جتور تراولر بهمن موتور را بشناسید / لندروور دیفندر مناطق محروم

از دست ندهید

جتور تراولر به عنوان یکی از موفق‌ترین SUVهای کامپکت بازار خودرو چین قرار است با بهمن موتور به ایران وارد شود. این خودرو با فروش ماهانه بیش از ۱۱ هزار دستگاه احتمالاً با موتور ۲ لیتری توربو که با فونیکس تیگو ۸ پرومکس و آریزو ۸ مشترک است به دست متقاضیان خرید آن خواهد رسید.

در کانال یوتیوب بیت‌ران پلاس تماشا کنید:

بیت‌ران – محمد فتح‌اللهی – جتور تراولر در نمای خارجی ترکیبی از فورد برانکو و لندروور دیفندر است. اما این شباهت دلیلی بر آن نیست که قابلیت‌های حرکتی آن در مناطق شهری و خارج از جاده‌ای هم شبیه به خودروهای یادشده باشد.

تراولر را از لحاظ دیزاین و ابعاد دیداری خودرویی بسیار چشم‌گیر است. اما دلیل موفقیت فروش آن در بازار خودرو چین، فقط طراحی داخلی و خارجی آن نیست. بلکه Jetour برنامه‌های فروش بسیاری برای این محصول خود در نظرگرفته است.

جتور تراولر

از جمله آنها می‌توان به پرداخت دپوزیت ۲ هزار یوانی در زمان سفارش این خودرو اشاره کرد که باعث می‌شود خریدار با ۸ هزار یوان تخفیف تراولر را خریداری کند.

به غیر از این باید به یارانه ۱۵ هزار یوانی این خودرو اشاره کرد که با سود صفر درصد در بازه زمانی ۲۴ تا ۳۶ ماهه قابل پرداخت است. البته Jetour برای خریدارانی که فقط ۱۰ درصد از مبلغ این خودرو را پیش‌پرداخت می‌کنند، وام‌های بسیار طولانی مدتی در نظرگرفته است.

جتور تراولر

لازم است بدانیم که نخستین خریدار این خودرو از نمایندگی‌های Jetour، پنج سال بیمه شخص ثالث رایگان دریافت می‌کند. علاوه‌بر آن، نخستین خریدار جتور تراولر از گارانتی مادام‌العمر برخوردار خواهد شد. به شرط آنکه در طول ۳۶۵ روز سال فقط ۳۰ روز آن را ساکن در گوشه‌ای پارک کند. حتی Jetour برای اولین خریدار تراولر ۶ گیگ اینترنت رایگان هم هدیه می‌دهد.

تمامی این تسهیلات باعث می‌شود که یک خریدار، این خودرو را برای استفاده روزمره خود انتخاب کند. اینها مواردی هستند که شاید ده‌ها سال آینده در صنعت خودرو ایران مشاهده شوند!

مشخصات فنی جتور تراولر بهمن موتور

جتور تراولر

تراولر با دو موتور ۱.۵ لیتری و ۲ لیتری توربو در بازار خودرو چین به فروش می‌رسد. موتور ضعیف‌تر که با کد SQRG4J15 شناخته می‌شود، حجمی برابر با ۱۴۹۹ سی‌سی دارد و از فناوری تزریق مستقیم سوخت استفاده می‌کند.

تراولر با این موتور ۱۸۴ اسب بخار قدرت در ۵ هزار و ۵۰۰ دور در دقیقه نیرو در اختیار راننده قرار می‌دهد. گشتاور خروجی این موتور هم به رقم ۲۹۰ نیوتن متر می‌رسد که در میان دورهای ۲ هزار تا ۴ هزار دور در دقیقه در دسترس قرار دارد. نیرو و گشتاور این موتور از طریق گیربکس ۷ سرعته DCT به محور جلو جتور تراولر منتقل می‌شود. تمامی نسخه‌های لوآپشن و فول‌آپشن تراولر با این موتور فقط دیفرانسیل جلو هستند.

جتور تراولر

اما موتور SQRF4J20 با حجم دقیق ۱۹۹۸ سی‌سی قادر است ۲۵۴ اسب بخار در ۵ هزار و ۵۰۰ دور در دقیقه نیرو تولید کند. گشتاور خروجی این موتور هم در میان دورهای ۱۷۵۰ تا ۴ هزار دور به رقم ۳۹۰ نیوتن متر می‌رسد. نیرو و گشتاور تراولر با این موتور توسط گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک AT و ۷ سرعته DCT (براساس انتخاب مشتری) به هر دو محور جلو و عقب این خودرو منتقل می‌شود. تمامی مدل‌های لوآپشن و فول‌آپشن تراولر با موتور دو لیتری توربو، دو دیفرانسیل هستند. پیش‌بینی می‌شود نسخه وارداتی بهمن موتور هم مجهز به همین موتور دو لیتری توربو باشد.

در کانال یوتیوب بیت‌ران پلاس تماشا کنید:

طول، عرض و ارتفاع این خودرو به ترتیب برابر است با ۴۷۸۵×۲۰۰۶×۱۸۸۰ میلیمتر و فاصله بین دو محور آن هم به ۲۸۰۰ میلیمتر می‌رسد. تراولر گنجایش ۵ سرنشین را دارد و فاصله ۲۲۰ میلیمتری آن از سطح زمین هم حتی از پژو ۲۰۰۸ جدید (۲۲۱ میلیمتر) کمتر است! به همین دلیل نباید گول ظاهر این SUV چینی را در مناطق خارج از جاده‌ای خورد!

تراولر برای حرکت‌کردن نیازمند ۷۰ لیتر بنزین با اکتان ۹۲ است و با گیربکس DCT مصرف آن ۸.۸ لیتر در هر صد کیلومتر اعلام شد. مصرف سوخت این خودرو با گیربکس هشت سرعته اتوماتیک هم به ۹.۵۸ لیتر در هر صد کیلومتر می‌رسد. این خودرو از تعلیق مک‌فرسون مستقل در محور جلو و مولتی‌لینک مستقل در محور عقب استفاده می‌کند.

جتور تراولر

تراولر نهایتاً تا ۷۰۰ میلیمتر می‌تواند در عمق آب حرکت کند که از این نظر هم وضعیت آن کمی بهتر از سوزوکی جیمنی است. این خودرو با گارانتی ۴ ساله یا ۱۰۰ هزار کیلومتری توسط چینی‌ها قابل خرید است. اما فراموش نکنیم که خریدار نخست این خودرو از نمایندگی‌های Jetour آن را با گارانتی مادام‌العمر تحویل می‌گیرد.

قیمت جتور تراولر در بازار خودرو چین

جتور تراولر

ارزانترین جتور تراولر با موتور ۱.۵ لیتری توربو در بازار خودرو چین به قیمت ۱۳۹ هزار و ۹۰۰ یوان قابل خرید است. این رقم براساس نرخ تبدیل ارز امروز برابر است با ۱ میلیارد و ۱۴۷ میلیون و ۱۸۰ هزار تومان.

گرانترین مدل این خودرو نیز با موتور ۲ لیتری توربو و سیستم انتقال نیرو به چهار چرخ در ازای پرداخت مبلغ ۱۸۴ هزار و ۹۰۰ یوان توسط چینی‌ها خریداری می‌شود. این رقم نیز براساس نرخ ارز امروز برابر با ۱ میلیارد و ۵۱۶ میلیون و ۱۸۰ هزار تومان است.

امکانات رفاهی جتور تراولر 

جتور تراولر

تراولر در مدل‌های پایه با رینگ‌های ۱۸ اینچی به فروش می‌رسد. اما تیپ‌های میانی و فول آن را می‌توان با رینگ‌های ۱۹ و ۲۰ اینچی نیز به فروش می‌رسند. البته برای دریافت رینگ‌های ۲۰ اینچی باید ۲۵۰۰ یوان (۲۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان) را به صورت جداگانه پرداخت کرد.

هنوز مشخص نیست که بهمن موتور این خودرو را با چه سطح از امکاناتی به بازار خودرو ایران وارد خواهد کرد. اما باید بدانیم که فول‌ترین مدل تراولر در بازار خودرو چین با ترمزهای ABS و EBD، سامانه‌های کنترل پایداری و کشش، TPMS، قابلیت تشخیص چهره، ایربگ‌های راننده، سرنشین کناری، جانبی و پرده‌ای به فروش می‌رسد.

سنسور پارک جلو و عقب، هشدار بازشدن درب‌ها، کروز کنترل آداپتیو، قابلیت انتخاب حالات رانندگی، هشدار خستگی رانندگی، ترمز پارک برقی، سامانه‌های کنترل شروع حرکت خودرو در سربالایی و سرازیری و سنسور سنجش میزان ورود به عمق آب از دیگر امکانات نسخه فول این خودرو هستند.

هشدار نقاط کور، هشدار خروج از خط، رادار حرکت بین خطوط، تابلوخوان علائم جاده‌ای، هشدار برخورد از جلو و عقب، ترمزهای فعال در شرایط اضطراری، سانروف پانورامیک، ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، Hook یا قلاب عقب (۲ هزار یوان – ۱۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان)، فرمان چرمی با تنظیم دستی، اهرم تعویض دنده الکترونیکی، نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی پشت آمپر، دوربین ثبت وقایع، شارژر بدون سیم تلفن همراه، نمایشگر ۱۵.۶ اینچی لمسی و تنظیم برقی صندلی راننده و شاگرد با حافظه، ماساژور، گرمکن و سردکن از دیگر امکانات آن به شمار می‌روند.

علاوه بر این موارد، تراولر با چیپ اسنپدراگون ۸۱۵۵، دستیار صوتی، سیستم صوتی SONY، دوازده اسپیکر برای سیستم صوتی، چراغ‌های LED، نورپردازی داخلی، سنسور باران، برف‌پاکن عقب، ایرکاندیشن دو کاناله با خروجی تهویه برای ردیف عقب و فیلترهای PM2.5 و یونیزه داخل کابین به دست مشتریان چینی می‌رسد.

آمار فروش جتور تراولر در بازار خودرو چین

جتور تراولر

همانطور که در آمار رسمی وب‌سایت‌های مرجع کشور قابل مشاهده است، جتور تراولر فقط ۵ ماه پس از ورود به بازار خودرو چین اکنون سومین شاسی بلند پرفروش در آن کشور است. روند فروش این خودرو به لطف سیاست‌های فروش برند Jetour و البته دیزاین کاملاً متفاوت این خودرو باعث شد که در ماه گذشته میلادی، ۱۱ هزار و ۶۷۲ نفر برای خرید آن در چین اقدام کنند.

تراولر به تنهایی ۳۹.۵۵ درصد از سهم فروش سبد محصولات جتور را در اختیار دارد. همچنین ۲.۲۰ درصد از سهم بازار شاسی بلندهای کامپکت بازار خودرو چین در اختیار تراولر است.

باید توجه داشت که در زمان ورود این خودرو به ایران با محصولی ارزان قیمت روبرو نخواهیم شد. اما نکته مثبت آن است که بالاخره یکی از موفق‌ترین خودروهای چینی (حداقل در زمینه فروش) قرار است در کشورمان تردد کند. گرچه باید اشاره کرد که میزان عرضه، روند قیمت‌گذاری و شکل خدمات پس از فروش تراولر هم قطعاً در موفقیت یا عدم موفقیت فروش آن در ایران تأثیرگذار خواهد بود.

در کانال یوتیوب بیت‌ران پلاس تماشا کنید:

بیشتر بخوانید:

تاکسی برقی لونا ایران خودرو معرفی شد / محصول مشترک رنو و JMC چین!

بستیون نات معرفی شد / خودرو برقی ایران خودرو چه ویژگی هایی دارد؟

خودروهای جدید ایران خودرو در نمایشگاه را بشناسید

کولیوس جدید با سروش دیزل مبنا می‌آید / بررسی رنو سامسونگ QM6 وارداتی




1 دیدگاه

  1. با سلام .
    واقعا چقدر جای تاسف داره که این همه طراحان و نخبگان خوبی که کشورمون داره همه مهاجرت کردن و کشورهای خارجی دارن ازشون استفاده میکنن و صنعت خودرو کشورمون بخاطر مافیای واردات و بخور بخور اینقدر عقب افتاده که مدام در سایتها و بیلبوردهای پایتختمون تبلیغات خودروهای کشور چین را انجام میشه و از پیشرفت صنعت خودرو چین خوشحالی میکنیم .

    واقعا چرا ؟

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

کنده شدن اکسل X55 / مدیران خودرو چه می‌گوید؟

ویدیو کنده شدن اکسل ام‌ وی ام X55 را در چند روز اخیر احتمالا دیده‌اید. اتفاقی بسیار خطرناک، که...

پست‌های مرتبط