بهترین لاستیک های زمستانی و رتبه بندی آن ها در سال 2020

از دست ندهید

قیمت خودروهای ژاپنی در بازار ؛ کدام خودرو بیش از ۳ میلیارد تومان شده؟

در این گزارش قیمت خودروهای ژاپنی در بازار را بخوانید خودروهایی که بین یک میلیارد تا سه میلیارد تومان...

قیمت خودرو همچنان نزولی است ؛ دنا پنج میلیون تومان ارزان شد

بازار خودرو همچنان در رکود به سر می برد. با کاهش خریداران و تا حدودی تحویل خودروهای ثبت نامی،...

لاستیک خودرو و هر چیزی که درباره آن باید بدانید + راهنمای خرید تایر

لاستیک خودرو از ملزومات بسیار مهم خودرو است. هر چیزی که درباره آن باید بدانید را در این مقاله...

 آیا استفاده از لاستیک های زمستانی در هر شرایط و آب و هوایی مجاز است؟ بهترین لاستیک های زمستانی و رتبه بندی آن ها در سال 2020 بشناسیم.

بیت ران – امیرحسین اسماعیل بیگی: آیا علاقه مند هستید که لاستیک های خود را تبدیل به لاستیک های زمستانی کنید تا در هنگام برف و یخبندان بتوانید به راهتان ادامه دهید؟

بسیار سخت است که بتوانید تشخیص دهید کدام لاستیک ها در دمای زیر صفر عملکرد بهتری دارند.

مجله Auto Zeitung در آلمان به آمار و ارقام  رسمی و برچسب های شرکت های سازنده اکتفا نمی کند.

این مجله آخرین محصول لاستیک های زمستانی را به طور ناشناس از تامین کنندگان مستقل که خارج از زنجیره ی فروش آن کمپانی است، خریداری کرده تا آخرین آزمایش تایر زمستانی 2020 خود را انجام دهد.

این یک تست کامل، پیچیده، استاندارد و معتبر آلمانی است که بسیار فراتر از اطلاعات برچسب لاستیک ها است.

در این تست ها از جدیدترین فناوری اندازه گیری و امکانات تست با استاندارد بالایی در فنلاند استفاده کردند تا دریابند کدام تایر زمستانی ارزش هزینه کردن را دارد.

بهترین لاستیک های زمستانی

بهترین لاستیک های زمستانی و رتبه بندی آن ها در سال 2020

برچسب های رسمی، لاستیک ها را بر اساس کارایی ، چسبندگی هنگام ترمزگیری و صدای لاستیک طبقه بندی می کنند.

هر خاصیت با حروف خاصی مشخص می شود.

برای این کار طیف وسیعی از پارامترها از جمله کاهش سرعت، کشش، دقت فرمان پذیری و پایداری رانندگی در سطوح مختلف و تحت شرایط مشابه آزمایش شده است.

همچنین راحتی و مقاومت در برابر سطوح خیس ارزیابی شده است.

طراحی یک لاستیک زمستانی که بتواند در هر شرایطی عملکرد قابل قبولی داشته باشد دشوار است.

سازندگان تایر با استفاده از ترکیبات مختلف، طراحی آج و ساختار های تست شده قبلی به دنبال سطحی از طراحی هستند که لاستیک بتواند بر برف و یخ غلبه کرده، و در هر شرایطی – چه لغزنده و چه خشک – چسبندگی خود به سطح جاده را حفظ کرده و امنیت و آرامش خاطر را برای رانندگان فراهم کند.

تایرها همچنین باید عمر بالایی داشته باشند و هنگام افزایش دما کارایی خود را از دست ندهند.

این همان قسمت سخت کار است.

این پارامتر ها اغلب در تضاد با یکدیگر هستند.

مثلاً اگر راندمان یک لاستیک افزایش یابد، ممکن است چسبندگی آن در شرایط خیس کاهش یابد.

و بالعکس اگر عمق شیار لاستیک کاهش یابد تا دقت فرمان پذیری زیاد شود، تایر سریعتر در لایه ای از آب که بین جاده و لاستیک قرار گرفته است شناور می شود.

تا اینکه در تماس با سطح جاده باقی بماند.

اگر برای بهبودی عملکرد لاستیک در محیط برفی، شیارهای بیشتری طراحی شود در این صورت چسبندگی در محیط خشک بدتر می شود.

چگونگی آزمایش بهترین لاستیک های زمستانی 2020

تست تایر Auto Zeitung هر ساله با قوانین دقیق ذیل اجرا می گردد، بنابراین می توانید به نتایج  آن اعتماد کنید:

  1. کلیه لاستیک ها بطور مستقل خریداری می شوند: ترکیبی از محصولات 2018 و 2019
  2. تست ها مستقل و بدون دخالت تولید کننده هستند. هر تایر با استفاده از مانورهای رانندگی مشخصی در دوحالت روشن و خاموش سیستم کنترل پایداری(ESP) که در هرکدام از محیط های برفی، مرطوب و خشک تکرار می شوند بررسی می گردند. این تنها روشی است که می توان متوجه شد که آیا تایر در حین انجام انواع مانورها، تحمل و دوام لازم را از خود نشان می دهد یا خیر. همچنین لاستیک از نظر راحتی ارزیابی می شود.
  3. مقاومت غلتشی هر تایر بر روی دو دستگاه تست مختلف آزمایش می شود تا مشخص شود که با اطلاعات موجود بر روی برچسب لاستیک ها مطابقت دارد یا خیر.

فقط پس از اتمام این آزمایش های جامع می توانیم بهترین لاستیک های زمستانی را برای ماشین شما معرفی کنیم. 

بهترین لاستیک های زمستانی

 

بهترین لاستیک های زمستانی سال 2020

در آزمایش تایر زمستانی تقریباً همه نوع تستی وجود داشت.

بیشتر لاستیک های زمستانی از بین تمامی تست ها در یک تست عملکرد خوبی دارند.

اما بهترین لاستیک باید در صدر هر یک از تست ها قرار بگیرد.

بهترین لاستیک در آزمایش های امسال Goodyear UltraGrip Performance Gen-1  است.

این لاستیک در یک V-spec آزمایش شده و دارای معیارهای ایمنی بالایی در برف و در خشکی است؛ و چسبندگی آن بر روی آسفالت خیس بسیار خوب است.

با وجود عملکرد کلی خوب، نتوانست درهمه تست ها درصدر قرار بگیرد.

در شرایط برف سنگین، لاستیک Austone SP 901  ساخت چین بیشترین امتیاز را بدست آورد.

با این حال، مقدار سیلیس موجود در ترکیب لاستیک (برای چسبندگی خوب درمحیط های خیس ضروری است) به حدی است که تایر هنگام خیس شدن جاده از سرعت 64 کیلومتر بر ساعت شروع به سر خوردن می کند.

اما این وضعیت در Falken و Michelin از سرعت 80 کیلومتر بر ساعت شروع می شود.

هنگام ترمزگیری در سرعت 62 کیلومتر بر ساعت، لاستیک SP 901 در سرعت 54 کیلومتر شروع به سر خوردن کرد.

در حالیکه Michelin Alpin 5 وضعیت به نسبت پایدارتری داشت.

Austone SP 901 بعد از زمان آزمایش، با انجام تغییراتی نتایج بهتری را کسب کرد.

Goodyear در رتبه نخست لاستیک های زمستانی

Michelin Alpin 5 در حال حاضر با Michelin Alpin 6 جایگزین شده است.

این تایر در شرایط مرطوب عملکرد خوبی داشت و در تست تایر زمستانی ما در سال 2020 ، مقام دوم را کسب کرد.

به همین ترتیب، Vredestein Wintrac Pro درمقام سوم قرار گرفت.

در شرایط بارانی یک لاستیک بسیار خوب است، اما همچنین عملکرد بسیار بهتری را در جاده های خشک از خود نشان می دهد.

Pirelli Winter Sottozero 3 در مقام پنجم و Nokian WR A4 در مقام ششم قرار گرفتند.

با این حال  هر دو لاستیک در تست های مربوط به جاده های برفی امتیاز را از دست دادند.

قرار گرفتن Continental TS 850 P در مقام هفتم به دلیل مسافت ترمز طولانی درمحیط های خیس است.

حین ترمز گرفتن وقتی Michelin  ساکن شده بود، Continental TS 850 P تقریباً با سرعت 30 کیلومتر در ساعت حرکت می کرد.

بهترین لاستیک های زمستانی

آیا در آب و هوای انگلیس به لاستیک مخصوص نیاز دارید؟

زمستان های انگلیس به طور معمول به سختی کشور های اروپایی دیگر نیست.

اما دارای شب های سرد، یخ بندان و شاید چند بار در سال بارش برف است.

اگر در قسمت شمالی یا کوهپایه ای زندگی کنید، شرایط آب و هوایی سخت را بیشتر تجربه خواهید کرد.

جای تعجب نیست که بسیاری از رانندگان  این سؤال را می پرسند که ” آیا باید لاستیک های زمستانی را بخرم؟ ”

این سؤالی است که هر سال بیشتر بریتانیایی ها برایشان پیش می آید.

بنابراین در این مقاله شما را با موضوعات اصلی راهنمایی خواهیم کرد.

آیا لاستیک های برفی ارزش آن را دارند که خریداری بشوند؟ چقدر هزینه دارند و حتی چگونه کار می کنند؟

لاستیک های زمستانی یا لاستیک های هوای سرد چیست؟

در وهله اول: ” لاستیک های زمستانی ” یا ” لاستیک های برفی ” ، که معمولا به این اسم آن ها را می شناسیم، در واقع یک اسم گمراه کننده است.

منظور از این لاستیک ها  چکمه های پر از گل و لای و ضمخت و پر سر و صدا نیست.

در واقع منظور از این عنوان این است که این لاستیک ها به گونه ای طراحی شده اند که در دماهای پایین تر، در جاده های مرطوب و خشک کار کنند.

و همچنین لاستیک های زمستانی باید بتوانند عملکرد بهتری را در برف و یخبندان از خود نشان دهند.

بدین ترتیب است که نیاز به یک تایر تمام کار داریم.

لاستیک های زمستانی چگونه کار می کنند؟

لاستیک های زمستانی یا لاستیک های مناسب هوای سرد حاوی لاستیک طبیعی بیشتری نسبت به تایرهای معمولی هستند.

لاستیک های زمستانی از ترکیبات نرم تری ساخته می شوند.

این امر باعث می شود در شرایطی مانند زیر 7 درجه سانتی گراد که چسبندگی به جاده برای یک تایر معمولی سخت می شود،  عملکرد مطلوب تری از خود نشان دهند.

پس نتیجه عملکرد آن چسبندگی بیشتر به سطح جاده می باشد.

البته این قضیه فقط مربوط به شیمی نیست!

هنگامیکه یک لاستیک زمستانی را از نزدیک نگاه می کنید، خواهید دید که آج این لاستیک ها نسبت به لاستیک های معمولی متفاوت است.

قسمت تماس با سطح لاستیک های زمستانی ناهموارتر است.

در واقع هزاران شیار روی آنها تعبیه شده است.

منظور از شیار کانال های ریز برش داده شده است که به گرم شدن لاستیک ها کمک می کنند.

در عین حال این شیارها آب را با سرعت بیشتری جابجا و منتقل می کند.

لاستیک های زمستانی می توانند تا 10 برابر بیشتر از لاستیک های معمولی شیار داشته باشند.

در شرایط برفی، این شیارهای کوچک نقش مهمی را ایفا می کنند.

اگر از یک تایر معمولی در شرایط برفی استفاده کنید، کانال های آن به سرعت با برف فشرده بسته می شوند.

این امر باعث می شود که کنترل کمتری روی آن داشته باشید.

به جای آن، لاستیک های زمستانی در شرایط آب و هوایی متعادل تر، زیاد پاسخگو نیستند.

قیمت لاستیک های مخصوص زمستان چقدر است؟

همانطور که انتظار می رود، این لاستیک ها ارزان نیستند.

اگر بخواهیم چهار چرخ زمستانی را برای Ford Fiesta ST خود تهیه کنیم، باید به دنبال هزینه کردن چیزی در حدود 400 پوند باشیم.

و اگر  همین کار برای Volkswagen Arteon انجام گیرد، در نهایت هزینه ما نزدیک به 600 پوند می شود.

علاوه بر این، هزینه های دیگر برای نصب این لاستیک ها، قیمت تمام شده این چرخ ها را بیشتر می کند.

با این وجود، امنیت و آرامش ذهنی را نمی توان فدای قیمت کرد.

نکته قابل توجه این است که باید چهار تایر، و نه دو تایر زمستانی را خریداری و نصب کنید.

تهیه این لاستیک ها تنها برای همان یک جفت چرخ محرک صدمات بیشتری در پی خواهد داشت.

زیرا این کار سبب نا متعادل شدن کل خودرو می شود.

آیا باید لاستیک زمستانی بخریم؟

در شرایط برفی، لاستیک های زمستانی گزینه ای مناسب هستند.

آنها رانندگی ایمن تر و با اطمینان تری را موجب می شوند.

ومی توان گفت بطور قابل توجهی چسبندگی را بهبود می بخشند.

اما ممکن است این شرایط هوایی معتدل تر شود و از آنجا که شما لاستیک های اشتباهی را روی ماشین خود دارید، به مشکل بر خواهید خورد.

زیرا لاستیک های زمستانی در هوای معمولی عالی نیستند.بهترین لاستیک های زمستانی

برخی از خودروها با توجه به طراحی و قابلیت هایشان می توانند با لاستیک های زمستانی به راحتی در پیچ ها سر خورده و پیچ را طی کنند.

مانند: DB11 AMR

بهترین لاستیک های زمستانی

در شرایط برفی و هوای سرد، یک ترکیب لاستیکی فصلی، آج های ضخیم و شیارها به خوبی کار می کنند.

اما اگر هوا واقعاً ملایم و خارج از حد مطلوب عملکرد لاستیک های زمستانی باشد، این لاستیک ها  آنطور که باید رفتار نمی کنند.

خودروهای بسیاری که مجهز به لاستیک های زمستانی بوده اند، تست شده اند.

ئر نتیجه تست مشخص شده است که در شرایطی خاص، کیفیت رانندگی پایین، فرمان پذیری سخت و هندلینگ نامناسبی را از خود نشان داده اند.

خریداری لاستیک ها بحثی پیچیده است که به توانایی مالی صاحب خودرو و هوای پیش بینی شده برای چند ماه آینده بستگی دارد.

در کشورهای سردتر، تهیه کردن لاستیک زمستانی در زمستان تصمیمی آسان است.

اما در آب و هوای بریتانیا حتی نمی توان به یک سرماخوردگی ساده اعتماد کرد.

بنابراین اگر از عهده خرید این لاستیک ها بر می آیید، پیشنهاد می شود که به خاطر امنیت خود حتما آنها را تهیه کنید.

بیشتر بخوانید:

آشنایی با زوایای چرخ های خودرو؛ فاکتوری مهم در ایمنی و راحتی

دریفت چیست؟ چگونه انجام می شود و چه آسیبی به خودرو می زند؟

کپسول آتش نشانی مناسب برای خودرو چه ویژگی هایی دارد؟




2 دیدگاه

  1. سلام داداش فکر کنم . زدی تو گوگل ترجمه و انداختی رو سایت حالا با یکم تغییر . من فقط برای بهتر شدن سایت تون نظر گذاشتم.

  2. سلام و عرض ادب ممنون میشم یه همچین گزارشی از لاستیک های چهار فصل روی سایت قرار بدید.با تشکر

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

گیربکس شاهین سایپا در حال توسعه؛ همه چیز درباره گیربکس شش سرعته دستی شاهین

گیربکس شاهین سایپا از کجا آمده و عملکردش چگونه است؟ آیا این همان نمونه ارتقا یافته پراید است؟ عملکرد...
مدیر عامل ایپکو به بیت ران خبر داد:

افزایش پیمایش دنا هیبریدی / تولید موتور خودروی سبز...

مدیر عامل ایپکو با اعلام افزایش پیمایش دنا هیبریدی ، از صنعتی شدن موتور خودروی سبز در سال آینده و تولید خودروی هیبریدی افزایش...
هر آنچه باید از دیار BJ40 پیش از ورود به بازار خودرو ایران بدانیم

دیار BJ40 از سوی دیار خودرو به بازار خواهد...

دیار BJ40 با موتور ۲ لیتری توربو و سیستم انتقال نیروی پارت‌تایم چهار چرخ در تلاش است تا در بازار جایی برای خود باز...

کدام خودروها در بورس کالا عرضه می‌شوند؟ / آخر...

این هفته در سه روز محصولات دو شرکت خودروسازی در بورس کالا عرضه خواهد شد. کدام خودروها و در چه روزی در بورس کالا...

داستان تیونینگ دنا توسط کوروش منصوری

کوروش منصوری قصد داشت تا با همکاری با شرکت ایپکو محصولات ایران خودرو را تیونینگ کند اما چرا این اتفاق رخ نداد؟ بیت ران -...

پست‌های مرتبط