ارزش خرید زانتیا چقدر است؟ + هزینه نگهداری

از دست ندهید

ارزش خرید زانتیا چقدر است؟ می‌گویند هم وقتی زانتیا را می‌خری را خوشحالی و هم وقتی آن را می‌فروشی! نظرات مالک یک زانتیا را بخوانید.

بیت ران – مجتبی اسماعیلی: مالک یک زانتیا درباره ارزش خرید زانتیا به بیت ران گفت: “شما به تدریج با مکانیک ماشین‌تان فامیل می‌شوید! یعنی هم تخصص تعمیرکار این خودرو خیلی مهم است و هم تعداد مراجعه شما به تعمیرگاه زیاد است.”

ویدیوی “تست زانتیا دو هزار با گوی جادویی” را در کانال یوتیوب بیت ران پلاس تماشا کنید:

سیتروئن زانتیا محصولی که بین سال‌های ۱۹۹۳ تا ۲۰۰۱ در فرانسه و پس از آن هم تا سال ۲۰۱۰ در سایپا تولید شد، هنوز  طرف‌داران خاص خود را دارد. البته این طرف‌داری بی‌جهت هم نیست چرا که این خودرو همچنان رکورد دار تست گوزن (پایداری) با سرعت ۸۵ کیلومتر بر ساعت در دنیا است. به جز هندلینگ عالی، سواری این خودرو هم به علت استفاده از سیستم تعلیق هیدروپنوماتیک اختصاصی سیتروئن، مثال‌زدنی است.

هر چند برای تجربه کیفیت هندلینگ و سواری زانتیا باید خودروهایی با چند برابر قیمت زانتیا را راند، اما بالاخره زانتیا بخریم یا نه؟ شاید هیچکس مثل یک زانتیا سوار نتواند به این سوال پاسخ دهد. پس در ادامه گزارش نظرات مالک یک زانتیای سالم و سرحال را درباره ارزش خرید زانتیا بخوانید.

هم وقتی می‌خری خوشحالی هم وقتی می‌فروشی!

ارزش خرید زانتیا

مالک یک زانتیا درباره ارزش خرید زانتیا به بیت ران گفت: “زانتیا باوجود سواری نرم و هندلینگ خوب‌اش دردسرهای خاص خود را هم دارد. روغن‌ریزی، شارژ و خرید گوی‌های تعلیق، تعویض اورینگ‌ها و واشرهای مختلف و… از جمله دردسرهای همیشگی این خودرو هستند. اما از طرف دیگر وقتی یک زانتیا می‌خرید و مدتی آن را می‌رانید به قابلیت‌های منحصر به فرد آن عادت می‌کنید.”

وی افزود: “به‌محض اینکه سوار زانتیا می‌شوید این خودرو وزن شما را تشخیص می‌دهد و با سیستم تنظیم ارتفاع منحصر به فردش خودرو را بالا و پایین می‌کند تا به حالت نرمال برگردد. همین یک مورد مسبب آن است که شما وقتی سوار هر خودروی دیگری شوید، انتظار بالا و پایین رفتن خودرو و تنطیم ارتفاع را دارید. وقتی این اتفاق رخ نمی‌دهد توی ذوق شما می‌خورد.”

این مالک درباره ارزش خرید زانتیا ادامه داد: “شما همیشه با دردسرهای خاص زانتیا مواجه هستید و گاهی دیگر کلافه می‌شوید و تصمیم می‌گیرید آن را بفروشید. اما پس از فروش و خرید یک خودروی دیگر دل‌تان برای آن تنظیم ارتفاع و هندلینگ خوب تنگ و زود پشیمان می‌شوید”

معیاری برای کورس گذاشتن

مالک زانتیا زیتونی درباره قابلیت‌های این خودرو به بیت ران گفت: “خیلی‌ها وقتی یک زانتیا می‌بینند دوست دارند با آن کورس بگذارند. البته این کورس برای مالک زانتیا دو سر باخت است. چرا که اگر طرف برنده شود می‌گوید ماشین من زانتیا را برد و اگر هم ببازد می‌گوید خب به زانتیا باخت! همین علاقه به کورس گذاشتن باعث شده تا زانتیا به‌عنوان خط‌کشی برای قابلیت‌های فنی خودروها باشد که این نکته نشان‌گر توانایی فنی مناسب این خودرو و ارزش خرید زانتیا است.”

هزینه‌های نگهداری

صاحب زانتیا تمیز با ۲۴۰ هزار کیلومتر کارکرد درباره هزینه‌ها و ارزش خرید زانتیا به بیت ران گفت: “من قبلا ماکسیما داشتم که شتاب خیلی خوبی داشت، اما هندلینگ آن ضعیف بود. پس از خرید زانتیا در ابتدا حس می‌کردم خودرو اصلا راه نمی‌رود اما مدتی که گذشت به چسبندگی و سواری نرم آن عادت و کیفیت سواری و هندلینگ آن را بهتر از ماکسیما حس کردم.”

مالک این خودرو در مورد هزینه‌های نگهداری زانتیا ادامه داد: “شاید در گذشته هزینه‌های نگهداری زانتیا آن‌قدر به چشم نمی‌آمد. بنده در قدیم بابت خرید هر گوی تنها ۸۰ هزار تومان هزینه می‌کردم. اما حالا باید دو میلیون تومان برای خرید گوی طرح اصلی و حدود هشت میلیون تومان برای خرید گوی اصلی هزینه کنیم. از طرف دیگر این خودرو زود به روغن‌ریزی می‌افتد که خوشایند نیست و کیفیت قطعات یدکی هم پایین است که نیاز به تعویض زود هنگام دارند. در نتیجه زانتیا خودروی پر خرجی است، اما سواری و شتاب عالی دارد. درباره ارزش خرید زانتیا باید بگویم هر چند پر دردسر و پر خرج است اما در این رنج قیمتی هیچ خودروی دیگری چنین سواری نمی‌دهد. “

بیشتر بخوانید:

قیمت کارخانه موتورسیکلت گران شد / موتورسیکلت یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان

خودرو برقی جدید ایران خودرو رونمایی شد + مشخصات و تصاویر خودرو ۹۶ ولتی

میرسلیم درباره قیمت سوخت گفت: مردم بیش از سهمیه را به قیمت واردات بخرند

دنا پلاس پلاگین هیبرید ایران خودرو رونمایی شد + مشخصات فنی و تصاویر

زمان عرضه سورن پلاس گازسوز قویترین خودرو ایرانی اعلام شد

موتور جدید ریرا رونمایی شد + ویژگی‌های اولین موتور سه سیلندر تزریق مستقیم

جایگزین پژو پارس معرفی شد / توقف تولید پس از ۲۳ سال!

پژو ۲۰۷ شش سرعته دستی و اتومات مقایسه شدند / کدامیک برنده شد؟

سراتو ۲۰۱۴ و بهمن رسپکت تست و مقایسه شدند/ خودرو کره‌ای کارکرده یا چینی صفر؟

آزمایش فنی ریرا برای اولین بار در ایران / عملکرد ریرا در گرمای اهواز

کراس اوور ریرا به تولید انبوه می رسد / لیست آپشن‌های قطعی ریرا اعلام شد

تارا V3 تحت فشار بررسی شد / تفاوت فنی‌اش با تارا معمولی چیست؟




6 دیدگاه

  1. زانتیا باید یک موتور ۴هزار داشته باشد تا با نام خودش جور باشد زانتیا از موتورضعیفی بهره گیری میکند.

  2. من یه سفیدرنگ ۸۳ داشتم….صاحب قبلی خیلی ازش کار کشیده بود….اذیتم کرد با ضرر فروختم….فکر با سلیقه ما ایرانیا مچ نشد

  3. داداش به این هم اشاره کن که أگه یک بار عوض کنی دیگه خراب نمیشه مگه اینکه بدکار بزنی..
    تازه تو این رنج قیمت چی میخوای بخری که خوش سوار باشه.. پارس ۹۴,۹۵ ،؟!؟! زانتیا بهر ولی سرحالشو بخر که أذیت نشی

  4. با سلام من خودم زانتیا ۸۵با ۲۰۰کار دارم ووقتی ماشین دست نخورده از لحاظ میکانیک ناوارد ومتخصص داشته باشی اصلا اینطور نیست که بعضی ها نظر میدن وبه شخصه با هیچ خودرویی هم رنج قیمتی وکیفیت خودش قابل مقایسه وتعویض نیست .خدایی من راضیم وهنوز گوی های خودش فابریک تعویض نشده وشاژ میشه .وخودرویی با این سواری ارزش خرج کردن داره .من مرتب تو جاده ام وهیچ خرج اضافه نداره .

  5. سلطان جاده عشقمه
    به ماشینهای چینی دیگینتی فیدلیتی.جک و جونور ۱۰۰میرزه
    سه سال یبار گوی شارژ میکنم
    واقعآ پیشنهاد میکنم ی بار امتحان کنی دیگه هیچ ماشینی سوار نشین

  6. یه زمان رو بورس بود الان با اینهمه تنوع مردم بیشتر به استهلاک و استقامت اهمیت میدن در ضمن باید به روز بود اغلب زانتیاها از جلو بخصوص تصادف داشته اند و این یعنی مشکل اصلی از نظر ایمنی

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

سیل در کارخانه مدیران خودرو ؛ کدام خودروها غرق شدند؟

سیل در کارخانه مدیران خودرو محصولات ام وی ام و فونیکس را زیر آب برد. این اتفاق در منطقه...

پست‌های مرتبط