چری آریزو ۵ توربو تست و بررسی شد ؛ مزایا و معایب

از دست ندهید

از سری چری آریزو ۵ به بعد، چری تبلیغات زیادی کرد تا نشان دهد محصولاتش دچار تحول اساسی شده است، اما تا چه حد این تبلیغات واقعیت دارد؟

بیت ران – امین آزاد: چری با کمک مشاوران خارجی از اتریش و آلمان گرفته تا انگلستان طی چند سال اخیر سعی کرده است، از یک شرکت کپی کار با محصولاتی بشدت بی کیفیت به سمت کیفت و سبک خاص خود حرکت کند.

برای اینکه ذهنیت برند چری هم تقویت شود دست به تبلیغات و برخی اوقات بزرگ‌نمایی هایی زده است.

یکی از اولین محصولاتی که این روند را در چری شروع کرد، آریزو ۵ بود.

این خودرو با وجود اینکه از نظر طراحی ،تکنولوژی و کیفیت یک جهش در محصولات چری است، اما همچنان تا یک خودرو با کیفیت فاصله دارد.

آریزو ۵ توربو به یک موتور چهار سیلندر ۱۶ سوپاپ با حجم ۱.۵ لیتر مجهز شده است.

مدل معمولی آریزو ۵ حداکثر توان ۱۱۶ اسب‌بخار و گشتاور ۱۴۱ نیوتون‌متری دارد.

این درحالی است که مدل توربو از حداکثر قدرت ۱۴۷ اسب‌بخار و گشتاور ۲۱۰ نیوتون‌متر بهره می‌برد.

چری در این خودرو از جعبه‌دنده‌ی خودکار CVT استفاده کرده است.

این موتور البته با گیربکس سی وی تی همچنان تنبل است.

با اینکه با وجود قدرت قدرت ۱۴۷ اسب بخاری انتظار چابکی بیشتری از آن می‌رود.

اگر دوست دارید درباره این خودرو بیشتر بدانید، توصیه می‌کنیم تست زیر را تماشا کنید.

از دیگر مشخصات فنی آریزو ۵ توربو می‌توان به:

انواع سامانه‌های ترمز ضد قفل ABS،

توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD،

سیستم ضد لغزش TCS

و سیستم کنترل الکترونیکی پایداری ESP اشاره کرد.

کروز کنترل، سانروف، دوربین دنده عقب، نمایشگر ۷ اینچی و سیستم رانندگی اقتصادی، بخشی از امکانات این خودرو چینی هستند.

انبوه آپشن‌ها

طبق معمول با انبوهی از آپشن ها نسبت به خودروهای هم کلاس ژاپنی و کره‌ای طرف هستیم.

زیاد بودن آپشن ها هم حسن است هم عیب، مخصوصا زمانی که بعد از مدت کوتاهی یکی از این آپشن‌ها دچار ایراد شوند.

 

بیشتر بخوانید:

تست و بررسی سمند سورن توربو شارژ
تست و بررسی پژو ۲۰۰۸ تولیدی در ایران
سمند سورن توربو چه ویژگی‌هایی دارد؟ / نکاتی که باید بدانید
تست مکث تیارا ؛ فیس لیفت Seek 5 چه ویژگی هایی دارد؟
سهول QX محصول احتمالی کرمان موتور / بررسی فنی و قیمت
فونیکس FX بررسی شد؛ سامورایی بی شمشیر ارزش خرید دارد؟
رنو مگان تست و بررسی شد ؛ آیا این خودرو ارزش خرید دارد
۲۰۰هزار کیلومتر با دوو سی یلو ؛ بررسی یک خودرو دست دوم خاص
اولین تست فنی پژو ۴۰۵ با موتور XUM ؛ کم مصرف تر اما پر قدرت‌تر
آریزو ۶ پرو مدیران خودرو، ۱۴۶ درصد گرانتر از چین در ایران



1 دیدگاه

  1. مشکل اینجاست که هیچ کدام از این اتومبیل ها مجوز تردد در کشورهای صنعتی را نمیگیرن ، کشورهای جهان سوم، با مدیریت قوی همینطور، حالا شما تست کن، شاید با مدیریت شما حق پرواز هم بهش بدن

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

چانگان X5 پلاس در ایران مونتاژ می‌شود / معرفی کامل خودرو

چانگان X5 پلاس قرار است با موتور ۱۸۸ اسب بخاری توربو در کشورمان مونتاژ شود. این خودرو کراس‌اوور چانگان...

پست‌های مرتبط