کی ام سی T9 معرفی شد / راهنمای جامع KMC T9 کرمان موتور

از دست ندهید

کی ام سی T9 کرمان موتور رسماً در نمایشگاه خودرو تهران رونمایی شد. این پیکاپ که در بازار خودرو چین JAC Hunter نام دارد در ایران با موتور ۲ لیتری توربو ۲۲۸ اسب بخاری به فروش می‌رسد. T9 هم از لحاظ ابعاد بدنه و هم از منظر امکانات رفاهی در جایگاهی بالاتر از KMC T8 قرار دارد.

در کانال یوتیوب بیت‌ران پلاس تماشا کنید:

بیت‌ران – محمد فتح‌اللهی – اگر مالک پیکاپ KMC T8 هستید، از ورود کی ام سی T9 به بازار نباید نگران باشید. چرا که این خودرو قرار نیست جای T8 را در بازار پیکاپ‌های چینی بگیرد. چراکه T9 از هر لحاظ یک سر و گردن بالاتر از T8 است.

کی ام سی T9 از سال ۲۰۲۱ وارد بازار خودرو چین شد. نمی‌توان گفت که سابقه فروش T9 در چین جذاب و درخشان است و در حقیقت با محصولی روبرو هستیم که در رده ۳۴ پرفروش‌ترین پیکاپ‌ها در کشور چین است.

کی ام سی T9

پیکاپ کی ام سی T9 در ابتدا فقط برای بازار داخلی چین تولید شد. اما پس از عرضه اولیه در ژانویه ۲۰۲۱ کمپانی JAC تصمیم گرفت که نسخه فیس لیفت آن را از تیر ماه امسال در بازارهایی مانند استرالیا، آفریقای جنوبی و نیوزلند هم به‌فروش برساند.

نمونه‌هایی از این پیکاپ چینی ماه‌ها پیش وارد کرمان موتور شدند و این خودروساز تصمیم دارد پس از نمایشگاه خودرو تهران، فروش T9 در بازار خودرو کشور را به زودی آغاز کند.

در کانال یوتیوب بیت‌ران پلاس تماشا کنید:

کرمان موتور پیش‌تر حضور در بازار پیکاپ‌ها را با محصولی مانند KMC T8 تجربه کرد. از آنجایی‌که پیکاپ‌ها در گروه خودروهای کار و تجاری قرار دارند، قیمت‌گذاری آنها هم توسط عرضه کننده آنها تعیین می‌شود. از همین رو، فروش چنین خودروهایی، سود سرشاری برای خودروسازان داخلی دارد. می‌توان گفت که T8 با اختلاف پرفروش‌ترین پیکاپ چینی در بازار خودرو ایران است. اما آیا T9 می‌تواند این جایگاه زا از T8 بگیرد؟

کرمان موتور سالهاست که KMC T8 را با موتور دو لیتری توربو ۱۷۴ اسب بخاری به فروش می‌رساند که گشتاوری برابر با ۲۹۰ نیوتن‌متر در اختیار راننده قرار می‌دهد. این پیکاپ چینی که حالا جایگاه خود را در بازار پیدا کرده‌است، فقط با گیربکس ۶ دنده دستی به بازار عرضه می‌شود.

کی ام سی T9

اما با ورود پیکاپ کی ام سی T9 قطعاً جایگاه کرمان موتور در عرضه وانت‌های آفرودی محکم‌تر خواهد شد. خصوصاً آنکه این خودرو هم از منظر قدرت و گشتاور موتور نسبت به T8 قوی‌تر است و هم با گیربکس اتوماتیک آن، می‌توان رانندگی راحت‌تری را تجربه کرد.

کی ام سی T9 در چین در دو تیپ استاندارد و لانگ به فروش می‌رسد. براساس اعلام کرمان موتور، این خودروساز قصد دارد تیپ استاندارد این پیکاپ چینی را در کشور عرضه کند.

مشخصات فنی کی ام سی T9 کرمان موتور

کی ام سی T9

کی ام سی T9 کرمان موتور همانند T8 از یک موتور دو لیتری توربوشارژ بهره‌مند است. این موتور که با کد D20TG تولید می‌شود حجمی برابر با ۱۹۹۸ سی‌سی دارد.

این موتور چهار سیلندر توربو، ۲۲۸ اسب بخار قدرت در ۵۵۰۰ دور در دقیقه نیرو تولید می‌کند. گشتاور خروجی آن نیز به ۳۸۰ نیوتن‌متر می‌رسد که در میان دورهای ۱۹۰۰ تا ۳۳۰۰ می‌توان بهترین عملکرد آن را تماشا کرد.

کی ام سی T9

البته احتمالاً در طول فرایند کالیبراسیون موتور برای آب و هوای ایران، این ارقام کمی روند کاهشی در پیش خواهند گرفت. اما باید عنوان کرد که با ورود T9 به بازار خودرو، با قوی‌ترین پیکاپ بنزینی در ایران روبرو خواهیم شد. البته از منظر گشتاور.

نیرو و گشتاور این پیکاپ چینی توسط گیربکس هشت سرعته اتوماتیک (AT) به تمامی چرخ‌های آن منتقل می‌شود. البته JAC Hunter نسخه دیفرانسیل عقب هم در بازار چین دارد.

موتور GDi کی ام سی T9 برای حرکت نیاز به بنزینی با اکتان حداقلی ۹۲ دارد. باک ۷۶ لیتری سوخت آن هم برای پیمایش‌های طولانی کافی به نظر می‌رسد. گرچه هیچ اطلاعاتی درباره میزان مصرف سوخت آن توسط JAC رسماً اعلام نشد.

در کانال یوتیوب بیت‌ران پلاس تماشا کنید:

پیکاپ KMC T9 در بازار خودرو چین با قفل دیفرانسیل در محور عقب هم به فروش می‌رسد. این امکان در برخی مدل‌های فول و گران قیمت این خودرو استاندارد است. اما در مدل‌های پایه به‌صورت آپشنال به مشتریان عرضه می‌شود.

تعلیق جلوی T9 از نوع Double Wishbone و مستقل است. همانطور که می‌دانیم تعلیق دابل ویشبون نمونه پیشرفته و کامل سیستم تعلیق مک‌فرسون است. این تعلیق از دو طبق بهره‌مند است که باعث می‌شود بازه جابجایی دابل ویشبون از مک‌فرسون بیشتر باشد.

کی ام سی T9

در تعلیق عقب T9 هم Leaf Spring (فنر شمش) غیر مستقل وجود دارد. فنر شمش در تعلیق عقب خودروهایی وجود دارد که کاربری باری و تجاری دارند. این تعلیق گرچه طراحی ساده‌ای دارد و وزن زیادی را می‌تواند تحمل کند، اما سواری خشک و آزاردهنده‌ای را به قسمت عقب خودرو منتقل می‌کند.

در کانال یوتیوب بیت‌ران پلاس تماشا کنید:

طول، عرض و ارتفاع این پیکاپ چینی برابر است با ۵۳۳۰×۱۹۶۵×۱۹۲۰ میلیمتر و فاصله بین دو محور این خودرو نیز ۳۱۱۰ میلیمتر اعلام شد.

فضای بار این پیکاپ چینی هم طولی برابر با ۱۵۲۰ میلیمتر دارد. عرض این بخش ۱۵۹۰ میلیمتر است و گودی آن به ۴۷۰ میلیمتر می‌رسد.

کی ام سی T9 در مقایسه با T8 پنج میلیمتر طول بیشتری دارد. عرض آن ۸۵ میلیمتر بیشتر است و ارتفاع آن هم ۹۰ میلیمتر زیادتر از برادر کوچک‌تر خود است. فاصله بین دو محور T9 در مقایسه با T8 هم ۲۰ میلیمتر بیشتر است.

امکانات رفاهی کی ام سی T9

کی ام سی T9

کی ام سی T9 با ترمز پارک برقی، رینگ‌های ۱۸ اینچی و تایرهایی با ابعاد ۲۶۵/۶۰ به دست مشتریانش می‌رسد. ترمزهای ABS و EBD، سامانه‌های کنترل کشش و پایداری، TPMS، ایربگ‌های راننده و سرنشین، ایربگ‌های جانبی (در تیپ فول)، سنسور پارک جلو (در تیپ فول) و سنسور پارک عقب هم از دیگر امکانات آن به‌شمار می‌روند.

T9 همچنین با دوربین ۳۶۰ درجه، کروز کنترل معمولی، امکان انتخاب حالات رانندگی، سامانه کنترل شروع حرکت خودرو در سربالایی، روف رک، ورود و استارت بدون کلید، سانروف و کارگوباکس (در تیپ فول) هم قابل خرید است.

کی ام سی T9

از دیگر امکانات این خودرو می‌توان به تریم چرم داخلی، نمایشگر ۷ اینچی پشت آمپر، تنظیم برقی صندلی راننده، تنظیم برقی صندلی شاگرد، گرمکن صندلی‌های جلو، نمایشگر لمسی ۱۰.۴ اینچی، دستیار صوتی، خروجی برق ۲۲۰ ولت و ۶ اسپیکر برای سیستم صوتی اشاره کرد.

کی ام سی T9 با چراغ‌های LED، چراغ Turn Assist، نورپردازی داخلی، سنسور باران و ایرکاندیشن تک نقطه‌ای با خروجی تهویه برای ردیف عقب به دست مشتریان خواهد رسید.

همانطور که مشاهده می‌شود، امکانات رفاهی این خودرو نسبتاً کامل به نظر می‌رسد. گرچه از رادارهای مختلف و هشدار نقاط کور و… در این خودرو خبری نیست، اما باید توجه داشت که نسبت به پیکاپ‌های چینی موجود در ایران، با محصولی تقریباً لوکس روبرو خواهیم شد.

قیمت کی ام سی T9 در بازار خودرو چین

ارزانترین تیپ دیفرانسیل جلو کی ام سی T9 در بازار خودرو چین ۱۳۱ هزار و ۸۰۰ یوان قیمت دارد. این رقم براساس شرایط ارزی امروز برابر با یک میلیارد و ۸۳ میلیون و ۳۹۶ هزار تومان است.

گرانترین و فول‌ترین مدل دو دیفرانسیل آن هم به بهای ۲۹۶ هزار و ۸۰۰ یوان توسط چینی‌ها قابل خرید است. این رقم هم پس از تبدیل نرخ ارز معادل دو میلیارد و ۴۳۹ میلیون و ۶۹۶ هزار تومان است.

اما براساس نسخه رونمایی‌شده کرمان موتور در نمایشگاه خودرو تهران، باید گفت که این خودرو در کشور چین در ازای پرداخت مبلغ ۱۹۲ هزار و ۸۰۰ یوان در نمایندگی‌های JAC قابل خرید است. این رقم پس از تبدیل نرخ ارز امروز معادل یک میلیارد  ۵۸۴ میلیون و ۸۱۶ هزار تومان است.

از ماه‌ها پیش قطعات CKD این خودرو جهت شروع روند مونتاژ کی ام سی T9 توسط کرمان موتور ثبت سفارش شدند. نمونه‌هایی از این خودرو نیز در طول هفته‌های گذشته در کشور حضور داشتند تا روند دریافت تأییدیه‌ها و استانداردها را طی کنند. اما با چنین برچسب‌های قیمتی در بازار خودرو چین، متاسفانه نباید منتظر یک پیکاپ چینی ارزان قیمت از سوی کرمان موتور باشیم.

در کانال یوتیوب بیت‌ران پلاس تماشا کنید:

بیشتر بخوانید:

کاما‌ ای اس۶ ون برقی باری جدید آریا دیزل معرفی شد / یک چینی ناشناخته

ایگل کرمان موتور معرفی شد / مشخصات فنی و امکانات نهایی

رنو سامسونگ XM3 سروش دیزل رونمایی شد / همه چیز درباره رنو آرکانا کره‌ای

کولیوس جدید با سروش دیزل مبنا می‌آید / بررسی رنو سامسونگ QM6 وارداتی

جتور تراولر بهمن موتور را بشناسید / لندروور دیفندر مناطق محروم

تاکسی برقی لونا ایران خودرو معرفی شد / محصول مشترک رنو و JMC چین!

بستیون نات معرفی شد / خودرو برقی ایران خودرو چه ویژگی هایی دارد؟

خودروهای جدید ایران خودرو در نمایشگاه را بشناسید




1 دیدگاه

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

کنده شدن اکسل X55 / مدیران خودرو چه می‌گوید؟

ویدیو کنده شدن اکسل ام‌ وی ام X55 را در چند روز اخیر احتمالا دیده‌اید. اتفاقی بسیار خطرناک، که...

پست‌های مرتبط