قیمت نیسان کیکس وارداتی نامی خودرو اعلام شد / مشخصات فنی کیکس تغییر کرد

از دست ندهید

قیمت نیسان کیکس وارداتی نامی خودرو در حاشیه رونمایی از محصولات نیسان مشخص شد. یکی از مسئولان این شرکت واردکننده در خبری اختصاصی به رسانه بیت‌ران اعلام کرد که این کراس اوور وارداتی قیمتی برابر با ۲ میلیارد تومان خواهد داشت. نیسان کیکس پیش‌تر قرار بود با موتور ۱.۶ لیتری به بازار خودرو کشورمان وارد شود. اما به دلیل سقف تعرفه‌های واردات خودرو، این موتور با یک نمونه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی جای خود را عوض کرد.

بررسی قیمت محصولات نیسان در ایران را در کانال یوتیوب بیت‌ران پلاس تماشا کنید:

بیت‌ران – محمد فتح‌اللهی – قیمت نیسان کیکس نامی خودرو در بازار خودرو چین از ۸۹ هزار و ۸۰۰ یوان قابل خرید است. این رقم معادل ۶۳۵ میلیون تومان است. قیمت مصرف‌کننده فول‌ترین نسخه این کراس اوور نیسان هم در چین ۱۲۰ هزار و ۸۰۰ یوان (۸۵۴ میلیون تومان) است.

اگر تصور کنیم که نامی خودرو فول‌ترین تیپ این خودرو را برای بازار خودرو کشور انتخاب کرده‌باشد، همچنان اختلاف قیمتی یک میلیارد و ۱۴۶ میلیون تومانی نسخه ایرانی با چینی آن غیر قابل توجیح است. این اختلاف به معنای آن است که یک شهروند ایرانی به دلیل وضع مالیات، عوارض، سودها و… این خودرو را ۱۳۴ درصد از یک چینی گرانتر خریداری خواهد کرد.

اما چرا قیمت این خودرو را در چین مبنا قرار می‌دهیم؟ به دلیل آنکه مسئولین نامی خودرو در جریان رونمایی از آن اعلام کردند که برخی از مدل‌های وارداتی نیسان از بازار چین تأمین خواهند شد.

 

نیسان کیکس وارداتی نامی خودرو به دلیل تعرفه پایین‌تر موتورهای ۱.۵ لیتری در ایران از چنین قوای محرکه‌ای بهره‌مند خواهد شد. این موتور که با کد HR15 در زیر درب موتور کیکس قابل مشاهده است، ۱۲۲ اسب بخار در ۶۳۰۰ دور در دقیقه نیرو تولید می‌کند. گشتاور خروجی آن هم به رقم ۱۴۳ نیوتن‌متر در ۴۴۰۰ دور در دقیقه می‌رسد.

نیرو و گشتاور موتور تنفس طبیعی نیسان کیکس توسط گیربکس XTRONIC CVT با قابلیت شبیه‌ساز تعویض شش سرعته به محور جلو آن منتقل می‌شود.

از جمله امکانات رفاهی این خودرو می‌توان به دوربین ۳۶۰ درجه، هشدار نقاط کور، هشدار خروج از خط، ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، شش ایربگ، سامانه کنترل شروع حرکت خودرو در سربالایی، سانروف برقی و… اشاره کرد.

کاتالوگ رسمی نیسان کیکس وارداتی نامی خودرو

بیشتر بخوانید:

قیمت نیسان سیلفی وارداتی نامی خودرو چقدر است؟

قیمت نیسان ایکس تریل وارداتی نامی خودرو مشخص شد

نامی خودرو ۳ محصول جدید نیسان برای بازار ایران را رسماً رونمایی کرد

ونوسیا D60 EV پلاس برقی با پیمایش ۴۲۰ کیلومتری توسط مکث موتور رونمایی شد

آریزو ۵ برقی سایپا با نشان سینوگلد معرفی شد / نسخه تاکسی آریزو ۵ برقی در سایپا

چانگان شنلان SL03 سایپا با ۱۲۰۰ کیلومتر پیمایش به تهران رسید

ری را برقی ایران خودرو رسماً معرفی شد / همه چیز درباره نسخه EV ری‌را




1 دیدگاه

  1. درود بیکران بر کسانی که عدالت را سر لوحه زندگی خود قرار داده‌اند.
    حالا که قرار بر این شده که خودروهای زیر ۲۰ هزار دلار وارد بشه و این خودروهای لو آپشنی که با ۱۵هزار تا ۱۷ دلار دارن وارد میکنن به چه دلیل باید دست ملت همیشه در صحنه برسه ۴۰هزار دلار معادل ۲ میلیارد تومان؟!!
    از این جالب‌تر اینه که شرکت سازنده با کلی طراحی و محاسبات و تولید و مونتاژ قطعات خودرو را به قیمت ۱۵هزار دلار میفروشه بعد یه عده مفت خور و خدا نشناس خودرو را میخوان بفروشن ۴۰ الی ۴۵هزار دلار

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

موتور ۶ سیلندر بنزینی خودرو رونمایی شد

موتور ۶ سیلندر بنزینی خودرو رونمایی شد. در ساخت این موتور به  ۴۵ درصد دانش فنی بومی ساخت موتور...

پست‌های مرتبط