هوندا ENS1 (وزل برقی) معین خودرو ایرانیان رونمایی شد / بررسی فنی و امکانات

از دست ندهید

هوندا ENS1 که نسخه الکتریکی Honda Vezel به‌شمار می‌رود، در جریان نمایشگاه خودرو تهران توسط معین خودرو ایرانیان رونمایی شد. این کراس‌اوور الکتریکی قرار است با باتری‌های ۶۸.۸ کیلووات ساعتی و پیمایش ۵۱۰ کیلومتری با یکبار شارژ کامل در کشور به فروش برسد.

در کانال یوتیوب بیت‌ران پلاس تماشا کنید:

بیت‌ران – محمد فتح‌اللهی – یکی از برترین محصولات به نمایش‌درآمده در نمایشگاه خودرو تهران، هوندا ENS1 معین خودرو ایرانیان بود. این کراس‌اوور ژاپنی که در بازار خودرو اروپا e:Ny1 نام دارد احتمالاً به زودی وارد سامانه یکپارچه خواهد شد.

معین خودرو ایرانیان در کنار نمایش هوندا وزل، از هوندا ENS1 هم رونمایی کرد تا پکیج مدل‌های بنزینی و برقی هوندا HR-V در این شرکت کامل شود. باید بدانیم که Honda ENS1 در واقع نسخه الکتریکی Honda HR-V است که در بازار خودرو ژاپن آن را Vezel صدا می‌زنند.

هوندا ENS1

ENS1 با دو قوای محرکه الکتریکی در بازار خودرو چین به فروش می‌رسد. خوشبختانه معین خودرو ایرانیان کامل‌ترین و فول‌ترین نسخه این خودرو را برای واردات به ایران انتخاب کرد. از همین رو، هوندا ENS1 را می‌توان جدیدترین و کامل‌ترین کراس‌اوور غیر چینی در ایران نامید که با برندی کاملاً معتبر در کشور حضور خواهد داشت.

نمونه‌ای که توسط معین خودرو ایرانیان به نمایش درآمد در واقع براساس نسل سوم هوندا HR-V شکل گرفته‌است. این خودرو در بسیاری از کشورهای جهان مونتاژ می‌شود. خطوط مونتاژ این کراس‌اوور هوندا از تایوان و تایلند و چین (توسط دانگ‌فنگ هوندا) و ژاپن شروع می‌شود و به برزیل و حتی پاکستان هم می‌رسد.

مشخصات فنی هوندا ENS1 معین خودرو ایرانیان

هوندا ENS1

هوندا ENS1 مجهز به موتور یک موتور الکتریکی است که بر روی محور جلو این خودرو قرار دارد. این موتور الکتریکی قدرتی برابر با ۱۵۰ کیلووات (۲۰۱ اسب بخار) تولید می‌کند. گشتاور این موتور نیز به رقم ۳۱۰ نیوتن‌متر می‌رسد. توان و گشتاور موتور ENS1 توسط گیربکس تک سرعته اتوماتیک به محور جلو این خودرو منتقل می‌شود.

اما منبع انرژی در این کراس‌اوور الکتریکی هوندا، پک باتری‌های لیتیوم یون سه‌گانه ۶۸.۸ کیلوواتی ENS1 است که توسط برند Jiangsu Times تولید می‌شوند. این باتری‌ها توسط گرمکن به دمای ایده‌آل می‌رسند و گردش آب به دور مدار باتری دمای آن را در صورت افزایش متعادل می‌سازد.

باتری‌های هوندا ENS1 را می‌توان با استفاده از شارژرهای شارژ سریع در مدت زمان ۴۰ دقیقه از ۳۰ تا ۸۰ درصد شارژ کرد. البته شارژ خانگی این خودرو از ۵ تا ۱۰۰ درصد ۹ ساعت و ۳۰ دقیقه طول می‌کشد. این خودرو با یکبار شارژ کامل می‌تواند تا ۵۱۰ کیلومتر (براساس اندازه‌گیری CLTC) پیمایش داشته‌ باشد.

هوندا ENS1

مصرف انرژی در ENS1 در ازای هر صد کیلومتر ۱۳.۸ کیلووات است و جالب است بدانیم که پک باتری‌های این خودرو در چین، ۸ سال یا ۱۵۰ هزار کیلومتر گارانتی دارند.

طول، عرض و ارتفاع این خودرو به ترتیب برابر است با ۴۳۹۰×۱۷۹۰×۱۵۶۰ میلیمتر و فاصله بین دو محور آن هم ۲۶۱۰ میلیمتر اعلام شد. وزن خالص ENS1 به ۱۶۹۲ کیلوگرم می‌رسد و در حالت Full Load این وزن تا ۲۱۰۸ کیلوگرم هم افزایش می‌یابد. شتاب رسمی ENS1 برابر است با ۷.۶ ثانیه و شتابگیری با آن را می‌توان تا ۱۵۰ کیلومتر در ساعت ادامه داد.

سیستم تعلیق هوندا ENS1 در محور جلو از نوع مک‌فرسون مستقل است. در محور عقب هم از تعلیق تورشن بیم غیر مستقل در آن استفاده شده‌است.

امکانات رفاهی هوندا ENS1

هوندا ENS1نسخه ۶۸.۸ کیلوواتی هوندا ENS1 در دو تیپ لوآپشن و فول‌آپشن در بازارهای جهانی قابل خرید است. البته هنوز مشخص نیست که معین خودرو ایرانیان کدام تیپ را برای واردات به ایران انتخاب کرده‌است.

نسخه فول این خودرو را می‌توان با رینگ‌های ۱۸ اینچی خریداری کرد. ترمزهای ABS و EBD، سامانه‌های کنترل کشش و پایداری، TPMS، ایربگ‌های راننده، سرنشین کناری و جانبی از دیگر امکانات این خودرو به شمار می‌روند. اما از آنجایی که نمونه نمایشی معین خودرو ایرانیان سنسور پارک جلو ندارد، می‌توان عنوان کرد که با نسخه لوآپشن این خودرو روبرو هستیم.

در این نسخه علاوه‌بر موارد بالا، سنسور پارک عقب، دوربین دید عقب، کروز کنترل آداپتیو، امکان انتخاب حالات رانندگی اسپرت، اکونومی و استاندارد و هشدار خستگی راننده نیز وجود دارند.

به غیر از این موارد باید به ترمز پارک برقی، سامانه کنترل حرکت خودرو در سربالایی، هشدار نقاط کور، رادار حرکت بین خطوط، هشدار خروج از خط، تابلوخوان علائم رانندگی، هشدار برخورد از جلو، ترمزهای اضطراری، سانروف پانورامیک، فرمان چرمی با تنظیم دستی، کلیدهای تعویض دنده و نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی پشت آمپر در این خودرو نیز اشاره کرد.

از دیگر امکانات هوندا ENS1 می‌توان به دوربین ثبت وقایع، شارژر بدون سیم تلفن همراه برای ردیف اول صندلی‌ها، تنظیم برقی صندلی‌های ردیف اول، گرمکن صندلی‌های جلو، نمایشگر لمسی ۱۵.۱ اینچی مولتی مدیا، ۶ اسپیکر برای سیستم صوتی، چراغ‌های LED، نورپردازی داخلی (یک رنگ)، سنسور باران، برف‌پاکن شیشه عقب و تهویه مطبوع دو کاناله با خروجی برای ردیف دوم اشاره کرد. ضمن اینکه تهویه مطوبع این خودرو علاوه بر فیلتر PM2.5، دارای فیلتر تصفیه هوا و جذب یون‌های منفی است.

قیمت هوندا ENS1 در بازار خودرو چین

نمونه‌ای که معین خودرو ایرانیان در نمایشگاه خودرو تهران از این خودرو به نمایش گذاشت در کشور چین با پرداخت مبلغ ۱۷۷ هزار یوان قابل خرید است. این رقم براساس نرخ تبدیل ارز برابر است با ۱ میلیارد و ۳۹۸ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان.

از آنجایی که قیمت هوندا ENS1 بیشتر از ۲۰ هزار دلار است، مشمول تعرفه واردات ۱۱ درصدی خواهد شد. به بیانی دیگر، حداقل ۱۵۳ میلیون و ۸۱۳ هزار تومان نیز به بهای کلی این خودرو افزوده خواهد شد.

باید دید که در نتیجه اعمال تعرفه‌های گمرکی و حقوق و عوارض ورودی این خودرو به ایران، هوندا ENS1 در نهایت به چه قیمتی به دست مشتریانش در بازار خودرو کشور خواهد رسید.

در کانال یوتیوب بیت‌ران پلاس تماشا کنید:

بیشتر بخوانید:

ام جی ۵ (MG 5) فردا موتورز معرفی شد / بررسی مشخصات فنی و امکانات

نتا U با BM Cars معرفی شد / همه چیز درباره کراس‌اوور برقی بهمن موتور

بایک BJ60 دیار خودرو با این موتور و امکانات رفاهی به بازار می‌آید

کامیون کمپرسی دیما محصول جدید مایان دیزل رونمایی شد / تغییرات و مشخصات فنی

ام جی GT فردا موتورز رسماً معرفی شد / بازگشت برند MG به ایران پس از ۷ سال

دانگ فنگ E70 برقی با ایران‌ خودرو به بازار می‌آید / سومین تاکسی برقی ایران‌ خودرو

تیگارد L7 پلاس تیگارد موتور معرفی شد / همه چیز درباره TIGARD L7 PLUS

کی ام سی T9 معرفی شد / راهنمای جامع KMC T9 کرمان موتور




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

موتور ۶ سیلندر بنزینی خودرو رونمایی شد

موتور ۶ سیلندر بنزینی خودرو رونمایی شد. در ساخت این موتور به  ۴۵ درصد دانش فنی بومی ساخت موتور...

پست‌های مرتبط