در تست مکث تیارا قصد داریم با بررسی ویژگی های فنی و ظاهری آن به این پرسش پاسخ دهیم که آیا فیس لیفت Seek 5 ارزش خرید دارد؟
بیت ران – مکث تیارا سالها قبل از محصولات یکی از زیر مجموعههای گمنام زوتی چین بود. حال این کراس اوور به ایران رسیده و از سوی مکث موتور زیر مجموعه گروه ماموت عرضه می شود.
این کراس اوور ابتدا در برند TRAUM (ترآوم) تولید میشد و زیر مجموعه گمنام زوتی چین بود.
این نشان در نهایت ورشکست شد و به گروه بایک رسید.
مکث تیارا در سال ۲۰۱۸ بنام ترآوم سیک پنج بفروش رسید. سیک پنج در حقیقت سومین محصول تولیدی برند ترآوم بود.
البته قرار بود این خودرو با نام ترآوم دی ۵۰ در بازار چین حضور داشته باشد.
فیلم تست خودرو در یوتیوب
سیک پنج تا سال ۲۰۲۱ با همان شمایل اولیه در زیر مجموعه زوتی تولید و عرضه شد. پس از ورشکستی برند مادر، این محصول با همین نام در بایک چین ادامه حیات داد.
بایک یکی از برندهای خوب چین است، اما باید توجه داشت که این خودرو ذاتا بایک نیست بلکه به بایک رسیده است.
کراس اووری که امروز به نام مکث تیارا میشناسیم فیس لیفت سیک پنج از ترآوم است.
این کراس اوور در حقیقت فیس لیفت یک خودرو قدیمی بشمار میرود.
مکث تیارا خودرو بزرگی است، اما این بزرگ بودن با توجه به موتور ضعیف آن به نکته منفی برایش تبدیل شده است.
مکث تیارا به رسم دیگر هموطنان خود از موتور ۱.۵ لیتری چهار سیلندر ۱۶ سوپاپ بهره می برد و ۱۵۶ اسب بخار قدرت دارد. گشتاور این موتور ۲۱۵ نیوتن متر است که از دور ۲۰۰۰ تا ۴۰۰۰ در دقیقه در بیشترین حالت در دسترس است.
مکث تیارا با چنین موتوری نخواهد توانست رقیب مستقیم تیگو هشت پرو باشد. چرا که رقیب هموطن خود از موتور ۱۹۷ اسب بخاری استفاده میکند. گشتاور خروجی موتور تیگو هشت پرو نیز به ۲۹۰ نیوتنمتر است.
مکث تیارا با گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک عرضه میشود.
و باید یادآور شد که گیربکس اتوماتیک شش سرعته خودرو بر خلاف اکثر هموطنان مقیم ایران خود، از نوع اتوماتیک AT است و از تکنولوژی دابل کلاچ در آن خبری نیست.
برای آگاهی از اطلاعات بیشتر و دقیقتر درباره ویژگیهای فنی و ظاهری این خودرو فیلم تست و بررسی انجام شده توسط بیت ران را از دست ندهید.
بیشتر بخوانید: