دانگ فنگ E70 برقی با ایران‌ خودرو به بازار می‌آید / سومین تاکسی برقی ایران‌ خودرو

از دست ندهید

دانگ فنگ E70 برقی سومین تاکسی الکتریکی ایران خودرو است که به زودی به بازار خواهدآمد. این خودرو الکتریکی در مدت زمان ۳۷ دقیقه از ۳۰ تا ۸۰ درصد شارژ می‌شود و قادر است تا ۴۰۱ کیلومتر پیمایش داشته باشد.

در کانال یوتیوب بیت‌ران پلاس تماشا کنید:

بیت‌ران – محمد فتح‌اللهی – دانگ فنگ E70 برقی پس از کراس‌اوور ری‌را الکتریکی، سومین خودرو EV ایران خودرو خواهد بود. این خودرو همانند NAT و GRE LUNA پس از ورود به ایران به ناوگان تاکسیرانی کشور ملحق خواهد شد.

این خودرو که در چین با نام Dongfeng Fengshen E70 EV شناخته می‌شود در واقع دومین فیس‌لیفت Dongfeng Fengshen A60 بنزینی است. دانگ فنگ فنگشن E70 در سال ۲۰۱۹ فیس لیفت شد و در نمایشگاه خودرو شانگهای ۲۰۱۹ نیز معرفی شد.

دانگ فنگ E70 برقی

این فیس‌لیفت موجب شد ظاهر نمونه الکتریکی با مدل بنزینی Fengshen A60 متمایز شود. پس از فیس‌لیفت این خودرو، E70 اکنون با نام برند انگلیسی بازنگری‌شده Dongfeng Fengshen که Aeolus است در چین حضور دارد.

البته دانگ‌فنگ E70 برقی در سال ۲۰۲۲ مجدداً فیس‌لیفت شد و تغییراتی را در ظاهر خود تجربه کرد. پس از این فیس‌لیفت، دانگ فنگ اکنون آن را با نام Aeolus E70 Pro به بازار خودرو چین عرضه می‌کند.

البته این نمونه به‌روز توسط ایران خودرو به عنوان تاکسی در بازار خودرو کشور عرضه نخواهد شد. بلکه شاهد تردد نمونه پیش از فیس‌لیفت آن در ایران خواهیم بود.

مشخصات فنی دانگ فنگ E70 برقی ایران خودرو

دانگ فنگ E70 برقی

براساس اطلاعات منتشرشده از ایران خودرو، این گروه صنعتی یکی از پایه‌ترین مدل‌های E70 الکتریکی را برای ورود به بازار خودرو کشور انتخاب کرده‌است.

اطلاعات فنی ایران خودرو درباره دانگ فنگ E70 الکتریکی متناقض است. این گروه خودروسازی اعلام کرد که E70 الکتریکی با باتری‌های ۴۷.۵۸ کیلووات ساعتی به بازار می‌آید و زمان شارژ آن هم ۳۶ دقیقه است. این دیتا کاملاً اشتباه است.

دانگ فنگ E70 برقی

مدل ۴۷.۵۸ کیلووات ساعتی E70 برقی در مدت زمان ۳۷ دقیقه از ۳۰ تا ۸۰ درصد شارژ می‌شود. شاید بگویید که یک دقیقه اختلاف برای مدت زمان شارژ خیلی هم مهم نیست. اما باید بدانید که مدل ۴۷.۳ کیلووات ساعتی این خودرو در زمان ۳۶ دقیقه شارژ می‌شود. یعنی مدل ۴۷.۵۸ کیلووات ساعتی و مدل ۴۷.۳ کیلووات ساعتی دو تیپ کاملاً متفاوت از دانگ فنگ E70 الکتریکی هستند که اتفاقاً قیمت مشابهی هم در چین دارند. به بیان ساده‌تر، ایران خودرو مدت زمان شارژ یک تیپ دیگر را برای حجم باتری یک نسخه دیگر اعلام کرد. ناخودآگاه این تردید به وجود می‌آید که نکند که ایران خودرو به دنبال خرید مدل ۴۷.۵۸ کیلووات ساعتی بود و چینی‌ها مدل ۴۷.۳ کیلووات ساعتی را به آنها فروختند!

دانگ فنگ E70 برقی

به هر حال، براساس اطلاعات ایران خودرو، E70 الکتریکی مجهز به پک باتری ۴۷.۵۸ کیلووات ساعتی است. E70 برقی با این باتری‌ها و موتور TZ200XSL الکتریکی خود که Ferdy Power آن را می‌سازد قادر است ۱۴۸ اسب بخار قدرت و ۲۱۰ نیوتن متر گشتاور در اختیار راننده قرار دهد. توان و گشتاور این موتور هم توسط گیربکس تک سرعته به محور جلو E70 الکتریکی منتقل می‌شود.

باتری ۴۷.۵۸ کیلووات ساعتی این خودرو را شرکت Jiangsu Times می‌سازد و مصرف انرژی آن در هر صد کیلومتر ۱۳.۲ کیلووات است. Jiangsu Times این پک باتری را ۸ سال یا ۶۰۰ هزار کیلومتر گارانتی کرده‌است که فوق‌العاده به نظر می‌رسد.

در کانال یوتیوب بیت‌ران پلاس تماشا کنید:

طول، عرض و ارتفاع دانگ فنگ E70 الکتریکی به ترتیب برابر است با ۴۶۸۰×۱۷۲۰×۱۵۳۰ میلیمتر و فاصله بین دو محور آن هم به ۲۷۰۰ میلیمتر می‌رسد.

این خودرو در محور جلو از تعلیق مک‌فرسون مستقل استفاده می‌کند و در محور عقب هم شاهد تعلیق تورشن بیم غیر مستقل هستیم.

دانگ فنگ E70 برقی

دانگ فنگ مدعی است که شتاب صفر تا صد کیلومتر این خودرو ۹.۵ ثانیه است و روند شتاب‌گیری با آن تا ۱۵۰ کیلومتر در ساعت نیز ادامه خواهد داشت. E70 الکتریکی ظرفیت ۵ سرنشین را دارد و فضای باری برابر با ۵۰۲ لیتر هم در اختیار آنها قرار می‌دهد.

اگر در آینده یکی از خریداران این خودرو ۱۴۶۵ کیلوگرمی (۱۹۶۹ کیلوگرم در حالت Full Load) هستید، باید بدانید که E70 الکتریکی می‌تواند در دایره‌ای به شعاع ۵.۸ متر دور بزند.

امکانات رفاهی دانگ فنگ E70 برقی

دانگ فنگ E70 برقی

دانگ فنگ E70 برقی ایران خودرو پایه‌ترین نسخه‌ای است که در بازار خودرو چین به فروش می‌رسد. این مدل با رینگ‌های ۱۷ اینچی، ترمزهای ABS و EBD، سامانه‌های کنترل کشش و پایداری، TPMS، هشدارنبستن کمربند ایمنی، ایربگ‌های راننده و سرنشین جلو به دست مشتریان می‌رسد و دوربین دید عقب در این نسخه یک آپشن به شمار می‌رود.

از دیگر امکانات این خودرو می‌توان به ترمز پارک برقی، امکان انتخاب حالات رانندگی، سامانه کنترل شروع حرکت خودرو در سربالایی، استارت دکمه‌ای، فرمان پلاستیکی با تنظیم دستی و نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی پشت فرمان اشاره کرد. جالب است بدانیم که نمایشگر ۹ اینچی لمسی هم در این مدل یک آپشن است که در نمونه ایران خودرویی به جای آن یک قطعه پلاستیکی قابل مشاهده است.

سنسور دنده عقب، چراغ‌های هالوژنی، ایرکاندیشن تک کاناله اتوماتیک، خروجی تهویه برای ردیف دوم صندلی‌ها و فیلترهای تصفیه و یونیزه هوا از دیگر امکانات این سدان الکتریکی اقتصادی به شمار می‌روند.

قیمت دانگ فنگ E70 برقی ایران خودرو در چین

دانگ فنگ E70 برقی ایران خودرو با مشخصات فنی و ویژگی‌های رفاهی اعلامی این گروه صنعتی در کشور چین ۱۴۵ هزار و ۸۰۰ یوان قیمت دارد. براساس نرخ تبدیل ارز امروز (هر یوان معادل ۸۲۹۰ تومان) ، این رقم برابر است با ۱ میلیارد و ۲۰۸ میلیون و ۶۸۲ هزار تومان.

گرچه این خودرو قطعاً با تخفیفات ویژه و بازپرداخت‌های بلند مدت به دست رانندگان تاکسی خواهد رسید، اما باید بدانیم که اقتصادی‌ترین سدان الکتریکی دانگ فنگ با پایه‌ترین امکانات ممکن هم در کشورمان در قلمرو سدان‌های نیمه لوکس قرار می‌گیرد.

در کانال یوتیوب بیت‌ران پلاس تماشا کنید:

بیشتر بخوانید:

تیگارد L7 پلاس تیگارد موتور معرفی شد / همه چیز درباره TIGARD L7 PLUS

کی ام سی T9 معرفی شد / راهنمای جامع KMC T9 کرمان موتور

کاما‌ ای اس۶ ون برقی باری جدید آریا دیزل معرفی شد / یک چینی ناشناخته

ایگل کرمان موتور معرفی شد / مشخصات فنی و امکانات نهایی

رنو سامسونگ XM3 سروش دیزل رونمایی شد / همه چیز درباره رنو آرکانا کره‌ای

کولیوس جدید با سروش دیزل مبنا می‌آید / بررسی رنو سامسونگ QM6 وارداتی

تاکسی برقی لونا ایران خودرو معرفی شد / محصول مشترک رنو و JMC چین!

بستیون نات معرفی شد / خودرو برقی ایران خودرو چه ویژگی هایی دارد؟

خودروهای جدید ایران خودرو در نمایشگاه را بشناسید

جتور تراولر بهمن موتور را بشناسید / لندروور دیفندر مناطق محروم




2 دیدگاه

  1. اول باید فکر زیرساخت تامین برق باشم دوم بشدت فکر تامین باتری و بعدم اموزش نیروی کارامد و ماهر واسه تعمیر و قطعات مصرفیم فراوان کنند تا تبدیل به کابوس نشه واسه راننده ی بدبختش بنظر من باید ما پلاگین هیبرید و هیبرید بیاریم تا درگام بعدی بتونیم بریم بسمت کامل برقی ما در تابستون واقعا نمی‌تونیم برق تامین کنیم واسه مصرف صنعتی و خانگی چجوری کشش تامین برق واسه ماشین داریم خدامیدونه

    • جواب ساده هست
      با فرهنگ سازی یا کنتور های برق هوشمند که شب شارژ کنند از ۱۲ شب تا ۶ صبح،
      چون به هر حال ۲۰ تا ۳۰ درصد برق تولیدی کشور نصفه شب تا صبح به دلیل تعطیلی صنعت بی استفاده باقی می مونه

      نیروگاه برق هم موتور ماشین نیست که هر روز روشن و خاموشش کنند
      حداقل ۹۰ درصد از مردم هم پیمایش زیر ۳۵۰ کیلومتر در روز دارند که در طول ۶ ساعت شارژ شبانه تامین میشه

      یعنی اگه اکثر ماشین ها برقی بشه و فرهنگ سازی شارژ شبانه هم ایجاد بشه، عملا اکثریت قاطع هزینه سوختی حمل و نقل عمومی کشور مجانی میشه! ما روزی ۱۲۰ میلیون لیتر بنزین مصرف الان مون هست! فکر کنید مثلا ۹۰ میلیون لیترش صرفه‌جویی و صادر بشه
      روزی حداقل ۱۰۰ میلیون دلار سالانه کم کم ۱ میلیارد دلار صرفه جویی فقط در بنزین

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

موتور ۶ سیلندر بنزینی خودرو رونمایی شد

موتور ۶ سیلندر بنزینی خودرو رونمایی شد. در ساخت این موتور به  ۴۵ درصد دانش فنی بومی ساخت موتور...

پست‌های مرتبط