تولید دو خودرو اقتصادی مشترک ایران خودرو و سایپا / موتور TU5 در ۱۰ هزار شاهین

از دست ندهید

مزایا و معایب نسل جدید تویوتا RAV4

در این مطلب به بررسی نقاط قوت و ضعف تویوتا RAV4 خواهیم پرداخت. یبت ران - حسین ریحانی: کسانی که...

۶۰ میلیارد ریال انواع لوازم یدکی احتکاری خودرو در نظرآباد کشف شد

۶۰ میلیارد ریال انواع لوازم یدکی احتکاری خودرو در نظرآباد استان البرز شناسایی و پلمپ شد. بیت ران - سردارعباسعلی...

با موتور جدید آئودی آشنا شوید

آئودی موتور جدید V6 از سری TFSI را برای مدل‌های S7 و S6 معرفی کرده است که در ادامه...

مدیرعامل ایران خودرو با اعلام تولید دو خودرو اقتصادی مشترک ایران خودرو و سایپا ، از تولید ده هزار موتور TU5 برای نصب روی شاهین سایپا خبر داد.

بیت ران – امین آزاد: مهدی خطیبی مدیرعاما ایران خودرو در گفت و گوی اختصاصی با بیت ران از برنامه های پیش‌روی این شرکت گفت.

بیت ران – برنامه ایران خودرو درباره طراحی پلتفرم چیست؟ مشکلی که ما در صنعت خودرو داریم نداشتن پلتفرم است. پلتفرم ۴۰۵ در دنا استفاده می شود و پلتفرم ۳۰۱ را در دیگر محصولات این شرکت داریم. قرار بود به سمت طراحی پلتفرم در همکاری با شرکت هایی مثل ریکاردو بروید. به ویژه با شرکت های دانش بنیان چه برنامه ای دارید؟

خطیبی: طراحی پلتفرم هزینه های سنگین و سرمایه گذاری هنگفت نیاز دارد. ما گریزی نداریم جز اینکه به دو موضوع همزمان توجه کنیم؛ یکی استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان است. دوم اینکه چاره ای نداریم جز اینکه با دیگر شرکت های خودروسازی سرمایه گذاری مشترک داشته باشیم. با پیشبرد این دو مهم می توانیم به آنچه سوال شما است برسیم و این یکی از برنامه های محوری ماست که داریم کار را پیش می بریم.

دو خودرو اقتصادی مشترک ایران خودرو و سایپا / موتور TU5
تولید دو خودرو اقتصادی مشترک ایران خودرو و سایپا / موتور TU5 در ۱۰ هزار شاهین

بیت ران – با سایپا روی پلتفرم خودروی کوچک ایرانی کار می کنید. برخی می گویند این محصول خود رنو کوییده که در حال تغییر آن هستید. این پروژه به کجا رسیده است؟

خطیبی: این که ما فکر می کنیم برای هرخودرویی باید خودمان یک پلتفرم تهیه کنیم، اساسا کاری اقتصادی نیست. ما باید به دنبال این باشیم که خودروهای خود را در هر سگمنتی با کاهش قیمت تمام شده، تولید و به بازار عرضه کنیم. کاری که الان با سایپا مشترکا روی تولید خودروی اقتصادی انجام می دهیم، متمرکز روی دو محصول است؛ یکی همان پلتفرم رنو کویید است که شما اشاره کردید و یکی هم پلتفرمی به نام ال ۹۰. این دو محصول را در سایت بن رو با مشارکتی که با سایپا داریم انجام می دهیم تا به تولید اقتصادی برسانیم.

بیت ران – درباره همکاری موتور چطور؟ قرار است به سایپا موتور بدهید. این پروژه به کجا رسید؟

خطیبی: ما از ایران خودرو دو دستگاه موتور تی یو فایو /TU5 را به سایپا دادیم تا در شاهین استفاده کنند. قرار است امسال ده هزار دستگاه به سایپا بدهیم.

بیت ران – شما موتور ای اف فور / EF4 را دارین که در نسخه توربو ۱۲۰ اسب بخار قدرت دارد و اما از آن استفاده نمی کنید. چرا تا کنون از این موتور در محصولات خود مانند رانا استفاده نکردید؟

خطیبی: این حتما دلایل فنی داشته است. در زمان مناسبی که فرا برسد به دنبال این هستیم که از تمام ظرفیت موتوری که طراحی و تولید کردیم استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید: 

محصولات ایران خودرو که امسال وارد بازار می شوند + زمان عرضه K125

جایگزین پراید با طراحی پلتفرم مشترک ایران خودرو و سایپا / چهار خودرو ارزان در راه

شاهین با موتور تارا / ایران خودرو به سایپا موتور داد

منع قانونی برای تردد و معامله موتورسیکلت های فرسوده وجود ندارد




1 دیدگاه

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

کیو جی موتور برند لوکس بنلی وارد ایران شد

کیو جی موتور که برند لوکس‌تر بنلی است توسط کویر موتور وارد ایران شده و به زودی وارد بازار...

بدهی خودروسازان دولتی به ۵۰ هزار میلیارد تومان رسید

بدهی خودروسازان دولتی به ۵۰ هزار میلیارد‌ تومان رسیده است. عمده این بدهی به زنجیره تامین یا همان صنعت قطعه‌‌سازی خودرو است. بیت ران -...

آئولوس یی شوئن مکس، سدان هیبریدی ۳۳۵ اسب بخاری...

آئولوس یی شوئن مکس به عنوان یک محصول وارداتی قرار است به زودی از سوی ایران خودرو به‌فروش برسد. ۴ هزار دستگاه این سدان...

اولین موتورسیکلت ۴۰۰ سی سی پلاک ملی ؛ با...

اولین موتورسیکلت ۴۰۰ سی سی پلاک ملی با نام Quadro محصولی از شرکت سوییسی Qooder است که از سوی کویر موتور به بازار عرضه...

اسکوتر پژو Django به زودی با قیمت فضایی در...

اسکوتر پژو Django از سوی شرکت کبیر موتور به بازار عرضه خواهد شد. این اسکوتر ۱۵۰ سی سی در دسته اسکوترهای لوکس طبقه بندی...

پست‌های مرتبط