فیدلیتی XB1 گروه بهمن با این مشخصات به بازار می‌آید / کاتالوگ رسمی و مشخصات فنی

از دست ندهید

کاتالوگ فیدلیتی XB1 گروه بهمن رسماً در وب‌سایت این خودروساز داخلی بارگذاری شد. این خودرو که نخستین بار در پنجمین دوره نمایشگاه خودرو تهران به نمایش درآمد، امسال وارد بازار خودرو کشور می‌شود. XB1 در واقع همان فونیکس FX مدیران خودرو است که از دیزاین داخلی و خارجی متفاوتی استفاده می‌کند. موتور این دو خودرو با یکدیگر کاملاً یکسان است اما از لحاظ آپشن‌ها، XB1 در جایگاه بالاتری نسبت به فونیکس FX قرار می‌گیرد.

فیدلیتی XB1 گروه بهمن
تصویر نمای عقب فیدلیتی XB1 گروه بهمن در کاتالوگ رسمی این خودرو

بیت‌ران – محمد فتح‌اللهی – همانطور که می‌دانیم، محصولاتی که با نشان فیدلیتی در بهمن موتور به تولید می‌رسند در چین JETOUR نام دارند. XB1 هم یکی از کراس اوورهای این برند چینی است که زیر شاخه‌ای از چری به‌شمار می‌رود.

XB1 در چین Dasheng (داشِنگ) نام دارد و مردمان آن کشور نسخه هیبریدی آن را با نام Dasheng i-DM می‌شناسند. فروش این کراس اوور در چین از سال ۲۰۲۲ آغاز شد و اگر سال گذشته به ایران وارد می‌شد، می‌توانستیم بیان کنیم که با چینی به روزی روبه‌رو هستیم.

بیشتر بخوانید: فولکس واگن ID4 وارداتی با شرکت تابعه صنایع خودروسازی کرمان به بازار می‌آید

در کانال آپارات بیت‌ران پلاس تماشا کنید:

جتور داشنگ یا فیدلیتی XB1 گروه بهمن در نخستین ماه سال جاری میلادی ۵۲۲۸ مشتری در بازار خودرو چین داشت. این رقم اما در ماه دوم به ۳۰۹۵ دستگاه رسید که حاکی از کاهش ۴۰.۷ درصدی مشتریان این محصول در چین است. این بدان معناست که فقط در طول یک ماه، ۲ هزار و ۱۳۳ نفر در چین از خرید این خودرو منصرف شدند و به سراغ رقبای آن رفتند.

فیدلیتی XB1 گروه بهمن به عنوان یکی از تولیدات برند تجاری Jetour، سومین محصول پرفروش این برند چینی بعد از مدل‌های Traveler و X70 (فیدلیتی) است. به بیانی دیگر، این محصول فقط ۱۶ درصد از سهم فروش تولیدات برند Jetour را در سال جاری میلادی در اختیار دارد.

مشخصات فنی فیدلیتی XB1 گروه بهمن

براساس اطلاعات کاتالوگ رسمی این خودرو، فیدلیتی XB1 مجهز به موتور SQRF4J16 خانواده چری است که حجمی برابر با ۱.۶ لیتر دارد.

این موتور قادر است در ۵ هزار و ۵۰۰ دور در دقیقه، ۱۹۷ اسب بخار نیرو در اختیار راننده قرار دهد. گشتاور خروجی این قوای محرکه نیز به رقم ۲۹۰ نیوتن متر می‌رسد که در میان دورهای ۲ هزار تا ۴ هزار دور در دقیقه در بهترین شرایط استفاده از آن قرار دارد. تمامی نیرو و گشتاور فیدلیتی XB1، توسط گیربکس ۷ سرعته دو کلاچه DCT به محور جلو این کراس اوور منتقل می‌شود.

ظرفیت باک این خودرو ۵۷ لیتر است و براساس اطلاعات موجود در کاتالوگ رسمی فیدلیتی XB1، مصرف آن در ازای هر ۱۰۰ کیلومتر، ۸.۲۷ لیتر است. البته در کاتالوگ XB1 به این مورد اشاره نشد که سوخت استاندارد برای کارکرد موتور این خودرو باید حداقل از اکتان ۹۲ برخوردار باشد.

تعلیق جلو XB1 از نوع مک‌فرسون است. در بخش عقب نیز شاهد استفاده از تعلیق مولتی لینک مستقل هستیم. فرمان آن برقی است و رینگ‌های ۲۰ اینچی با تایرهای ۲۵۵/۴۵ را می‌توان به صورت استاندارد در آن مشاهده کرد.

بیشتر بخوانید: لیست قیمت فروردین ماه محصولات ایران خودرو

امکانات رفاهی فیدلیتی XB1

فیدلیتی XB1 گروه بهمن

فیدلیتی XB1 گروه بهمن، با امکانات و آپشن‌های بسیاری به دست متقاضیان خرید آن می‌رسد. از جمله این موارد می‌توان به ترمزهای ABS و EBD، سامانه‌های کنترل کشش و پایداری، ترمز پارک برقی، سامانه‌های کنترل حرکت خودرو در سربالایی و سرازیری، TPMS، ایربگ‌های راننده، سرنشین کناری، جانبی و پرده‌ای و دوربین ۳۶۰ درجه اشاره کرد.

رادارهای تشخیص نقاط کور، هشدار خروج از پارک، هشدار حرکت بین خطوط، کروز کنترل تطبیقی، هشدار برخورد از جلو، هشدار ترمز اضطراری، هشدار تغییر لاین، هشدار عدم برخورد با مانع در هنگام بازکردن درب‌ها و کنترل هوشمند نور بالا نیز در لیست امکانات رفاهی این خودرو وجود دارند.

در کانال آپارات بیت‌ران پلاس تماشا کنید:

به غیر از این موارد می‌توان به جلو آمپر ۸ اینچی، مولتی مدیا ۱۵.۶ اینچی لمسی، صندلی‌های برقی راننده و سرنشین کناری به همراه گرمکن، سردکن و حالت خوش‌آمد گویی، شارژر بدون سیم تلفن همراه، درب صندوق عقب برقی با حافظه، استارت دکمه‌ای، سانروف پانورامیک، تهویه مطبوع اتوماتیک دو نقطه‌ای، خروجی تهویه برای سرنشینان ردیف دوم، سنسور باران و… نیز در این خودرو اشاره کرد.

البته ملاک اصلی آپشن‌ها و امکانات رفاهی این خودرو، نمونه‌های تحویلی آن هستند. چرا که براساس کاتالوگ XB1، احتمال تغییر این ویژگی‌ها در نسخه‌های تحویلی وجود دارد. چرا که هیچ‌کدام از مدل‌های چینی فیدلیتی XB1 در آن کشور با تمامی این امکانات به صورت یکجا به فروش نمی‌رسند.

بیشتر بخوانید:

قیمت فیدلیتی XB1 گروه بهمن در بازار خودرو چین

فول آپشن‌ترین تیپ XB1 گروه بهمن را در بازار خودرو چین می‌توان در ازای پرداخت مبلغ ۱۲۴ هزار و ۹۰۰ یوان (با موتور ۱.۶ لیتری توربو) خریداری کرد.

این رقم براساس نرخ تبدیل ارز ۸۸۹۰ تومانی هر یوان امروز، برابر است با ۱ میلیارد و ۱۱۰ میلیون و ۳۶۱ هزار تومان. اما ملاک قیمت‌گذاری این خودرو بدون شک چنین رقمی نیست. بلکه باید دید پس از افزوده‌شدن هزینه‌های جانبی به آن، رقم نهایی فروش این خودرو به متقاضیان خرید آن چقدر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: فیدلیتی XB1 اولین کراس اوور ۳۰۰ اسب بخاری بهمن موتور / بررسی تخصصی

کاتالوگ فیدلیتی XB1

فیدلیتی XB1 گروه بهمن




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

قیمت موتور هوندا ۱۲۵ باز هم بالا رفت! کدام مدل‌ها گران شدند؟

قیمت موتور هوندا 125 به 100 میلیون تومان رسید. قیمت موتورسیکلت در بازار افزایش یافته‌است و قیمت انواع موتورسیکلت‌های...

پست‌های مرتبط