ونوسیا D60 EV پلاس برقی با پیمایش ۴۲۰ کیلومتری توسط مکث موتور رونمایی شد

از دست ندهید

ونوسیا D60 EV پلاس به عنوان یک سدان کاملاً برقی توسط مکث موتور رونمایی شد. این خودرو که با کمترین ظرفیت باتری ممکن در چین قرار است به ایران وارد شود، در چین ۱۳۲ هزار و ۸۰۰ یوان قیمت دارد. این رقم براساس نرخ تبدیل ارز برابر با ۹۳۹ میلیون تومان خواهد بود. ونوسیا D60 EV پلاس قادر است با یکبار شارژ کامل تا ۴۲۰ کیلومتر در شرایط استاندارد پیمایش داشته باشد.

بررسی ری را برقی را در کانال یوتیوب بیت‌ران پلاس تماشا کنید:

بیت‌ران – محمد فتح‌اللهی – ونوسیا D60 EV پلاس در بازار خودرو چین ۳ نسخه کاملاً مختلف از لحاظ ظرفیت باتری دارد. مکث موتور برای بازار خودرو ایران، نسخه ۴۷ کیلووات ساعتی این خودرو را انتخاب کرد که پایین‌ترین ظرفیت باتری برای این سدان برقی است. D60 EV پلاس را در چین می‌توان با باتری‌های ۴۸ کیلووات ساعتی و ۵۰ کیلووات ساعتی نیز خریداری کرد.

براساس کاتالوگ رسمی مکث موتور، D60 EV پلاس با مشخصاتی به بازار خودرو کشور وارد خواهد شد که نمونه مشابه آن در چین ۱۳۲ هزار و ۸۰۰ یوان قیمت دارد.

ونوسیا D60 EV پلاس

خوشبختانه این خودروساز داخلی، فول آپشن‌ترین نسخه ۴۷ کیلووات ساعتی این سدان برقی را برای واردات انتخاب کرد. اما در حقیقت، این نسخه وارداتی، تیپ پایه مدل‌های دیگر D60 EV پلاس در بازار خودرو چین است. از همین رو، بسیاری از امکانات رفاهی معمول در نسخه ایرانی آن وجود ندارد.

مشخصات فنی ونوسیا D60 EV پلاس مکث موتور

ونوسیا D60 EV پلاس

D60 EV پلاس قرار است در نسخه SL type smart mobility version وارد کشور شود. این نسخه مجهز به یک موتور برقی به قدرت ۱۲۰ کیلووات (۱۶۳ اسب بخار) است که گشتاوری معادل ۲۸۰ نیوتن متر در اختیار راننده قرار می‌دهد.

نیرو و گشتاور این موتور برقی توسط گیربکس یک سرعته برقی به چرخ‌های جلو منتقل می‌شوند. شتاب صفر تا صد کیلومتر این خودرو به طور رسمی اعلام نشد. اما ونوسیا بیان کرد که می‌توان در نهایت با این خودرو به سرعت ۱۴۰ کیلومتر در ساعت رسید.

ونوسیا D60 EV پلاس

همانطور که عنوان شد، باتری این نسخه ۴۷ کیلووات ساعت ظرفیت ذخیره انرژی دارد. میزان مصرف انرژی در این نسخه از D60 EV پلاس برابر با ۱۲.۹ کیلووات ساعت در هر صد کیلومتر است.

باتری این سدان برقی را می‌توان با استفاده از فست شارژ در مدت زمان ۳۰ دقیقه از ۳۰ تا ۸۰ درصد شارژ کرد. البته در نبود فست شارژ باید زمانی برابر با ۶ ساعت برای پرشدن باتری این خودرو از ۳۰ تا ۱۰۰ درصد زمان صرف کرد.

ذکر این نکته لازم است که باتری ونوسیا D60 EV پلاس توسط شرکت Xinwanda چینی تولید می‌شود و ۸ سال یا ۱۲۰ هزار کیلومتر گارانتی دارد. این باتری که مجهز به گرمکن و سردکن (توسط آب) است، D60 EV پلاس را قادر می‌سازد تا با یکبار شارژ کامل، ۴۲۰ کیلومتر پیمای داشته باشد.

طول، عرض و ارتفاع این خودرو به ترتیب برابر است با ۴۷۷۴×۱۸۰۳×۱۵۰۵ میلیمتر و فاصله بین دو محور آن هم به ۲۷۰۱ میلیمتر می‌رسد. D60 EV پلاس که ۱۴۰ میلیمتر از سطح زمین ارتفاع دارد می‌تواند در دایره‌ای به قطر ۵.۷ متر دور بزند.

کدام خودرو چینی را مردم دوست دارند؟ در کانال یوتیوب بیت‌ران پلاس تماشا کنید:

به عنوان یک سدان اقتصادی چینی، D60 EV پلاس ۵۲۵ لیتر فضای بار در اختیار مالک خود قرار می‌دهد. وزن کلی آن ۱۵۴۰ کیلوگرم است و ظریب آیرودینامیکی آن هم ۰.۲۶۶ Cd اعلام شد.

ونوسیا D60 EV پلاس در محور جلو از تعلیق مک‌فرسون استفاده می‌کند و در محور عقب هم تعلیق تورشن بیم مستقل برای آن در نظرگرفته شد.

امکانات رفاهی ونوسیا D60 EV پلاس مکث موتور

ونوسیا D60 EV پلاس

D60 EV پلاس در نسخه وارداتی به بازار خودرو ایران دارای رینگ‌های آلومینیومی ۱۶ اینچی، ترمزهای ABS و EBD، سامانه‌های کنترل کشش و پایداری، TPMS، ایربگ راننده و سرنشین، سنسور پارک عقب و دوربین دید عقب است.

ترمز پارک این نسخه برقی است و امکان ورود بدون کلید (فقط از درب راننده) و استارت دکمه‌ای هم در آن وجود دارد. فرمان تیپ وارداتی به بازار ایران پلاستیکی با تنظیم دستی است. اما دسته‌دنده الکترونیکی این مدل فضای داخلی آن را کمی تغییر داده‌است.

نمایشگر پشت آمپر آن ۵ اینچی است. اما مکث موتور اعلام کرد که نمایشگر لمسی ۱۰ اینچی هم در این خودرو وجود دارد. هر چند که نسخه نمایشی مکث موتور در نمایشگاه تحول صنعت خودرو فاقد این آپشن بود.

از دیگر امکانات این خودرو می‌توان به چراغ‌ها هالوژنی با تنظیم دستی، آیینه‌های برقی و تهویه مطبوع اتوماتیک با خروجی ردیف دوم اشاره کرد.

وضعیت فروش ونوسیا D60 EV پلاس در بازار خودرو چین

ونوسیا D60 EV پلاس

ونوسیا D60 EV پلاس از لحاظ میزان فروش در بازار خودرو چین به هیچ عنوان جایگاه مناسبی ندارد. به‌طوری‌که این خودرو اکنون در رده ۱۶۳ فروش در میان سدان‌های کامپکت چینی قرار دارد!

اگر سری به آمار فروش ماهانه این خودرو در چین بزنیم، باید عنوان کرد که D60 EV پلاس در مهر ماه سال جاری فقط ۴۵۱ مشتری در کل آن کشور داشت. این در حالیست که در شهریور ماه ۱۸۳۸ چینی برای خرید آن اقدام کرده‌بودند.

فروش این خودرو در مرداد ماه امسال ۱۳۶۸ دستگاه و در تیر ماه سال جاری ۱۲۱۵ دستگاه بود. اما در خرداد ماه سال جاری فقط ۳۰۶ نفر اقدام به خرید آن کردند.

فروش بسیار کم این سدان برقی در سال جاری میلادی باعث شد تا ۲۵.۱۸% از سبد فروش برند Venucia متعلق به D60 EV پلاس باشد. سهم بازار این خودرو هم در میان سدان های برقی بازار خودرو چین فقط ۰.۱۵% است.

پاسخ به پرسش‌های متداول درباره ونوسیا D60 EV پلاس

چرا تیپ‌های فول‌آپشن این سدان برقی به ایران وارد نمی‌شوند؟

  • طبیعتاً تمام واردکنندگان ایرانی تلاش دارند تا کامل‌ترین نمونه‌ها را از لحاظ امکانات رفاهی و آپشن‌ها به کشور وارد کنند. اما سقف ارزی واردات خودرو که از سوی نهادهای قانون‌گذار تعیین شد، مانع از این امر می‌شود که خودروهای فول‌آپشن وارد بازار خودرو کشورمان شوند.

آیا قیمت این خودرو از سوی مکث موتور اعلام شد؟

  • قیمت این سدان برقی هنوز مشخص نیست. اما با توجه به تعرفه‌های بسیار زیاد و سودهای شرکت‌های واردکننده نمی‌توان قیمتی کمتر از یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان برای آن متصور بود.
بیشتر بخوانید:

آریزو ۵ برقی سایپا با نشان سینوگلد معرفی شد / نسخه تاکسی آریزو ۵ برقی در سایپا

چانگان شنلان SL03 سایپا با ۱۲۰۰ کیلومتر پیمایش به تهران رسید

ری را برقی ایران خودرو رسماً معرفی شد / همه چیز درباره نسخه EV ری‌را

قیمت کوییک GXL سایپا رسماً اعلام شد / همه چیز درباره تیپ GXL کوییک

ون آتین سی۲۳۰ شرکت آتین‌خودرو رسماً معرفی شد / بررسی فنی و کاربری‌ها

سامانه ملی گارانتی چیست؟ / ایران خودرو و سایپا به این سامانه متصل نشدند!




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

موتور ۶ سیلندر بنزینی خودرو رونمایی شد

موتور ۶ سیلندر بنزینی خودرو رونمایی شد. در ساخت این موتور به  ۴۵ درصد دانش فنی بومی ساخت موتور...

پست‌های مرتبط