بایک BJ80 معرفی شد / بنز G کلاس چینی!

از دست ندهید

بایک BJ80 با موتور شش سیلندر معرفی شد. این خودرو کپی بنز G کلاس چینی است و کیفیت مناسبی دارد. مشخصات فنی این محصول چیست و آیا ارزش خرید دارد؟

در کانال یوتیوب بیت‌ران پلاس تماشا کنید:

بیت ران – مجتبی اسماعیلی: بایک BJ80 از پیشرانه شش سیلندر سه لیتری توربو استفاده می‌کند که ۲۷۶ اسب بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتون‌متر گشتاور تولید می‌کند. این خودرو شباهت انکار ناپذیری با مرسدس G کلاس دارد.

این شباهت اتفاقی نیست. چرا که Beijing در سال ۲۰۱۴ با سرمایه‌گذاری Daimler AG قرار بود به میزان ۳۵ درصد از سهام خود را به آلمانی‌ها واگذار کند.

براساس خبری که رویترز در همان سال منتشر کرد، قرارداد همکاری بیجینگ و دایملر در نهایت منجر به خرید ۱۲ درصد از سهام BAIC توسط دایملر شد. بایک BJ80 یک خودروی آفرودی دو دیفرانسیل است که از امکانات مناسبی استفاده می‌کند. این خودرو در چین هم از فروش خوبی برخوردار است.

اما G کلاس چینی چقدر به نسخه اصلی نزدیک است؟

مشخصات فنی

بایک BJ80

بایک BJ80 از پیشرانه شش سیلندر سه لیتری توربو شارژر به قدرت ۲۷۶ اسب بخار استفاده می‌کند. البته به دلیل محدودیت واردات خودروهایی به این حجم موتور به احتمال زیاد با همان موتور دو لیتری توربو شارژر بایک BJ40 به بازار می‌آید.

قوای محرکه احتمالی از سوی دیار خودرو برای BJ80 موتور ۲ لیتری بنزینی توربوشارژ است. این موتور چهار سیلندر خطی ۱۶ سوپاپ که با کد HY4C20B شناخته می‌شود، ساخت کمپانی HYCET Technology چین است.

کمپانی HYCET Technology سازنده قوای محرکه بسیاری از خودروهای چینی و یکی از شرکت‌های زیر مجموعه Great Wall Motor است. این کمپانی در June سال گذشته میلادی اعلام کرد که از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۱ ده میلیون موتور برای گریت‌وال موتور ساخت که از این نظر نخستین برند چینی بشمار می‌رود که به چنین رقمی رسید.

در کانال یوتیوب بیت‌ران پلاس تماشا کنید:

اما موتور HY4C20B ساخت HYCET Technology در دیار BJ80 چه ویژگی‌هایی دارد؟ این موتور که حجم دقیق آن ۱۹۶۷ سی سی است می‌تواند در دور موتور ۵۵۰۰ قدرتی معادل ۲۲۲ اسب بخار (۱۶۵ کیلووات – ۲۲۴ PferdStarke به معنای اسب بخار متریک) را در اختیار راننده قرار می‌دهد. البته برخی از رسانه‌های چینی این قدرت را ۱۶۰ کیلووات یا ۲۱۵ اسب بخار اندازه‌گیری کردند.

گشتاور یا نیروی پیشران این موتور ۳۸۵ نیوتن متر است. اما کمپانی Beijing پنج نیوتن‌متر از این میزان کم کرد تا در نهایت ۳۸۰ نیوتن‌متر از این نیرو در میان دورهای ۱۸۰۰ تا ۳۶۰۰ قابل استفاده باشد. استاندارد اعلامی برای بنزین مورد استفاده در BJ80 نیز عدد اکتان ۹۲ است.

تمامی نیروی موتور توسط گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک (AT) به صورت پارت‌تایم به تمامی چرخ‌های این خودرو منتقل می‌شود.

آپشن‌ها و امکانات رفاهی دیار BJ80

بایک BJ80

تمامی نسخه‌های بایک BJ80 به امکاناتی نظیر ترمزهای ABS و EBD، سامانه‌های کنترل کشش و پایداری، سیستم مانیتورینگ فشار باد تایرها، هشدار نبستن کمربند ایمنی، ایربگ‌های راننده و سرنشین کناری، سنسور پارک عقب، دوربین دید عقب، کروز کنترل، امکان انتخاب حالات رانندگی، ترمز پارک اتوماتیک و کنترل حرکت خودرو در سربالایی و سرازیری مجهز هستند.

امکاناتی نظیر ورود بدون کلید، رکاب کناری جهت ورود آسان به درون خودرو، فرمان با روکش چرم مصنوعی، تنظیم دستی فرمان، دسته‌دنده الکترونیکی، فرمان چند منظوره (دکمه‌های روی فرمان)، گرمکن فرمان، دوربین ثبت وقایع، صندلی‌های چرمی، تنظیم برقی صندلی راننده، تنظیم برقی صندلی شاگرد، صندلی‌های گرمکن‌دار جلو و زیر آرنجی هم در این خودرو وجود دارند.

امکانات داخلی خودرو

بایک BJ80

در فضای داخلی بایک BJ80 نمایشگر لمسی ۱۲.۲۵ اینچی،بلوتوث، امکان استارت خودرو با ریموت، خروجی برق ۲۲۰ ولت و ۶ اسپیکر برای سیستم صوتی دیده‌می‌شوند.

چراغ‌های جلو و مه‌شکن‌های این خودرو LED هستند و چراغ روشنایی روز هم این بخش را تکمیل می‌کند. نورپردازی داخلی BJ80 در مدل‌های پایه تک رنگ و در مدل‌های فول مولتی‌کالر هستند.

تمامی شیشه‌ها برقی است و آیینه‌های جانبی هم مجهز به گرمکن هستند. سنسور باران فقط در مدل‌های گران قیمت وجود دارد. اما برف‌پاکن شیشه عقب در تمامی مدل‌ها به صورت استاندارد نصب شدند.

سیستم تهویه مطبوع در تمامی مدل‌ها از نوع دو کاناله است و خروجی تهویه برای سرنشینان عقب هم وجود دارد.

شاسی و تعلیق

شاسی بایک BJ80 از نوع مستقل است. تعلیق این خودرو در قسمت جلو از نوع دو جناقی مستقل و در بخش عقب هم از نوع مولتی لینک غیر مستقل است. رینگ های این خودرو نیز ۲۰ اینچی است. این خودرو از نوع دیفرانسیل است و انتقال توان به تمام چرخ‌ها به صورت پارت تایم است.

زوایای ورود و خروج این خودرو نیز مناسب فعالیت های آفرودی و خارج جاده‌ای است.

جمع بندی

بایک BJ80 در صورت عرضه با قیمت مناسب و همچنین ارائه خدمات پس از فروش مناسب، هیچ رقیب صفر کیلومتری در ایران ندارد و شانس موفقیت بالایی برای فروش دارد.

در کانال یوتیوب بیت‌ران پلاس تماشا کنید:

بیشتر بخوانید:

رنو سامسونگ XM3 سروش دیزل رونمایی شد / همه چیز درباره رنو آرکانا کره‌ای

کولیوس جدید با سروش دیزل مبنا می‌آید / بررسی رنو سامسونگ QM6 وارداتی

جتور تراولر بهمن موتور را بشناسید / لندروور دیفندر مناطق محروم

تاکسی برقی لونا ایران خودرو معرفی شد / محصول مشترک رنو و JMC چین!

بستیون نات معرفی شد / خودرو برقی ایران خودرو چه ویژگی هایی دارد؟

خودروهای جدید ایران خودرو در نمایشگاه را بشناسید

جایگزین پژو پارس معرفی شد / توقف تولید پس از ۲۳ سال!

پژو ۲۰۷ شش سرعته دستی و اتومات مقایسه شدند / کدامیک برنده شد؟

بستیون نات معرفی شد / خودرو برقی ایران خودرو چه ویژگی هایی دارد؟

تاکسی برقی لونا ایران خودرو معرفی شد / محصول مشترک رنو و JMC چین!

خودروهای جدید ایران خودرو در نمایشگاه را بشناسید

کولیوس جدید با سروش دیزل مبنا می‌آید / بررسی رنو سامسونگ QM6 وارداتی




1 دیدگاه

  1. با قیمت زیر یک میلیارد میتواند موفق شود در غیر این صورت نه الان زوتی سایپا را با قیمت یک میلیارد به زور میخرند

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

موتور ۶ سیلندر بنزینی خودرو رونمایی شد

موتور ۶ سیلندر بنزینی خودرو رونمایی شد. در ساخت این موتور به  ۴۵ درصد دانش فنی بومی ساخت موتور...

پست‌های مرتبط