مشخصات احتمالی پیشرانه سه سیلندر جدید ایران خودرو

از دست ندهید

شرکت تحقیقات و مهندسی موتورهای ایران خودرو «ایپکو» طی تلاشی ۱۰ ساله توانسته است برای اولین بار در ایران دو پیشرانه سه سیلندر جدید برای محصولات ایران خودرو طراحی و راهی بازارکند.

بیت ران – نسل جدید پیشرانه های ایران خودرو از سری IK3، به حساب می آیند که با دو حجم وبا دو عنوان به بازار معرفی شده است.

این پیشرانه توسط «ایپکو» (تحقیقات و مهندسی موتورهای ایران خودرو) در شرایط تحریم و خروج کمپانی ماهله از تفاهم نامه طراحی شده و به مرحله نهایی جهت تولید انبوه رسیده است.

پیشرانه سه سیلندر

 پیشرانه سه سیلندر ایران خودرو دارای بروزترین فناوری است

سری پیشرانه IK3 به صورت سه سیلندر طراحی شده و با دو حجم ۱٫۵ لیتر و ۱٫۲ لیتر جهت محصولات ایران خودرو در دسترس قرارگرفته است.

این پیشرانه ها به فناوری های به نسبت خوبی مانند CVVT و در برخی نمونه سیستم تزریق سوخت مستقیم (GDI) مجهز هستند.

این موتور کم حجم بسیار پیشرفته است واز نظر فنی آوری حرف اول را در دنیا میزند.

پیشرانه های KP5 و KG5 نسخه های ۱٫۵ لیتری سه سیلندر خانواده IK3 هستند و با سامانه تنفس طبیعی فعالیت می کنند.

KG5 نسخه پایه گازسوز این پیشرانه است نسخه KP5 هم نمونه بنزینی این پیشرانه ۱٫۵ لیتری و سه سیلندر است .

پیشرانه های KP2 و KG2 نیز نسخه های ۱٫۲ لیتری توربو و سه سیلندر سری IK3 هستند که توسط ایپکو طراحی شده اند.

این پیشرانه ها نیز مجهز به توربو شارژ و سیستم تزریق سوخت مستقیم هستند.

KG2 قابلیت پایه گاز سوز و نمونه KP2 هم نسخه بنزینی این پیشرانه سه سیلندر ۱٫۲ لیتری هستند.

موتور سه سیلندر

مصرف و آلایندگی کمتر در پیشرانه های جدید ایران خودرو

پیشرانه های جدید ایران خودرو قدرت بین ۱۲۰ تا۱۶۰ اسب بخار تولید می کنند.

این موتورها با داشتن فناوری استاندارد آلایندگی یورو ۶ که در اختیار دارند از سایر پیشرانه های داخلی، آلایندگی کمتری را تولید می کنند و مصرف سوخت پایین تری هم دارند.

نمونه KG2 که پایه گاز سوز دارد و با حجم۱٫۲ لیتر و فناوری توربو همراه است، در هر کیلومتر پیمایش تنها ۱۱۰ گرم دی اکسید کربن تولید می کند.

کارشناسان پیش بینی کرده اند که  سدان و کراس اوور جدید ایران خودرو،( نیوپیکان ) پیشرانه های طراحی شده توسط ایپکو به مرحله تولید انبوه برسند.

در حال حاضر با توجه به برنامه های ایران خودرو جهت به‌روزرسانی محصولاتش احتمال دارد که پیشرانه های IK3 ایپکو نیز بر روی این خودروهای داخلی نصب شود.

بیشتر بخوانید:

مزایا و معایب خانواده موتورهای سه سیلندر ایران خودرو را بشناسید

دنا پلاس توربو اسپرت معرفی شد

کمپانی Mahle از یک طرح انقلابی در تولید پیشرانه‌ احتراق داخلی رونمایی کرد

موتور دیزل ایرانی در ابهام

موتور سه سیلندر ایران خودرو

منبع: اسب بخار




3 دیدگاه

  1. مردم نخرید ماشینهای زپرتی بی کیفیت این خودروسازهای ایرانی رو نخرید ماشین نخرید نمیمیرید خب نخرید تا ورشکست بشن بعد بیان زیر پاهاتونو لیس بزنن منت بکشن به مفت بدن بهتون ماشین از ماس که برماس هرچی برسرمون حقمونه اینا فقط بلدن چراغ داشبورت عوض بکنن یه پسوند به اسم هاشون اضافه بکنن سرتون کلاه بزارن خر همون خره فقط پالونش عوض شده ان شااله که در کارخونه اتو گل گرفته بشه دشمن درجه یک ملت

  2. سلام بهروز
    ایران خودرو‌وسایپارو‌جزو‌صنعت انقلابی و‌انقلاب صنعتی ایران ندونید. این۲شرکت خیلی از ایران عقب هستند. حق با کورش هست،خودروی صفر نخرید،
    من یه پی کی ۸۳خریدم نزدیک ۳سال تغریبا فقط بنزین و روغن ریختم توش، تامرز جزابه رفتم باهاش از مشهد و…
    کشوری که همه چی میتونه بسازه و ساخته‌. چیزهایی که تکنولوژی خودرو‌پیشش باید لنگ بندازند مثل موشک ماهواره خودروی نظامی تانک، کشتی ، ناو ، ناوشکن، و….
    داستان ایران خودرو و سایپا داستان دیگریست

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

اطلس دنده ای هم قیمت پژو ۲۰۶ صفر کیلومتر!

اطلس دنده ای G سایپا یا همان کوییک فیس لیفت، جدیدترین خودرو سایپا است که وارد بازار شده‌ و...

پست‌های مرتبط