قیمت ریسپکت دو بهمن موتور افزایش یافت

از دست ندهید

قیمت ریسپکت دو بهمن موتور در فروردین ماه ۱۴۰۳ به طور رسمی از سوی این خودروساز اعلام شد. تا پیش از سال جدید، ریسپکت دو به بهای یک میلیارد و ۸۴ میلیون تومان به فروش می‌رسید. اما با اعلام قیمت جدید تنها سدان بهمن موتور، شاهد افزایش قیمت ۲ درصدی این محصول هستیم.

در کانال آپارات بیت‌ران پلاس تماشا کنید:

 

بیت‌ران – قیمت ریسپکت دو بهمن موتور برای فروردین ماه ۱۴۰۳، یک میلیارد و ۱۰۶ میلیون و ۱۱۲ هزار تومان اعلام شد. این بدان معناست که در سال جدید، شاهد افزایش قیمت ۲۲ میلیون و ۱۱۲ هزار تومانی این سدان بهمن موتور هستیم.

مشخصات فنی ریسپکت ۲ گروه بهمن

قیمت ریسپکت دو

ریسپکت ۲ گروه بهمن همچنان از همان موتور SQRE4T15C خانواده چری استفاده می‌کند که حجمی برابر با ۱۴۹۸ سی‌سی دارد. این موتور ۱.۵ لیتری توربو در ۵ هزار و ۵۰۰ دور در دقیقه، ۱۵۴ اسب بخار نیرو در اختیار راننده قرار می‌دهد.

گشتاور خروجی آن هم به رقم ۲۳۰ نیوتن‌متر می‌رسد که در میان دورهای ۱۷۵۰ تا ۴ هزار دور در دقیقه بهترین عملکرد خود را به نمایش می‌گذارد. نیرو و گشتاور موتور ریسپکت ۲ توسط گیربکس CVT اتوماتیک (با قابلیت تعویض مصنوعی ۹ سرعته) به محور جلو این خودرو منتقل می‌شود.

این موتور MPi با ضریب کمپرس ۹.۵ می‌تواند ریسپکت دو ۱۴۰۹ کیلوگرمی را به حداکثر سرعت ۲۱۰ کیلومتر در ساعت برساند. البته به دلیل تأخیر بسیار زیاد توربو، نباید انتظار شتاب صفر تا صد بسیار خوبی را از این خودرو داشت.

در کانال آپارات بیت‌ران پلاس تماشا کنید:

 

ریسپکت ۲ در محور جلو از تعلیق مک‌فرسون مستقل بهره‌مند است و در محور عقب هم شاهد تعلیق مولتی‌لینک مستقل هستیم. طول، عرض و ارتفاع این سدان چینی به ترتیب برابر است با ۴۶۶۶×۱۸۲۵×۱۴۸۳ میلیمتر و فاصله بین دو محور آن هم به ۲۷۰۰ میلیمتر می‌رسد.

جالب است بدانیم که گران‌ترین و فول آپشن‌ترین نسخه ریسپکت در بازار خودرو چین، ۹۳ هزار و ۹۰۰ یوان قیمت دارد. این رقم براساس نرخ تبدیل ارز ۹۰۲۰ تومانی هر یوان در امروز برابر است با ۸۴۶ میلیون و ۹۷۸ هزار تومان. این بدان معناست که بهای مصرف‌کننده این خودرو در چین و ایران ۲۵۹ میلیون و ۱۳۴ هزار تومان اختلاف دارد.

بیشتر بخوانید: ریسپکت ۲ ؛ همه چیز درباره تنها سدان گروه بهمن / مشخصات فنی و امکانات




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

از شکستن اکسل ام‌وی‌ام تا ارزبری هنگفت؛ در مدیران خودرو چه خبر است؟

فاجعه شکستن اکسل ام‌وی‌ام مدیران خودرو، بحث میلیاردها دلار ارز گرفته شده‌از سوی این شرکت و سیلی که به...

پست‌های مرتبط