اولین کامیونت برقی وارداتی ایران رونمایی شد + جزئیات محصول شایان دیزل

از دست ندهید

شایان دیزل به عنوان اولین کامیونت برقی وارداتی که محصولی چینی است را در نمایشگاه خودرو اصفهان رونمایی کرد.

بیت ران – الهام زهره وند: در نمایشگاه خودرو اصفهان در غرفه شایان دیزل این شرکت از اولین کامیونت برقی وارداتی به ایران رونمایی کرد.

بنابراعلام مسئولان این شرکت در سال ۱۴۰۳ تعداد ۱۰۰۰ دستگاه از این خودرو تولید خواهد شد. شایان دیزل می‌گوید این کامیونت برقی ۶ تن، که توسط بزرگ‌ترین خودروساز چین تولید شده سه تن ظرفیت بار دارد و سه تن وزن خود این کامیونت است.

این کامیونت با یک بار شارژ و با بار کامل ۲۵۰ کیلومتر پیمایش خواهد داشت. خیلی از قطعاتی که به‌طور معمول در کامیون و کامیونت‌ها استفاده می‌شود همچون موتور گیربکس و گاردان در این خودرو استفاده‌نشده و مکانیسم عملکرد آن بسیار متفاوت است.

زمان شارژ صد در صد این خودرو یک ساعت و نیم است و ۹۰درصد آن در ۴۵ دقیقه شارژ می‌شود. باتری‌های لیتیومی این خودرو  سال گارانتی شده و قابلیت تعویض دارند. سایر قطعات مصرفی این کامیونت تماما ۱۰ سال وارانتی دارند.

مشخصات فنی کامیونت برقی وارداتی شایان دیزل

اسلامی مهندس فنی شرکت شایان دیزل در گفت‌وگو با بیت ران درباره این خودرو گفت: این خودرو هنوز مونتاژ نشده و نمونه اولیه است. در سال ۱۴۰۳ مونتاژ آغاز می‌شود و در ابتدای کار با ۲۰ درصد داخلی‌سازی کار مونتاژ این کامیونت برقی آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه این کامیونت از دو باتری صد کیلووات و در مجموع ۲۰۰ کیلو وات ساعت بهره می‌برد گفت: موتور این محصول دانگ فنگ دانا چین است که از پیش‌روهای این صنعت است.

وی افزود: این یک موتور ۵۴۰ ولت براش لس و مغناطیس دائم است با ۱۱۵ کیلو وات قدرت. که معادل حدودا ۱۵۵ اسب بخار است و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

وی در پاسخ به این پرسش که این قدرت با این وزن و باری که کامیونت جمل می‌کند، همخوانی دارد یا خیر؟ اعلام کرد: بله به شدت! زیرا موتورهای اللکتریکی صد در صدِ گشتاور را از لحظه صفر در اختیار راننده می گذارند و دیگر راننده درگیر گیربکس و دور موتور و نمودارهای آن نیست.

این مسئول مهندسی شرکت شیان دیزل افزود: بنابراین این کامیونت با این موتور به راحتی می‌تواند بار و وزن آن را تحمل کند. همچنین برد ۲۵۰ کیلیومتری که باتری‌ها ایجاد می‌کند، کاملا برای مصارف شهری و بین شهری در استان کفایت می‌کند.

مسئولان شایان دیزل هیچ قیمتی برای این محصول عنوان نکردند.

بیشتر بخوانید:

اکستریم وی ایکس / اکستریم VX مدیران‌خودرو معرفی شد؛ بررسی تخصصی چینی جدید

قیمت هونگچی H5 بهمن موتور و شرایط فروش آن رسماً اعلام شد

هونگچی E-QM5 بهمن موتور در یک قدمی ورود به ایران / بررسی تخصصی

شرایط فروش بستیون T77 بهمن موتور اعلام شد

جک جی۴ نیوفیس معرفی شد / اولین خودرو با نشان کرمان‌موتور

پژو ۲۰۷ اتوماتیک جدید تحت فشار بررسی شد/ خودرو با شتاب عالی اما…




1 دیدگاه

  1. امیدوارم این کامیونت هرچه زودتر تولید و پخش بشه به نظر خیلی برای شرکت های پخش میتونه مفید باشه.دیگه مشکل سه ساعت تو صف گازوئیل وایسادن نداریم

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

از کاغذ دیواری تا میز شام ؛ لوگوی شورولت از کجا آمده است؟

در میان لوگوی شرکت‌های مختلف خودروسازی، لوگوی شورولت یکی از ساده‌ترین لوگوها است. هر چند همین لوگوی ساده، نمادی...

پست‌های مرتبط