بنیانگذار شرکت جنرال موتورز ؛ آینده نگری که در فقر مرد

از دست ندهید

بنیانگذار شرکت خودروسازی جنرال موتورز، با آینده نگری یکی از بزرگترین و معتبرترین خودروسازی های تاریخ این صنعت را تاسیس کرد؛ اما با جاه طلبی، در فقر و تنگدستی درگذشت.

بیت ران – ویلیام دورانت ۱۸۶۱ در بوستون آمریکا به دنیا آمد. او نیز همچون تعداد زیادی از مردان موفق تاریخ، تجربه در بازار کار را به تحصیل ترجیح داد.

در سال های کار در مزرعه و سیگار فروشی به اهمیت حمل و نقل پی برد و این مهم دلیل تاسیس شرکتی در حوزه تولید واگن های اسبی توسط دورانت بود. در این زمان خودرو، سال های آغازین حرکت در خیابان هایِ بی قواره آن روزگار را سپری می کرد و ناشناخته بودن آن سبب بی اعتمادی دورانت به آن می شد اما او یک آینده نگر جاه طلب بود، پس، از ترس دست برداشت و به فکر تاسیس شرکتی در این حوزه افتاد.

البته تصویب قانونی توسط دولت آمریکا که به خودرو و استفاده از آن قدرت بیشتری می داد، نیز محرک دورانت برای حرکت به سوی خودروسازی شد.

او در ابتدا تنها به تولید برخی قطعه های فلزی خودرو برای شرکت های خودروسازی پرداخت ولی برای واقعی کردن ایده هایی که در سر داشت، به شرکت خودروسازی بیوک پیوست. و با توانایی خود این شرکت را به سوددهی رساند و مالک بیوک شد.

وی در سال ۱۹۰۸ با داشتن یک مجموعه خودروسازی، شرکت جنرال موتورز را متولد کرد. دورانت که استعداد عجیبی در به دست آوردن خواسته هایش داشت، شرکت های اولدزموبیل، کادیلاک و پنج شرکت خودروسازی دیگر را زیرنام جنرال موتورز آورد، اما در خرید فورد به عنوان رقیب اصلی ناکام ماند.

آغاز سراشیبی

از سال ۱۹۱۰ مشکلات دورانت آغاز شد. فشارهای بانک ها برای بازپس گیری وام ها باعث شد دورانت از جنرال موتورز جدا شود اما در شراکت با لوییس شورولت، شرکت شورولت را تاسیس کرد و پس از رفتن لوییس از شورولت، با این شرکت به جنرال موتورز بازگشت. ولی باز هم آنجا دوام نیاورد و تنها چهار سال پس از حضور دوباره در جنرال موتورز، از آن جدا شد و در سال ۱۹۲۰ شرکت دورانت موتور را تاسیس کرد؛ اما چون فروش چندانی نداشت؛ نتوانست دورانت را در رقابت با جنرال موتورز شرکتی که خود تاسیس کرده بود، موفق کند.

شرکت دورانت موتور در رکود بزرگ آمریکا در دهه ۳۰ ورشکست شد تا بنیان گذار جنرال موتورز از سال ۱۹۳۶ تا سال ۱۹۴۷ که درگذشت، با مستمری اندکی که از جنرال موتورز می کرفت در فقر روزگار بگذراند.

منبع: اتومبیل




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار دو برابر کارخانه

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار به دو برابر کارخانه رسیده‌است. انواع مدل‌های این خودرو با...

پست‌های مرتبط