اولین تست فنی پژو ۴۰۵ با موتور XUM ؛ کم مصرف تر اما پر قدرت تر

از دست ندهید

در اولین تست فنی پژو ۴۰۵ با موتور جدید xum دیدیم این خودرو هم کم مصرف تر شده هم پر قدرت تر.

بیت ران – محمد فتح‌اللهی: برای بالابردن توان و گشتاور یک پیشرانه، افزایش حجم موتور آسان‌ترین و کم‌هزینه‌ترین راه‌ حل ممکن است. اما در این میان باید به چند نکته مهم نیز توجه کرد؛ خنک‌کاری بهتر، آب‌بندی صحیح‌تر و البته آلایندگی کمتر.

طبیعتاً طراحی چنین پیشرانه‌ای، قیمت نهایی آن را هم افزایش خواهد داد.

اما تصور کنید که تولید چنین موتوری نه تنها گران‌تر تمام نمی‌شود، بلکه در حدود یک لیتر هم کمتر از موتور قبلی سوخت مصرف می‌کند.

شاید باور چنین موردی برای بسیاری غیرممکن باشد، اما این دقیقاً همان اتفاقی است که برای موتور ۱.۸لیتری پژو ۴۰۵ افتاد.

از XU7 تا XUM

این روزها بیشتر از آنکه طراحی و جاداربودن یک خودرو در خرید آن تأثیرگذار باشد، هزینه سوخت ملاک اصلی انتخاب مشتریان است.

از همین رو، پژو ۴۰۵ هم برای عقب‌نماندن از قافله‌ای که خودروهای چینی بی‌کیفیت اما کم‌مصرف آن را هدایت می‌کنند، نیازمند دگرگونی کاملی در بخش موتور بود.

در اولین گام، حجم موتور XU7 از ۱۷۶۱سی‌سی به ۱۹۰۵سی‌سی افزایش یافت.

این افزایش حجم، تغییر در کورس پیستون (میزان بالا و پایین‌رفتن پیستون از نقطه مرگ بالا تا نقطه مرگ پایین) را می‌طلبید که همین کار باعث افزایش گشتاور شد.

گام بعدی تغییر در ورودی و خروجی موتور و پروفیل میل بادامک بود، تا به این وسیله راندمان کلی موتور افزایش یابد.

برای آب‌بندی بهتر این موتور هم تمامی واشرها به کلی تعویض و سوپاپ‌ها مجدداً تنظیم شدند.

در آخر هم کاتالیست اگزوز از زیر پای راننده به انتهای منیفولد منتقل شد، تا بدین وسیله گواهی استاندارد یورو۴ به راحتی دریافت شود.

 

*رنو داستر تست و بررسی شد/ آیا داستر ارزش خرید دارد؟

*رنو مگان تست و بررسی شد ؛ آیا این خودرو ارزش خرید دارد

*میتسوبیشی اوتلندر توسط بیت ران تست و بررسی شد ؛ آفرودِ مناسب شهر

 

اما مهمترین دلیلی که باعث شد تا طراحی و ساخت موتور XUM هزینه بیشتری نداشته باشد، استفاده از قطعات خام موتور XU7 بود.

یعنی هیچ مواد اضافه یا تازه‌ای برای ساخت این موتور جدید به کار نرفته است و حتی قطعاتی مانند میل‌لنگ و شاتون، از ماشین‌کاری قطعه خام موتور قبلی ساخته شده‌اند.

البته مشکلات کیفی موتور XU7 به کلی برطرف شده و آزمایشات متعددی برای کارآمدی سیستم خنک‌کننده موتور انجام شده است.

تمامی این تغییرات و به‌روز‌رسانی‌ها موجب شده تا توان موتور XUM، حدود شش اسب‌بخار نسبت به موتور XU7 افزایش پیدا کند و گشتاور نهایی هم با ۴ واحد افزایش به ۱۵۵ نیوتن‌متر برسد.

آزمون رانندگی

تست فنی پژو ۴۰۵ با موتور جدید XUM با چهار سرنشین و ابزار و وسایل عکاسی آغاز شد.

به دلیل اینکه اتومبیل مورد آزمون ما پیش‌تر از پیشرانه دوگانه‌سوز بهره‌مند بود، کپسول‌های گازطبیعی هم که تقریباً ۱۵۰ کیلوگرم وزن داشت در درون صندوق‌بار قرار گرفته بود.

البته وزن اضافی این تجهیزات، نقش اساب و وسایل سفر را در طول آزمون ایفا کرد تا دقیق‌تر در تست کوهستانی، توان این موتور را در شرایط یک سفر بسنجیم.

در اولین برخورد صدای بیشتر موتور XUM در مقایسه با XU7 جلب توجه می‌کند که تنها دلیل آن، تغییر در ورودی‌ها و خروجی‌های موتور است.

البته در مدل‌های تولید انبوه، با استفاده از عایق زیر درب موتور به هیچ عنوان صدایی در داخل اتاق شنیده نمی‌شود.

اما مطمئناً این صدا  یکی از مهمترین راه‌های تشخیص موتورهای XUM و XU7 خواهد بود.

به دلیل اینکه ۴۰۵ مورد آزمون ما از لحاظ تزئینات داخلی هیچ تفاوتی با نمونه‌های قدیمی‌تر‌ خود نداشت، در طول تست تمامی تمرکزمان را به عملکرد موتور معطوف کردیم.

در حالی که نیم نگاهی هم به نشان‌دهنده نسبتاً خالی بنزین داشتیم!

با وجود وزن اضافی اداوات درون صندوق و سه سرنشین دیگر، شتاب صفر تا ۵۰ کیلومتر در پنج ثانیه ثبت شد.

شاید اگر نسبت دنده یک کمی بیشتر بود، مدت زمان صرف شده برای رسیدن به این شتاب هم پایین‌تر بود.

چرا که اتومبیل در دنده یک عملاً به سرعتی بیش از ۴۵ کیلومتر نمی‌رسد و برای رسیدن به سرعت ۵۰ کیلومتر باید به اجبار دنده را عوض کرد.

جدول مقایسه فنی

تست فنی پژو 405 با موتور جدید

تست شتاب

شتاب‌گیری را در دنده دو ادامه می‌دهم و در سرعت ۸۵ کیلومتر در حالی که موتور اصطلاحاً کات‌آف می‌کند، ‌به دنده ۳ می‌روم.

کرنومتر در مدت ۱۳.۸ثانیه بهترین شتاب صفر تا ۱۰۰کیلومتر را پس از پنج‌بار انجام این آزمون ثبت می‌کند، اما باز هم به سرعت‌گیری ادامه می‌دهم.

دنده ۳ در دور ۶۱۰۰ سرعت ۱۲۵کیلومتر را نشان می‌دهد، اما ترافیک عبوری سایر اتومبیل‌ها در اتوبان همت مانع از این شد تا در دنده چهار زمانی‌ که عقربه دور موتور از ۵۵۰۰ می‌گذشت، به سرعتی بیشتر از ۱۵۵کیلومتر در ساعت برسم.

اما هنوز می‌توان شتاب میانی ۸۰ تا ۱۲۰کیلومتر را آزمود که در مدت ۹.۳ثانیه بهترین نتیجه برایش ثبت شد.

البته باید اشاره کرد که این اتومبیل پیش‌تر در کشور اسپانیا مراحل تست و آزمایش خود را گذرانده و شتاب صفر تا ۱۰۰کیلومتر آن در ۱۱.۱ ثانیه به ثبت رسیده بود.

نکته‌ای که در این میان وجود دارد، عقربه نشان‌دهنده دور موتور است که در دور ۶۲۰۰ محدوده قرمز آن شروع شده، اما عملاً نمی‌توانید بیشتر از ۶۱۰۰ دور در دقیقه به موتور فشار بیاورید! به همین دلیل در شتاب‌گیری‌ها باید مراقب افزایش بی‌رویه دور موتور باشید.

تست کوهستانی

در طول مدت شتاب‌گیری در تست فنی پژو ۴۰۵ با موتور جدید، گشتاور ۱۵۵نیوتن‌متری به خوبی تفاوت‌های این موتور را در مقایسه با نمونه قبلی به نمایش گذاشت.

اما برای تست بهتر این گشتاور، اتومبیل را به جاده‌ای کوهشتانی بردیم تا در سربالایی‌ها کشش این موتور را بهتر بسنجیم.

در طول یک سفر جاده‌ای، گشتاور مناسب موتور باعث می‌شود تا کمتر برای سبقت‌گیری‌ها از دنده معکوس استفاده کنید.

به لطف ۱۵۰کیلوگرم بار اضافه درون صندوق عقب و سه سرنشین دیگر، یک شبیه‌سازی کامل سفر جاده‌ای را انجام دادیم!

شاید گشتاور ۱۵۵نیوتن‌متری موتور XUM در مقایسه با گشتاور ۲۱۵نیوتن‌متری موتور EF7 توربو حس خوشایند فرورفتن درون صندلی را نداشته باشد، اما بهتر از موتور XU7 می‌تواند از پس سبقت‌گیری‌ها برآید.

ارتقاء گشتاور موتور XUM نسبت به XU7 زیاد نیست، اما به اندازه‌ای هست که خصوصاً در هنگام عبور از سربالایی‌ها، وجود قدرتی اضافه را حس کنید.

بهترین عملکرد این گشتاور خوب را زمانی تجربه کردیم که اتومبیل در دنده دو زمانی که عقربه دور موتور بر روی عدد هزار قرار داشت، بدون هیچ صدای اضافه از یک شیب ۳۰درجه بالا رفت.

ضمن اینکه به لطف سیستم خنک‌کننده عالی موتور عقربه دمای آب حتی به حد وسط هم نرسید و همواره موتور را در دمای ایده‌آل نگه‌ داشت.

البته پیشنهاد می‌کنیم برای لذت هرچه بیشتر از رانندگی، از تایرهای مناسب و با چسبندگی مناسب استفاده کنید.

چرا که در طول آزمون، تایرهای ۱۸۵ وطنی این ۴۰۵، حتی در سرعت‌های پایین‌ هم چسبندگی لازم را نداشت.

XUM موتوری است که می‌تواند با وجود ۱۴۴سی‌سی افزایش حجم، در حدود یک لیتر سوخت کمتری مصرف کند.

بیشتر بخوانید:

تست و بررسی سمند سورن توربو شارژ

سایپا ساینا بررسی شد؛ آیا ارزش خرید دارد؟

چری آریزو ۵ توربو تست و بررسی شد ؛ مزایا و معایب




48 دیدگاه

  1. سلام، خودرو ۴۰۵ با موتور xum به تولید انبوه رسیده یا نه؟! ایرانخودرو قصد تولید این خودرو با این موتور را دارد؟

  2. متاسفانه این موتور ۸ سوپاپ بوده و به همین دلیل بازدهی کمی دارد و در واقع این موتور همان موتور پژو ۲۰۰۰ قدیمی است که انژکتور شده ، حال علت اصرار ایران خودرو به ۸ سوپاپ بودن آن معلوم نیست در حالی که سرسیلندر ۱۶ سوپاپ پارس elx قابل نصب روی این موتور می باشد ……………این موتور قرار بود از سال ۹۱ روی سمند و ۴۰۵ هم استفاده بشه و باتوجه به اینکه الان در تحریم به سر می بریم مطمئنا این موتور با نمونه سال ۹۱ که در نمایشگاه تهران رونمایی شد و پیستون های آن توسط آلمان سَبُک سازی شده بود کاملا از نظر کیفیت تفاوت دارد و حتی ممکن است ۱۰۰ اسب بخار هم نباشد و با این اوضاع دوباره نیاز است که خود صاحب ماشین دست به کار شود و با پیستون هایی با مارک بهتر و سرسیلندر ۱۶ سوپاپ ماشین خود را به روز کند که این کار هم با قیمت این روز های قطعات فقط برای عشق ماشین ها می صرفد

  3. سلام. این تست مربوط به چه زمانی هست؟
    آیا ایرانخودرو برنامه‌ای برای عرضه‌ی این خودرو داره؟

    • با سلام عرض ادب موتور xum که درواقعیت موتور xu9 قرار بود سرسیلندر زانتیا ۱۸۰۰ یا پارس elx ۱۶سوپاپ نصب بشه که همون mi16 پژو ۴۰۵ با دیفرانسیل جلو بشه با ۱۵۰ اسب بخار که نشد به دلیل بعضی مشکلات ایرانخودرو و اینم عرض کنم موتور xum هیچ تفاوتی با موتور xu9 نداره پیستوناش هم مال xu9 رینگاشم هیچ تفاوتی نداره فقط میل سوپاپ فرق میکنه که لیفت سوپاپو یک یا دو میل بیشتر کردن که خوب سوپاپ کج کنه اینم عرض کنم هرگاه ریخته گری یا خام فورج قطعه همون جنس باشه هیچ فرقی نمیکنه پیستون آلمینیومه و تمام هیچ فرقی نداره اینا همش حرفن میگن موتور xum همون موتور xu9 پژوست که انژکتوری شده و با کیفیت پایین و اسب بخار کم لامصب پژو ۲۰۰۰ هنوز کاربرات قدرتش از این موتور بیشتر بود ۱۰۸ اسب خب پژو ۲۰۰۰ خودش که انژکتوری میشد که دیگه یه چیز دیگه عالی میشد از اینم بهتر جواب میداد حدود ۶_۸ اسب فرق میکرد از این موتور مزخرف ایرانخودرو هم خوب میشد

  4. سلام آخه خودرو ایرانی و این حرفها !!!
    آخه تولید کننده ایرانی و کیفیت !!!
    بس کنید دیگه. ایرانی اگه مجبور نباشه به محصولات داخلی و از جمله ایران خودرو و سایپا تف هم نمی ندازه. خجالت هم خوب چیزی یک شبه قیمت خودرو را چهار برابر میکنید که هیچ کیفیتش را هم چهار برابر پایین میآید. بد بخت ایرانی بیچاره ایرانی 😢😢😢😢

  5. من خودم اخرین تعمیر اساسی رو که انجام دادم تو سال ۸۸ بردم میل لنگ و شاتون و پیستون و سرسیلندر پژو۲۰۰۰ انداختم رو سمند ۸۳ .هم شتابش رفت بالا به خاطر کورس پیستون هم مصرفش اومد پایین تر چون انژکتور همون مقدار پیشفرض ۱۸۰۰ رو تزریق میکنه ولی در عمل شما ۲۰۰ سی سی هوای بیشتر وارد پیستون میکنی با این کار .شتابش فوق العاده شد فقط مشکل محدودیت گیربکس بود که اونم کرانویل و پینیونش رو با نمونه دنده درشت تر عوض کروم که اصطلاحا ۹۹-۱۹ که تعداد دنده های روی دیفرانسیل هستش .عوض کردم برا خودش موشکی شد
    لامصب…تازه دیگه مشکل تسمه تایم هم حل شد چون دیگه خبری از کج کردن سوپاپ نیست .تسمه پاره شد فقط یه تسمه جدید بنداز .تمام قطعاتشم تو ارزونیا از استوکی گرفتم همش فرانسوی .۱۰ ساله موتور داره کار میکنه آخ نگفته .

  6. سلام، یکی بگه فرق موتور xum با xu7 فقط تو میل سوپاپ هست یا اینکه کورس پیستون و کف پیستون هم فرق داره؟؟
    من اگه یه میل سوپاپ xumبندازم برا سمند ۱۸۰۰ بهتر میشه، جواب میده یا نه؟

    • نه فرقش توی پیستون و شاتون و میل لنگش هم هست، اره بندازی بهتره میشه اما اگر ببری پیش کسی که بلد هست برات تنظیمش کنه و بعدش ریمپ کنی تاثیرش خیلی بیشتر میشه

    • سلام داداش جان، شما گیربکس و میل سوپاپ شمع کجی۲۰۰۰ ببند، عالی میشه،بعدش برو سراغ نیم موتور پایین،اگه تبدیل به xu7 کنی مصرفت میاد پایین و موتورت دوهزار حساب میشه،من تازه انداختم،به شدت راه میره ماشین، با چند زانتیا تست زدم همه اتوبوسی خوردن.

  7. سلام، یکی بگه فرق موتور xum با xu7 فقط تو میل سوپاپ هست یا اینکه کورس پیستون و کف پیستون هم فرق داره؟؟
    من اگه یه میل سوپاپ xumبندازم برا سمند ۱۸۰۰ بهتر میشه، جواب میده یا نه؟

  8. تیپ دو ما، ۰ تا ۱۰۰ رو تو ۱۴.۱ ثانیه میزنه، توجه کنید ۱۳۰۰ سی سی و تولید ۸۴. اون وقت بعد این همه سال این ابو … رو آوردن؟ یک تیپ ۵ هم داریم که تولید ۹۰، اون ۱۰.۸ ثانیه صفر تا صد رو میره. توجه کنید که پژوه معروف به آشغال ساز (به جز موارد محدود موتور خوب مثل EP6) این همه تعریف تمجید نداره که.

  9. سلام من از ۹۴ یه xum elx دارم تا الان ۱۱۰هزار راه رفته کاپوتش بالا نرفته.فقط صداش یکم زیاده ولی کشش اولیه حتی از l4بهتره.در کل جوندار و خوبه

  10. منظور از طراحی موتور جدید چیه؟ این‌که‌موتور پژو ۲۰۰۰ قدیمب هست فقط به جای کاربراتور انژکتوریه

    • سلام نه داداش کلا با ۲۰۰۰, فرق می‌کنه تو اینترنت بزنی نگاه کنی میبینی همه چیزش فرق می‌کنه من داشتم الان تیوفایو دارم اصلا راضی نیستم xum خیلی جون دار بود عاشقش بودم

  11. مردم ما تو کف چه موتور و چه ماشینایی هستن، همه میگن مجبوریم سوار شیم… همینه که ۲۰ ساله همین ماشینارو سوار میشیم هر چی بشه حقمونه..

  12. همین که دور موتور رو ۶۱۰۰ کات کردن یعنی ایمنی طراحی اش رو پایین آوردن. یعنی عمر قطعات پایینه.

  13. بله سنسور میل بادامک اضافه شده که مدل سوخت پاشی از ترکیبی به ترتیبی تغییر کرده که باعث کاهش مصرف سوخت میشه.کاتالیزور جاش تغییر کرده که تعویض سنسور اکسیژن رو کمی سخت کرده حتما باس درب سوپاپ‌باز بشه و به لطف ایسیو زیمنس و کم‌کردن دمای فن‌گیری از ۹۸درجه به ۹۰ درجه مشکلات واشر سرسیلندر کم‌تر شده.ولی متاسفانه جنس سرسیلندر و بلوک موتور کیفیت خوبی نداره و بعد مدتی کارکرد اصطلاحا کرمو میشه

  14. من ماشینم موتور سوزونده حالا میتونم از اون موتورا بزارم روش وقیمتش چنده وشماره گذاریمشکلی نداره

  15. من سمندxu7دارم مدل۸۳فقط گیر بکس زانتیا و دسیک وصفحه زانتیا روش انداختم دنده ۱۶۰تابدون کاتاف دنده دو با دور متور۵۵۰۰بدون کاتاف۱۱۰ودنده۳با۱۶۰تا با همون دور و دنده ۴باهمون دور۲۰۰کیلومترمیرم البته دنده ۵رو جرأت نکردم امتحان گنم توی اون سرغت و دور بالا ولی در کل خیلی بهتر شده،با دور پایین هم بین ۲۵۰۰و۳۰۰با میانگین سرعت ۱۱۰تا۱۲۰تو جاده۶/۷لیتر میسوزنه

    • داداش درسته حداکثر سرعت تو دنده ها بالا رفته ولی اینکار باعث ضعیف شدن توی سربالایی و همینطور کمتر شدن شتاب میشه.ولی توی کفی بهتر میشه چون دور موتور پایینتر از قبل،صدای کمتر و مصرف پایبنتر رو به دنبال داره.ماشین داداشم دقیقا مثل مال شماست

  16. سلام،خیلیا میگن چرا ۱۶ سوپاپ نمیکنن میدونی چرا الان قیمت سرسیلندر۷ ال فور بیستو پنج تومنه یه بار واشر بزنی ۲۵ میلیون به باد میره سرسیلندر ۸ سوپاپ اروپایی درجه۱) هشت تومنه ولی ای ال ایکس اصطحلاکش بالا میره خرجش میره بالا دوست داری ۱۶ سوپاپ باشه سرسیلندر دریچه گاز منیفولد ایسیو با چندتا دیگه قطعه بکنش ۱۶ سوپاپ ولی ارزش نداره همین ۸ سوپاپ با اصطحلاک کمترش میتونی با یه هدرز کیت منیفولد دریچه گاز ریمپ از ال فور بهتر جواب بگیری سعی کنید واشر یکطرف مسی بندازید توصییه میشع به هر مکانیکی ندید واشر مسی ببندن یه مکانیک خبره میخواد خیالتون از واشر زدن راحت میشه، یه نصیحت تجربه دارانه هیچ وقت جنس اشغال نو نخرید، فرانسوی دست دوم شرف داره به اشغالای نو فرقشو با یکبار امتحان متوجه میشد

    • سیستم خنک کننده موتور درست باش و قطعات اصل به کار بره ماشین هیچوقت جوش نمیاره شما بجای گمراه کردن راه حل بزار داش من خودم یه ۱۶سوپاپ داشتم مدل۸۴تاحال اچار به موتور نخورده بود الانم فروختم به یکی از رفیقام به هر حال راضی هس هیچوقت ۱۶سوپاپ ایرانی ۱۶سوپاپ اروپا نمیشه درست ولی این گمراه کردنه یه پروژه دارم پژو ۸سوپاپ روش کار میکینم تا چند روز اینده جنسا میرسه تموم کنیم سوارش کنیم رو ماشین شما ای دی اینستا یا روبیکاتو بفرس براتون ارسال کنم

  17. سلام بنده پژوپارس معمولی xu7 مدل ۹۸دارم.میخوام مثل ۱۶سوپاپ نرم کارکنه چه قطعاتی لازم داره

  18. به نظر من XUM نوعی سوخت حرام کردنه. حتی XU7 هم همینطور. XUM با ۱۹۰۵ CC حجم و نهایتا ۱۹۰ تا سرعت فاجعه محسوب میشه. اما حداقل XU7 نهایت ۱۸۰۰ CC هست و ۱۹۰ تا هم پر میکنه. از نسخه بهینه شده انتظار میره بتونه سرعت و دور بالاتری رو تحویل بده که XUM هیچکدام رو نداره. قطعات هم که گیر نمیاد و مکانیک ها هم بهش دست نمی‌زنند. حتی بعضی مکانیک ها هم که میبیری بهت میگه این موتور چی هست؟ XUM میشه گفت تا حدی موتور خوبی اما تا زمانی که نه مکانیک دست میزنه نه قطعات گیر میاد به درد ایران نمیخوره.

    • یچیز بگم داش؟تو کشور ما مکانیکهای دهه بوقی اسم خیلی از ماشینها رو بیخودی خراب میکنن.هر ماشینی و که بلد نیستن جمع کنن و از پسش برنمیان میان میگن بدرد نمیخوره و دست نمیزنن.بعد اسمش بد درمیره و مردمم الکی میگن خوب نیست و مکانیکا دست نمیزنن و میگن آشغاله.مثل همین ای اف سون که واقعا عالیه ولی تو دهن مردم افتاده آشغاله.نمیدونن مکانیکا حالیشون نیست و فقط موتورهای طراحی ۵۰سال پیش و بلدن کار کنن و میگن اونا ساده و خوبن.موتورهای پیشرفته رو میگن دنگ و فنگ زیاد دارن و اگه خراب بشن درست شدنشون مصیبته.خخخ.نمیگن ما بلد نیستیم

    • یعنی واقعا اون موتور طراحی قدیمی رو شما ترجیح میدین؟چرا واقعا؟چرا تولید نشه با یه موتور به روزتر و بهینه تر؟قویتر و کم مصرفتر.مثلا اگه جی ال ایکس با موتور ای اف سون پلاس یا تی یو فایو پلاس بزنن که خیلی بهتره.حتی همین ایکس یو ام سگش شرف داره به موتور پژوها.قویتر و کم مصرفتره.شتابو کشش خیلی محسوس بالا رفته.درسته هشت سوپاپ بودنش واقعا باعث تعجب هست چون اگه۱۶سوپاپ بشه معرکه میشه و هیولایی میشه با این حجم۲۰۰۰بودن.اونوقت هم شتاب هم توی جاده به تی یو فایو و حتی ای اف سون میگه بای بای ما رفتیم

  19. این موتور ایکس یو ام هرچی باشه خیلی بهتر از ایکس یو سون هست و همین ۲۰۰۰بودنش و میل سوپاپش و ورودی هوا و منیفولد بهترش گشتاور بالاترش خیلی اونو نسبت به اون موتور قدیمی تواناتر کرده.درسته هشت سوپاپ بودنش ناامید کننده که نمیشه گفت اصلا تعجب برانگیزه که تو این دوره چرا تعداد سوپاپها مثل ماشینهای قدیمی هشتاست و اینکه تنها با ۱۶سوپاپ کردن این موتور واقعا میشد یه موتور هیولا توی رنج خودش و نسبت به رقبا.ولی خب درکل خیلی بهتر از ایکس یو سون هستش.کم مصرفتر و قویتر

  20. دوستان کسی نیست یه راهنمایی کنه،آبا برای میلسوپاپ xum را روی xu7نصب کنیم آیا بایدسرسیلنرو عوض کنیم پیستون و بوش رو هم باید تعویض کنیم یا میلسوپاپ به تنهایی هم میتونیم تعویض کنیم؟؟
    توروخدا یکی راهنمایی کنه مرسی

    • میشه میل xum بندازی روی xu7 فقط کمی صدای موتور درشت میشه
      برای بهتر شدن منیفولد xum با دریچه گاز نیسان ماشین شما زیمنس باشه بهتر روی منیفولد xum جواب میده
      بوش پیستون ۴۰۵ ۲۰۰۰ بندازی یا
      بوش پیستون elx زانتیا ۱۸۰۰
      چون که کف پیستون تخت هست
      تراکم بالاتری داری
      یه هدرز استیل با سنتر hzpower

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

سامانه فروش خودرو سود ده‌ترین بانک ایران!

سامانه فروش خودرو که با هدف حذف دلالان و شفافیت خودروهای فروخته شده تاسیس شد، به محلی برای سرمایه‌گذاری...

پست‌های مرتبط