رنو سامسونگ XM3 سروش دیزل رونمایی شد / همه چیز درباره رنو آرکانا کره‌ای

از دست ندهید

رنو سامسونگ XM3 توسط سروش دیزل مبنا در نمایشگاه خودرو تهران رونمایی شد. XM3 قرار است در کشور مونتاژ شود و فرایند ثبت سفارش قطعات CKD آن هم از ماه‌ها پیش آغاز شد. این خودرو که در بسیاری از بازارهای جهانی آن را با نام رنو آرکانا می‌شناسند، با موتور ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی به دست مشتریان ایرانی خواهد رسید.

در کانال یوتیوب بیت‌ران پلاس تماشا کنید:

بیت‌ران – محمد فتح‌اللهی – پیش از آنکه این کراس‌اوور کوپه نام XM3 را به خود بگیرد، باید بدانیم که این خودرو محصول برند رنو است. این خودرو در ماه May سال ۲۰۱۹ در کشور روسیه براساس بن‌سازه قدیمی داچیا / رنو داستر معرفی شد که BO نام داشت. اما در فوریه ۲۰۲۰، رنو سامسونگ رسماً آن را با نام XM3 به بازار خودرو کره جنوبی معرفی کرد.

محصولی که رنو سامسونگ در کره جنوبی معرفی کرد اما براساس پلت‌فرم پیشرفته‌تر CMF-B رنو بود که XM3 برپایه آن شکل گرفت. جالب است بدانیم که XM3 مدل کره جنوبی با این پلت‌فرم جدیدتر، ۲۵ میلیمتر طویل‌تر از مدلی است که براساس بن‌سازه BO شکل گرفته‌بود.

رنو سامسونگ XM3

نکته مهم این است که گرچه سامسونگ هنوز یکی از سهام‌داران اصلی Renault Samsung به شمار می‌رود، اما این برند خودرویی ماه March سال ۲۰۲۲ به Renault Korea Motors تغییر نام داد.

نمونه‌ای که سروش دیزل مبنا در نمایشگاه خودرو تهران رونمایی کرد، نسخه آسیایی رنو سامسونگ XM3 است. این بدان معناست که نباید این خودرو را با نمونه اروپایی آن (رنو آرکانا) که با موتور ۱.۳ لیتری توربو mild hybrid (هیبریدی خفیف) به فروش می‌رسد اشتباه گرفت. چرا که قوای فنی این مدل، با رنو آرکانا کاملاً متفاوت است.

XM3 یکی از موفق‌ترین خودروهای کره جنوبی به شمار می‌رود. به‌طوری‌که در میان فوریه ۲۰۲۰ تا آوریل همان سال ۲۲ هزار و ۱۷۵ سفارش خرید برای آن ثبت شد.

مشخصات فنی رنو سامسونگ XM3

رنو سامسونگ XM3

پس از رونمایی از XM3 در نمایشگاه خودرو تهران، برخی منابع خبری اطلاعات نادرستی از قوای محرکه این خودرو منتشر کردند. باید بدانیم که سروش دیزل مبنا موتور ۱.۶ لیتری GTe (با کد H4M) را برای مدل‌های مونتاژی خود انتخاب کرده‌است.

این موتور تنفس طبیعی در دور ۶ هزار و ۴۰۰ قادر است ۱۲۱.۳ اسب بخار (۱۲۳ PS) نیرو تولید کند. گشتاور خروجی آن هم به رقم ۱۵۵ نیوتن متر می‌رسد که در ۴ هزار دور در دقیقه در دسترس راننده قرار دارد. نیرو و گشتاور این موتور توسط گیربکس CVT اتوماتیک (X-TRONIC) به محور جلو رنو سامسونگ XM3 منتقل می‌شود. برخی منابع خبری به اشتباه قدرت خروجی موتور این خودرو را ۱۴۲ اسب بخار و گشتاور آن را ۲۰۰ نیوتن متر اعلام کردند.

رنو سامسونگ XM3

طول، عرض و ارتفاع این خودرو به ترتیب برابر است با ۴۵۷۰×۱۸۲۰×۱۵۷۰ میلیمتر و فاصله بین دو محور آن نیز ۲۷۲۰ میلیمتر اعلام شد. جالب است بدانیم که XM3 در کلاس کراس‌اوورهای کوپه بیشترین فضای بار را با ۵۱۳ لیتر حجم به خریداران خود ارائه می‌کند.

براساس اطلاعات منتشرشده از سروش دیزل مبنا، XM3 در تریم INSPIRE که بالاترین و فول‌ترین نسخه کره‌ای آن است در ایران مونتاژ خواهد شد.

امکانات رفاهی رنو سامسونگ XM3

رنو سامسونگ XM3

تریم INSPIRE، فول‌ترین تیپ رنو سامسونگ XM3 در میان مدل‌های بنزینی تنفس طبیعی است. این تیپ از XM3 دارای دوربین ۳۶۰ درجه، سیستم صوتی Bose با ۹ اسپیکر، استارت استاپ موتور، حالات Multi-Sense رانندگی شامل اسپرت و Eco برای Modeهای رانندگی، سیستم کمکی ترمز اضطراری (AEBS شامل: تشخیص خودرو، عابر پیاده و دوچرخه سوار) و سیستم هشدار فاصله خودرو است.

رنو سامسونگ XM3

ایربگ صندلی‌های جلو (صندلی راننده/صندلی سرنشین)، کیسه هوای جانبی (جلو) / پرده‌ای، سیستم کنترل پایداری (ESC)، سامانه ضد لغزش در شیب (HSA)، سیستم تشخیص خودکار فشار باد لاستیک (TPMS)، ترمزهای EBD و ABS، سیستم هشدار نقاط کور (BSW)، سامانه هشدار برخورد از عقب (RCTA)، سیستم هشدار خروج از خط (LDW) و سیستم کمکی حفظ مسیر (LKA) هم در لیست امکانات رفاهی این تیپ قابل مشاهده هستند.

همچنین در تیپ INSPIRE چراغ جلو LEDPUREVISION، چراغ سه بعدی عقب LED، چراغ‌های LED روشنایی روز، رینگ‌های ۱۷ اینچی آلیاژی خاکستری تیره و لاستیک‌های ۲۱۵/۶۰، روکش چرم مصنوعی صندلی‌ها، گرمکن صندلی‌های عقب، مانیتور ۱۰.۲۵ اینچی TFT پشت‌آمپر، نمایشگر لمسی ۹.۳ اینچی، ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، گرمکن صندلی‌های جلو، ترمز پارک الکترونیکی، کروز کنترل و محدودکننده سرعت، سیستم هشدار برخورد از جلو، برف پاک کن عقب و حسگر باران هم وجود دارند.

علاوه بر این موارد امکاناتی چون نورپردازی داخلی متغیر، پورت USB برای صندلی‌های عقب، سیستم تهویه مطبوع خودکار با خروجی برای ردیف عقب با فیلترهای تصفیه و گرد و غبار هم در این تیپ مشاهده می‌شوند.

آیا رنو سامسونگ XM3 ارزش خرید دارد؟

رنو سامسونگ شاید برای ما ایرانی‌ها برندی ناشناخته باشد، اما باید بدانیم که ۲۹ سال از شروع فعالیت این نشان کره‌ای می‌گذرد. این برند اکنون فقط سه محصول در خط تولید خود دارد که سروش دیزل مبنا دو مدل از آنها را قصد دارد وارد بازار خودرو کشورمان کند.

رنو سامسونگ XM3 با موتوری کاملاً ضعیف قرار است به دست مشتریان داخلی برسد و این واقعیت را نمی‌توان کتمان کرد. اما حقیقت آن است که چه آن را به عنوان یک محصول کره‌ای در نظر گیریم یا آن را رنو آرکانا بنامیم، اصالت و ارزش برند آن هزاران برابر بیشتر از چینی‌های بی نام و نشانی است که این روزها رشدی قارچ‌گونه در صنعت خودرو کشورمان پیدا کردند.

رنو سامسونگ XM3

اگر تمایل دارید خودرویی کاملاً متفاوت در سگمنت کراس‌اوورهای کوپه سوار شوید، بدانید که بیش از ۱۲۰ هزار نفر هم در کره جنوبی چنین تصمیمی مانند شما اتخاذ کردند. XM3 با دیزاین فوق‌العاده David Durand قطعاً یکی از خاص‌ترین محصولات رنو در بازارهای جهانی به شمار می‌رود. اگر سروش دیزل مبنا در تیراژ مناسب این خودرو را تولید و به بازار عرضه کند، می‌تواند یکی از اصلی‌ترین سگمنت‌های خودرویی در ایران را کاملاً تصاحب کند.

در کانال یوتیوب بیت‌ران پلاس تماشا کنید:

بیشتر بخوانید:

کولیوس جدید با سروش دیزل مبنا می‌آید / بررسی رنو سامسونگ QM6 وارداتی

جتور تراولر بهمن موتور را بشناسید / لندروور دیفندر مناطق محروم

تاکسی برقی لونا ایران خودرو معرفی شد / محصول مشترک رنو و JMC چین!

بستیون نات معرفی شد / خودرو برقی ایران خودرو چه ویژگی هایی دارد؟

خودروهای جدید ایران خودرو در نمایشگاه را بشناسید




2 دیدگاه

  1. کره ایها عاشق xm3 مدل TCE توربو با ۱۴۰ اسب قدرت و ۲۷۰ نیوتن متر گشتاور هستند و نه مدل پخمه بی بخاز و۱۲۰ اسبی آشغال

  2. اگر بزارن مافیایدمونتاژ کار چینی که کره ای ها بیاد و اینجا تولید بشه خوبه چون اگر کره ای بیاد بشدت ضعف های ماشینای چینی خودشو نشون میده

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

از کاغذ دیواری تا میز شام ؛ لوگوی شورولت از کجا آمده است؟

در میان لوگوی شرکت‌های مختلف خودروسازی، لوگوی شورولت یکی از ساده‌ترین لوگوها است. هر چند همین لوگوی ساده، نمادی...

پست‌های مرتبط