میتسوبیشی اوتلندر توسط بیت ران تست و بررسی شد ؛ آفرودِ مناسب شهر

از دست ندهید

میتسوبیشی اوتلندر یک کراس اوور بزرگ است؛ کراس اووری که در کنار خصوصیت های خوب آفرود از نظر سواری در شهر هم گزینه مناسبی بنظر می رسد.

بیت ران – امین آزاد: میتسوبیشی اوتلندر ترکیبی است از همه خوبان میتسوبیشی، رگه هایی از آفرود پاجرو را در خود دارد.

هندلینگ خوبی را از لنسر به ارث برده است.

و البته با وجود ابعاد بزرگ، فرمان نرم و زاویه مناسب فرمان را از میراژ گرفته است.

در زمانی که قیمت خودرو در ایران منطقی تر بود شاید مناسب ترین گزینه برای یک خودرو کراس اوور بزرگ بود.

بگذریم که سیل  افزایش قیمت ها و ممنوعیت واردات خودرو این خودرو را نیامده در بازار ایران کمرنگ کرد.

این خودرو در ایران از موتور  ۲.۴ لیتری استفاده می کند.

با این موتور می تواند  توان ۱۷۰ اسب‌بخاری تولید کند.

این اتومبیل به یک گیربکس خودکار CVT با قابلیت تعویض دستی، مجهز شده است.

میتسوبیشی اوتلندر از سامانه‌های ایمنی مختلفی:

نظیر ترمز ضد قفل ABS،

توزیع الکترونیکی ترمز EBD،

کنترل فعال پایداری ACS

و کنترل کششی TCL بهره می‌برد.

البته نقاط ضعف این خودرو را می توان آپشن های کم، طراحی داخلی کسل کننده و البته موتور نسبتا ضعیف آن دانست.

اگر می خواهید درباره این خودرو بیشتر بدانید توصیه می کنیم تست زیر را تماشا کنید.

بیشتر بخوانید:

رنو داستر تست و بررسی شد/ آیا داستر ارزش خرید دارد؟

خودرو تیبا از نگاه علی کلهر؛ راننده مسابقات رالی قهرمانی کشور

مقایسه ایمنی خودروهای قدیمی و جدید ؛ کدام یک در تست پیروز شد؟

تجربه استفاده از اسکوتر برقی و چگونگی استفاده + فیلم اختصاصی بیت ران

 

فیلم در آپارات

 




3 دیدگاه

  1. درود
    شما توی این برریسی گفتید مصرف سوخت چندان خوبی نداره ؟؟؟؟
    شما با چه منطقی همیچین اعدادی رو گفتید ؟؟؟
    من این ماشین رو ۲ سال دارم رانندگی میکنم
    هیچ وقت مصرف سوختم بالاتر از ۹.۵ نیومده
    مصرف سوخت جاده ای این ماشین کمتر از ۷.۵ هست
    واقعا نمیدونم شما این اعدادی که گفتید رو از کجا دراوردید

    • اول از همه یک خودرو سواری رو در نظر بگیرید که مد اسپرت و معمولی(اقتصادی ) داره در مد معمولی یا اقتصادی الگوریتم موتور برای انژکتور ها به گونه ای تنظیم شده که پاشش سوخت در حداقل ترین حالت باشد این خودرو در این حالت مثلا در سیکل ترکیبی در صد کیلومتر هفت لیتر می سوزونه اما در مد اسپرت قدرت مد نظر طراح هست برای همین الگوریتم موتور طوری تغییر می کنه که پاشش حداکثر باشه در این حالت مصرف سوخت بالای دوازده لیتر می‌شه در نظر بگیر یک خودرو در مد اسپرت صد کیلومتر رو به راحتی زیر نیم ساعت رد می کنه پس در نیم ساعت بیش از دوازده لیتر می سوزونه حالا اوتلندر رو در نظر بگیرید در حالت اقتصادی بدون چالش، فقط نیرو به یک محور منتقل میشه و الگوریتم موتور پاشش رو در حالت حداقل نگه میداره در این شرایط خودرو در صد کیلومتر طبق اعداد آزمایش شده حدود ۹.۵ لیتر مصرف می کنه،اگر فرض کنیم خودرو با سرعت ۱۰۰ کیلومتر درحرکت بوده ،یک ساعت هم موتور در این شرایط کار می کنه اما وقتی به آفرود سنگین میریم دو محور درگیر هستند و الگوریتم موتور سعی می کنه پاشش رو شدیداً افزایش بده در این حالت معمولا سرعت خودرو زیر سی کیلومتر هست یعنی مثلاً چهار ساعت طول می‌کشه صد کیلومتر طی بشه در حالی که پاشش سوخت افزایش شدید داره برای همینه اگر در حالت معمولی مصرف ده لیتر در صد کیلومتر هست در این حالت میرسه به چهل لیتر در صد کیلومتر،البته سعی شد خیلی ساده توضیح بدم در واقعیت بسیار پیچیده تر هست الگوریتم موتور

      • ماشین خیلی خوبیه فرمونش خیلی نرمهالبته در سرعت پایین سرعت بره بالا فرمون سفت میشه نشونه از امنیت بالا هست.
        در مورد آفرود خیلی توانایی نداره چون با این وزن زیاد نیاز به یک پیشرانه ی ۶ سیلندر داره که در ایران نیست.
        در کل ماشین خیلی خوبیه و از همه نظر میتونه نیاز ها را برطرف کنه

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار دو برابر کارخانه

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار به دو برابر کارخانه رسیده‌است. انواع مدل‌های این خودرو با...

پست‌های مرتبط