ایگل کرمان موتور معرفی شد / مشخصات فنی و امکانات نهایی

از دست ندهید

ایگل کرمان موتور در واقع همان جک j4 جدید است. این خودرو در مشخصات فنی، ظاهر و امکانات تغییراتی دارد. مشخصات فنی و امکانات جدید خودرو چیست؟

ایگل کرمان موتو

بیت ران – مجتبی اسماعیلی: ایگل کرمان موتور یا همان جک j4 فیس لیفت، روی پلتفرم جدید کرمان موتور با کد PS1 توسعه یافت. روی این پلتفرم کرمان موتور قرار است خودروهای دیگری هم توسعه پیدا کند.

طراح این خودرو حسین وفایی است که در حال حاضر مسئولیت رهبری طراحی شرکت کرمان موتور را بر عهده دارد. وی درباره طراحی این خودرو به بیت ران گفت: “با تمام محدودیت‌هایی که در بحث طراحی و ساخت قالب‌های بدنه وجود داشت، سعی کردیم این خودرو را اسپرت و زیبا طراحی کنیم”

وی تاکید دارد که “پرنده در حال پرواز زبان طراحی جدید کرمان موتور و مبنای فیس لیفت جک J4 است.”

JAC J4 مدت‌ها است که در چین تولید نمی‌شود. اما نسخه فیس‌لیفت آن، اولین محصول با نشان کرمان‌موتور است که قرار است به بازار عرضه شود. اولین نمونه تولیدی این خودرو در نمایشگاه خودرو شهر آفتاب به نمایش در آمد.

اما مشخصات فنی خودرو و امکانات جدید ایگل کرمان موتور چیست؟

مشخصات فنی

ایگل کرمان موتور از پیشرانه ۱.۵L تنفس طبیعی چهار سیلندر ۱۶ سوپاپ مجهز به CVVT استفاده می‌کند. این پیشرانه قادر است ۱۰۴.۵ اسب بخار قدرت و ۱۳۷ نیوتون‌متر گشتاور تولید کند. این پیشرانه همان نسخه موجود در جک J4 است با این تفاوت که حالا ۱۰ نیوتون‌متر گشتاور کمتری تولید می‌کند. وظیفه انتقال توان پیشرانه نیز بر عهده گیربکس CVT است.

وزن این خودرو ۱۱۶۰ کیلوگرم است. این خودرو روی کاغذ پر شتاب به نظر نمی‌رسد، اما اگر خوب هماهنگ باشد احتمالا می‌تواند جوابگوی نیازهای عادی و روزمره باشد.

امکانات 

چراغ‌های جلو و عقب LED، فرمان برقی، روکش صندلی چرمی، کروز کنترل، کلیدهای سیستم صوتی روی فرمان، مانیتور، دوربین دنده عقب و… از امکانات رفاهی ایگل کرمان موتور هستند.

از امکانات ایمنی این خودرو نیز باید به دو کیسه هوا، سیستم کنترل پایداری، ترمزهای ABS+EBD، سنسور فشار باد تایرها و… اشاره کرد.

تغییرات در نمای جلو

به گفته حسین وفایی “در قسمت جلوی ایگل کرمان موتور می‌توانید نمای روبروی یک پرنده در حال پرواز که بال‌هایش را گشوده و به سمت شما می‌آید را ببینید.”

طراح ارشد کرمان موتور ادامه داد: “در نمای جانبی برای هماهنگی با قسمت جلو و عقب یک رکاب به خودرو اضافه شد که ارتفاع خودرو را بیشتر نشان می‌دهد و آن را اسپرت‌تر می‌کند.

یک ماهیچه قسمت پایینی خودرو قبلی وجود داشت تا خودرو را اسپرت‌تر نشان دهد. من با اضافه کردن یک قطعه تزیینی کرومی و ترکیب آن با ماهیچه سعی کردم، حالت اثر عبور یک سنگ در آب یا یک تیر شلیک شده را به بیننده القا کنم.”

تغییرات عقب خودرو

ایگل کرمان موتو

وفایی درباره تغییرات در قسمت عقب ایگل کرمان موتور گفت: “تلاش کردیم در این بخش با افزایش ارتفاع سپر و بیرون زدگی آن، البته تا جایی که محدودیت‌های مهندسی اجازه می‌داد، اجزای زیرین خودرو که در اکثر خودروهای چینی یا اقتصادی به شکل غیر زیبایی نمایان است را بپوشانیم.

در مورد چراغ‌های عقب محدودیت‌های مهندسی تنها به من اجازه می‌داد با بیرون کشیدن چراغ‌ها و ایجاد پله روی آن، چهره عقب این خودرو را به ترند روز دنیا نزدیک کنم.

یک المان کرومی دو چراغ عقب خودرو را به هم متصل می‌کند تا خودرو کمی اسپرت‌تر و کشیده‌تر باشد، اما اصلا به دنبال یک تکه کردن چراغ خودرو نبودم.”

تغییرات داخل کابین

کابین ایگل کرمان موتور مشابه نسخه قدیمی است با این تفاوت که روکش صندلی‌ها و رودری‌ها به رنگ کرم در آمدند. البته طراح این خودرو قبلا ار تلاش خود برای اعمال تغییرات بیشتر در کابین خودرو خبر داده بود.

پلتفرم PS1 کرمان موتور

ایگل کرمان موتو

کرمان موتور در جریان رونمایی از پلتفرم PS1 اعلام کرد که ۶۵ درصد از اجزا و قطعات این خودرو داخلی سازی شدند. این خودروساز کرمانی همچنین عنوان کرد که این رقم تا پایان سال به ۸۵ درصد خواهد رسید.

خودروساز کرمانی اعلام کرد که از سال ۱۳۹۷ فاز طراحی و بومی سازی پلتفرم اختصاصی آغاز شد. در سال ۱۳۹۹ مهندسی پلتفرم PS1 به اتمام رسید و قطعه سازان در سال ۱۴۰۰ شروع به ساخت قطعات آن کردند.

کرمان موتور در جریان نمایشگاه تحول صنعت خودرو نیز اعلام کرد که سه محصول روی پلتفرم PS1 تولید خواهند شد. خودرویی که به عنوان ایگل کرمان موتور در نمایشگاه به نمایش درآمد در حقیقت نخستین نمونه از محصولات آتی این بن‌سازه به شمار می‌رود.

مسئولین این شرکت در زمان رونمایی این پلتفرم عنوان کردند که محصول دوم پلتفرم PS1، یک خودرو کراس (احتمالاً هاچ‌بک) خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

رنو سامسونگ XM3 سروش دیزل رونمایی شد / همه چیز درباره رنو آرکانا کره‌ای

کولیوس جدید با سروش دیزل مبنا می‌آید / بررسی رنو سامسونگ QM6 وارداتی

جتور تراولر بهمن موتور را بشناسید / لندروور دیفندر مناطق محروم

تاکسی برقی لونا ایران خودرو معرفی شد / محصول مشترک رنو و JMC چین!

بستیون نات معرفی شد / خودرو برقی ایران خودرو چه ویژگی هایی دارد؟

خودروهای جدید ایران خودرو در نمایشگاه را بشناسید

جایگزین پژو پارس معرفی شد / توقف تولید پس از ۲۳ سال!

پژو ۲۰۷ شش سرعته دستی و اتومات مقایسه شدند / کدامیک برنده شد؟

بستیون نات معرفی شد / خودرو برقی ایران خودرو چه ویژگی هایی دارد؟

تاکسی برقی لونا ایران خودرو معرفی شد / محصول مشترک رنو و JMC چین!

خودروهای جدید ایران خودرو در نمایشگاه را بشناسید

کولیوس جدید با سروش دیزل مبنا می‌آید / بررسی رنو سامسونگ QM6 وارداتی




4 دیدگاه

  1. صنعت خودروی ایران یعنی فیس لیفت محصولات از رده خارج دنیا چرا کرمان موتور نمیره با بهترین برندهای چین کارکنه برعکس میرن ضعیفترین ها رو میارن واسه تولید و در اخرم ۱۰۰ درصدم که بومی سازی میشه قیمت کم که نمیشه بیشترم میشه فایده اش چیه واسه من مشتری این تولید داخلی به نفع کارخونه هست که میاره بدون کنترل و نظارتی بدترین جنسو روش می‌بنده.درایرانخودرو ما موتور ef7 دوگانه قبل تحریم که قطعات الکانی بود رو دیدیم که بهترین موتور بود دوگانه سوز بدون افت توان من خودم به همه پیشنهادش میکردم ولی بعدش که داخلی شد هرکسی خرید بجز پشیمونی چیزی نداشت داخلی کردن کدوم ماشین بدترش نکرده فقط افت کیفیت رو بهمراه داشته

  2. درودبر بیت رانی های عزیز
    بنده چند مدت پیش تصمیم داشت جک جی ۴ را که هم اکنون با فیس لیفت ایگل عرضه شده خریداری کنم اما وقتی در نمایندگی پشت فرمانش نشستم و کفی صندلی را با اهرم های چرخان دستی به بالاترین حد رساندم باز هم احساس می کردم که در چاله افتادم و تسلط خوبی بر اطرافم ندارم اگر مدیران این شرکت فکری به حال وضعیت صندلی ها این خودرو کنند تصور می کنم افراد بهتر تمایل به خرید پیدا کنند
    با سپاس

  3. سلام
    اسم این محصول رو از طریق فراخوان مردمی انتخاب کردن ، قرار بود به برنده اولین خودرو تعلق بگیره چی شد پس؟

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

از کاغذ دیواری تا میز شام ؛ لوگوی شورولت از کجا آمده است؟

در میان لوگوی شرکت‌های مختلف خودروسازی، لوگوی شورولت یکی از ساده‌ترین لوگوها است. هر چند همین لوگوی ساده، نمادی...

پست‌های مرتبط