آمار فروش خودرو در ترکیه / لیست ۱۰ خودرو پر فروش ترکیه در سال ۲۰۲۳

از دست ندهید

آمار فروش خودرو در ترکیه برای سال ۲۰۲۳ منتشر شد. براساس آمار رسمی بنیاد JATO Dynamics، به ترتیب، فیات، رنو، تویوتا، داچیا، هیوندای، اوپل، پژو و فولکس‌واگن، محبوب‌ترین برندهای خودرویی در بازار خودرو ترکیه بودند. پرفروش‌ترین خودرو ترکیه، محصولی است که در شهر بورسا ترکیه تولید می‌شود و از سال ۲۰۱۶ تاکنون، در صدر جدول پرفروش‌ترین خودروهای این کشور قرار دارد.

در کانال آپارات بیت ران ببینید:

بیت‌ران – محمد فتح‌اللهی – محبوبیت و فروش بالا در بازار خودرو ترکیه لزوماً به معنای کیفیت فوق‌العاده یک محصول نیست. در این بازار خودرویی برای ۸ سال متوالی عنوان پرفروش‌ترین را بالای سر می‌برد که از لحاظ کیفیت ساخت، یکی از معمولی‌ترین محصولات در کشور ترکیه است. اما این خودرو به دلیل تولید داخل‌بودن و خدمات پس از فروش بسیار زیاد، محبوبیت بسیاری در میان رانندگان تاکسی دارد.

رده اول از آن فیات EGEA (اژه – فیات Tipo)

آمار فروش خودرو در ترکیه / لیست ۱۰ خودرو پر فروش ترکیه در سال ۲۰۲۳

فیات EGEA (اژه) باوجود قدمت بسیار زیاد در بازار خودرو ترکیه، همچنان در میان مردم این کشور خودرویی محبوب و پر فروش است. قدمت ۹ ساله حضور این سدان فیات در بازار خودرو باعث‌شده تا اکنون بسیاری از تعمیرکاران آشنایی کاملی با امورات فنی این خودرو داشته باشند. از همین رو، فیات EGEA محبوب‌ترین خودرو در میان رانندگان تاکسی و مردم عادی ترکیه است.

فراوانی لوازم یدکی، قیمت مناسب تعمیرات و گستردگی خدمات پس از فروش، سه عامل مهم در فروش فوق‌العاده این خودرو در بازار خودرو ترکیه هستند.

 

فیات EGEA در سال ۲۰۲۳ فروشی برابر با ۱۲۴ هزار و ۱۴۲ دستگاه را در کشور ترکیه تجربه کرد. این خودرو را می‌توان با قیمت پایه ۸۶۴ هزار و ۹۰۰ لیر (معادل ۱ میلیارد و ۶۳۴ میلیون و ۶۶۱ هزار تومان) در نمایندگی‌های FIAT ترکیه خریداری کرد. فول‌ترین مدل این خودرو را نیز می‌توان از ازای پرداخت مبلغ ۱ میلیون و ۴۷۲ هزار و ۹۰۰ لیر (معادل ۲ میلیارد و ۷۸۳ میلیون و ۷۸۱ هزار تومان) صاحب شد.

رنو کلیو در رده دوم

آمار فروش خودرو در ترکیه / لیست ۱۰ خودرو پر فروش ترکیه در سال ۲۰۲۳

رنو کلیو به عنوان دومین خودرو محبوب در میان مردم کشور ترکیه، در شهر بورسا این کشور تولید می‌شود. Clio در سال گذشته میلادی ۵۸ هزار و ۵۸۱ مشتری در بازار خودرو ترکیه داشت که رقمی فوق‌العاده است.

تنوع تیپ، رنگ و موتور این هاچ‌بک رنو باعث شد تا هم در مدل پایه یکی از ارزان‌ترین خودروها باشد و هم در مدل فول، تمامی خواسته‌های جوانان را برآورده سازد.

نسخه پایه رنو کلو را می‌توان با پرداخت مبلغ ۸۷۰ هزار لیر خریداری کرد. این رقم براساس نرخ تبدیل ارز امروز برابر است با ۱ میلیارد و ۶۴۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان. فول‌ترین نسخه رنو کلیو را نیز می‌توان با برچسب قیمتی ۱ میلیون و ۳۸۴ هزار لیری در نمایندگی‌های این برند مشاهده کرد. این مدل که با موتور هیبریدی ۱۴۵ اسب بخاری به فروش می‌رسد، معادل ۲ میلیارد و ۶۱۵ میلیون و ۷۶۰ هزار تومان قیمت دارد.

 

رنو مگان در رده سوم

رنو مگان هم به عنوان یک خودرو تولید داخل در کشور ترکیه، توانست سال گذشته میلادی را با فروش ۳۷ هزار و ۷۷۹ دستگاهی در رده سوم به اتمام رساند. این محصول رنو در شهر بورسا و در کارخانه Oyak Renault تولید و مونتاژ می‌شود. جالب است بدانیم که مدل‌های مختلف رنو مگان که در کشور ترکیه تولید می‌شوند، به بازار خودرو اروپا نیز صادر می‌شوند.

رنو مگان را می‌توان با قیمت پایه یک میلیون و ۸۸ هزار لیر در بازار خودرو ترکیه خریداری کرد. این رقم براساس نرخ ارز امروز برابر با ۲ میلیارد و ۵۶ میلیون و ۳۲۰ هزار تومان است. فول‌ترین مدل این خودرو نیز با قیمت ۱ میلیون و ۵۷۵ هزار لیر (۲ میلیارد و ۹۷۶ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان) در نمایندگی‌های رنو ترکیه به فروش می‌رسد.

 

تویوتا کرولا در رده چهارم

فروش ۳۰ هزار و ۴۶۷ دستگاهی تویوتا کرولا در سال ۲۰۲۳ موجب شد تا این سدان در رده چهارم جدول آمار فروش خودرو در ترکیه قرار گیرد. جالب است بدانیم که تویوتا کرولا هم در کشور ترکیه و در شهر Sakarya تولید می‌شود.

کارخانه تویوتا در این شهر علاوه‌بر تولید مدل‌های کرولا و یاریس، نسل جدید C-HR را نیز تولید می‌کند. این کارخانه که سالانه بیش از ۲۸۰ هزار دستگاه از انواع مدل‌های تویوتا را تولید و مونتاژ می‌کند، یکی از ده کارخانه بزرگ تویوتا در خارج از مرزهای ژاپن به شمار می‌رود. تولیدات کارخانه تویوتا در شهر Adapazarı استان Sakarya به بیش از ده کشور اروپایی صادر می‌شوند.

تویوتا کرولا در پایه‌ترین مدل خود ۱ میلیون و ۱۹۹ هزار لیر قیمت دارد. این رقم برابر است با ۲ میلیارد و ۲۶۶ میلیون و ۱۱۰ هزار تومان. فول‌ترین تیپ این سدان را نیز می‌توان با پرداخت مبلغ ۱ میلیون و ۵۳۹ هزار و ۵۰۰ لیر (۲ میلیارد و ۹۰۹ میلیون و ۶۵۵ هزار تومان) خریداری کرد.

 

داچیا داستر در رده پنجم

آمار فروش خودرو در ترکیه / لیست ۱۰ خودرو پر فروش ترکیه در سال ۲۰۲۳

رده پنجم در جدول آمار فروش خودرو در ترکیه به داچیا داستر تعلق گرفت. این خودرو در سال ۲۰۲۳ فروشی برابر با ۲۴ هزار و ۶۵ دستگاه داشت. داستر نسل سوم به عنوان پنجمین خودرو پرفروش‌ در ترکیه خودرویی است که در ترکیه و در شهر بورسا تولید می‌شود. کارخانه Oyak Renault ترکیه همچنین پس از معرفی نسل سوم داستر اعلام کرد که این محصول جدید داچیا نیز در خاک این کشور تولید خواهد شد.

مدل ۱۰۰ اسب بخاری داستر را به عنوان نسخه پایه در ترکیه می‌توان با پرداخت مبلغ یک میلیون و ۹۰ هزار لیر خریداری کرد. این رقم پس از تبدیل نرخ ارز برابر است با ۲ میلیارد و ۶۰ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان.

فول‌ترین مدل این خودرو نیز با موتور ۱۱۵ اسب بخاری و انتقال نیرو به چهار چرخ به فروش می‌رسد. این تیپ ۱ میلیون و ۵۰۷ هزار لیر یا به عبارتی ۲ میلیارد و ۸۴۸ میلیون و ۲۳۰ هزار تومان قیمت دارد.

 

هیوندای i20 در رده ششم

آمار فروش خودرو در ترکیه / لیست ۱۰ خودرو پر فروش ترکیه در سال ۲۰۲۳

هیوندای i20 هم در خاک کشور ترکیه تولید می‌شود. کارخانه Hyundai Assan در شهر İzmit علاوه بر این خودرو، مدل‌های i10 و Bayon را هم برای بازار خودرو ترکیه و اروپا تولید می‌کند.

هیوندای i20 تولیدی این کارخانه در سال گذشته میلادی، ۲۰ هزار و ۹۱۹ مشتری در سراسر کشور ترکیه داشت. از همین رو توانست تا در رده ششم پرفروش‌ترین خودروهای ترکیه جای خود را تثبیت کند.

i20 در مدل پایه ۹۱۵ هزار لیر (۱ میلیارد و ۷۲۹ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان) در ترکیه قیمت دارد. این نسخه با گیربکس دستی و موتور ۸۴ اسب بخاری به فروش می‌رسد.

فول‌ترین مدل i20 در ترکیه نیز با برچسب قیمتی ۱ میلیون ۱۷۵ هزار لیری در نمایندگی‌های این برند حضور دارد. این رقم که معادل ۲ میلیارد و ۲۲۰ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان است برای نسخه‌ای پرداخت می‌شود که با موتور ۱۰۰ اسب بخاری و گیربکس DCT تولید می‌شود.

 

اوپل کورسا در رده هفتم

فروش ۲۰ هزار و ۸۴۰ دستگاهی اوپل کورسا در سال ۲۰۲۳ باعث شد تا این هاچ‌بک زیبا به رده هفتم جدول پرفروش‌ترین خودروهای بازار خودرو ترکیه برسد. بد نیست بدانیم که فروش این خودرو در مقایسه با سال ۲۰۲۲ بیش از ۱۰۴ درصد رشد داشت.

Opel Corsa در بازار خودرو ترکیه یک محصول وارداتی است. ۴ تیپ بنزینی و یک تیپ الکتریکی از این خودرو در نمایندگی‌های Opel ترکیه برای خرید متقاضیان حضور دارند.

ارزانترین تیپ این خودرو با موتور ۷۵ اسب بخاری و گیربکس دستی، ۹۹۲ هزار و ۹۰۰ لیر قیمت دارد. این رقم معادل ۱ میلیارد و ۸۷۶ میلیون و ۵۸۱ هزار تومان است.

فول‌ترین مدل کورسا نیز در نمایندگی‌های ترکیه این برند با موتور ۱۳۰ اسب بخاری و گیربکس هشت سرعته اتوماتیک به فروش می‌رسد. این تیپ را می‌توان با پرداخت مبلغ ۱ میلیون و ۳۳۱ هزار و ۹۰۰ لیر (۲ میلیارد و ۵۱۷ میلیون و ۲۹۱ هزار تومان) خریداری کرد.

مدل الکتریکی کورسا نیز با قدرت ۱۳۶ اسب بخاری و پیمایش ۴۹۲ کیلومتری به قیمت ۱ میلیون و ۳۱۳ هزار و ۹۰۰ لیر به فروش می‌رسد. این قم برابر با ۲ میلیارد و ۴۸۳ میلیون و ۲۷۱ هزار تومان است.

 

پژو ۳۰۰۸ در رده هشتم

فروش پژو ۳۰۰۸ در سال ۲۰۲۳ نسبت به سال ۲۰۲۲، بیش از ۱۰۱ درصد افزایش یافت و به ۱۸ هزار و ۴۸ دستگاه رسید. همین میزان فروش موجب شد تا اکنون این کراس‌اوور فرانسوی در رده هشتم جدول آمار فروش خودروسازان در ترکیه قرار گیرد.

پژو ۳۰۰۸ در ۵ تیپ مختلف در بازار خودرو ترکیه به فروش می‌رسد. ارزانترین تیپ این کراس‌اوور فرانسوی با موتور ۱۳۰ اسب بخاری بنزینی و گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک در نمایندگی‌های این برند وجود دارد. این مدل از پژو ۳۰۰۸ در ترکیه ۱ میلیون و ۹۰۰ هزار لیر قیمت دارد. این رقم براساس نرخ تبدیل ارز برابر است با ۳ میلیارد و ۵۹۱ میلیون تومان.

گرانترین تیپ این خودرو نیز با قوای محرکه هیبریدی ۱۳۶ اسب بخاری به دست متقاضیان خرید آن در ترکیه می‌رسد. آخرین قیمت اعلامی برای این تیپ در ترکیه برای دی ماه امسال بود که ۲ میلیون و ۳۷۲ هزار لیر به فروش می‌رسید. این مبلغ معادل ۴ میلیارد و ۴۸۳ میلیون و ۸۰ هزار تومان است.

پژو ۲۰۰۸ در رده نهم

نهمین خودرو پرفروش در بازار خودرو ترکیه در سال ۲۰۲۳، پژو ۲۰۰۸ بود. این کراس‌اوور که زمانی به دلیل تولید نسل قبلی آن در ایران خودرو در کشورمان هم محبوب بود، سال ۲۰۲۳ فروش آن در ترکیه ۱۶۹ درصد افزایش یافت.

این خودرو رده نهم این لیست را با فروش ۱۸ هزار و ۵ دستگاهی در سال گذشته میلادی به دست آورد. ۲۰۰۸ در هفت تیپ مختلف از منظر تریم و قوای محرکه به فروش می‌رسد. به همین دلیل مدل‌های پایه آن را می‌توان در شرکت‌های مختلف به عنوان خودروهای اجاره‌ای یا شرکتی مشاهده کرد.

ارزانترین تیپ پژو ۲۰۰۸ در بازار خودرو ترکیه، با موتور بنزینی ۱۳۰ اسب بخاری و گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک به فروش می‌رسد. این مدل در نمایندگی‌های پژو ۱ میلیون و ۴۸۰ هزار لیر قیمت دارد. این رقم پس از تبدیل نرخ ارز امروز برابر است با ۲ میلیارد و ۷۹۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان.

گرانترین تیپ این خودرو هم با موتور دیزلی به فروش می‌رسد که ۱۳۰ اسب بخار قدرت دارد و مجهز به گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک است. این تیپ از پژو ۲۰۰۸ در ترکیه ۱ میلیون و ۹۱۰ هزار لیر یا به عبارتی ۳ میلیارد و ۶۰۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان قیمت دارد.

پژو ۲۰۰۸ یک نسخه کاملاً الکتریکی نیز در بازار خودرو ترکیه دارد که نام آن e-2008 است. این خودرو که از یک موتور ۱۵۴ اسب بخاری استفاده می‌کند ۱ میلیون و ۷۴۰ هزار لیر (۳ میلیارد و ۲۸۸ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان) قیمت دارد.

فولکس واگن پولو در رده دهم

آمار فروش خودرو در ترکیه / لیست ۱۰ خودرو پر فروش ترکیه در سال ۲۰۲۳

فروش فولکس واگن پولو در سال ۲۰۲۳، ۱۲۰ درصد در بازار خودرو ترکیه افزایش داشت و به ۱۷ هزار و ۸۷۵ دستگاه رسید. از همین رو، پولو سال گذشته میلادی را در رده هم جدول آمار فروش خودرو در ترکیه به اتمام رساند. این هاچ‌بک جذاب در ۴ تیپ مختلف در بازار خودرو ترکیه به فروش می‌رسد.

ارزانترین نسخه فولکس واگن پولو در ترکیه با موتور ۸۰ اسب بخاری و گیربکس دستی به قیمت ۱ میلیون و ۷۱ هزار لیر در نمایندگی‌های این برند حضور دارد. این رقم برابر است با ۲ میلیارد و ۲۴ میلیون و ۱۹۰ هزار تومان.

گرانترین و فول‌ترین تیپ این خودرو را نیز می‌توان با پرداخت مبلغ ۱ میلیون و ۴۷۸ هزار لیر در ترکیه صاحب شد که معادل ۲ میلیارد و ۷۹۳ میلیون و ۴۲۰ هزار تومان است. این تیپ مجهز به موتور ۹۵ اسب بخاری و گیربکس اتوماتیک DSG است.

همانطور که در لیست آمار فروش خودرو در ترکیه مشاهده شد، مردم این کشور ترجیح می‌دهند خودروهای ساخت و مونتاژی داخلی را سوار شوند. چرا که فراوانی قطعه، ارزانی خدمات پس از فروش و موقعیت مناسب در بازار دست دوم‌ها برای آنها اهمیت بسیاری دارد.

در کانال آپارات بیت ران ببینید:

بیشتر بخوانید:

جیپ رانگلر روبیکن ۴xe هیبریدی مدل ۲۰۲۴ / زیبایی یک آمریکایی باوقار

آمار فروش خودروسازان در چین منتشر شد / BYD اول، چری عقب‌تر از چانگان!

رنو ۵ E-Tech الکتریکی با ۱۵۰ اسب بخار قدرت و پایه نگهدارنده نان باگت معرفی شد

خودرو بی وای دی شناور ۱۲۰۰ اسب بخاری رونمایی شد

قیمت کارخانه محصولات ایران خودرو در اسفند ماه ۱۴۰۲

قیمت محصولات سایپا، پارس خودرو و زامیاد ویژه اسفند ماه ۱۴۰۲ اعلام شد

گران شدن قیمت موتورسیکلت تا دو برابر در یک سال / موتور بیشتر از خودرو گران شد




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

موتور ۶ سیلندر بنزینی خودرو رونمایی شد

موتور ۶ سیلندر بنزینی خودرو رونمایی شد. در ساخت این موتور به  ۴۵ درصد دانش فنی بومی ساخت موتور...

پست‌های مرتبط