بایک BJ60 دیار خودرو با این موتور و امکانات رفاهی به بازار می‌آید

از دست ندهید

بایک BJ60 به عنوان محصولی بسیار لوکس توسط دیار خودرو به عنوان زیر مجموعه ماموت خودرو رونمایی شد. BJ60 یک SUV فول سایز هفت نفره با قوای محرکه Mild Hybrid است که می‌تواند در کمتر از ۶ ثانیه به سرعت صد کیلومتر در ساعت برسد.

در کانال یوتیوب بیت‌ران پلاس تماشا کنید:

بیت‌ران – محمد فتح‌اللهی – بایک BJ60 محصولی است که از سال ۲۰۲۲ وارد خط تولید برند چینی مشهور BAIC شد. این خودرو که با نشان Beijing (زیر مجموعه بایک) به فروش می‌رسد، با دو موتور بنزینی و دیزل قابل خرید است.

بایک BJ60 دیار خودرو

بایک BJ60 بزرگ‌ترین SUV تولیدی در BAIC است و با سه قفل دیفرانسیل نیروی موتور خود را به هر دو محور جلو و عقب منتقل می‌کند.

دیار خودرو در سومین روز از نمایشگاه خودرو تهران، این SUV هفت نفره را با موتور بنزینی رونمایی کرد و قرار است به زودی شرایط فروش آن هم اعلام شود.

آمار فروش بایک BJ60 در بازار خودرو چین

بایک BJ60 دیار خودرو

بایک BJ60 برخلاف آنچه تصور می‌شود، خودرویی خوش فروش در بازار خودرو چین نیست. این محصول BAIC همانطور که در آمار فروش شش ماهه اخیر آن در تصویر بالا قابل مشاهده است، اکنون سی و چهارمین SUV فول سایز پر فروش در کشور چین است.

از لحاظ آماری براساس اطلاعات منابع رسمی کشور چین، خودروهایی مانند، هاوال H9 و چانگان CS95 در آن کشور فروش بالاتری را تجربه می‌کنند. جالب است بدانیم که پر فروش‌ترین SUV فول سایز در کشور چین، تویوتا Land Cruiser 250 (پرادو نسل پنجم) است.

بایک BJ60 دیار خودرو

BJ60 از بهمن ۱۴۰۱ وارد بازار خودرو چین شد. با گذشت یک سال از زمان عرضه این خودرو به چینی‌ها، این محصول حالا ۰.۹۶ درصد از سهم بازار SUVهای فول سایز چینی را در اختیار دارد. در میان محصولات Beijing نیز، BJ60 در حال حاضر ۲۶.۰۶ درصد از سهم فروش را در میان همه تولیدات این برند در اختیار دارد.

مشخصات فنی بایک BJ60 دیار خودرو

بایک BJ60 دیار خودرو

BJ60 دیار خودرو با قوی‌ترین و به‌روزترین قوای محرکه موجود در بازار خودرو چین به ایران می‌آید. این SUV هفت نفره مجهز به موتور ۲ لیتری توربو (۱۹۹۷ سی‌سی) است که با کد ۴K31TD شناخته می‌شود.

بایک BJ60 دارای یک پک باتری ۴۸ ولتی است که به آن Mild Hybrid می‌گویند. خودروهای Mild Hybrid یا هیبرید خفیف با باتری‌هایی با ولتاژ کم (معمولاً ۴۸ ولتی) و یک موتور الکتریکی همراه هستند که افت توان موتور بنزینی یا دیزلی را جبران می‌کنند. علاوه‌بر این، یک خودرو هیبرید خفیف می‌توان بخش‌هایی از مجموعه الکترونیکی خودرو (مانند تهویه مطبوع، سیستم صوتی و…) را به تنهایی آماده‌به‌کار نگه‌دارد.

بایک BJ60 دیار خودرو

BJ60 با این ویژگی می‌تواند ۲۶۷ اسب بخار قدرت و ۴۰۶ نیوتن متر گشتاور را در اختیار مالک خود قرار دهد. توان و گشتاور موتور این خودرو توسط گیربکس هشت سرعته اتوماتیک (AT) به هر دو محور آن منتقل می‌شود. البته هر دو محور جلو و عقب BJ60 دارای قفل دیفرانسیل جداگانه هستند.

بایک این محصول را با تعلیق جناقی دوبل مستقل در محور جلو تولید می‌کند. در محور عقب هم می‌توان تعلیق مولتی لینک مستقل را مشاهده کرد که برای مناطق خارج از جاده‌ای کاملاً مناسب است.

در کانال یوتیوب بیت‌ران پلاس تماشا کنید:

از آنجایی که با یک محصول آفرودی لوکس روبرو هستیم، زاویه ورود و خروج به موانع در آن بسیار مهم است. BAIC عنوان کرد که زاویه ورود این خودرو به موانع خارج از جاده‌ای ۳۰ درجه است و BJ60 می‌تواند با زاویه ۲۴ درجه از موانع خارج شود.

جالب است بدانیم که عمقی که این خودرو می‌تواند در آب تردد کند به ۷۵۰ میلیمتر می‌رسد. برای مقایسه باید عنوان کرد که عمق قابل تردد توسط خودروهایی مانند نیسان پاترول جدید، تویوتا هایلوکس جدید و تویوتا لندکروزر جدید ۷۰۰ میلیمتر است.

طول، عرض و ارتفاع بایک BJ60 به ترتیب برابر است با ۵۰۴۰×۱۹۹۵×۱۹۲۵ میلیمتر و فاصله بین دو محور آن هم به رقم ۲۸۲۰ میلیمتر می‌رسد. ارتفاع این خودرو از سطح زمین نیز ۲۱۵ میلیمتر اعلام شد. وزن خالص این خودرو ۲۳۲۰ کیلوگرم است و در حالت Ful Load این رقم به ۲۹۲۰ کیلوگرم هم افزایش پیدا می‌کند.

براساس دیتا اعلامی از سوی BAIC، این خودرو می‌تواند در کمتر از ۶ ثانیه به سرعت صد کیلومتر در ساعت برسد و شتاب‌گیری خود را تا سرعت ۱۸۰ کیلومتر در ساعت ادامه دهد.

میزان سوخت قابل ذخیره در باک این خودرو ۸۵ لیتر است و مصرف آن هم در ازای هر صد کیلومتر، ۹.۵ لیتر است. بایک مدعی است که BJ60 با یک مخزن پر از سوخت با اکتان ۹۲ می‌تواند تا هزار کیلومتر را بدون نیاز به سوخت‌گیری مجدد (در شرایط استاندارد) پشت‌سر بگذارد.

همانطور که عنوان شد، BJ60 در نسخه هفت نفره به بازار ایران وارد می‌شود. فضای باری که این هفت نفر در درون BJ60 در اختیار دارند به رقم ۹۷۲ لیتر می‌رسد که با خواباندن ردیف دوم صندلی‌ها این عدد به ۱۸۳۶ لیتر هم افزایش می‌یابد.

امکانات رفاهی بایک BJ60 دیار خودرو

بایک BJ60 دیار خودرو

براساس اطلاعات اعلامی دیار خودرو درباره بایک BJ60، فول‌ترین و کامل‌ترین نسخه این SUV را در بازار خودرو کشورمان مشاهده خواهیم کرد.

این بدان معناست که BJ60 با رینگ‌های ۲۰ اینچی به ابعاد ۲۷۵/۵۰، ترمزهای ABS و EBD، سامانه‌های کنترل کشش و پایداری، TPMS، ایربگ‌های راننده، سرنشین کناری، جانبی و پرده‌ای، سنسورهای پارک جلو و عقب، هشدار بازشدن درب‌ها، دوربین ۳۶۰ درجه با خطوط راهنما، کروز کنترل تطبیقی، امکان انتخاب حالات رانندگی (اسپرت، اکونومی، کامفورت، آفرود و برف)، ترمز پارک برقی، استارت استاپ و سامانه‌های کنترل شروع حرکت خودرو در سربالایی و سرازیری به دست مشتریان می‌رسد. البته این موارد امکانات پایه BJ60 به شمار می‌روند.

یعنی سنسور سنجش میزان ورود به عمق آب، قفل دیفراسیل سنگین در سرعت‌های کم، Creep mode (حرکت خودکار در ترافیک‌های شهری)، رادار هشدار نقاط کور، هشدار خروج از خط، تابلوخوان علائم رانندگی، هشدار برخورد از جلو، رادار خط‌ خوان، ترمز اضطراری، سانروف پانورامیک، روف رک، ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای هم در لیست آپشن‌های رفاهی این خودرو قابل مشاهده‌اند.

علاوه‌بر این موارد، متقاضیان خرید این خودرو می‌توانند از رکاب برقی اتوماتیک، فرمان چرمی با تنظیم دستی، اهرم تعویض دنده الکترونیکی، گرمکن فرمان، نورپردازی داخلی با امکان انتخاب ۲۵۶ رنگ، نمایشگر پشت آمپر ۱۰.۲۵ اینچی، هدآپ دیسپلی، دوربین ثبت وقایع، شارژر بدون سیم موبایل، صندلی‌های جلو برقی با گرمکن، تهویه و ماساژور برای هر دو ردیف اول و دوم صندلی‌ها، نمایشگر لمسی ۱۲.۸ اینچی و دستیار صوتی این خودرو هم بهره‌مند شوند.

اما لیست آپشن‌های این خودرو هنوز تمام نشده‌است. بلکه مواردی مانند ۱۲ اسپیکر برای سیستم صوتی برند اینفینیتی، چراغ‌های LED، شیشه‌های عایق صدا، سنسور باران، برف‌پاکن عقب، تهویه دو کاناله برای ردیف اول، تهویه تک کاناله برای ردیف دوم، خروجی ایرکاندیشن برای ردیف دوم و فیلترهای تصفیه و یونیزه هوا هم در انتهای این لیست قابل مشاهده هستند.

قیمت بایک BJ60 در بازار خودرو چین

ارزانترین تیپ پنج نفره بایک BJ60 در بازار خودرو چین ۲۶۴ هزار و ۸۰۰ یوان قیمت دارد. این رقم براساس نرخ تبدیل ارز امروز برابر است با ۲ میلیارد و ۱۸۱ میلیون و ۹۵۲ هزار تومان.

گرانترین و فول‌ترین مدل این SUV با گنجایش هفت نفر نیز که نمونه رونمایی‌شده توسط دیار خودرو است، در چین ۲۷۶ هزار و ۸۰۰ یوان (۲ میلیارد و ۲۹۱ میلیون و ۹۰۴ هزار تومان) قیمت دارد.

بایک BJ60 براساس سطح امکانات رفاهی و قوای فنی خود، قطعاً خودرویی ارزان قیمت در کشورمان نخواهد بود. از همین رو، تعیین قیمتی مناسب و منطقی برای این محصول آن هم در میان رقبای چینی دیگر برای این خودرو سرنوشت آن را در بازار تعیین خواهد کرد.

در کانال یوتیوب بیت‌ران پلاس تماشا کنید:

بیشتر بخوانید:

کامیون کمپرسی دیما محصول جدید مایان دیزل رونمایی شد / تغییرات و مشخصات فنی

ام جی GT فردا موتورز رسماً معرفی شد / بازگشت برند MG به ایران پس از ۷ سال

دانگ فنگ E70 برقی با ایران‌ خودرو به بازار می‌آید / سومین تاکسی برقی ایران‌ خودرو

تیگارد L7 پلاس تیگارد موتور معرفی شد / همه چیز درباره TIGARD L7 PLUS

کی ام سی T9 معرفی شد / راهنمای جامع KMC T9 کرمان موتور




2 دیدگاه

  1. شرکت دیار خودرو بهتر است با قیمت معقول ماشین را بفروشد و گرنه به سرنوشت دایون شرکت ایلیا دچار میشود که کسی نمیخرد و روی دست این شرکت مانده و در حال حاضر خط تولید خود را تعطیل کرده.

  2. من خودم اگر الان برای ثبت نام وجود داشت انجام میدادم هر چند هنوز دلم نمیاد تویوتا پریوسی که زیر پامه بفروشم این اشغال هارو بخرم اما ۷ ساله این ماشینو دارم دلم‌ماشین نو میخواد.
    این ماشین تمام چیزی که مد نظرمه داره فقط حیف که موتور و فنی چینیا تعریفی نداره

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

موتور ۶ سیلندر بنزینی خودرو رونمایی شد

موتور ۶ سیلندر بنزینی خودرو رونمایی شد. در ساخت این موتور به  ۴۵ درصد دانش فنی بومی ساخت موتور...

پست‌های مرتبط