صابر خسروی در مسابقه رالی اژه ترکیه با فورد فیستا Rally3 EVO درخشید

از دست ندهید

صابر خسروی راننده ایرانی کلاس Rally3 همراه با Co-Driver خود Huseyin Cetin از ترکیه در سی و دومین مسابقه رالی اژه (EGE) نخستین مقام خود را بدست آورد. او در این رقابت رالی پرچالش توانست در رده سوم سکوی قهرمانی مسابقات فورد فیستا رالی کاپ ترکیه بایستد.

صابر خسروی

بیت‌ران – محمد فتح‌اللهی – سی و دومین مسابقه رالی اژه در شهر ازمیر ترکیه در منطقه kemalpasa این شهر برگزار شد. در این مسابقه رالی ۱۰۸ شرکت‌کننده با ۵۴ اتومبیل در زمینی خاکی با یکدیگر به رقابت پرداختند.

مسابقه رالی اژه در حالی برگزار شد که کشور ترکیه یکی از طوفانی‌ترین روزهای تاریخ خود را پشت‌سر می‌گذاشت. از روزهای قبل سازمان مدیریت بحران ترکیه (AFAD) با ارسال پیامک‌های متعدد، نسبت به بروز طوفان شدید در شهرهای مختلف هشدار داده‌بود.

بررسی ری‌را برقی را در کانال یوتیوب بیت‌ران پلاس تماشا کنید:

اما با این حال، فدراسیون اتومبیلرانی کشور ترکیه تصمیم به برگزاری این رقابت رالی گرفت تا تجربه‌ای متفاوت برای شرکت‌کنندگان در آب و هوایی جدید باشد.

تیم‌های مختلف از روزها قبل خود را برای حضور در یک رالی طوفانی آماده کرده‌ بودند و همه چیز برای برگزاری این رقابت محیا بود. اما در زمان برگزاری رقابت شرایط آب و هوایی، برای بسیاری از شرکت‌کنندگان سخت و دشوار بود.

به‌طوری‌که با پشت‌سرگذاشتن فقط ۲ استیج صبحگاهی، رقابت شرکت‌کنندگان در روز نخست به دلیل شرایط جوی بسیار بد، کنسل شد. این تصمیم مسئولین برگزاری رالی اژه موجب شد که استیج‌های عصر روز اول به کلی حذف شوند. اما رقابت شرکت‌کنندگان در روز دوم در جوی پایدار ادامه یافت.

صابر خسروی همراه با Co-Driver خود Huseyin Cetin که تایم‌های بسیار خوبی ثبت کردند، موفق شدند در پایان روز اول، رده اول در کلاس فورد فیستا رالی کاپ و رده دوم کلاس Rally3 را بدست آورند. کسب این رده‌های باارزش توسط تیم ایرانی فورد فیستا رالی کاپ باعث شد تا نام صابر خسروی در رده ۵ جدول نتایج کلی مشاهده شود.

در روز دوم اما یک بدشانسی کافی بود تا تایر فورد فیستا Rally3 EVO صابر خسروی آسیب ببیند. از همین رو، تعویض این تایر موجب شد تا زمان زیادی برای این راننده ایرانی از دست برود. اما ثبت زمان‌های فوق‌العاده او در روز اول باعث شد تا او به همراه Co-Driver خود، مقام سوم مسابقات فورد فیستا رالی کاپ ترکیه را بدست آورد.

مقام سومی این مسابقه پرچالش در شرایطی برای صابر خسروی کسب شد که او فقط دو مسابقه تجربه رانندگی با خودرو جدید خود را دارد. صابر خسروی سال گذشته با یک فورد فیستا R1-ST در مسابقات فورد فیستا رالی کاپ ترکیه حضور داشت که دیفرانسیل جلو بود.

مشخصات فنی فورد فیستا Raly3 Evo

اما خودرو جدید او با ۲۳۵ اسب بخار در ۵ هزار دور در دقیقه و گشتاور ۴۱۵ نیوتن‌متری در ۳۵۰۰ دور در دقیقه، یک هیولای دو دیفرانسیل است. این قدرت و گشتاور حاصل کارکرد یک موتور ۳ سیلندر EcoBoost به حجم ۱۴۹۷ سی‌سی است که ۱۲ سوپاپ دارد.

موتور فورد فیستا Rally3 EVO به دلیل نصب رگولاتور قانونی ۳۱ میلیمتری نمی‌تواند بوست توربو بیشتری داشته باشد. نیرو و گشتاور این موتور نیز توسط گیربکس ۵ سرعته سکوئنشال که ساخت کمپانی Sadev است به هر دو محور آن منتقل می‌شود.

مسابقه رالی بعدی در کشور ترکیه، ۱۸ تا ۱۹ آذر ماه در شهر Kocaeli برگزار خواهد شد. صابر خسروی و Co-Driver او Huseyin Cetin هم در این رقابت حضور خواهند داشت.

صابر خسروی متولد دی ماه ۱۳۶۷ در استان کرمانشاه است. او که از سال ۱۳۹۳ وارد مسابقات موتوراسپرت شد چندین عنوان قهرمانی سال کشوری در مسابقات آفرود را نیز در کارنامه خود دارد. او سال گذشته در نخستین فصل حضور در مسابقات فورد فیستا رالی کاپ ترکیه توانست به عنوان نایب قهرمانی در کلاس R1-ST دست پیدا کند.

این مستند جذاب را در کانال یوتیوب بیت‌ران پلاس تماشا کنید:

بیشتر بخوانید:

قیمت جهانی موتورسیکلت های داخل کشور چقدر است؟ / هوندا کلیک هم قیمت هوندا ۱۲۵!

شاهین پلاس با موتور TU5پلاس تولید شد / موتور TU5 پلاس ضعیف‌تر از ME16 است؟

قیمت کیا سلتوس وارداتی کوشا خودرو معلوم شد




1 دیدگاه

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

سیل در کارخانه مدیران خودرو ؛ کدام خودروها غرق شدند؟

سیل در کارخانه مدیران خودرو محصولات ام وی ام و فونیکس را زیر آب برد. این اتفاق در منطقه...

پست‌های مرتبط