تولید دو خودرو اقتصادی مشترک ایران خودرو و سایپا / موتور TU5 در ۱۰ هزار شاهین

از دست ندهید

مرسدس بنز EQC در نقش خودروی پلیس

مرسدس بنز از مدل EQC ویژه نیروهای پلیس در آلمان رونمایی کرد. بیت ران - مرسدس بنز ناوگان جدید خودروهای...
اختصاصی بیت ران؛

ساینا اس پارس خودرو ؛ تولید بطور محدود در سالن پراید

سایپا در حال تولید ساینا S در پارس خودرو است. ساینا اس پارس خودرو در سالن پراید در حال...

آئودی S8 ABT با ۷۰۰ اسب بخار قدرت

تیونر آلمانی ABT مدلی از خودروی سدان لوکس آئودی S8 را معرفی کرده است که قدرتی نزدیک به ۷۰۰...

مدیرعامل ایران خودرو با اعلام تولید دو خودرو اقتصادی مشترک ایران خودرو و سایپا ، از تولید ده هزار موتور TU5 برای نصب روی شاهین سایپا خبر داد.

بیت ران – امین آزاد: مهدی خطیبی مدیرعاما ایران خودرو در گفت و گوی اختصاصی با بیت ران از برنامه های پیش‌روی این شرکت گفت.

بیت ران – برنامه ایران خودرو درباره طراحی پلتفرم چیست؟ مشکلی که ما در صنعت خودرو داریم نداشتن پلتفرم است. پلتفرم ۴۰۵ در دنا استفاده می شود و پلتفرم ۳۰۱ را در دیگر محصولات این شرکت داریم. قرار بود به سمت طراحی پلتفرم در همکاری با شرکت هایی مثل ریکاردو بروید. به ویژه با شرکت های دانش بنیان چه برنامه ای دارید؟

خطیبی: طراحی پلتفرم هزینه های سنگین و سرمایه گذاری هنگفت نیاز دارد. ما گریزی نداریم جز اینکه به دو موضوع همزمان توجه کنیم؛ یکی استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان است. دوم اینکه چاره ای نداریم جز اینکه با دیگر شرکت های خودروسازی سرمایه گذاری مشترک داشته باشیم. با پیشبرد این دو مهم می توانیم به آنچه سوال شما است برسیم و این یکی از برنامه های محوری ماست که داریم کار را پیش می بریم.

دو خودرو اقتصادی مشترک ایران خودرو و سایپا / موتور TU5
تولید دو خودرو اقتصادی مشترک ایران خودرو و سایپا / موتور TU5 در ۱۰ هزار شاهین

بیت ران – با سایپا روی پلتفرم خودروی کوچک ایرانی کار می کنید. برخی می گویند این محصول خود رنو کوییده که در حال تغییر آن هستید. این پروژه به کجا رسیده است؟

خطیبی: این که ما فکر می کنیم برای هرخودرویی باید خودمان یک پلتفرم تهیه کنیم، اساسا کاری اقتصادی نیست. ما باید به دنبال این باشیم که خودروهای خود را در هر سگمنتی با کاهش قیمت تمام شده، تولید و به بازار عرضه کنیم. کاری که الان با سایپا مشترکا روی تولید خودروی اقتصادی انجام می دهیم، متمرکز روی دو محصول است؛ یکی همان پلتفرم رنو کویید است که شما اشاره کردید و یکی هم پلتفرمی به نام ال ۹۰. این دو محصول را در سایت بن رو با مشارکتی که با سایپا داریم انجام می دهیم تا به تولید اقتصادی برسانیم.

بیت ران – درباره همکاری موتور چطور؟ قرار است به سایپا موتور بدهید. این پروژه به کجا رسید؟

خطیبی: ما از ایران خودرو دو دستگاه موتور تی یو فایو /TU5 را به سایپا دادیم تا در شاهین استفاده کنند. قرار است امسال ده هزار دستگاه به سایپا بدهیم.

بیت ران – شما موتور ای اف فور / EF4 را دارین که در نسخه توربو ۱۲۰ اسب بخار قدرت دارد و اما از آن استفاده نمی کنید. چرا تا کنون از این موتور در محصولات خود مانند رانا استفاده نکردید؟

خطیبی: این حتما دلایل فنی داشته است. در زمان مناسبی که فرا برسد به دنبال این هستیم که از تمام ظرفیت موتوری که طراحی و تولید کردیم استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید: 

محصولات ایران خودرو که امسال وارد بازار می شوند + زمان عرضه K125

جایگزین پراید با طراحی پلتفرم مشترک ایران خودرو و سایپا / چهار خودرو ارزان در راه

شاهین با موتور تارا / ایران خودرو به سایپا موتور داد

منع قانونی برای تردد و معامله موتورسیکلت های فرسوده وجود ندارد




1 دیدگاه

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

آئودی R8 GT برای خداحافظی به بازار خواهد آمد / مشخصات فنی و تصاویر

آئودی R8 GT به عنوان آخرین هیولای V10 این خودروساز آلمانی به زودی به دست مشتریان خواهد رسید. تنها...

کرولا ۲۰۲۳ با ظاهری جدید در ژاپن رونمایی شد...

کرولا ۲۰۲۳ با ظاهری جدید و به‌روز شده توسط تویوتا ژاپن رونمایی شد. به‌طور قطع می‌توان عنوان کرد که کرولا جدید پس از این...

مازراتی گرن توریسمو ۲۰۲۳ هیچ صدایی تولید نمی‌کند /...

مازراتی گرن توریسمو جدید به جمع خودروهای برقی پیوست. این محصول مازراتی یکی از نمادهای صدای دلنشین موتورهای V8 ایتالیایی بود. اما گرن توریسمو...

سایبرتراک تسلا وانتی که قایق می‌شود / بررسی ادعای...

سایبرتراک تسلا خواهد توانست مثل یک قایق بر روی آب حرکت کند. این ادعای جنجالی را ایلان ماسک مطرح کرد و باید دید در...

سمند LX و تفاوت‌های آن با سمند SE /...

سمند LX نخستین محصول ایران خودرو بود که با دو قوای محرکه در بازار خودرو ایران عرضه شد. تفاوت موتورهای EF7 و XU7 از...

پست‌های مرتبط