راهنمای خرید پژو ۲۰۷ ؛ همه‌چیز درباره تیپ‌های مختلف شیر پیر

از دست ندهید

راهنمای خرید پژو ۲۰۷، شاید یکی از پیچیده‌ترین راهنماهای خرید خودرو باشد. دلیل آن هم وجود ۹ تیپ که هر کدام چندین کلاس دارند، است. در این مطلب به تمام تفاوت‌ها و شباهت‌های بین تیپ‌های ۲۰۷ می‌پردازیم.

راهنمای خرید پژو ۲۰۷

بیت ران – رضا نوروزی: ماجرای حذف خودروهای قدیمی از خطوط تولید خودروسازی‌ها در ایران، از عجایب دنیاست. بهمن ماه سال گذشته بود که ایران خودرو اعلام کرد به دلیل نبود امکان تامین استانداردهای ۸۵ گانه خودرو مصوب سازمان ملی استاندارد، پژو ۲۰۶ را از خط تولید خارج و آن را با تیپ‌های جدید از پژو ۲۰۷ جایگزین خواهد کرد. و این جایگزینی به افزوده‌‌شدن دو تیپ به تیپ‌های متعدد ۲۰۷ منجر شد.

 

راهنمای خرید پژو ۲۰۷ و انواع تیپ‌ها

پژو ۲۰۷ ایران خودرویی را دیگر تمام مردم ایران می‌شناسند. محصولی که فیس لیفت نسبتا خوبی از ۲۰۶ محسوب می‌شود و دیگر تقریبا جز آرمی از پژو نشانه‌ دیگری از آن را ندارد. ۲۰۷ ایران خودرو در حال حاضر در ۹ تیپ و هر کدام از این تیپ‌ها در چندین کلاس آپشنی تولید می‌شوند. تیپ‌های مختلف ۲۰۷ شامل محصولات زیر است:

  • ۲۰۷ دستی فرمان هیدرولیک
  • دستی فول فرمان برقی سقف فلزی
  • ۲۰۷ دستی سقف پانوراما
  • پژو ۲۰۷ دستی با موتور TU3
  • پژو ۲۰۷ دستی تیپ ۵
  • ۲۰۷ دستی سقف پانوراما شش دنده
  • پژو ۲۰۷ اتوماتیک سقف فلزی
  • پژو ۲۰۷ اتوماتیک دورنگ MC
  • ۲۰۷ اتوماتیک سقف پانوراما
راهنمای خرید پژو ۲۰۷
بیشتر بدانید: سمند سورن پلاس را با کدام موتور خودرو باید خرید؟

 

پیشرانه

همه مدل‌های دستی ۲۰۷ به جز دو تیپ از موتور نام آشنای TU5 استفاده می‌کنند. یک تیپ ۲۰۷ با موتور TU3 و گیربکس دستی عرضه می‌شود که به ۲۰۷ تیپ ۳ هم در بازار معروف است. مدل دیگر هم ۲۰۷ دستی سقف پانوراما ۶ دنده است که با موتور +TU5 و گیربکس ۶ دنده عرضه خواهدشد. این تیپ تا زمان نگارش این مطلب با وجود چندبار رونمایی هنوز به بازار عرضه نشده‌است. موتور TU5 توانایی تولید ۱۰۵ اسب بخار قدرت و ۱۴۲ نیوتن‌متر گشتاور را دارد.

راهنمای خرید پژو 207
موتور TU5

 

پیشرانه TU3 اما یک موتور ۱.۴ لیتری به قدرت ۷۵ اسب‌بخار و ۱۱۸ نیوتون‌متر گشتاور است. این موتور در تیپ ۱ و ۲ و ۳ پژو ۲۰۶ استفاده می‌شد و حال نیز در ۲۰۷ به مسیر خود ادامه می‌دهد. البته در زمان نگارش این مطلب ایران‌خودرو تولید این تیپ از ۲۰۷ را کاهش داده‌است و به نظر می‌رسد به دنبال جمع‌آوری خطوط تولید این موتور باشد.

راهنمای خرید پژو 207
موتور TU3

در مدل‌های اتوماتیک، موتور +TU5 استفاده می‌شود. این موتور ۱۱۳ اسب‌بخار و ۱۴۴ نیوتون‌متر گشتاور تولید می‌کند و از نمودار گشتاور مناسب‌تری به واسطه سیستم زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها بهره می‌برد.

موتور +TU5، موتور جدید ایران خودرو است و بناست به مرور جایگزین نسل پیشین خود یعنی TU5 شود. TU5 در حال حاضر روی سه محصول ۲۰۷، پارس و رانا نصب می‌شود که تولید پارس در هاله‌ای از ابهام است. رانا نیز در یک تیپ از دو تیپ خود، از این موتور استفاده می‌کند. لذا تنها خودرویی که از TU5 استفاده خواهد کرد، ۲۰۷ خواهدبود. به همین دلیل جایگزینی موتورهای قدیمی بسیار کند، اما روبه پیشرفت دیده می‌شود.

راهنمای خرید پژو 207
موتور +TU5
بیشتر بدانید: انواع جدید گیربکس ایران خودرو / تی اف ۲۱ محصول جدید ایران خودرو
گیربکس

جعبه‌دنده اتوماتیک ۲۰۷ نزدیک به ۴ سال است که از ۴ سرعته اتوماتیک ساخت ZF به ۶ سرعته اتوماتیک ساخت DAE چین تغییر کرده‌است. گیربکس پیشین به دلیل تکنولوژی قدیمی، مشکلات عملکردی و مشکلات تامین، با نمونه جدید جایگزین شد. گیربکس ۶ سرعته DAE از طراحی هیوندای بهره می‌برد و از لحاظ عملکردی در تست‌های بیت ران عملکرد نرم‌تر و فهمیده‌تری داشت. اما تا زمانیکه گیربکس خراب نشود. خرابی این گیربکس در دوره گارانتی از شایع‌ترین موارد مراجعه به نمایندگی‌های ایران خودرو است. البته این گیربکس را علاوه‌بر شرکت DAE، شرکت لندای نیز تولید می‌کند که قیمت کمتری دارد.

در مدل دستی قدرت به کمک گیربکس BE پژو و کد فنی BE1 با پنج حالت به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. این گیربکس که سابقه‌ای به قدمت پژو ۲۰۶ دارد، گیربکسی تقریبا خوب ولی قدیمی است. این گیربکس اما به تدرج در حال جایگزینی با نمونه ۶ سرعته دستی است که در حال حاضر در رانا و تارا عرضه می‌شود.

راهنمای خرید پژو 207
راهنمای خرید پژو ۲۰۷
بیشتر بدانید: موتور سه سیلندر GDI هم توان با موتور EFP ایران خودرو/ بازنشستگی موتورهای EF7

راهنمای خرید پژو ۲۰۷ و آپشن‌ها

اصلی‌ترین تفاوت آپشنی در تیپ‌های مختلف ۲۰۷، سقف پانوراما است. سقف پانوراما، سقفی شیشه‌ای است که امکان باز و بسته‌شدن ندارد. این سقف شیشه‌ای با یک کاور از جنس نمد سقف که قابلیت باز و بسته شدن دارد، پوشیده شده‌است.

راهنمای خرید پژو 207
سقف پانوراما یا پانورامیک

لیست آپشن‌های زیر بین تمام تیپ‌ها مشترک است:

  • چراغ مه شکن جلو و عقب
  • قابلیت تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو از داخل خودرو
  • چراغ جلو مجهز به چراغ روز
  • روشن شدن چراغ‌های عقب همزمان با چراغ روز (Position Lamp)
  • آینه‌های جانبی برقی راهنما دار هم رنگ بدنه
  • شیشه بالابر برقی درهای جلو و عقب
  • ایموبیلایزر و قفل مرکزی با ریموت
  • صندلی عقب مجهز به ایزوفیکس
  • اخطار کاهش باد لاستیک ها (TPMS) در مدل‌های دارای استاندارد ۸۵گانه (معروف به ارتقا در بازار)
  • سیستم راهنمای تعویض دنده (GSI) در مدل‌های دارای استاندارد ۸۵گانه (معروف به ارتقا در بازار)
  • ترمز جلو دیسکی
  • ترمز عقب در مدل‌های اتوماتیک دیسکی در برخی مدل‌های دستی کاسه‌ای
  • سیستم ترمز ضد قفل (ABS و EBD ‌و EBA)
  • سیستم کنترل پایداری (ESC) و سیستم کنترل کشش (TCS) در مدل‌های دارای استاندارد ۸۵گانه (معروف به ارتقا در بازار)
راهنمای خرید پژو 207
کابین و داشبورد ۲۰۷
بیشتر بدانید: صداگیری خودرو را چگونه انجام دهیم؟ برای همیشه از شر صداهای مزاحم خلاص شوید

 

۲۰۷ تیپ ۵ از داشبورد پژو ۲۰۶ استفاده می‌کند. به همین دلیل قابلیت نمایش سیستم اخطار کاهش باد لاستیک‌ها (TPMS) و سیستم راهنمای تعویض دنده (GSI) را ندارد و قطعا برای ادامه تولید نیازمند تغییرات است.

داشبورد ۲۰۶ در ۲۰۷ تیپ ۵

آپشن‌های زیر نیز در بین تمام تیپ‌ها به غیر از تیپ ۵ مشترک است:

  • سیستم مالتی مدیا با قابلیت Mirror Link و دارا بودن قابلیت نصب آمپلی فایر و ساب ووفر
  • کروز کنترل
  • دوربین دنده عقب
  • سنسور دنده عقب
راهنمای خرید پژو ۲۰۷
بیشتر بدانید: طرح تبدیل اجباری رانا پلاس، پژو ۲۰۷ و تارا توسط ایران‌ خودرو

 

با چه بودجه‌ای کدام تیپ را بخریم؟

در تاریخ آخر اسفندماه ۱۴۰۲، قیمت تیپ‌های مختلف ۲۰۷ در بازه ۶۵۰ میلیون تا ۱ میلیارد تومان قرار دارد. در مدل‌های دستی دو مدل با طعم ۲۰۶ را برای انتخاب دارید. تفاوتی که بین علاقه به داشبورد ۲۰۶ و یا ۲۰۷ در محدوده قیمتی ۶۵۰ تا ۶۸۰ میلیون قابل انتخاب است. اما اگر امکانات و قدرت بیشتری می‌خواهید باید بیشتر هزینه کنید. اولین انتخاب مدل فرمان هیدرولیک با ترمزهای کاسه‌ای عقب است که ۷۴۰ میلیون تومان قیمت دارد. اما اگر فرمان برقی و ترمز دیسکی می‌خواهید، باید ۳۰ میلیون تومان بیشتر هزینه کنید. برای داشتن سقف پانوراما علاوه‌بر اینها نیز، به ۲۰ میلیون پول بیشتر نیاز دارید تا با پرداخت ۷۹۰ میلیون تومان مالک ۲۰۷ دستی سقف پانوراما شوید.

برای مدل‌های اتوماتیک اما به حداقل ۱۲۰ میلیون هزینه بیشتر نیاز است. با ۹۲۰ میلیون تومان، انتخاب بین مدل MC و مدل سقف فلزی تک رنگ است که به سلیقه شما در رنگ خودرو بستگی دارد. مدل MC در دو ترکیب رنگ سفید-قرمز و مشکی-قرمز عرضه می‌شود. اما اگر سقف فلزی قرمز و یا هم‌رنگ بدنه انتخاب شما نیست و به دیدن آسمان از داخل خودرو علاقه‌مند هستید، به حداقل ۸۰ میلیون تومان پول بیشتر نیاز دارید. مدل پانوراما در محدوده ۱ میلیارد تومان قابل خرید است.

بیشتر بدانید: سمند سورن پلاس را با کدام موتور خودرو باید خرید؟

 

جدول تفاوت بین تیپ‌های مختلف ۲۰۷

راهنمای خرید پژو ۲۰۷



2 دیدگاه

  1. سلام وقت بخیر. اگر امکان اش هست لطفا بررسی بفرمایید که خودرو پاژ سایپا تولید خواهد شد یا اینکه فقط در حد ایده و کانسپت بوده و به مرحله تجاری سازی اصلا نخواهد رسید

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

قیمت موتور هوندا ۱۲۵ باز هم بالا رفت! کدام مدل‌ها گران شدند؟

قیمت موتور هوندا 125 به 100 میلیون تومان رسید. قیمت موتورسیکلت در بازار افزایش یافته‌است و قیمت انواع موتورسیکلت‌های...

پست‌های مرتبط