در حالیکه در اقدامی عجیب شرکت توسعه پیست های اتومبیلرانی و موتورسواری را بست، فدراسیون اتومبیلرانی و موتورسواری این اقدام را توهین آمیز دانست.
بیت ران – شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی در اقدامی عجیب پیستهای اتومبیلرانی و موتورسواری مجموعه ورزشی آزادی را بست.
شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی که از تمام فدراسیونهای ورزشی به دلیل اجاره اماکن ورزشی طلبکار است، اخیرا اظهارنامه قضایی بابت طلبش ارسال کرده و در اقدامی عجیب پیستهای اتومبیلرانی و موتورسواری ورزشگاه آزادی را به دلیل بدهی فدراسیون اتومبیلرانی به این شرکت، بسته است.
مشخص نیست که چرا وقتی دو سازمان زیرمجموعه وزارت ورزش با یکدیگر اختلاف مالی دارند، چوب آن را ورزشکاران و جوانان باید بخورند؛ آن هم در رشتهای که پیستهای موتورسواری و اتومبیلرانی به مکانی امن برای تمرین آنها تبدیل شده و تعطیلی این پیستها و کشیده شدن تمرین موتورسواری و اتومبیلرانی جوانان به خیابانها، قطعا تبعات ناخوشایندی خواهد داشت.
بر اساس گزارش ایسنا چند ماه پیش هم شرکت توسعه اجازه برگزاری مسابقه لیگ برتر فوتبال در ورزشگاه آزادی را به دلیل بدهی باشگاههای سرخابی نداده بود که آن زمان بازیها با تاخیر و با دستور وزیر وقت ورزش انجام شد.
نگاه تجاری به ورزش
در همین حال دبیر فدراسیون اتومبیلرانی، از سرپرست شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی به دلیل بستن پیستهای اتومبیلرانی آزادی انتقاد کرد و گفت: مدیران وارداتی نگاه تجاری به ورزش دارند.
فرهاد نژادفصیحی، دبیر فدراسیون اتومبیلرانی در گفتوگو با ایسنا، درباره بستن پیستهای این فدراسیون با دستور سرپرست شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی اظهار کرد: متاسفانه در اقدامی شبانه و غافلگیرانه شرکت توسعه بر خلاف تمام قوانین کشور، اماکن ورزشی ما را مسدود کرد.
این اقدام بدون احکام قضایی به تصور من جرم محسوب میشود و توهین به خانواده بزرگ ورزش و اتومبیلرانی و موتورسواری است.
وی در مورد بدهی این فدراسیون به شرکت توسعه گفت: فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی از سال ۱۳۹۰ برابر جداول شرکت توسعه و نگهداری، مبلغ هفت میلیارد تومان به این شرکت بدهکار است.
در حالی که پول انشعابات اعم از برق آب و گاز و حتی تعمیرات و بهسازی و نظافت و حوادث خارج از پیست که تامین مالی آن وظیفه ما نیست بر عهده فدراسیون است.
معلوم نیست این مبلغ اجاره بابت چه چیزی گرفته میشود آن هم در اجارهنامهای یکطرفه که خود شرکت میدهد و برای مستاجر (فدراسیون) ۶۰ بند تعهد تعیین کرده است.
پیستهای ملی باید در اختیار جوانان و ورزشکاران باشد
دبیر فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی افزود: مبلغی که امسال برای ما تعیین شده نزدیک به دو میلیارد تومان است و اعلام شده، مبالغ اجاره باید صرف پرداخت حقوق و مزایای حدود هزار کارمند شرکت توسعه و نگهداری شود.
آیا واقعا فدراسیونهای ورزشی مسئولیت تامین این بخش را بر عهده دارند؟
نژادفصیحی افزود: متاسفانه مدیران وارداتی به ورزش نه تنها با محیط و منش آن آشنا نیستند بلکه با نگاهی تجاری و بدون ملاحظات اخلاقی و فرهنگی و پرورشی تصمیماتی میگیرند که آرامش ورزش را بر هم میزند و امیدوارم درباره این رفتار آنها به زودی تصمیم مقتضی گرفته شود.
وی ادامه داد: پیستهای ملی موتورسواری و اتومبیلرانی به عنوان اماکن ایمن و استاندارد در اختیار جوانان و ورزشکاران باید باشد. اعلام میکنیم هر حادثهای خارج از آن به سبب مسدود شدن توسط شرکت توسعه رخ دهد مسئولیت حقوقی و انسانی آن بر عهده شرکت توسعه خواهد بود.
بیشتر بخوانید:
مشخصات احتمالی پیشرانه سه سیلندر جدید ایران خودرو
مشخصات موتور XU7 پلاس چیست؟ / موتور جدید خودرو پژو پارس را بشناسید
پژو پارس به موتور جدید XU7P مجهز شد / این موتور چگونه است؟
تولید دو خودرو اقتصادی مشترک ایران خودرو و سایپا / موتور TU5 در ۱۰ هزار شاهین
روغن گیربکس اتوماتیک و دستی + معرفی روغن مناسب خودروهای داخلی و وارداتی
کم شدن روغن موتور نشانه چیست؛ چرا موتور ماشین روغن کم میکند؟
روغن سوزی چیست؟ راه های شناسایی و رفع آن کدام است؟
هر آنچه درباره انواع روغن موتور باید بدانید
از آتش سوزی و فراخوانهای شاهین تا خودرو جدید ایرانی
خودرو کوچک ایرانخودرو
نظر طراح سری شش ب ام و درباره طراحی خودرو تارا و شاهین
مشخصات موتور ۱۶ سوپاپ سایپا چیست؟ / اشتراک موتور تارا با شاهین؟
موتور تندر ۹۰ سایپا مشخص شد
خبرنگاران برتر خودرو معرفی شدند / بیت ران باز هم در مقام اول
سهند سایپا
مشخصات فنی گیربکس شش سرعته دستی ایران خودرو و توانایی های آن
گیربکس شش سرعته جدید روی کدام محصولات ایران خودرو نصب می شود؟
نادر فقیهزاده طراحی چه خودرو هایی را بر عهده داشت؟
مشخصات فنی گیربکس شش سرعته دستی ایرانخودرو و توانایی های آن
گیربکس شش سرعته جدید روی کدام محصولات ایران خودرو نصب می شود؟
ایرانخودرو تارا وارد بازار شد / تفاوت نسخه دستی با اتوماتیک؟
سایپا شاهین چگونه شاهین شد؛ داستان خودرو جدید سایپا
پلت فرم شاهین چگونه است؟
سایپا رهام از سال آینده با موتور تیبا وارد بازار می شود
نبرد در مونیخ / ویژه برنامه فلاشر برای نمایشگاه خودرو مونیخ
از گیربکس های ایران خودرو تا تارای برقی و بازار لاستیک ایران
قیمت لنت ترمز خودروهای ایرانی و خارجی/ علائم تمام شدن لنت ترمز
بررسی بهترین دیسک و صفحه کلاچ در بازار و قیمت انواع لوازم کلاچ
قیمت روغن موتور در بازار + معرفی شرکت های برتر تولید کننده روغن
کامیون دست دوم وارداتی چه ویژگی هایی دارند؟ + جزئیات و آپشن ها
بهترین لاستیک های زمستانی و رتبه بندی آن ها در سال ۲۰۲۰
آشنایی با ولوو FH و مدلهای آن + کامیون های ولوو در ایران
منبع: ایسنا