اتوبوس ایویکو ناویگیتور محصول جدید سروش دیزل معرفی شد / چینی با اصالت ایتالیایی

از دست ندهید

اتوبوس ایویکو ناویگیتور محصولی از شرکت سروش دیزل است که یک چینی دیگر برای بازار ایران است. این اتوبوس در یک نسخه ۵۵ نفره به بازار خواهد آمد. اما این اتوبوس چینی مونتاژی در ایران با اصالتی ایتالیایی چگونه است؟

بیت‌ران – رضا نوروزی: اتوبوس ایویکو ناویگیتور محصولی مونتاژی از سروش دیزل است که در نمایشگاه خودرو تهران رونمایی شد. این اتوبوس محصول شرکت Shouqi چین است و با قلب تپنده ایویکو C9 به بازار خواهدآمد. این خودرو قرار است در دو نسخه ۵۵ نفره و ۲۵ نفره عرضه‌‌شود. اما در ابتدای عرضه، تنها نسخه ۵۵ نفره عرضه خواهدشد.

مشخصات فنی

موتور این اتوبوس از گروه ایویکو با کد C9 با سطح آلایندگی یورو ۶ و ریتارد چهارحالته تامین می‌شود. این موتور شش سیلندر با حجم دقیق ۸۷۰۹ سی‌سی و قدرت خروجی ۴۰۰ اسب‌بخار و گشتاور هزار و ۷۰۰ نیوتون‌متر است. گیربکس این اتوبوس نیز ZF و شش سرعته اتوماتیک است. کد این گیربکس نیز ۶AP1720C است. اکسل‌های اتوبوس ایویکو ناویگیتور نیز ساخت ZF آلمان است. سیستم ترمز این اتوبوس هم از Wabco تامین می‌شود. سیستم‌های کمکی ترمز در این اتوبوس هم ABS، AEBS، ESC، EBS، ASR، TCS است. این سیستم‌های ترمزی از استانداردهای اجباری فعلی اروپاست.

اتوبوس ایویکو ناویگیتور سروش دیزل

طراحی، آپشن و امکانات

طراحی ظاهری این خودرو همچون اتوبوس‌های اروپایی ساده اما متناسب به نظر می‌رسد، هرچند اصلا طراحی جذابی نیست. نکته جالب طراحی ظاهری این اتوبوس در، درِ جلو است که برش شیشه‌ای در پایین آن برای دیدن فضای خروج مسافر در هنگام پارک بسیار کارآمد است.

اتوبوس ایویکو ناویگیتور سروش دیزل
اتوبوس ایویکو ناویگیتور

اتوبوس IVECO Navigator دارای امکاناتی همچون سیستم هشدار حرکت بین خطوط، دوربین ۳۶۰، دوربین سالن، محفطه بار و راه‌پله عقب و دنده عقب است. همچنین در بخش راننده در داشبورد از یک مانیتور ۱۵.۶ اینچی و یک مانتیور در بخش کلاستر اسفاده‌شده‌است. در امکانات ایمنی و کمکی موارد دیگری همچون کروزکنترل، سنسور نور و باران نیز مشاهده می‌شود.

ظرفیت سالن این اتوبوس در نمونه‌ای که در نمایشگاه تهران به نمایش درآمد، ۵۵ نفره است. سالن ۵۵ نفره برای اتوبوس بین‌شهری با طول ۱۲ هزار و ۳۵۰ میلی‌متر اصلا فضای پای مناسبی را تامین نمی‌کند. چیدمان صندلی‌ها در این ظرفیت به صورت دو ردیف دوتایی است و در انتهای اتوبوس نیز ۵ صندلی قرار دارد. صندلی‌ها راحت و دارای ارگونومی خوبی است، اما به دلیل حداکثرسازی ظرفیت مسافر اصلا قابل تنطیم در شرایط دلخواه نیست.

اتوبوس ایویکو ناویگیتور
اتوبوس ایویکو ناویگیتور

سقف سالن ناویگیتور نورپردازی جالبی دارد و از نوردهی مناسبی بهره‌ می‌برد. در بالای سر مسافران هم نور قابل مدیریت طراحی‌شده‌است. همچنین برای مسافران یک خروجی USB هم تعبیه شده‌است.

گالری تصاویر:
بیشتر بخوانید:

ایگل کرمان موتور معرفی شد / مشخصات فنی و امکانات نهایی

رنو سامسونگ XM3 سروش دیزل رونمایی شد / همه چیز درباره رنو آرکانا کره‌ای

تاکسی برقی لونا ایران خودرو معرفی شد / محصول مشترک رنو و JMC چین!

بستیون نات معرفی شد / خودرو برقی ایران خودرو چه ویژگی هایی دارد؟

کاما‌ ای اس۶ ون برقی باری جدید آریا دیزل معرفی شد / یک چینی ناشناخته

جتور تراولر بهمن موتور را بشناسید / لندروور دیفندر مناطق محروم




1 دیدگاه

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

قیمت موتور هوندا ۱۲۵ باز هم بالا رفت! کدام مدل‌ها گران شدند؟

قیمت موتور هوندا 125 به 100 میلیون تومان رسید. قیمت موتورسیکلت در بازار افزایش یافته‌است و قیمت انواع موتورسیکلت‌های...

پست‌های مرتبط