شرکت سهامی جیپ پارس خودرو رسماً افتتاح شد

از دست ندهید

شرکت سهامی جیپ پارس خودرو در تهران رسماً فعالیت خودرویی خود را آغاز کرد. براساس خبر اختصاصی بیت‌ران، نام شرکت سهامی جیپ در ایران پس از ۶۷ سال دوباره احیاء شد. تمرکز اصلی این شرکت، محصولات تولیدی و وارداتی پارس خودرو در ایران خواهد بود.

در کانال یوتیوب بیت‌ران پلاس تماشا کنید:

بیت‌ران – محمد فتح‌اللهی – همانطور که پیش‌تر در خبری اختصاصی در بیت‌ران اعلام شد، شرکت سهامی جیپ پس از ۶۷ سال دوباره در صنعت خودرو ایران جان گرفت. اما فعالیت خودرویی این شرکت با آنچه در گذشته وجود داشت، بسیار متفاوت است.

شرکت سهامی جیپ پارس خودرو در گام نخست، یک کارگاه تیونینگ و آپشن است. این شرکت قرار است هر خودرویی که توسط پارس خودرو به بازار عرضه می‌شود و از جهت امکانات رفاهی دارای کمبودهایی است را به صورت فول آپشن به بازار ارائه کند.

مدیران این شرکت در مراسم افتتاح کارگاه آپشن و تیونینگ شرکت سهامی جیپ آمار جالبی از خودروهای تحویلی پارس‌خودرو اعلام کردند.

شرکت سهامی جیپ پارس خودرو

براساس آمار اعلامی در این مراسم، تعداد ۲۶۰ دستگاه زوتی DL5 در طول امسال به مشتریان تحویل داده‌شد. از این تعداد، ۱۰۰ دستگاه از آنها توسط شرکت پارس‌خودرو آپشن‌دار شدند.

از این پس شرکت سهامی جیپ پارس خودرو قرار است نه تنها زوتی DL5 بلکه تمامی خودروهای وارداتی و تولیدی در پارس خودرو را تجهیز و با آپشن‌های بیشتری به دست مشتریان برساند.

در کانال یوتیوب بیت‌ران پلاس تماشا کنید:

آخرین‌باری که نام شرکت سهامی جیپ در صنعت خودرو ایران وجود داشت، ۶۷ سال پیش بود. در سال ۱۳۵۵ شرکت پارس خودرو به شماره ثبت ۵۲۷۲ با نام شرکت جیپ وارد عرصه خودروسازی در ایران شد.

شرکت جیپ از سال ۱۳۳۸ مونتاژ خودروهای جیپ در ایران را آغاز کرد و در سال ۱۳۴۵ خودروهای آریا و شاهین (نسل سوم رامبلر آمریکن) هم به جمع محصولات این شرکت اضافه شدند.

اما شرکت جیپ در چهارم اردیبهشت ۱۳۵۲ در نتیجه تأسیس شرکت موتور جک (سهامی خاص) کاملاً از بین رفت. در واقع تمام تعهدات جیپ در ایران به شرکت موتور جک منتقل شد و نام جیپ دیگر در ایران حضور نداشت.

موتور جک بعدها به شرکت جنرال موتورز ایران (سهامی خاص) و سپس به خودروسازی ایران تغییر نام داد تا در نهایت در سال ۱۳۵۹، نام پارس خودرو را به خود گیرد. حال براساس اخبار اختصاصی بیت‌ ران، پارس خودرو قصد پس از ۶۷ سال، دوباره شرکت سهامی جیپ را در ایران به عنوان یک شرکت تیونینگ و آپشن احیاء کرد.

بیشتر بخوانید:

جتور X90 پلاس با گروه بهمن به بازار می‌آید / فیدلیتی دریم چه ویژگی‌هایی دارد؟

زمان عرضه ریرا / درخواست مدیرعامل ایران‌خودرو درباره قیمت گذاری

قیمت محصولات بهمن موتور به شدت افزایش یافت

شرکت سهامی جیپ پس از ۶۷ سال دوباره احیاء شد / زیر مجموعه جدید پارس خودرو

ام جی eRX5 (رووی eRX5) پلاگین هیبرید پارس خودرو به تهران رسید / تصاویر اختصاصی

هوندا ENS1 (وزل برقی) معین خودرو ایرانیان رونمایی شد / بررسی فنی و امکانات

ام جی ۵ (MG 5) فردا موتورز معرفی شد / بررسی مشخصات فنی و امکانات

نتا U با BM Cars معرفی شد / همه چیز درباره کراس‌اوور برقی بهمن موتور




1 دیدگاه

  1. رد دادن قشنگ!جیپ؟نمیدونید جیپ یه برند ثبت شده بدست کرایسلر در امریکاست یعنی؟؟۶۷سال پیش یه خدابیامرزی داشت خودش رو به آب و آتش میزد برای رسیدن ایران به دروازه‌های تمدن بزرگ نذاشتید اونوقت الآن از اسامی مدبرانه اون دوران سو استفاده میکنید؟!!؟

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

موتور ۶ سیلندر بنزینی خودرو رونمایی شد

موتور ۶ سیلندر بنزینی خودرو رونمایی شد. در ساخت این موتور به  ۴۵ درصد دانش فنی بومی ساخت موتور...

پست‌های مرتبط