چری آریزو ۵ توربو تست و بررسی شد ؛ مزایا و معایب

از دست ندهید

جدول قیمت و مشارکت در تولید k132:

زمان پیش فروش و قیمت کی 132 اعلام شد + جزئیات شرایط فروش

شرکت ایران خودرو قیمت و زمان پیش فروش کی 132 را اعلام کرد. در ادامه جزئیات شرایط فروش را...

عیب یابی و تعمیر خودرو/ آشنایی با لنت ترمز و مشکلات آن، اجرت تعویض و قیمت لنت

لنت ترمز یکی از بخش های سیستم ترمز خودرو است. بیت ران - سیستم ترمز خودرو شامل پمپ ترمز، بوستر...

نامزد ریاست جمهوری مهرعلیزاده درباره بازار خودرو و واردات چه گفت؟

نامزد ریاست جمهوری مهرعلیزاده درباره بازار خودرو با بیان این که با بازار انحصاری خودرو در داخل موافق نیستم،...

از سری چری آریزو ۵ به بعد، چری تبلیغات زیادی کرد تا نشان دهد محصولاتش دچار تحول اساسی شده است، اما تا چه حد این تبلیغات واقعیت دارد؟

بیت ران – امین آزاد: چری با کمک مشاوران خارجی از اتریش و آلمان گرفته تا انگلستان طی چند سال اخیر سعی کرده است از یک شرکت کپی کار با محصولاتی بشدت بی کیفیت به سمت کیفت و سبک خاص خود حرکت کند.

برای اینکه ذهنیت برند چری هم تقویت شود دست به تبلیغات و برخی اوقات بزرگ نمایی هایی زده است.

یکی از اولین محصولاتی که این روند را در چری شروع کرد؛ آریزو ۵ بود.

این خودرو با وجود اینکه از نظر طراحی ،تکنولوژی و کیفیت یک جهش در محصولات چری است اما همچنان تا یک خودرو با کیفیت فاصله دارد.

آریزو ۵ توربو به یک موتور چهار سیلندر ۱۶ سوپاپ با حجم ۱.۵ لیتر مجهز شده است.

مدل معمولی آریزو ۵ حداکثر توان ۱۱۶ اسب‌بخار و گشتاور ۱۴۱ نیوتون‌متری دارد.

این درحالی است که مدل توربو از حداکثر قدرت ۱۴۷ اسب‌بخار و گشتاور ۲۱۰ نیوتون‌متر بهره می‌برد.

چری در این خودرو از جعبه‌دنده‌ی خودکار CVT استفاده کرده است.

این موتور البته با گیربکس سی وی تی همچنان تنبل است.

با اینکه با وجود قدرت قدرت ۱۴۷ اسب بخاری انتظار چابکی بیشتری از آن می رود.

از دیگر مشخصات فنی آریزو ۵ توربو می‌توان به:

انواع سامانه‌های ترمز ضد قفل ABS،

توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD،

سیستم ضد لغزش TCS

و سیستم کنترل الکترونیکی پایداری ESP اشاره کرد.

کروز کنترل، سانروف، دوربین دنده عقب، نمایشگر ۷ اینچی و سیستم رانندگی اقتصادی، بخشی از امکانات این خودرو چینی هستند.

انبوه آپشن ها

طبق معمول با انبوهی از آپشن ها نسبت به خودروهای هم کلاس ژاپنی و کره ای طرف هستیم.

زیاد بودن آپشن ها هم حسن است هم عیب، مخصوصا زمانی که بعد از مدت کوتاهی یکی از این آپشن ها دچار ایراد شوند.

اگر دوست دارید درباره این خودرو بیشتر بدانید توصیه می کنیم تست زیر را تماشا کنید.

بیشتر بخوانید:

تست و بررسی سمند سورن توربو شارژ

تست و بررسی پژو ۲۰۰۸ تولیدی در ایران

رنو مگان تست و بررسی شد ؛ آیا این خودرو ارزش خرید دارد

۲۰۰هزار کیلومتر با دوو سی یلو ؛ بررسی یک خودرو دست دوم خاص

اولین تست فنی پژو ۴۰۵ با موتور XUM ؛ کم مصرف تر اما پر قدرت تر

 

فیلم در آپارات 

 




1 دیدگاه

  1. مشکل اینجاست که هیچ کدام از این اتومبیل ها مجوز تردد در کشورهای صنعتی را نمیگیرن ، کشورهای جهان سوم، با مدیریت قوی همینطور، حالا شما تست کن، شاید با مدیریت شما حق پرواز هم بهش بدن

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

لامبورگینی Urus S با ۶۶۶ اسب بخار قدرت معرفی شد

لامبورگینی Urus S جدیدترین نسخه شاسی بلند این خودروساز ایتالیایی است که با قدرت شیطانی ۶۶۶ اسب بخار به...

سیتروئن Oli ، خودرو مفهومی برقی با لوگوی جدید...

سیتروئن Oli در شرایطی معرفی شد که این برند فرانسوی یک ری برندینگ بسیار بزرگ را تجربه می‌کند. Oli در حقیقت نخستین خودروی سیتروئن...

فراری SP51 شاهکاری منحصر به فرد بر پایه 812...

فراری SP51 ساعاتی پیش به عنوان نسخه ای منحصر به فرد از سوی این برند ایتالیایی معرفی شد. SP51 سوپر اسپرتی است که تنها...

ب ام و آلپینا B7 دیگر تولید نخواهد شد...

ب ام و آلپینا B7 به آخر خط رسید. ALPINA بلژیک ساعاتی پیش به طور رسمی اعلام کرد که آخرین نمونه B7 از خط...

ب ام و XM نخستین خودرو پلاگین هیبرید با...

ب ام و XM به عنوان نخستین خودروی پلاگین هیبرید که با برند M تولید می‌شود، ساعاتی پیش رسماً رونمایی شد. XM قرار است...

پست‌های مرتبط