ونوسیا STAR MHEV ؛ کراس‌اوور هایبرید مکث موتور با این مشخصات رونمایی شد

از دست ندهید

ونوسیا STAR MHEV به عنوان یک کراس‌اوور هایبریدی توسط مکث موتور در نمایشگاه تحول صنعت خودرو رونمایی شد. این کراس‌اوور را می‌توان در بازار خودرو چین از ۱۱۸ هزار و ۶۰۰ یوان (۸۴۵ میلیون تومان) خریداری کرد. ونوسیا STAR MHEV محصول مشترک دانگ‌فنگ و نیسان است، اما از موتور میتسوبیشی استفاده می‌کند.

مصاحبه اختصاصی وزیر صمت با رسانه بیت‌ران درباره واردات خودرو را در کانال یوتیوب بیت‌ران پلاس تماشا کنید:

بیت‌ران – محمد فتح‌اللهی – سه محصول جدید مکث موتور در نمایشگاه تحول صنعت خودرو رسماً رونمایی شدند. ونوسیا V-Online، ونوسیا D60 EV و ونوسیا STAR MHEV محصولاتی هستند که به زودی به بازار خودرو کشور راه پیدا می‌کنند.

کراس‌اوور STAR MHEV محصول جدیدی در بازار خودرو چین به‌شمار می‌رود. این خودرو که برای نخستین بار در سال ۲۰۲۰ وارد نمایدگی‌های ونوسیا شد، این روزها وضعیت ناخوشایندی را در فروش پشت‌سر می‌ذارد.

ونوسیا STAR MHEV
آمار فروش سال جاری میلادی ونوسیا STAR MHEV در بازار خودرو چین

فروش بسیار اندک این خودرو در چین موجب شد که جایگاه ۱۸۸ فروش در میان کراس‌اوورهای کامپکت چینی را بدست آورد. اگر به وضعیت فروش این خودرو بیشتر دقت کنیم، مشخص می‌شود که ونوسیا STAR MHEV فقط ۰.۰۸% از سهم فروش کراس‌اوورهای کامپکت چینی را در اختیار دارد.

آمارها در زمینه فروش این خودرو حاکی از آن است که STAR MHEV تنها ۶.۱۱% از سهم فروش برند ونوسیا در سبد عرضه محصول این شرکت را دراختیار دارد.

همانطور که در تصویر بالا نیز قابل مشاهده است، فروش این کراس‌اوور دانگ‌فنگ نیسان در طول سال جاری میلادی به هیچ عنوان خوب گزارش نشد. به‌طوری‌که پرفروش‌ترین ماه برای این خودرو تیر ماه (June) بود که فقط ۵۹۴ دستگاه از آن به فروش رسید.

قیمت ونوسیا STAR MHEV در بازار خودرو چین

ونوسیا STAR MHEV

گرانترین و فول‌ترین نسخه این کراس‌اوور ونوسیا در بازار خودرو چین ۱۴۱ هزار و ۶۰۰ یوان قیمت دارد. براساس نرخ تبدیل ارز امروز، این رقم معادل یک میلیارد و ۱۰ میلیون تومان است.

باتوجه به مشخصات اعلامی مکث موتور درباره این خودرو، ظاهر فول‌ترین نسخه از STAR MHEV برای بازار خودرو کشورمان انتخاب شد. از همین رو، می‌توان بیان کرد که با احتساب عوارض‌های قانونی و سودها رقم نهایی فروش آن کمتر از دو میلیارد تومان نخواهد بود.

قطعاً اگر این کراس‌اوور چینی با چنین قیمتی به بازار خودرو کشور وارد شود، رقبایی چون نیسان‌های وارداتی را در مقابل خود خواهد دید. به همین جهت انتخاب STAR MHEV برای مشتری ایرانی کمی دشوار خواهد بود.

گرچه ونوسیا STAR MHEV در بحث آپشن‌ها می‌تواند برتری اندکی بر خودروهای ژاپنی وارداتی داشته باشد، اما صادقانه باید پذیرفت که به هیچ عنوان پرستیژ یک خودرو ژاپنی را ندارد.

مشخصات فنی ونوسیا STAR MHEV مکث موتور

ونوسیا STAR MHEV

ونوسیا STAR MHEV با موتور A415TD میتسوبیشی به حجم ۱.۵ لیتر به دست مشتریانش می‌رسد. این موتور توربو با اتکا به سامانه هایبرید ۴۸ ولتی خود می‌تواند ۱۹۰ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه نیرو تولید کند. گشتاور این موتور هم بین دورهای ۱۵۰۰ تا ۴۵۰۰ بدست می‌آید که برابر با ۲۶۰ نیوتن متر است.

نیرو و گشتاور موتور STAR MHEV توسط گیربکس هفت سرعته دو کلاچه تر به محور جلو آن منتقل می‌شود. این محصول ونوسیا به هیچ عنوان نسخه دو دیفرانسیل در بازار خودرو چین ندارد.

ونوسیا بیان کرد که شتاب صفر تا صد رسمی این کراس‌اوور هایبرید ۹.۹ ثانیه است. حداکثر سرعت STAR MHEV نیز به ۱۹۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد. باوجود آنکه با یک خودرو هایبرید خفیف مواجه هستیم، اما مصرف سوخت آن به رقم ۷.۳ لیتر در هر صد کیلومتر می‌رسد که برای چنین خودرو کمی زیاد به نظر می‌رسد.

تعلیق جلو این خودرو از نوع مک‌فرسون مستقل است و در محور عقب هم بازوهای مولتی‌لینک مستقل در زیر آن قابل مشاهده هستند.

طول، عرض و ارتفاع آن به ترتیب برابر است با ۴۶۹۱×۱۹۰۵×۱۷۰۶ میلیمتر و فاصله بین دو محور آن هم ۲۷۵۶ میلیمتر اعلام شد. از آنجایی که با یک محصول آفرودی روبرو نیستیم، زاویه ورود به شیب SRAT MHEV برابر با ۱۸ درجه است. زاویه خروج از شیب آن هم فقط ۱۹ درجه است.

این خودرو ۷۰۰ لیتر فضای بار در اختیار مالک خود قرار می‌دهد که با خواباندن صندلی‌های ردیف دوم، این فضا به ۲۰۵۶ لیتر افزایش می‌یابد.

امکانات رفاهی ونوسیا STAR MHEV

ونوسیا STAR MHEV

ونوسیا STAR MHEV با رینگ‌های ۱۹ اینچی، ترمزهای ABS و EBD، سامانه‌های کنترل کشش و پایداری، TPMS، ایربگ‌های راننده، سرنشین کناری، جانبی و پرده‌ای، سنسور پارک جلو و عقب، هشدار بازشدن درب‌ها، دوربین ۳۶۰ درجه، کروز کنترل آداپتیو، انتخاب حالات رانندگی و ترمز پارک برقی به فروش می‌رسد.

سامانه‌های کنترل شروع حرکت خودرو در سربالایی و سرازیری، هشدار نقاط کور، هشدار خروج از خط، رادار حرکت بین خطوط، هشدار برخورد از جلو و عقب و ترمزهای فعال هم در لیست امکانات رفاهی این خودرو وجود دارند.

به غیر از این موارد، ونوسیا STAR MHEV با سانروف پانورامیک‌ای به فروش می‌رسد که قابل بازشدن نیست. روف‌رک، ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، درب صندوق عقب برقی، دسته‌دنده الکترونیکی، نمایشگر ۱۲.۳ اینچی پشت آمپر، نمایشگر لمسی ۱۵.۶ اینچی اطلاعات و سرگرمی، شارژر بدون سیم تلفن همراه و سیستم صوتی pioneer با ۱۲ اسپیکر توسط مکث موتور به بازار می‌آید.

از دیگر امکانات این کراس‌اوور ونوسیا می‌توان به چراغ‌های LED، سنسور باران، برف پاکن عقب، تهویه مطبوع دو نقطه‌ای اتوماتیک، تهویه مطبوع عقب با فیلتر PM2.5 اشاره کرد.

ونوسیا STAR MHEV را بخریم یا نه؟

با نگاهی کلی به بازار خودرو چین، می‌توان به آسانی به پاسخ این پرسش رسید. ونوسیا STAR MHEV در حقیقت خودرویی است که با وجود شراکت دانگ‌فنگ و نیسان نتوانست به موفقیت قابل قبولی در چین برسد.

این کراس‌اوور هایبرید گرچه با تکیه به پشتوانه نیسان می‌توانست فروش خوبی در چین داشته باشد، اما حتی قیمت پایین‌تر آن از رقبایش هم نتوانست آن را به جایگاهی خوب برساند.

گذشته از این موارد، این خودرو در بحث طراحی ظاهری هم حتی از دیگر محصولات جدید ونوسیا عقب‌تر است. در نمایشگاه تحول صنعت خودرو، STAR MHEV در کنار محصول دیگری از این برند که V-Online نام دارد قرار داشت.

قرارگیری این دو خودرو در کنار هم به راحتی نشان داد که STAR MHEV خودرویی کاملاً معمولی است که در بحش طراحی حرف چندانی برای بیان ندارد. حتی در مقایسه با محصولی مانند V-Online قدیمی هم به نظر می‌رسد.

بررسی محصولات جدید ونوسیا با مدیرعامل مکث موتور را کانال یوتیوب بیت‌ران پلاس تماشا کنید:

البته در بحث طراحی هر خودرویی، نمی‌توان یک نظر ثابت را عنوان کرد. چراکه شاید به عقیده برخی، STAR MHEV خودرویی کاملاً زیبا به نظر برسد. اما در بحث باطنی این خودرو این سوال وجود دارد که چرا این خودرو که در نتیجه همکاری دانگ‌فنگ و نیسان به‌وجودآمد، باید از موتور میتسوبیشی استفاده کند؟

همه ما می‌دانیم که دانگ‌فنگ و نیسان هر دو برندهایی هستند که موتورهای تولیدی بسیاری دارند. حتی بسیاری از موتورهای این دو برند در خودروهای دیگر توسط برندهای دیگر استفاده می‌شوند. اما در محصولی که توسط این دو برند تولید شد، اثری از دانگ‌فنگ یا نیسان در بخش فنی آن نیست.

به‌طور کلی در نتیجه حضور خودروهای وارداتی کره‌ای و ژاپنی، فروش ونوسیا STAR MHEV برای مکث موتور پروژه‌ای آسان و راحت نخواهد بود. گرچه این خودرو آپشن‌های بیشتری نسبت به وارداتی‌های کره‌ای و ژاپنی دارد، اما در بازار خودرو کشورمان برند هر خودرویی حرف اول و آخر را می‌زند.

بیشتر بخوانید:

چرا با خودروسازان چینی درجه یک مذاکره نمی‌کنیم؟ وزیر صمت پاسخ داد

دنا پلاس دستی EFP یک هفته دیگر به بازار می‌آید

نقص فنی محصولات چری در عربستان / فراخوان ۱۶۱۹۰ خودرو به دلیل خطر آتش‌سوزی

قیمت نیسان کیکس وارداتی نامی خودرو اعلام شد / مشخصات فنی کیکس تغییر کرد

قیمت نیسان ایکس تریل وارداتی نامی خودرو مشخص شد




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

سیل در کارخانه مدیران خودرو ؛ کدام خودروها غرق شدند؟

سیل در کارخانه مدیران خودرو محصولات ام وی ام و فونیکس را زیر آب برد. این اتفاق در منطقه...

پست‌های مرتبط