ایران خودرو تارا وارد بازار شد / تفاوت نسخه دستی با اتوماتیک؟

از دست ندهید

اولین سری از تارا توسط ایران خودرو به مشتریان تحویل داده شد. تارا محصول جدید ایران خودرو است که بر پایه پلتفرم PF1 پژو فرانسه ساخته شد. رقیب مستقیم این خودرو در بازار، سایپا شاهین است. در ادامه، به جزئیات تارا از جمله مشخصات فنی و قیمت، می پردازیم.

بیت ران – مهدی درفشی: امروز ۲۳ امرداد اولین سری از تارا توسط ایران خودرو به مشتریان تحویل داده شد.

تارا محصول جدید ایران خودرو است که پلتفرم آن، با پژو ۳۰۱ مشترک است. نخستین سری تحویل شده به مشتریان، مجهز به جعبه دنده پنج سرعته دستی است. نسخه اتوماتیک تارا نیز مهرماه سال جاری به بازار عرضه خواهد شد.

پروژه تارا از اواخر سال ۹۸ آغاز شد. هم اکنون درصد داخلی سازی ایران خودرو تارا حدود ۷۵ درصد است.

تارا با گیربکس اتوماتیک شهریور ماه عرضه خواهد شد.

نخستین مرحله تحویل تارا

به نقل از ایکوپرس، تمامی دعوتنامه‌های این خودرو برای موعد تحویل تیرماه صادر شده و براساس زمان تکمیل وجه، تحویل مشتریان می شود.

کل تعهدات تارا تا پایان سال حدود ۹ هزار و ۵۰۰ دستگاه است که از این تعداد، ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه از آن با گیربکس اتوماتیک شش سرعته و ۷ هزار دستگاه نیز با گیربکس دستی پنج سرعته تحویل خواهد شد، امروز تحویل دهی نسخه پنج سرعته آن آغاز شده است.

دعوتنامه تارا با گیربکس دستی به دست مشتریان رسید.

مشخصات فنی تارا چیست؟

نخستین سری از تارا که به مشتریان تحویل داده شد، مجهز به پیشرانه TU5 پلاس با حجم ۱.۶ لیتر و حداکثر قدرت ۱۱۳ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۱۴۴ نیوتن متر است. قدرت این پیشرانه به واسطه گیربکس پنج سرعته دستی، به محور جلو منتقل می شود.

ایران خودرو شتاب صفر تا ۱۰۰ این خودروی جدید را ۱۱.۵ ثانیه اعلام کرده است. مضاف بر جعبه دنده دستی، تارا با تجهیز به جعبه دنده شش سرعته خودکار، از مهرماه سال جاری وارد بازار خواهد شد.

ایران خودرو تارا را با موتورهای کم مصرف تر و پر قدرت تر به بازار ارائه می کند.

تارا برای مشتریان چقدر تمام شد؟

تارا دنده ای به طور دقیق ۲۹۰ میلیون و ۴۷۲ هزار و ۱۰۰ تومان برای مشتریان هزینه برداشت. قیمت تارا اتوماتیک هنوز مشخص نشده است.

تجهیزات ایمنی و رفاهی تارا

نخستین سری از تارا تحویل شده به مشتریان، به تجهیزاتی نظیر دو کیسه هوا، سیستم ترمز ضد قفل (ABS و EBD)، ترمز جلو دیسکی با سیستم خنک شونده، ترمز عقب دیسکی، HSA، ESC،TCS،HBA، سیستم فرمان برقی، سیستم مالتی مدیا، دارای ۴ عدد بلندگو، میرورلینک، آنتن سقفی اکتیو، مه شکن های جلو و عقب، قابلیت تنظیم ارتفاع برقی نورچراغ جلو از داخل خودرو، مجهز به چراغ روز، چراغ های همراه در پارکینگ، چراغ خوش آمد گویی، آینه های جانبی برقی راهنمادار هم رنگ بدنه، شیشه بالابر درهای جلو و عقب برقی، شیشه راننده مجهزبه آنتی ترپ، ایموبیلایزر، قفل مرکزی با ریموت، کمربندهای ایمنی سرنشینان جلو ۳ نقطه‌ای با قابلیت تنظیم ارتفاع، ستون فرمان تلسکوپی، ایزوفیکس، سنسور دنده عقب، سیستم قطع سوخت خودکار، رینگ ۱۵ اینچی فولادی طرح اسپرت، صندلیی راننده ۶ حرکته دستی و صندلی سرنشین جلو ۴ حرکته دستی، پشت سری صندلی های جلوقابل تنظیم، صندلی های عقب تاشو، سیستم پایش فشار باد تایرها (TPMS)، کروز کنترل، نمایشگر دمای محیط، بازکن قفل در صندوق عقب از داخل، کاور موتور، نشان دهنده تغییر دنده (GSI) مجهز است.

بیشتر بخوانید:

قیمت پژو ۲۰۰۸ بعد از کاهش نرخ مالیات در ترکیه چقدر شد؟ + لیست قیمت جدید

مشخصات فنی تارا برقی چیست؟ / الگوبرداری از تکنولوژی تسلا؟

تارا دنده دستی آپکو چه ویژگی هایی دارد؟




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

الزامات سفر نوروزی + جدول بازدید و سرویس دوره‌ای خودروهای داخلی

الزامات سفر پیش‌نیاز هر سفر ایمنی است و هر راننده باید پیش از شروع سفر آن را فراهم کند....

پست‌های مرتبط