محصولات هوندا در راه ایران / کدام خودروهای هوندا به ایران می‌آیند؟

از دست ندهید

براساس شایعات و منابع غیر رسمی برخی رسانه‌های داخلی، ظاهراً بعضی از محصولات هوندا قرار است وارد بازار خودرو کشور شوند. هوندا برندی بود که در مرحله قبلی آزادسازی واردات خودرو، درخشش خاصی در بازار خودرو ایران نداشت. اما لیست جدید خودروهای وارداتی این برند ژاپنی به ایران، هیجان‌انگیز به نظر می‌رسد.

بررسی چری تیگو ۵ را در کانال یوتیوب بیت‌ران پلاس تماشا کنید:

بیت‌ران – اخبار غیر رسمی و شایعات برخی رسانه‌های داخلی حاکی از آن است که مجدداً پای محصولات هوندا قرار است به بازار خودرو ایران باز شود. اینبار اما برخلاف دور قبل، ۶ محصول جدید هوندا آماده‌حضور در خیابان‌های کشور هستند. پیش از معرفی مدل‌های وارداتی هوندا به ایران، باید اشاره کرد که هنوز نام شرکت واردکننده محصولات هوندا به ایران مشخص نیست.

 

محصولات هوندا

اولین و اقتصادی‌ترین خودرو در لیست واردات محصولات هوندا به ایران، هوندا City است. این خودرو قرار است با موتور ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی به دست مشتریان ایرانی برسد. هوندا سیتی با این موتور قادر است ۱۲۱ اسب بخار قدرت در ۶۶۰۰ دور در دقیقه نیرو تولید کند. گشتاور خروجی این موتور هم به ۱۴۵ نیوتن‌متر در ۴۳۰۰ دور در دقیقه می‌رسد. نیرو و گشتاور این موتور هم توسط گیربکس CVT آن به محور جلو منتقل می‌شود.

محصولات هوندا

دومین محصول هوندا برای بازار ایران، مدل Civic است. این سدان اسپرت ژاپنی با موتور ۱.۵ لیتری توربو می‌تواند ۱۸۲ اسب بخار قدرت در ۶ هزار دور در دقیقه نیرو تولید کند. گشتاور ۲۴۰ نیوتن‌متری آن هم که در میان دورهای ۱۷۰۰ تا ۴۵۰۰ بدست می‌آید توسط گیربکس CVT به محور جلو منتقل می‌شود.

سومین سدان وارداتی هوندا به ایران مدل Accord است. تیپ هایبرید این خودرو دارای موتور ۲ لیتری تنفس طبیعی است. نسخه بنزینی آن هم با موتور ۱.۵ لیتری توربو به بازار ارائه خواهد شد. هوندا آکورد هایبرید ۱۸۴ اسب بخار قدرت و ۳۳۵ نیوتن‌متر گشتاور دارد و بخشی از این نیرو و گشتاور توسط پکیج باتری‌های ۱۷.۷ کیلوواتی آن تأمین می‌شود. همانند مدل‌های دیگر هوندا، نیرو و گشتاور این مدل هم توسط گیربکس CVT آن به محور جلو منتقل می‌شود.

بررسی KMC T8 را در کانال یوتیوب بیت‌ران پلاس تماشا کنید:

تیپ بنزینی این خودرو ۱۹۲ اسب بخار قدرت و ۲۶۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این مدل هم نیرو و گشتاور را به کمک گیربکس CVT به محور جلو انتقال می‌دهد. اما محصولات وارداتی جدید هوندا به ایران صرفاً شامل سدان‌ها نیستند، بلکه در میان آنها کراس‌اوورهای جذاب این برند ژاپنی هم حضور دارند.

محصولات هوندا

یکی از جذاب‌ترین کراس‌اوورهای هوندا در بازارهای جهانی، مدل HR-V است. این خودرو که انتظار می‌رود نسخه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی آن به بازار بیایید، می‌تواند ۱۲۴ اسب بخار قدرت در ۶۶۰۰ دور در دقیقه نیرو تولید کند. گشتاور خروجی این کراس‌اوور زیبای هوندا هم ۱۴۵ نیوتن‌متر در ۴۷۰۰ دور در دقیقه است. نیرو و گشتاور این موتور توسط گیربکس CVT به محور جلو هوندا HR-V منتقل می‌شود.

هوندا ZR-V دیگر کراس‌اوور این خودروساز ژاپنی است که شرکت واردکننده آن به ایران، این محصول را در دو تیپ به بازار ارائه خواهد کرد. همانند هوندا آکورد، مدل ZR-V هم دو تیپ هایبرید و بنزینی خواهد داشت. نمونه هایبرید این خودرو با موتور ۲ لیتری تنفس طبیعی ۲۰۳ اسب بخار نیرو تولید می‌کند. گشتاور این مدل که ۳۱۵ نیوتن‌متر است هم توسط گیربکس CVT به محور جلو منتقل می‌شود. نسخه بنزینی این کراس‌اوور کوچک ۱۸۲ اسب بخار قدرت و ۲۴۰ نیوتن‌متر گشتاور در اختیار راننده قرار می‌دهد. گیربکس این تیپ از ZR-V نیز CVT است که نیرو و گشتاور موتور را به محور جلو آن می‌رساند.

آخرین محصول وارداتی هوندا به بازار ایران، کراس‌اوور CR-V است. این خودرو هم در دو تیپ هایبرید و بنزینی به بازار خواهدآمد. نسخه هایبرید CR-V در بازارهای مختلف می‌تواند نیروی موتور را هم به محور جلو منتقل کند و هم تیپ‌های دو دیفرانسیل دارد. هنوز مشخص نیست کدام نسخه از این کراس‌اوور هوندا قرار است به بازار کشورمان وارد شود.

بررسی محصولات وارداتی نیسان به ایران را در کانال یوتیوب بیت‌ران پلاس تماشا کنید:

اما نمونه هایبرید این خودرو مجهز به موتور ۲ لیتری تنفس طبیعی است که در ترکیب با موتور الکتریکی آن می‌تواند در مجموع ۲۱۵ اسب بخار قدرت و ۳۱۵ نیوتن متر گشتاور (۳۳۵ نیوتن‌متر گشتاور در نمونه دو دیفرانسیل) در اختیار راننده قرار دهد. نیرو و گشتاور این خودرو هم به رسم همیشگی هوندا توسط گیربکس CVT به محورهای آن (براساس نوع سیستم انتقال نیرو) منتقل می‌شود.

براساس شایعات و منابع غیرموثق داخلی، خودروهای وارداتی جدید هوندا به بازار ایران، همگی مونتاژ کشورهایی مانند چین، پاکستان، فیلیپین، هندوستان، تایلند و ژاپن هستند. از همین رو، احتمال دارد در نهایت برخی از این خودروها در نهایت وارد بازار کشورمان نشوند. باید دید شرکت واردکننده محصولات هوندا به ایران کدامیک از این خودروها را که هم‌اکنون به گمرک کشور گمرک، اظهار و معرفی شدند را برای ارائه به بازار انتخاب خواهد کرد.

بررسی فضای داخلی ری‌را ایران خودرو را در کانال یوتیوب بیت‌ران پلاس تماشا کنید:

بیشتر بخوانید:

شاهین پلاس با موتور TU5پلاس تولید شد / موتور TU5 پلاس ضعیف‌تر از ME16 است؟

قیمت جهانی موتورسیکلت های داخل کشور چقدر است؟ / هوندا کلیک هم قیمت هوندا ۱۲۵!

صابر خسروی در مسابقه رالی اژه ترکیه با فورد فیستا Rally3 EVO درخشید

ون آتین پی۲۳۰ / ون مسافری چینی با موتور رنو

قیمت کارخانه محصولات سایپا ویژه آذر ماه ۱۴۰۲ رسماً اعلام شد




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

از کاغذ دیواری تا میز شام ؛ لوگوی شورولت از کجا آمده است؟

در میان لوگوی شرکت‌های مختلف خودروسازی، لوگوی شورولت یکی از ساده‌ترین لوگوها است. هر چند همین لوگوی ساده، نمادی...

پست‌های مرتبط