لاماری ایما HEV هیبرید بررسی شد / همه چیز درباره محصول جدید آرین پارس موتور

از دست ندهید

لاماری ایما HEV یا لاماری ایما هیبرید محصولی که آرین پارس موتور چند وقتی است در پی عرضه آن است، به تازگی به صورت CKD در شرف ترخیص از گمرک است. این خودرو که بسیار شبیه به لامبورگینی اروس است، آیا در کیفیت هم حرفی برای‌گفتن دارد؟!

لاماری ایما HEV

بیت‌ران – رضا نوروزی: لاماری ایما HEV یک خودروی هیبرید است که پلاگین نیست و موتور بنزینی وظیفه شارژ باتری‌ها را بر عهده دارد. این خودرو طبق ادعای لاماری مصرفی در حدود ۵ لیتر دارد و برای شروع از موتور برقی استفاده می‌کند.

 

ویدیو بررسی لاماری ایما هیبرید را در کانال یوتیوب بیت ران پلاس تماشا کنید:

پیشرانه

نسخه هیبریدی لاماری ایما از یک موتور ۱۴۹۳ سی‌سی چهار سیلندر استفاده می‌کند. این موتور که با کد DFLZM یا ۴E15T تولید می‌شود، در دور ۵۵۰۰ می‌تواند ۱۶۸ اسب بخار نیرو تولید کند. گشتاور این موتور توربو نیز به ۲۸۰ نیوتن‌متر می‌رسد که از دور ۱۵۰۰ تا ۳۵۰۰ در دسترس راننده قرار دارد. نیرو و گشتاور موتور لاماری ایما هیبرید از طریق یک گیربکس مخصوص خودروهای هیبریدی به محور جلو این کراس اوور منتقل می‌شود.

لاماری ایما HEV

اما این موتور به تنهایی منبع تولید انرژی در لاماری ایما هیبرید نیست. بلکه یک موتور سنکرون مغناطیسی دائمی با کد TZ220XYL هم در این خودرو وجود دارد. این موتور الکتریکی که با روغن خنک‌کاری آن انجام می‌شود، به تنهایی ۱۳۰ کیلووات قدرت دارد و تا ۱۶ هزار دور در دقیقه می‌تواند کار کند.

قدرت تولیدی موتور الکتریکی لاماری ایما HEV در مجموعه سه‌گانه باتری‌های لیتیوم پلیمری این خودرو ذخیره می‌شوند. باتری‌های این خودرو با گردش آب به دور آنها خنک می‌شوند و قابلیت Braking Energy Recovery System (شارژ در زمان ترمزگیری) را دارند. لازم به ذکر است که ولتاژ خروجی باتری این کراس اوور، ۳۴۹ ولت است.

به غیر از این، قابلیت Multistage Energy Recovery System هم برای شارژ باتری‌های این خودرو وجود دارد. یعنی می‌توان تنظیم کرد که در زمان برداشتن پا از روی پدال گاز و کاهش سرعت خودرو، شارژ باتری‌ها چقدر تند یا کند باشد. این قابلیت در بسیاری از خودروهای شهری کوچک مانند MINI هم وجود دارد.

امکانات و آپشن‌ها

در فضای داخلی لاماری ایما هیبرید، همان دیزاین و المان‌هایی را می‌بینیم که پیش‌تر در ایما نسخه پایه و نسخه X آن قابل مشاهده بود.

امکانات ایمنی لاماری ایما هیبرید شامل ایربگ راننده و سرنشین کناری، ایربگ‌های جانبی و پرده‌ای، ترمزهای ABS و EBD، ترمز کمکی است. همچنین سامانه‌های کنترل کشش و پایداری، سامانه کنترل شروع حرکت خودرو در سربالایی، سامانه کنترل سرعت خودرو در سرازیری، TPMS و فرمان برقی چند حالته EPS از دیگر امکانات ایمنی این خودرو می‌باشند.

لاماری ایما HEV
نمای داخلی لاماری ایما هیبرید

امکانات کمکی راننده در این خودرو شامل هشدار خروج از خط (LDWS)، هشدار برخورد از جلو (FCW)، هشدار وجود موانع در زمان حرکت رو به عقب (RCTA)، دوربین ثبت وقایع و تشخیص نقاط کور (BSD) در خودرو وجود دارند.

از امکانات رفاهی لاماری HEV می‌توان به سنسور پارک عقب، دوربین دید عقب HD با خطوط داینامیک، دوربین ۳۶۰ پانورامیک، کروز کنترل، ترمز پارک برقی اشاره کرد. همچنین فرمان چند منظوره، دسته‌دنده الکترونیکی، ایرکاندیشن اتوماتیک با خروجی ردیف عقب، فیلتر PM2.5 سیستم تهویه مطبوع، Skylight، ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای نیز از امکات رفاهی لاماری ایما هیبرید هستند.

علاوه بر این موارد، برف‌پاکن عقب، درب صندوق عقب برقی و صندلی‌های برقی راننده (۱۰ جهت) و سرنشین کناری (۴ جهت) هم در لیست امکانات رفاهی این کراس اوور قابل مشاهده هستند.

قیمت

اما قیمت اصلی لاماری ایما HEV در بازار خودرو چین ۱۵۱ هزار و ۸۲۵ یوان معادل ۲۰ هزار ۸۵۰ دلار است. براساس نرخ تبدیل ارز حال حاضر این رقم معادل یک میلیارد و ۷۰ میلیون و ۳۶۶ هزار تومان است.

در حال حاضر با توجه به تغییر تعرفه واردات بر خودروهای وارداتی، برای خودروهای هیبرید، ۱۱ درصد تعرفه تعیین شده‌است. همچنین علاوه بر این تعرفه، ۹ درصد مالیات ارزش‌افزوده، ۳ درصد عوارض شهرداری، ۱.۵ درصد عوارض نوسازی ناوگان، ۴ درصد عوارض شماره‌گذاری و بیمه، ۳ تا ۵ درصد مالیات هوای پاک، در حدود ۱۰ درصد بابت هزینه‌های تست‌های گمرک و محیط زیست و چندین بند و تبصره دیگر نیز بر قیمت این خودرو افزوده ‌می‌شود.

با این حساب جمع تعرفه‌ها به علاوه ۳۰ درصد هزینه تولید و سود تولیدکننده، تقریبا ۷۱ درصد به قیمت پایه این خودرو افزوده ‌شود. همچنین هزینه حمل و نقل و عوارض صادراتی مبدا که در حال حاضر در حدود ۳ هزار دلار برآورد می‌شود را نیز باید به قیمت اضافه کنیم. بنابراین قیمت لاماری ایما HEV به ۱ میلیارد و ۹۳۲ میلیون تومان خواهدرسید. این محاسبه با احتساب تمام هزینه‌های پیدا و پنهان بود و در صورت عرضه با قیمتی فراتر از این عدد قطعا گران فروشی خواهدبود.

ویدیو بررسی لاماری ایما هیبرید را در کانال آپارات بیت ران تماشا کنید:

 

گالری تصاویر لاماری ایما HEV :
بررسی جک J4 کرمان موتور را در کانال یوتیوب بیت ران پلاس تماشا کنید:

بیشتر بخوانید:

بررسی اکستریم VX ؛ سیر تا پیاز محصول جدید برند اکستریم مدیران خودرو

اکستریم تی ایکس ال / اکستریم TXL مدیران خودرو معرفی شد؛ بررسی تخصصی

بررسی اکستریم VX ؛ سیر تا پیاز محصول جدید برند اکستریم مدیران خودرو

اولین کامیونت برقی وارداتی ایران رونمایی شد + جزئیات محصول شایان دیزل

پژو ۲۰۷ شش دنده دستی جدید بررسی شد/ سریع‌ترین خودرو هاچ بک ایرانی!




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

کنده شدن اکسل X55 / مدیران خودرو چه می‌گوید؟

ویدیو کنده شدن اکسل ام‌ وی ام X55 را در چند روز اخیر احتمالا دیده‌اید. اتفاقی بسیار خطرناک، که...

پست‌های مرتبط