جیپ رانگلر روبیکن ۴xe هیبریدی مدل ۲۰۲۴ / زیبایی یک آمریکایی باوقار

از دست ندهید

جیپ رانگلر یکی از قدیمی‌ترین، معروف‌ترین و پرطرفدارترین شاسی‌بلندهای شاسی مستقل دنیاست. جیپ در سال ۲۰۲۴ مدل هیبریدی این خودرو را همسو با فراگیرشدن روزافزون خودروهای دورگه (هیبرید) به بازار معرفی کرد. اما جیپ رانگلر روبیکن ۴xe این زیبای باوقار چه مشخصاتی دارد؟

بیت‌ران – رضا نوروزی: جیپ رانگلر ۴xe Rubicon X مدل ۲۰۲۴ یک شاسی‌بلند پلاگین هیبریدی است که با قیمت پایه ۷۰ هزار دلار عرضه می‌شود و از سطوح امکاناتی مختلفی بهره می‌برد.

در کانال آپارات بیت ران ببینید:

 

پیشرانه

مسافت قابل پیمایش با پیشرانه الکتریکی رنگلر روبیکن به تنهایی ۳۴ کیلومتر است. این میزان توسط EPA (United States Environmental Protection Agency) یا آژانس حفاظت محیط زیست ایالات متحده آمریکا اندازه‌گیری شده‌است. موتور الکتریکی جیپ رنگلر ۴xe هیبریدی ۱۳۴ اسب‌بخار قدرت دارد.

 

جیپ رانگلر روبیکن 4xe
جیپ رانگلر روبیکن ۴xe

موتور احتراقی رانگلر روبیکن ۴xe نیز، یک موتور ۲.۰ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ است که خروجی مناسبی دارد. این موتور ۲۷۰ اسب‌بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتون‌متر گشتاور تولید می‌کند. ترکیب دو پیشرانه احتراقی و الکتریکی روبیکن ۴xe به ۳۷۵ اسب‌بخار قدرت و ۶۳۷ نیوتون‌متر گشتاور در حالت بیشینه می‌رسد. همچنین این خودرو امکان یدک تا وزن ۲۲۶۸ کیلوگرم را دارد.

در کانال آپارات بیت ران ببینید:

 

شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت جیپ رنگلر ۴xe هیبریدی در آزمایش‌های مجله “car and driver“، زیر ۵.۳ ثانیه ثبت شده‌است. این شتاب برای وزن دو و نیم تنی این خودرو عدد بدی نیست و نسبت به مدل ۲۰۲۱ که به ۵.۵ ثانیه زمان نیاز داشت، بهبود دارد.

جیپ رانگلر روبیکن
جیپ رانگلر روبیکن ۴xe

امکانات

جیپ رانگلر روبیکن ۴xe هیبریدی مدل ۲۰۲۴ به امکاناتی چون همچون قفل دیفرانسیل‌ جلو و عقب، صندلی چرم ناپا، گرم‌کن فرمان، چهار چرخ متحرک خودکار (AWD)، دوربین‌ ۳۶۰ و چرخ‌های ۱۷ اینچی با تایر BFGoodrich All-Terrain K02 در سایز ۲۸۵/۷۰R- 17 مجهز شده‌است.

 

جیپ در مدل ۲۰۲۴ با اضافه‌کردن یک صفحه نمایش لمسی اطلاعات سرگرمی استاندارد با سایز ۱۲.۳ اینچی، تحول بزرگی در کابین ایجاد کرده‌است. در مدل‌های پیشین مانیتورها سایزهای کوچک ۵.۰ و ۷.۰ اینچی داشتند. نرم‌افزار این مانیتور Stellantis/Uconnect، است.

جیپ رانگلر روبیکن
جیپ رانگلر روبیکن ۴xe

که رابط کاربری آسانی دارد. از قابلیت‌های این نمایشگر، امکان اتصال دو تلفن همراه از طریق بلوتوث به‌طور همزمان و وجود نقشه‌های آفلاین مسیرهای خارج از جاده اصلی است. همچنین این نمایشگر به Android Auto و Apple CarPlay و دو پورت USB-C برای سرنشینان جلو مجهز است. رانگلر در مجموع به هفت پورت USB که از نوع USB-A و USB-C هستند، مجهز است.

 

در آزمایش‌های مجله “car and driver”، شدت صدای موتور در حالت دریچه گاز کاملا باز (یعنی پدال گاز تا انتها فشرده شود)، ۷۶ دسی‌بل در کابین و شدت صدا در سرعت ثابت ۱۱۳ کیلومتر بر ساعت نیز ۷۲ دسی‌بل اندازه‌گیری شد.

در کانال آپارات بیت ران ببینید:

 

قیمت

رانگلر پلاگین با قیمت پایه ۵۲ هزار و ۵۹۰ دلار قابل سفارش‌گذاری است. زیرا یکی از به‌روزرسانی‌های مدل ۲۰۲۴، تریم جدید Sport S 4xe است که با هدف ارزان‌تر شدن محصولات برقی توسط جیپ تعریف شد. تیپ روبیکن ۴xe X، از سطح تجهیزاتی بالاتری برخوردار است و در نسخه غیرهیبریدی قیمتی در محدوده ۶۰ هزار دلار دارد. اما نسخه پلاگین هیبرید (PHEV)، با رقم پایه ۷۲ هزار و ۲۹۰ دلار عرضه می‌شود که نسخه مورد بررسی ما با سطح امکانات بالاتر، برچسب قیمتی ۷۹ هزار ۳۹۰ دلار دارد.

گالری تصاویر:

بیشتر بخوانید:

شرکت سهامی جیپ پارس خودرو رسماً افتتاح شد

شرکت سهامی جیپ پس از ۶۷ سال دوباره احیاء شد / زیر مجموعه جدید پارس خودرو

رنو ۵ E-Tech الکتریکی با ۱۵۰ اسب بخار قدرت و پایه نگهدارنده نان باگت معرفی شد

رالی ساریکامیش در ترکیه: اولین سکوی قهرمانی صابر خسروی در کلاس Rally 3

خودرو بی وای دی شناور ۱۲۰۰ اسب بخاری رونمایی شد

علائم خرابی لاستیک خودرو / خرابی پاشنه آشیل چه نشانه‌هایی دارد؟




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

موتور ۶ سیلندر بنزینی خودرو رونمایی شد

موتور ۶ سیلندر بنزینی خودرو رونمایی شد. در ساخت این موتور به  ۴۵ درصد دانش فنی بومی ساخت موتور...

پست‌های مرتبط