌های راننده، سرنشین کناری، جانبی و پرده‌ای به دست مشتریان خواهد رسید.

از دیگر امکانات این خودرو می‌توان به سانروف برقی، کروز کنترل، ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، ۶ اسپیکر برای سیستم صوتی، نمایشگر ۱۰ اینچی لمسی و تنظیم برقی صندلی‌های ردیف اول به فروش خواهد رسید.

هنوز قیمت و زمان دقیق عرضه این خودرو توسط فردا موتورز به بازار خودرو ایران مشخص نیست. اما از آنجایی که با محصولی به‌روز روبرو نخواهیم شد، نباید انتظار داشت که بهای تمام‌شده آن برای مصرف‌کننده ایرانی هم گزاف باشد.

در کانال یوتیوب بیت‌ران پلاس تماشا کنید:

بیشتر بخوانید:

نتا U با BM Cars معرفی شد / همه چیز درباره کراس‌اوور برقی بهمن موتور

بایک BJ60 دیار خودرو با این موتور و امکانات رفاهی به بازار می‌آید

کامیون کمپرسی دیما محصول جدید مایان دیزل رونمایی شد / تغییرات و مشخصات فنی

ام جی GT فردا موتورز رسماً معرفی شد / بازگشت برند MG به ایران پس از ۷ سال

دانگ فنگ E70 برقی با ایران‌ خودرو به بازار می‌آید / سومین تاکسی برقی ایران‌ خودرو

تیگارد L7 پلاس تیگارد موتور معرفی شد / همه چیز درباره TIGARD L7 PLUS

کی ام سی T9 معرفی شد / راهنمای جامع KMC T9 کرمان موتور




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

موتور ۶ سیلندر بنزینی خودرو رونمایی شد

موتور ۶ سیلندر بنزینی خودرو رونمایی شد. در ساخت این موتور به  ۴۵ درصد دانش فنی بومی ساخت موتور...

پست‌های مرتبط