تیگارد L7 پلاس تیگارد موتور معرفی شد / همه چیز درباره TIGARD L7 PLUS

از دست ندهید

تیگارد L7 پلاس تیگارد موتور (نام تجاری شرکت سانیار موتور پارسیان) رسماً در جریان نمایشگاه خودرو تهران رونمایی شد. این پیکاپ که در اصل Zhongxing Terralord نام دارد، محصول ZX Auto چین است که با ضعیف‌ترین موتور بنزینی خود در چین، به ایران می‌آید. تیگارد L7 پلاس از سال ۲۰۱۶ در چین تولید می‌شود و متاسفانه تیگارد موتور نسخه قدیمی‌تر و به عبارتی قبل از فیس‌لیفت این پیکاپ را در ایران عرضه خواهد کرد.

در کانال یوتیوب بیت‌ران پلاس تماشا کنید:

بیت‌ران – محمد فتح‌اللهی – قبل از اینکه به بررسی پیکاپ تیگارد L7 پلاس تیگارد موتور بپردازیم، بهتر است کمی درباره ZX Auto سطح اطلاعات خودمان را بالا ببریم.

ZX Auto سازنده پیکاپ‌ها و شاسی بلندهای چینی است که اتفاقاً در گذشته هم محصولاتی را به بازار ایران عرضه کرده‌بود. از لندمارک V7 تا پیکاپ کاپرا خودروهایی بودند که زمانی توسط بهمن موتور در بازار ایران حضور داشتند.

تیگارد L7 پلاس

نقطه مشترک تمام محصولات قبلی ZX Auto در ایران، شکست است. حال این برند چینی قرار است دو محصول خود را در دو خودروساز کشورمان به تولید برساند.

اولی پیکاپ G9 (نام اصلی: Weishi 1949) است که در بهمن موتور تولید خواهد شد. دومی نیز تیگارد L7 پلاس که توسط تیگارد موتور عرضه می‌شود.

در کانال یوتیوب بیت‌ران پلاس تماشا کنید:

نکته جالب درباره تیگارد L7 پلاس این است که از چندین سال قبل، بسیاری از شرکت‌های خودروساز خصوصی در پی واردات این خودرو به ایران بودند.

نخستین بار بهمن موتور در سال ۱۳۹۶ اعلام کرد که قصد دارد Terralord را در بازار خودرو ایران عرضه کند. پس از آن در سال شایعاتی به وجودآمد که ریگان خودرو تصمیم دارد این پیکاپ چینی را در کشور به فروش برساند.

تیگارد L7 پلاس

سرانجام اما در جریان نمایشگاه خودرو تهران، تیگارد موتور موفق شد این پیکاپ را که اصالتاً مربوط به سال ۲۰۱۶ است را در سال ۲۰۲۴ به عنوان محصولی جدید در ایران معرفی کند.

اینکه می‌بینیم پیکاپ L7 پلاس محصول ZX Auto است اما با نشان Keyton رونمایی شد به آن دلیل است که این خودرو را چینی‌ها با چندین نشان تجاری در خیابان‌های خود می‌بینند. در واقع پیکاپ L7 پلاس مثل زامیاد زاگرس، مکث کلوت و دایون Y5 خودروسازی ایلیا، یک محصول با چندین نشان تجاری است.

مشخصات فنی تیگارد L7 پلاس

تیگارد L7 پلاس

چینی‌ها Zhongxing Terralord یا همان تیگارد L7پلاس را سال‌ها می‌توانستند با موتورهای ۲.۴ لیتری توربو (۲۱۱ اسب بخاری و گشتاور ۳۲۰ نیوتن‌متر)، ۲.۵ لیتری توربو دیزل (۱۵۰ اسب بخار و گشتاور ۳۶۰ نیوتن‌متر) و البته ۲ لیتری توربو (۱۹۷ اسب بخار و گشتاور ۳۶۰ نیوتن متر) خریداری کنند. اما تیگارد موتور ضعیف‌ترین قوای محرکه بنزینی ZX Auto را برای بازار خودرو ایران انتخاب کرد.

پیش از هر چیز باید بدانیم که Zhongxing Terralord یا همان پیکاپ L7 پلاس دیگر با چنین موتوری در بازار خودرو چین به فروش نمی‌رسد. قوای محرکه انتخابی تیگارد موتور برای بازار ایران یک موتور چهار سیلندر تنفس طبیعی ۲.۴ لیتری (۲۳۷۸ سی‌سی) است.

تیگارد L7 پلاس

این موتور ۱۵۷ اسب بخار نیرو (۱۱۸ کیلووات) و ۲۳۰ نیوتن‌متر گشتاور در اختیار راننده قرار می‌دهد و با کد ۴K22D4M شناخته می‌شود. تمامی نیروی این موتور توسط گیربکس ۵ سرعته دستی به چهار چرخ این پیکاپ چینی منتقل می‌شود.

شتاب صفر تا صد کیلومتر تیگارد L7 پلاس مشخص نیست. اما براساس اطلاعات کمپانی ZX Auto، این خودرو با چنین موتوری می‌تواند تا ۱۶۰ کیلومتر در ساعت روند سرعت‌گیری را ادامه دهد.

نمونه دیفرانسیل جلو این پیکاپ در چین طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب برابر با ۵۳۴۱، ۱۸۸۵ و ۱۸۳۵ میلیمتر را دارد. فاصله بین دو محور این مدل هم به ۳۲۳۰ میلیمتر می‌رسد.

تیگارد L7 پلاس

اما طول نمونه دو دیفرانسیل با ۲۸۳ میلیمتر افزایش به ۵۶۲۴ میلیمتر می‌رسد و فاصله بین دو محور آن ۳۵۱۳ میلیمتر است. وزن خالص نسخه دیفرانسیل جلو تیگارد L7 پلاس ۱۷۷۵ کیلوگرم است و مدل دو دیفرانسیل آن هم ۱۸۹۰ کیلوگرم وزن دارد.

این پیکاپ در محور جلو از تعلیق جناقی (طبق) دوبل مستقل استفاده می‌کند. در محور عقب این خودرو هم تعلیق فنر تخت غیر مستقل قابل مشاهده است. ترمزهای جلو L7 پلاس دیسکی خنک‌شونده هستند و در عقب ترمزهای کاسه‌ای را مشاهده می‌کنیم.

امکانات رفاهی تیگارد L7 پلاس

تیگارد L7 پلاس

از آنجایی که با محصولی قدیمی رو به رو هستیم، تیگارد L7 پلاس آپشن‌های فراوانی نیز ندارد. جالب اینجاست که موتور تنفس طبیعی ۲.۴ لیتری این خودرو برای آخرین بار در سال ۲۰۲۰ در این پیکاپ چینی وجود داشت. شاید باور این موضوع مشکل باشد اما ایربگ سرنشین کناری در بسیاری از مدل‌های این خودرو یک آپشن که به صورت استاندارد وجود ندارد.

اما نسخه‌ای که توسط تیگارد موتور مونتاژ خواهد شد دارای دو ایربگ، رینگ‌های ۱۷ اینچی، ترمزهای ABS و EBD، سامانه‌های کنترل کشش و پایداری، نمایشگر لمسی، دوربین دید عقب، سنسور پارک عقب، ایرکاندشین دستی، آیینه‌های برقی و فرمان چند منظوره است.

البته مدل‌های فول این پیکاپ چینی در کشور مبداء به ایربگ پرده‌ای، دوربین ۳۶۰ درجه، استارت و ورود بدون کلید، دوربین ثبت وقایع، تنظیم برقی صندلی راننده، صندلی‌های جلو گرمکن دار، سنسور باران، فیلتر PM2.5 برای ایرکاندیشن و… هم مجهز هستند.

قیمت تیگارد L7 پلاس در بازار خودرو چین

ارزان‌ترین نسخه این خودرو با موتوری که قرار است در ایران به فروش برسد در چین ۸۳ هزار و ۸۰۰ یوان قیمت داشت. این رقم براساس نرخ تبدیل ارز امروز برابر است با ۶۸۷ میلیون و ۹۹۸ هزار تومان.

گرانترین نسخه این پیکاپ چینی هم ۹۴ هزار و ۸۰۰ یوان به فروش می‌رسید که این رقم هم پس از تبدیل نرخ ارز امروز برابر است با ۷۷۸ میلیون و ۳۰۸ هزار تومان.

تیگارد موتور در جریان رونمایی از این خودرو اعلام کرد که نخستین پیکاپ مونتاژی این شرکت قیمتی در حدود یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان خواهد داشت.

براساس اطلاعات غیر رسمی، این شرکت تصمیم دارد تا در طول دو هفته آینده، شرایط فروش پیکاپ L7 پلاس را به طور رسمی اعلام کرد. از همین رو می‌توان عنوان کرد که این محصول تیگارد موتور به زودی به دست مشتریان احتمالی آن خواهد رسید.

در کانال یوتیوب بیت‌ران پلاس تماشا کنید:

بیشتر بخوانید:

کی ام سی T9 معرفی شد / راهنمای جامع KMC T9 کرمان موتور

کاما‌ ای اس۶ ون برقی باری جدید آریا دیزل معرفی شد / یک چینی ناشناخته

ایگل کرمان موتور معرفی شد / مشخصات فنی و امکانات نهایی

رنو سامسونگ XM3 سروش دیزل رونمایی شد / همه چیز درباره رنو آرکانا کره‌ای

کولیوس جدید با سروش دیزل مبنا می‌آید / بررسی رنو سامسونگ QM6 وارداتی

جتور تراولر بهمن موتور را بشناسید / لندروور دیفندر مناطق محروم

تاکسی برقی لونا ایران خودرو معرفی شد / محصول مشترک رنو و JMC چین!

بستیون نات معرفی شد / خودرو برقی ایران خودرو چه ویژگی هایی دارد؟

خودروهای جدید ایران خودرو در نمایشگاه را بشناسید




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

موتور ۶ سیلندر بنزینی خودرو رونمایی شد

موتور ۶ سیلندر بنزینی خودرو رونمایی شد. در ساخت این موتور به  ۴۵ درصد دانش فنی بومی ساخت موتور...

پست‌های مرتبط