ون آتین پی۲۳۰ / ون مسافری چینی با موتور رنو

از دست ندهید

ون آتین پی۲۳۰ محصول جدید شرکت آتین‌ خودرو با تکنولوژی موتور رنو است که کاربری مسافری دارد. این ون قبلا با ظاهر قدیمی‌تر معرفی شده‌بود، اما با ظاهر و امکانات جدید قرار است به بازار بیاید.

ون آتین پی۲۳۰

بیت‌ران – رضا نوروزی: ون آتین پی۲۳۰، محصول جدید شرکت آتین‌ خودرو از زیر مجموعه‌های شرکت ماموت است. این ون نسخه فیس‌لیفت شده از ون دانگ‌فنگ K33-561 است که در ایران آتین خودرو برای نسخه باری آن از کد C و برای نسخه مسافری از کد P استفاده می‌کند.

این ون سقف بلند برای مسافربری تجهیزشده و ظرفیت ۱۴ مسافر به علاوه ۱ نفر راننده را دارد. طول این خودرو ۵ هزار ۷۵۰ میلی‌متر و ارتفاع آن ۲ هزار ۵۹۰ میلی‌متر است. بنابراین یک انسان با قد بلند هم به راحتی در این ون می‌تواند بایستد و جابه‌جا شود.

پیشرانه

موتور ون آتین پی۲۳۰ از گروه رنو-نیسان آمده‌است. این موتور با کد M6T-600 توسط دانگ‌فنگ تغییراتی داشت و در این خودرو نصب شد.

ون آتین پی۲۳۰

قوای محرکه ون آتین پی۲۳۰ یک موتور ۲.۳ لیتری توربو چهار سیلندر خطی دیزلی است که ۱۴۰ اسب‌ بخار قدرت را در ۳۲۰۰ دوربردقیقه تولید می‌کند. گشتاور این موتور نیز ۳۷۰ نیوتون‌متر در ۱۴۰۰ دوربردقیقه است.

ون آتین پی۲۳۰

این موتور همچنین مجهز به کامان ریل یا همان سیستم سوخت با فشار بالا است. استاندارد آلایندگی این موتور هم EURO 6 است. گیربکس ون آتین پی۲۳۰ نیز دستی و ۶ دنده است. این گیربکس ساخت شرکت HYCET است.

ون آتین پی۲۳۰

سیستم تعلیق و ترمز

ون آتین پی۲۳۰ در محور جلو از سیستم تعلیق مک فرسون و در محور عقب از تعلیق پارابولیک استفاده می‌کند. سیستم پارابولیک همان سیستم فنر تخت یا شمش است که در خوروهای تجاری در این سبک رایج است.

ظرفیت

حجم فضای کابین مسافری ون آتین پی۲۳۰ با توجه به سقف بلند آن، ۱۱.۶۸ مترمکعب است. این ون دارای وزن ناخالص ۳ هزار و ۹۷۰ کیلوگرم و ظرفیت بار ۲ هزار ۲۴۰ کیلوگرم است. بنابراین وزن خالص خودرو ۱ هزار و ۷۴۰ کیلوگرم است.

همان‌طور که گفته‌شد، این ون با راننده ۱۵ نفر ظرفیت مسافر دارد که با در نظر گرفتن ۸۰ کیلوگرم وزن متوسط برای هر مسافر، ۱ هزار و ۲۰۰ کیلوگرم از ظرفیت وزنی خودرو با مسافر پر می‌شود.

اگر وزن هر صندلی را هم اگر ۳۰ کیلوگرم در نظر بگیریم، ۴۵۰ کیلوگرم از ظرفیت وزنی خودرو با صندلی پر می‌شود. پس حداکثر ۳۹۰ کیلوگرم بار را مسافران می‌توانند با خود همراه داشته‌باشند. هرچند که در این ون جای همین وزن بار هم به سختی وجود دارد.

ون آتین پی۲۳۰

ابعاد کلی ون آتین پی۲۳۰ در طول ۵ هزار و ۷۵۰ میلی‌متر، در عرض ۲ هزار و ۳۶ میلی‌متر و در ارتفاع ۲ هزار و ۵۹۰ میلی‌متر است. همچنین فاصله محوری این خودرو نیز ۳ هزار و ۶۱۰ میلی‌متر اعلام شد.

داشبورد و فضای راننده در ون آتین پی۲۳۰ بسیار اقتصادی و سراسر از پلاستیک خشک ساخته شده‌است.

گالری تصاویر:
بیشتر بخوانید:

ون آتین سی۲۳۰ شرکت آتین‌خودرو رسماً معرفی شد / بررسی فنی و کاربری‌ها

مقایسه آریسان یک و دو/ نتیجه باور نکردنی!

ونوسیا STAR MHEV ؛ کراس‌اوور هایبرید مکث موتور با این مشخصات رونمایی شد

علائم خرابی سنسور مپ خودرو / روش تخصصی عیب‌یابی را بشناسید

علائم خرابی کویل خودرو چیست؟ / راهنمای تعمیرات کویل خودرو

لاماری ایما HEV هیبرید بررسی شد / همه چیز درباره محصول جدید آرین پارس موتور




2 دیدگاه

    • بله توسط زیر مجموعه های شرکت ماموت یعنی آتین خودرو به بازار عرضه شده و قیمت اعلامی در حدود دو میلیارد تومان است.

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

از کاغذ دیواری تا میز شام ؛ لوگوی شورولت از کجا آمده است؟

در میان لوگوی شرکت‌های مختلف خودروسازی، لوگوی شورولت یکی از ساده‌ترین لوگوها است. هر چند همین لوگوی ساده، نمادی...

پست‌های مرتبط